Er det mig, der er 'hysterisk' eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Faith

Hvis jeg kom i et hjem hvor hunden humpede mit ben, ville jeg altså også reagere. Jeg ville ikke sparke eller slå hunden, men jeg ville bede den stoppe og gjorde den ikke det, ville jeg tage den i kraven og fjerne den.

Men det burde slet ikke komme dertil, for jeg ville forlange at ejeren greb ind og fik styr på sin hund. Den skal da ikke have lov til at humpe ben! Ja det er altså min mening.

Hvis det var min hund der humpede ben på en gæst, ville jeg dælme tage affære. Hører hunden ikke efter må den ud i gangen eller et andet værelse. Og så ville jeg ellers gå i gang med at opdrage min hund til ikke at humpe ben!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Pikku Myy

Miss-86 skriver:

Enig !
Men, altså som jeg skrev til andre, han starter med at synes det er sjovt, derfor griber jeg ikke ind. Og når man så griner, så opmuntrer man hunden til mere.. Sådan er det nu engang!
Han kunne have puffet hende væk, ikke sparke. Det er lidt min pointe.
Og som sidebemærkning, så har hun aldrig set ham før, så det var jo lidt interessant, hvem han var og hvad han duftede af..

Men så er min pointe jo netop at du, ved ikke at gøre noget, sætter ham i en situation hvor han bliver nødt til at reagere. Jeg synes et eller andet sted det er ligegyldigt om han griner eller ej, for hunden bør ikke humpe ham. Og når han i forvejen har forsøgt at afvise hunden een gang uden succes, skulle du nok have været opmærksom på at han ikke følte sig helt tryg ved situationen.

Selvfølgelig må man ikke sparke, men hvis jeg skal være ærlig, mener jeg at det er din skyld situationen eskalerede.

Anmeld

24. marts 2013

Miss-86

mor:) skriver:

Selvfølgelig må man ikke sparke til hunde. Men han må da godt sige nej hvis han ikke bryder sig om at blive "snuset". Altså ikke alle elsker hunde eller har samme holdning til dem. 

Jeg ønsker mig selv en hund og jeg håber at jeg som ejer er opmærksom på hvis folk ikke bryder sig om dem, så man kan forebygge de her situationer 

Ja, men nu er det ganske uskyldigt og snuse synes jeg - Desuden kan han godt lide hunde

Anmeld

24. marts 2013

Miss-86

Yurie skriver:

Ja, men nu valgte han at komme den dag. Han har jo ikke noget imod hunden, den gik bare over hans grænser. Og han håndterede det forkert. Så siger man det, fortælle at sådan gør man ikke, og hvis det sker igen, skal han bare skubbe den væk med hånden.
Du får det til at lyde som om han var mega ond ved den. Ja, han grinede i starten, fordi han ikke vidste hvad den lavede, før du fortalte ham det. Måske blev han forskrækket og ikke følte at det var rart, og reagerede forkert.

Mener ikke at han var mega ond, men at han håndterede det forkert..

Man kan ikke først sidde og grine hunden og næste øjeblik sparke den væk. Hunde kan jo godt mærke, at folk synes det er sjovt det de gør.

Anmeld

24. marts 2013

Miss-86

mariamiss6 skriver:

Altså, faktisk holde rjeg lidt med din svoger....

1. Hunde skal ikke mase sig på ved spisebordet, og hvordan skal man ellers fortælle den det, hvis man ikke ksla sige nej/gå væk/whatever....

2. En hund skal ikke gumpe på et menneske. Det er et spørgsmål om dominans, og hvis man vil vende den af med det, må man vise sig at være den stærkeste, og sige fra med det samme. 
Man skal nok ikke lige losse hunden i ribbenene, men eftersom den sidder på hans ben, synes jeg det er okay at værfe den væk med det samme ben som den er igang med at forulempe....
Havde den gjort det på en anden hund, som ikke ville finde sig i det, havde den mødt et tandsæt....

Og ellers er dte jo op til dig at sørge for at din hund/lånehund ikke generer de folk den kommer til at omgås, uanset hvilken alder den har. 

Hvad gjorde DU i situationen, ud over at skælde din svoger ud? Altså satte du hunden på plads? 

Ja, selvfølgelig satte jeg hende på plads, men jo ikke i første omgang, da han synes det var sjovt..
Men jeg opdrager da på dem og de er nu ret opdragne i det store og hele - Men et menneske hun aldrig har set før, er xtra spændende og derfor snuste hun en del til ham..

Anmeld

24. marts 2013

Miss-86

Pikku Myy skriver:

Men så er min pointe jo netop at du, ved ikke at gøre noget, sætter ham i en situation hvor han bliver nødt til at reagere. Jeg synes et eller andet sted det er ligegyldigt om han griner eller ej, for hunden bør ikke humpe ham. Og når han i forvejen har forsøgt at afvise hunden een gang uden succes, skulle du nok have været opmærksom på at han ikke følte sig helt tryg ved situationen.

Selvfølgelig må man ikke sparke, men hvis jeg skal være ærlig, mener jeg at det er din skyld situationen eskalerede.

Mener jeg nu ikke.

Når der bliver grinet af en hund, så tolker jeg det IKKE som jeg skal gribe ind, tværtimod, da han synes det var sjovt!
Og netop derfor vidste jeg jo ikke han ville sparke hende væk - Havde han nu fra start af, sagt at han ikke synes om det, så havde jeg grebet ind fra start af!

At snuse til en person man aldrig har set før, synes jeg nu ikke der er noget galt i!

Anmeld

24. marts 2013

Miss-86

Faith skriver:

Hvis jeg kom i et hjem hvor hunden humpede mit ben, ville jeg altså også reagere. Jeg ville ikke sparke eller slå hunden, men jeg ville bede den stoppe og gjorde den ikke det, ville jeg tage den i kraven og fjerne den.

Men det burde slet ikke komme dertil, for jeg ville forlange at ejeren greb ind og fik styr på sin hund. Den skal da ikke have lov til at humpe ben! Ja det er altså min mening.

Hvis det var min hund der humpede ben på en gæst, ville jeg dælme tage affære. Hører hunden ikke efter må den ud i gangen eller et andet værelse. Og så ville jeg ellers gå i gang med at opdrage min hund til ikke at humpe ben!

Selvfølgelig ville jeg også tage affære, MEN ikke, når han sidder og griner og synes det er sjovt! Netop det er pointen, hunden kan jo sagtens mærke at han synes det var ret så sjovt!

Anmeld

24. marts 2013

TNBC

Miss-86 skriver:

Mener ikke at han var mega ond, men at han håndterede det forkert..

Man kan ikke først sidde og grine hunden og næste øjeblik sparke den væk. Hunde kan jo godt mærke, at folk synes det er sjovt det de gør.

Fortalte du ham det eller gav du ham bare den kolde skulder?

Og skrev du ikke også at han ikke vidste præcis hvad hun gjorde, før han sparkede den?? Kunne det tænkes at han blev forskrækket og sparkede ved et uheld?

Anmeld

24. marts 2013

Miss-86

mariamiss6 skriver:

Kunne også være han grinede i forlegenhed, og ventede på at du gjorde noget. Og da du så ikke gjorde det vaægte han en kontant løsning som gav resultat med det samme. 

Enhver hundetræner dims vil også fortælle dig at du ALDRIG skal sige hej til hunden først, den må faktisk først få opmærksomhed når den ikke koncentrerer sig om dig mere. 

DEt er alt sammen et spørgsmål om dominans og hiarki. Som det ser ud til for mig lige nu, ligger denne her hund tæt på toppen af hiarkiet, og det er helt forkert, uanset hunderace.

Hvis en særlig race har svært ved at falde til ro, er dte fordi det er en race som kræver særlig opmærksomhed omkring opdragelsen.

Du sagde han kom på uanmeldt besøg, måske vidste han ikke i havde lånehund? Så kan han jo ikke vælge at blive væk alene på grund af hundene.

I øvrigt lyder det ikke til at han har noget imod hunde generelt, men han har noget imod at  blive domineret af en ung und som mangler opdragelse.

Nu kende jeg min svoger ret godt og gennem mange år og NEJ han blev ikke forlegen! Han plejer sku ikke at være mundlam!
Og JO Han vidste godt vi havde hundende.. Så han kunne sagtens være kommet nogle dage efter istedet.

At gumpe på en person hun aldrig har set før, som så synes det var sjovt - Jaa, så synes hun jo også bare det var sjovt og ville lege - Man kan ikke først grine af hunden, for derefter at sparke den væk!

Jeg ved sku godt, at enhver træner, ville sige at en hund ikke skal gumpe og det skal hun da heller ikke, men så skulle han ikke have grinet.
Men nu er der ikke noget med hiarki her, da det ligesom er en person, som hun nok aldrig ser igen! Hun skulle jo bare prøve ham af - Se om hun kunne få ham til at lege - Det var faktisk det hun ville.

Anmeld

24. marts 2013

Muhmi

Selvfølgelig sparker man ikke en hund! Ligemeget om det er ens egen eller andres, hunde skal ikke sparkes....

Jeg havde helt ærligt nok gået hen og sparket han over skindebenet og spurgt ham om han syntes om at blive sparket til fordi han ikke var ønsket!? HINT!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.