Miss-86 skriver:
Gumper= Humper 
Og jeg er udenmærket klar over, at det er dominans.. MEN derfor sparker man ikke en hund væk. Hun er ung og prøver grænser af - Går den, så går den! Han synes jo det var meget sjovt først, da troede han det var et sexuelt tegn, men måtte så forklare ham, at det var dominans!
Og du har da ret, folk kommer for at besøge OS og ikke hundene - Men jeg har det bare sådan, at de væsner som bor og blir passet hos mig, de skal respekteres og behandles ordentligt!
Mine gæster, må indordne sig under at der er hunde, der er nysgerrige, vil snakke og hilse på.
Det er kun de første 5. minutter de lige skal hilse på også er der ro på. Men hun kunne så mærke på min svoger, at han var et let offer!
Desuden, kan jeg ikke se noget galt i, at hun ligger på gulvet og smuser til hans fødder, det behøver man ikke sige NEJ til!
Som før beskrevet, så er hun kun en stor hvalp!
der er vi ikke enige.....
Sådan en hund bliver 15 år.... så vil man i alle 15 år syntes det er morsomt at blive dominansparret af en stor hund? ...nej....
Ved godt det er en hvalp og du kun passer den... men det er jo netop som hvalp, man som ansvarlig ejer, skal se ud over dens nuttethed og lave grund elementerne for en god hund.
Der er bestemt en grund til at der hvert år aflives 50.000 hunde i 3 års alderen - der er de nuttet baby-drengestreger pludselig ikke sjove mere, og hunden forstår jo ikke hvorfor den pludselig er i vejen... hvorfor er det hludselig ikke nuttet jeg hopper op?? hvorfor er jeg ikke sød når jeg tigger?? hvorfor må jeg ikke ligge i sengen?? osv.
Mange laver frustreret hunde, som tror det er deres opgave at lede flokken- fordi de får råderummet til det... men det er svært at lede en flok, når flokken tager hjemme fra en... svært at passe på flokken- når man ikke må gø osv.
Frustreret hunde bliver stresset... stresset hunde gøer meget- bider ting i stykker-bider osv.....
Min mor har en rigtig møg hund.... sjovt nok er den både lydig, stille og hopper ikke op - når jeg kommer på besøg... det er jo ikke hunden skyld men min mors.
Hun kan sidder og SKÆLDE ham ud, når han står foran skuffen og gøer(godbidde skuffen) ... til sidst rejser hun sig og giver ham en godbid....OG HUN FATTER IKKE HVORFOR HUNDEN BESTEMMER?!?!

Jeg kommer der ikke så tit for man kan ikke føre en samtale pga alt den galpen