Er det mig, der er 'hysterisk' eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

Miss-86

kriknu skriver:

Er helt enig med dig! 

Man hverken slår eller sparker hunde, og selvfølgelig giver man dem lov til lige at snuse og sige hej, for man får somregel ikke fred før man har gjort det.

Jeg kunne forstå hvis han var allergisk og sagde nej til hende, men derfra og så til sagtens at kunne tåle hende og endda sparke! Aldrig i livet!

Lige præcis.. han kan godt lide hunde, er ikke allergisk, sååe derfor var det lettest, hvis han bare havde givet hende den ønskede opmærksomhed ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

Miss-86

pussekat skriver:

hejsa
have han gjor det her have han får 10 kold tære i rø... lige ud af dør da det kan jeg ikke med min hund/ dyr skal være her kan ikke med folk som sparker eller slå dyr kom folk her må de også tage hund som den er

Nemlig, Folk Må acceptere/respektre de dyr, som er i det hus de kommer i ! BASTA

Anmeld

25. marts 2013

Carina:-)

gædde/gitte skriver:

hvis gumper= humper.... altså dominansparring, så kan jeg godt forstå han sparker den af sig... INGEN hund skal bestemme så meget i et hjem, at den dominansparrer en gæst...Slet ikke et fremmede sted _ det er en uopdragen teenagerhund, som gør det for at afprøve grænser ( gør den det op af et barn. kan den hurtigt trumle ungen omkuld med sin vægt + kløer kan ramme uheldigt+ en hanhund altså kan udløsning...klamt)

Hunden tager ikke skade af et NEJ... Der imod har de godt af at lære de er hunde, og de kan hilse, når mennesket siger de må

Vi har ofte gæster som ikke kan li hunde.... og de er på besøg, for at besøge OS, ikke vores hund. Man kan jo så komme sådan en scene i forkøbet og lære hunden at dække, så folk kan sidde i fred. Vores hund trives fint med det (han er bestemt forkælet - mors baby) og de fleste hunde kritiske mennesker tøer op, og kæler for ham, når Jeg har bevist, at jeg har fuld kontrol over min hund

Hep 

Desuden så skal man se en hundemor hvordan hun "tæsker" sine hvalpe for at opdrage dem-Der kan man snakke om en "hård hund" 

Der er ingen nåde,hvis hvalpen ikke kender sin plads og opfører sig ordentligt.

Istedet for hundemor er det nu et menneske der er den øverste i flokken-

Og sætter man ikke sin hund på plads,får man en hund der i værste fald må aflives fordi den skambider andre hunde/eller et barn den dag den møder modstand.

Hunde er IKKE babyer der skal bæres,mades eller klædes i tøj-, Det er et dyr der skal kende sin plads-og det ville rigtig mange ejer have godt af at tænke på.

Anmeld

25. marts 2013

*Toffee*

Carina:-) skriver:

Hep 

Desuden så skal man se en hundemor hvordan hun "tæsker" sine hvalpe for at opdrage dem-Der kan man snakke om en "hård hund" 

Der er ingen nåde,hvis hvalpen ikke kender sin plads og opfører sig ordentligt.

Istedet for hundemor er det nu et menneske der er den øverste i flokken-

Og sætter man ikke sin hund på plads,får man en hund der i værste fald må aflives fordi den skambider andre hunde/eller et barn den dag den møder modstand.

Hunde er IKKE babyer der skal bæres,mades eller klædes i tøj-, Det er et dyr der skal kende sin plads-og det ville rigtig mange ejer have godt af at tænke på.

Mennesket er ikke hunde. Vi kan ikke agere hunde og af den grund indgår vi ikke i flokken, det betyder dog ikke at hunden ikke godt er klar over at vi er vejen til maden. Vi kan heller ikke gøre som hundemoderen. Der er ikke noget med at hunden prøver at komme øverst i noget som helst. Hunden gør hvad der kan betale sig.

Hunde skal opdrages, så langt er vi enige. Men jeg mener også at udviklingen nu er nået så langt  at "hunden skal kende sin plads" og "den skal sættes på plads" udtrykkene burde udgå. Det må da være meget nemmere at se hunden som en del af familien, frem for en der vil overtage familien ved først givne lejlighed.

Vi er dog helt enige i at de ikke er babyer, men det er vidst heller ikke tilfældet i TS tilfælde.

Anmeld

25. marts 2013

*Toffee* skriver:

Mennesket er ikke hunde. Vi kan ikke agere hunde og af den grund indgår vi ikke i flokken, det betyder dog ikke at hunden ikke godt er klar over at vi er vejen til maden. Vi kan heller ikke gøre som hundemoderen. Der er ikke noget med at hunden prøver at komme øverst i noget som helst. Hunden gør hvad der kan betale sig.

Hunde skal opdrages, så langt er vi enige. Men jeg mener også at udviklingen nu er nået så langt  at "hunden skal kende sin plads" og "den skal sættes på plads" udtrykkene burde udgå. Det må da være meget nemmere at se hunden som en del af familien, frem for en der vil overtage familien ved først givne lejlighed.

Vi er dog helt enige i at de ikke er babyer, men det er vidst heller ikke tilfældet i TS tilfælde.

Vores hund er ikke en del af familien da den ikke er menneske.

Den er et kæledyr,som vi er meget glade for.

Men det ændrer ikke på at en hund gerne vil prøve at få en god position i en flok.

Og det er os som førere der skal vise en hund hvor den plads er.

Og det gør man ved f.eks at gå først ud af døren,ikke lade den være i sofaen/sengen og først spise når familen har spist.

Så nej er ikke enig i at en hund er en del af en familie lige så lidt som f.eks en hest der også er flokdyr er .

Og når den humper op af folk ,så er det som en anden skrev tegn på dominas,og et usundt tegn.

Det er et dyr,og skal behandles derefter.

Alt andet forvirrer og er synd for dyret.

Anmeld

25. marts 2013

*Toffee*

Men det ændrer ikke på at en hund gerne vil prøve at få en god position i en flok.

Og det gør man ved f.eks at gå først ud af døren,ikke lade den være i sofaen/sengen og først spise når familen har spist.

Så nej er ikke enig i at en hund er en del af en familie lige så lidt som f.eks en hest der også er flokdyr er .

Og når den humper op af folk ,så er det som en anden skrev tegn på dominas,og et usundt tegn.

Alt det der med først ud af døren osv osv er super forældet viden og modbevist af opdaterede dygtige hundemennesker. Ligeledes finder du heldigvis heller ikke  mange træningspladser der har disse holdninger.

Vi bliver desværre ikke enige.

Anmeld

25. marts 2013

*Toffee*

Glemte at skrive at den humpen som TS beskriver ikke er et tegn på dominans. Men det er derimod et tegn på stress.

Anmeld

25. marts 2013

MortilElias2010

Miss-86 skriver:

Ja, sagen er den, at min kæreste og jeg passer mine forældre's 2 hunde. Dejlige hunde med gang i den. Skal lige siges at den yngste stadig er en stor hvalp.

Nå, men igår kom min svoger på uanmeldt besøg og selvfølgelig er hundene glade og vil hilse på.
Han sætter sig ved spisebordet og den yngste, hun går hen og snuser til ham NEJ siger han så. Hun prøver at gumpe på ham, så sparker han hende væk.
DET gør man bare ikke ved andre's hunde. Han er kommet i vores hjem og må respektere de levende væsner som er hos mig.

Det samme gælder, når vi en dag skal have hund selv, hvis folk ikke kan respektere og behandle min hund (dette gælder også, når vi engang får børn), så skal de IKKE komme i vores hjem.
Min svoger har et helt andet syn på hvordan man har hund og at den bare skal lystre, prøvede at forklare at hun kun var en stor hvalp og at det tager tid at opdrage.
Prøvede også at forklare ham, at man ikke kan sige NEJ til en hund, fordi den snuser til en..
Jeg sad faktisk bare og ventede på han kørte igen..

Er det mig der er helt hys eller andre der også ville have det sådan?

Han var blevet sendt afsted i samme fart som han kom ind og han skulle ikke vise sig i mit hjem igen! Punktum! Og min mand havde bare at følge trop i sådan en sag men han kender mig også godt nok til at vide at argumentering ville være fuldstændig formålsløst og han ville bakke mig op! ud med ham! 

Anmeld

25. marts 2013

*Toffee* skriver:

Alt det der med først ud af døren osv osv er super forældet viden og modbevist af opdaterede dygtige hundemennesker. Ligeledes finder du heldigvis heller ikke  mange træningspladser der har disse holdninger.

Vi bliver desværre ikke enige.

Det har jeg så praktiseret med mine 3 hunde,og har endnu aldrig oplevet dominans,aggressivitet eller anden utilpasset adfærd ved mine dyr.

Og nej vi bliver aldrig enige .

Anmeld

25. marts 2013

*Toffee*

Miss-86 skriver:

Det hun gjorde havde intet med hiarki og gøre, som du skriver.

Hun ville faktisk i det store og hele bare lege med ham.

Min mening er, at når han griner, så kan man ikke skælde hende ud, når han pludselig ikke synes det er så sjovt!
Hunden ved jo godt, når man griner, så er det sjovt.. De er jo ikke dumme!

Du har helt ret, hold endelig fast i det. Næste gang må han stoppe legen stille og roligt eller også må han helt lade være med at lege med hunden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.