Er det mig, der er 'hysterisk' eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Miss-86

1990h skriver:

enig med dig. man skal behandle dyr ordenligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

FrkZier

Miss-86 skriver:

Ja, sagen er den, at min kæreste og jeg passer mine forældre's 2 hunde. Dejlige hunde med gang i den. Skal lige siges at den yngste stadig er en stor hvalp.

Nå, men igår kom min svoger på uanmeldt besøg og selvfølgelig er hundene glade og vil hilse på.
Han sætter sig ved spisebordet og den yngste, hun går hen og snuser til ham NEJ siger han så. Hun prøver at gumpe på ham, så sparker han hende væk.
DET gør man bare ikke ved andre's hunde. Han er kommet i vores hjem og må respektere de levende væsner som er hos mig.

Det samme gælder, når vi en dag skal have hund selv, hvis folk ikke kan respektere og behandle min hund (dette gælder også, når vi engang får børn), så skal de IKKE komme i vores hjem.
Min svoger har et helt andet syn på hvordan man har hund og at den bare skal lystre, prøvede at forklare at hun kun var en stor hvalp og at det tager tid at opdrage.
Prøvede også at forklare ham, at man ikke kan sige NEJ til en hund, fordi den snuser til en..
Jeg sad faktisk bare og ventede på han kørte igen..

Er det mig der er helt hys eller andre der også ville have det sådan?

selvfølgelig skal man behandle dyrene ordentligt, men hvis en gæst i et hus hvor der er dyr føler deres grænser bliver overskredet og ejeren ikke selv skrider ind, synes jeg det er helt okay man som gæst selv siger fra overfor dyret..

Det er ikke gæsten der har valgt at i har hund - det har I valgt og det skal gæsterne jo ikke 'lide' under, jo vist har de selv valgt at besøge jer, men hvis min gode veninde gennem 15 år lige pludeslig vælger at anskaffe sig en hund, skal vores venskab så bare stoppe fordi jeg ikke kan lide hunde og ikke har lyst til at bruge 5 min. på at sige hej - eller skal hun som ejer acceptere at jeg ikke er tryg ved hunde?

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

FrkZier skriver:

selvfølgelig skal man behandle dyrene ordentligt, men hvis en gæst i et hus hvor der er dyr føler deres grænser bliver overskredet og ejeren ikke selv skrider ind, synes jeg det er helt okay man som gæst selv siger fra overfor dyret..

Det er ikke gæsten der har valgt at i har hund - det har I valgt og det skal gæsterne jo ikke 'lide' under, jo vist har de selv valgt at besøge jer, men hvis min gode veninde gennem 15 år lige pludeslig vælger at anskaffe sig en hund, skal vores venskab så bare stoppe fordi jeg ikke kan lide hunde og ikke har lyst til at bruge 5 min. på at sige hej - eller skal hun som ejer acceptere at jeg ikke er tryg ved hunde?

Han havde valget om ikke at besøge os lige netop, mens vi passer hundene.

Og ja, for denne race er det uundgåeligt, at bruge 5 min. på at hilse.. Sådan er det med alle de hunde jeg har mødt, indenfor den race. 

Men, altså som jeg skrev til andre, han starter med at synes det er sjovt, derfor griber jeg ikke ind. Og når man så griner, så opmuntrer man hunden til mere.

Anmeld

21. marts 2013

gædde/gitte

Miss-86 skriver:

Nu råbollede den ikke, og han opmuntrer selv til mere, når han starter med at grine af det ..

Ja, man kan puffe hunden væk, IKKE sparke!

nej nej

Det var bare lige for at tegne et klart billede på nethinden ha ha ha ha ha ha!!!

Anmeld

21. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Selvfølgelig må man ikke sparke til hunde. Men han må da godt sige nej hvis han ikke bryder sig om at blive "snuset". Altså ikke alle elsker hunde eller har samme holdning til dem. 

Jeg ønsker mig selv en hund og jeg håber at jeg som ejer er opmærksom på hvis folk ikke bryder sig om dem, så man kan forebygge de her situationer 

Anmeld

21. marts 2013

TNBC

Miss-86 skriver:

Og ja, for denne race er det uundgåeligt, at bruge 5 min. på at hilse.. Sådan er det med alle de hunde jeg har mødt, indenfor den race. 

Men, altså som jeg skrev til andre, han starter med at synes det er sjovt, derfor griber jeg ikke ind. Og når man så griner, så opmuntrer man hunden til mere.

Ja, men nu valgte han at komme den dag. Han har jo ikke noget imod hunden, den gik bare over hans grænser. Og han håndterede det forkert. Så siger man det, fortælle at sådan gør man ikke, og hvis det sker igen, skal han bare skubbe den væk med hånden.
Du får det til at lyde som om han var mega ond ved den. Ja, han grinede i starten, fordi han ikke vidste hvad den lavede, før du fortalte ham det. Måske blev han forskrækket og ikke følte at det var rart, og reagerede forkert.

Anmeld

21. marts 2013

mariamiss6

Miss-86 skriver:

Ja, sagen er den, at min kæreste og jeg passer mine forældre's 2 hunde. Dejlige hunde med gang i den. Skal lige siges at den yngste stadig er en stor hvalp.

Nå, men igår kom min svoger på uanmeldt besøg og selvfølgelig er hundene glade og vil hilse på.
Han sætter sig ved spisebordet og den yngste, hun går hen og snuser til ham NEJ siger han så. Hun prøver at gumpe på ham, så sparker han hende væk.
DET gør man bare ikke ved andre's hunde. Han er kommet i vores hjem og må respektere de levende væsner som er hos mig.

Det samme gælder, når vi en dag skal have hund selv, hvis folk ikke kan respektere og behandle min hund (dette gælder også, når vi engang får børn), så skal de IKKE komme i vores hjem.
Min svoger har et helt andet syn på hvordan man har hund og at den bare skal lystre, prøvede at forklare at hun kun var en stor hvalp og at det tager tid at opdrage.
Prøvede også at forklare ham, at man ikke kan sige NEJ til en hund, fordi den snuser til en..

Altså, faktisk holde rjeg lidt med din svoger....

1. Hunde skal ikke mase sig på ved spisebordet, og hvordan skal man ellers fortælle den det, hvis man ikke ksla sige nej/gå væk/whatever....

2. En hund skal ikke gumpe på et menneske. Det er et spørgsmål om dominans, og hvis man vil vende den af med det, må man vise sig at være den stærkeste, og sige fra med det samme. 
Man skal nok ikke lige losse hunden i ribbenene, men eftersom den sidder på hans ben, synes jeg det er okay at værfe den væk med det samme ben som den er igang med at forulempe....
Havde den gjort det på en anden hund, som ikke ville finde sig i det, havde den mødt et tandsæt....

Og ellers er dte jo op til dig at sørge for at din hund/lånehund ikke generer de folk den kommer til at omgås, uanset hvilken alder den har. 

Hvad gjorde DU i situationen, ud over at skælde din svoger ud? Altså satte du hunden på plads? 

Anmeld

21. marts 2013

mariamiss6

Miss-86 skriver:

Kunne også være han grinede i forlegenhed, og ventede på at du gjorde noget. Og da du så ikke gjorde det vaægte han en kontant løsning som gav resultat med det samme. 

Enhver hundetræner dims vil også fortælle dig at du ALDRIG skal sige hej til hunden først, den må faktisk først få opmærksomhed når den ikke koncentrerer sig om dig mere. 

DEt er alt sammen et spørgsmål om dominans og hiarki. Som det ser ud til for mig lige nu, ligger denne her hund tæt på toppen af hiarkiet, og det er helt forkert, uanset hunderace.

Hvis en særlig race har svært ved at falde til ro, er dte fordi det er en race som kræver særlig opmærksomhed omkring opdragelsen.

Du sagde han kom på uanmeldt besøg, måske vidste han ikke i havde lånehund? Så kan han jo ikke vælge at blive væk alene på grund af hundene.

I øvrigt lyder det ikke til at han har noget imod hunde generelt, men han har noget imod at  blive domineret af en ung und som mangler opdragelse.

Anmeld

21. marts 2013

*Toffee*

Det handler hverken om dominans eller hieraki. Hunde prøver ikke at overgå mennesker! De gør hvad der kan betale sig.

Hunden der er snak om her er en stor hvalp. Den har formentligt humpet grundet stress. Hvis den gør det igen, så hjælp den til at falde til ro. Og glem for guds skyld alt om at det kunne have noget med dominans/hieraki at gøre

Havde nogen sparket til min hund, altså decideret sparket, så var de blevet smidt ud! Selvfølgelig skal den ikke humpe gæsterne og selvfølgelig skal man tage hensyn til hvis gæsterne ikke er så glade for hunde, men man sparker altså bare ikke til dyr. Hverken egne andres eller vilde!

Anmeld

21. marts 2013

Fenja09

Miss-86 skriver:

Nu sparker man ikke dyr, uanset om det er lånte eller ens egne. Næste gang kan du fortælle din svoger at hunde hilser på en anden måde end mennesker og selvfølgelig skal han acceptere at i har hunde i jeres hjem, men hvis han ikke bryder sig om at hunden er så tæt på ham, så må han vende ryggen til den og ignorere den. Det plejer at hjælpe ved de fleste hunde.

Mht. kommando så er det slet ikke sikkert ( ved ikke hvordan dine forældre gør) at den har lært at "nej" betyder at den skal stoppe. Vi bruger f.eks "slut" når vi beder vores Schæfer om at stoppe.

Synes ikke du er hysterisk!

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.