Miss-86 skriver:
Han havde valget om ikke at besøge os lige netop, mens vi passer hundene.
Og ja, for denne race er det uundgåeligt, at bruge 5 min. på at hilse.. Sådan er det med alle de hunde jeg har mødt, indenfor den race.
Men, altså som jeg skrev til andre, han starter med at synes det er sjovt, derfor griber jeg ikke ind. Og når man så griner, så opmuntrer man hunden til mere.
Kunne også være han grinede i forlegenhed, og ventede på at du gjorde noget. Og da du så ikke gjorde det vaægte han en kontant løsning som gav resultat med det samme.
Enhver hundetræner dims vil også fortælle dig at du ALDRIG skal sige hej til hunden først, den må faktisk først få opmærksomhed når den ikke koncentrerer sig om dig mere.
DEt er alt sammen et spørgsmål om dominans og hiarki. Som det ser ud til for mig lige nu, ligger denne her hund tæt på toppen af hiarkiet, og det er helt forkert, uanset hunderace.
Hvis en særlig race har svært ved at falde til ro, er dte fordi det er en race som kræver særlig opmærksomhed omkring opdragelsen.
Du sagde han kom på uanmeldt besøg, måske vidste han ikke i havde lånehund? Så kan han jo ikke vælge at blive væk alene på grund af hundene.
I øvrigt lyder det ikke til at han har noget imod hunde generelt, men han har noget imod at blive domineret af en ung und som mangler opdragelse.
Anmeld