Er det mig, der er 'hysterisk' eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.937 visninger
76 svar
74 synes godt om
21. marts 2013

Miss-86

Ja, sagen er den, at min kæreste og jeg passer mine forældre's 2 hunde. Dejlige hunde med gang i den. Skal lige siges at den yngste stadig er en stor hvalp.

Nå, men igår kom min svoger på uanmeldt besøg og selvfølgelig er hundene glade og vil hilse på.
Han sætter sig ved spisebordet og den yngste, hun går hen og snuser til ham NEJ siger han så. Hun prøver at gumpe på ham, så sparker han hende væk.
DET gør man bare ikke ved andre's hunde. Han er kommet i vores hjem og må respektere de levende væsner som er hos mig.

Det samme gælder, når vi en dag skal have hund selv, hvis folk ikke kan respektere og behandle min hund (dette gælder også, når vi engang får børn), så skal de IKKE komme i vores hjem.
Min svoger har et helt andet syn på hvordan man har hund og at den bare skal lystre, prøvede at forklare at hun kun var en stor hvalp og at det tager tid at opdrage.
Prøvede også at forklare ham, at man ikke kan sige NEJ til en hund, fordi den snuser til en..
Jeg sad faktisk bare og ventede på han kørte igen..

Er det mig der er helt hys eller andre der også ville have det sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

mkb123

Miss-86 skriver:

Ja, sagen er den, at min kæreste og jeg passer mine forældre's 2 hunde. Dejlige hunde med gang i den. Skal lige siges at den yngste stadig er en stor hvalp.

Nå, men igår kom min svoger på uanmeldt besøg og selvfølgelig er hundene glade og vil hilse på.
Han sætter sig ved spisebordet og den yngste, hun går hen og snuser til ham NEJ siger han så. Hun prøver at gumpe på ham, så sparker han hende væk.
DET gør man bare ikke ved andre's hunde. Han er kommet i vores hjem og må respektere de levende væsner som er hos mig.

Det samme gælder, når vi en dag skal have hund selv, hvis folk ikke kan respektere og behandle min hund (dette gælder også, når vi engang får børn), så skal de IKKE komme i vores hjem.
Min svoger har et helt andet syn på hvordan man har hund og at den bare skal lystre, prøvede at forklare at hun kun var en stor hvalp og at det tager tid at opdrage.
Prøvede også at forklare ham, at man ikke kan sige NEJ til en hund, fordi den snuser til en..

er helt enig med dig!

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

mkb123 skriver:

er helt enig med dig!

Dejligt, det ikke kun er mig der har det sådan.

Anmeld

21. marts 2013

AnonymMor

Miss-86 skriver:

synes den er lidt til begge sider.. Altså selvfølgelig er det bestemt ikke okay at sparke andres eller sin egen hund  det er sku synd..

men tænker lidt at man jo som hundejer eller passer også må respekterer andres holdninger til hunden. det kan jo være at personen er bange for dem eller ikke har det tilpas i selvskab med hunde og derved må man vel respekterer at personen ikke har lyst til at hunden snuser/ hilser på ham/hende.

Jeg ville hvertfald respekterer hvis andre ikke havde lyst til at snakke med min hund ligesom jeg gerne vil have at folk med katte respekterer at jeg ikke gider at kæle med deres katte fordi jeg er mega bange for dem

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

synes den er lidt til begge sider.. Altså selvfølgelig er det bestemt ikke okay at sparke andres eller sin egen hund  det er sku synd..

men tænker lidt at man jo som hundejer eller passer også må respekterer andres holdninger til hunden. det kan jo være at personen er bange for dem eller ikke har det tilpas i selvskab med hunde og derved må man vel respekterer at personen ikke har lyst til at hunden snuser/ hilser på ham/hende.

Jeg ville hvertfald respekterer hvis andre ikke havde lyst til at snakke med min hund ligesom jeg gerne vil have at folk med katte respekterer at jeg ikke gider at kæle med deres katte fordi jeg er mega bange for dem

I dette tilfælde har han valget om at komme en anden dag, hvor vi ikke har hundene, samt det, så er han ikke bange for hunde!

Men som jeg skrev, er hun kun en stor hvalp, som der er masser af krudt i og bare er så glad, når der kommer besøgende!

Jeg er af den holdning, at de dyr/mennesker der bor/blir passet i vores lejlighed, de SKAL være her, de besøgende er blot på besøg og må indordne sig.
Det er hårdt sagt - Men SÅ meget betyder hunde for mig

Anmeld

21. marts 2013

gædde/gitte

Miss-86 skriver:

hvis gumper= humper.... altså dominansparring, så kan jeg godt forstå han sparker den af sig... INGEN hund skal bestemme så meget i et hjem, at den dominansparrer en gæst...Slet ikke et fremmede sted _ det er en uopdragen teenagerhund, som gør det for at afprøve grænser ( gør den det op af et barn. kan den hurtigt trumle ungen omkuld med sin vægt + kløer kan ramme uheldigt+ en hanhund altså kan udløsning...klamt)

Hunden tager ikke skade af et NEJ... Der imod har de godt af at lære de er hunde, og de kan hilse, når mennesket siger de må

Vi har ofte gæster som ikke kan li hunde.... og de er på besøg, for at besøge OS, ikke vores hund. Man kan jo så komme sådan en scene i forkøbet og lære hunden at dække, så folk kan sidde i fred. Vores hund trives fint med det (han er bestemt forkælet - mors baby) og de fleste hunde kritiske mennesker tøer op, og kæler for ham, når Jeg har bevist, at jeg har fuld kontrol over min hund

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

hvis gumper= humper.... altså dominansparring, så kan jeg godt forstå han sparker den af sig... INGEN hund skal bestemme så meget i et hjem, at den dominansparrer en gæst...Slet ikke et fremmede sted _ det er en uopdragen teenagerhund, som gør det for at afprøve grænser ( gør den det op af et barn. kan den hurtigt trumle ungen omkuld med sin vægt + kløer kan ramme uheldigt+ en hanhund altså kan udløsning...klamt)

Hunden tager ikke skade af et NEJ... Der imod har de godt af at lære de er hunde, og de kan hilse, når mennesket siger de må

Vi har ofte gæster som ikke kan li hunde.... og de er på besøg, for at besøge OS, ikke vores hund. Man kan jo så komme sådan en scene i forkøbet og lære hunden at dække, så folk kan sidde i fred. Vores hund trives fint med det (han er bestemt forkælet - mors baby) og de fleste hunde kritiske mennesker tøer op, og kæler for ham, når Jeg har bevist, at jeg har fuld kontrol over min hund

Gumper= Humper

Og jeg er udenmærket klar over, at det er dominans.. MEN derfor sparker man ikke en hund væk. Hun er ung og prøver grænser af - Går den, så går den! Han synes jo det var meget sjovt først, da troede han det var et sexuelt tegn, men måtte så forklare ham, at det var dominans!

Og du har da ret, folk kommer for at besøge OS og ikke hundene - Men jeg har det bare sådan, at de væsner som bor og blir passet hos mig, de skal respekteres og behandles ordentligt!
Mine gæster, må indordne sig under at der er hunde, der er nysgerrige, vil snakke og hilse på.
Det er kun de første 5. minutter de lige skal hilse på også er der ro på. Men hun kunne så mærke på min svoger, at han var et let offer, så derfor gjorde hun lidt for at få hans opmærksomhed!
Desuden, kan jeg ikke se noget galt i, at hun ligger på gulvet og snuser til hans fødder, det behøver man ikke sige NEJ til!

Som før beskrevet, så er hun kun en stor hvalp!

Anmeld

21. marts 2013

gædde/gitte

Miss-86 skriver:

Gumper= Humper

Og jeg er udenmærket klar over, at det er dominans.. MEN derfor sparker man ikke en hund væk. Hun er ung og prøver grænser af - Går den, så går den! Han synes jo det var meget sjovt først, da troede han det var et sexuelt tegn, men måtte så forklare ham, at det var dominans!

Og du har da ret, folk kommer for at besøge OS og ikke hundene - Men jeg har det bare sådan, at de væsner som bor og blir passet hos mig, de skal respekteres og behandles ordentligt!
Mine gæster, må indordne sig under at der er hunde, der er nysgerrige, vil snakke og hilse på.
Det er kun de første 5. minutter de lige skal hilse på også er der ro på. Men hun kunne så mærke på min svoger, at han var et let offer!
Desuden, kan jeg ikke se noget galt i, at hun ligger på gulvet og smuser til hans fødder, det behøver man ikke sige NEJ til!

der er vi ikke enige.....

Sådan en hund bliver 15 år.... så vil man i alle 15 år syntes det er morsomt at blive dominansparret af en stor hund? ...nej....

Ved godt det er en hvalp og du kun passer den... men det er jo netop som hvalp, man som ansvarlig ejer, skal se ud over dens nuttethed og lave grund elementerne for en god hund.

Der er bestemt en grund til at der hvert år aflives 50.000 hunde i 3 års alderen - der er de nuttet baby-drengestreger pludselig ikke sjove mere, og hunden forstår jo ikke hvorfor den pludselig er i vejen... hvorfor er det hludselig ikke nuttet jeg hopper op?? hvorfor er jeg ikke sød når jeg tigger?? hvorfor må jeg ikke ligge i sengen?? osv.

Mange laver frustreret hunde, som tror det er deres opgave at lede flokken- fordi de får råderummet til det... men det er svært at lede en flok, når flokken tager hjemme fra en... svært at passe på flokken- når man ikke må gø osv.

Frustreret hunde bliver stresset... stresset hunde gøer meget- bider ting i stykker-bider osv.....

Min mor har en rigtig møg hund.... sjovt nok er den både lydig, stille og hopper ikke op - når jeg kommer på besøg... det er jo ikke hunden skyld men min mors.
Hun kan sidder og SKÆLDE ham ud, når han står foran skuffen og gøer(godbidde skuffen) ... til sidst rejser hun sig og giver ham en godbid....OG HUN FATTER IKKE HVORFOR HUNDEN BESTEMMER?!?!

Jeg kommer der ikke så tit for man kan ikke føre en samtale pga alt den galpen

Anmeld

21. marts 2013

gædde/gitte

Miss-86 skriver:

Gumper= Humper

Det er kun de første 5. minutter de lige skal hilse på også er der ro på. Men hun kunne så mærke på min svoger, at han var et let offer, så derfor gjorde hun lidt for at få hans opmærksomhed!
Desuden, kan jeg ikke se noget galt i, at hun ligger på gulvet og snuser til hans fødder, det behøver man ikke sige NEJ til!

ps i stedet for at sparke den væk - kunne han ha rejt sig og vendt ryggen til den, så den ikke fik hverken opmærksomhed eller leg ud af det.

Ps. vores hund syntes det er morsomt vi "sparker ham væk"

Anmeld

21. marts 2013

AnonymMor

Miss-86 skriver:

I dette tilfælde har han valget om at komme en anden dag, hvor vi ikke har hundene, samt det, så er han ikke bange for hunde!

Men som jeg skrev, er hun kun en stor hvalp, som der er masser af krudt i og bare er så glad, når der kommer besøgende!

Jeg er af den holdning, at de dyr/mennesker der bor/blir passet i vores lejlighed, de SKAL være her, de besøgende er blot på besøg og må indordne sig.
Det er hårdt sagt - Men SÅ meget betyder hunde for mig

okay ja jeg må nok erkende at nok holde jeg af min hund men hun skal aldrig nogensinde "bestemme" så meget i vores hjem at mine gæster bare skal indordne sig efter hendes primisser.

min hund er også bare en stor hvalp men hun har siden dag 1 lært at hun gerne må hilse på de personer der imødekommer hende.. og er der nogle der ikke ønsker at hilse på hende jamen så skal hun gå hen og lægge sig i sin kurv... hun bliver aldrig lukket ud af rummet men for mig er det stadig vigtig at hun kender sine grænser..

nu tænker jeg også at det kan være farligt at man har en hund der er "ustyrlig" når der kommer gæster for hvad nu hvis en af gæsterne er et lille barn som hunden vælter om kuld.

her hjemme er det på sin vis omvendt af det du skriver for jeg mener at hunden den Må være her hvis hun kan indordne sig fordi mine gæster/familie MÅ også være her og det skal min hund ikke ødelægge.

Og kom jeg i andres hjem hvor folk ikke kunne respekterer at jeg ikke gad at sidde med deres kat på skødet så blev jeg hellere hjemme, for det gad jeg da ikke finde mig i.

Men ja han kunne have valgt at komme en anden dag., det er bare ikke altid man har den mulighed. og kan godt forstå han ikke vil have hunden gumper op ad ham, men han skulle have bedt jer om at få styr på hunden og ikke sparke den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.