mariamiss6 skriver:
Kunne også være han grinede i forlegenhed, og ventede på at du gjorde noget. Og da du så ikke gjorde det vaægte han en kontant løsning som gav resultat med det samme.
Enhver hundetræner dims vil også fortælle dig at du ALDRIG skal sige hej til hunden først, den må faktisk først få opmærksomhed når den ikke koncentrerer sig om dig mere.
DEt er alt sammen et spørgsmål om dominans og hiarki. Som det ser ud til for mig lige nu, ligger denne her hund tæt på toppen af hiarkiet, og det er helt forkert, uanset hunderace.
Hvis en særlig race har svært ved at falde til ro, er dte fordi det er en race som kræver særlig opmærksomhed omkring opdragelsen.
Du sagde han kom på uanmeldt besøg, måske vidste han ikke i havde lånehund? Så kan han jo ikke vælge at blive væk alene på grund af hundene.
I øvrigt lyder det ikke til at han har noget imod hunde generelt, men han har noget imod at blive domineret af en ung und som mangler opdragelse.
Nu kende jeg min svoger ret godt og gennem mange år og NEJ han blev ikke forlegen! Han plejer sku ikke at være mundlam!
Og JO Han vidste godt vi havde hundende.. Så han kunne sagtens være kommet nogle dage efter istedet.
At gumpe på en person hun aldrig har set før, som så synes det var sjovt - Jaa, så synes hun jo også bare det var sjovt og ville lege - Man kan ikke først grine af hunden, for derefter at sparke den væk!
Jeg ved sku godt, at enhver træner, ville sige at en hund ikke skal gumpe og det skal hun da heller ikke, men så skulle han ikke have grinet.
Men nu er der ikke noget med hiarki her, da det ligesom er en person, som hun nok aldrig ser igen! Hun skulle jo bare prøve ham af - Se om hun kunne få ham til at lege - Det var faktisk det hun ville.