tribk skriver:
Næ jeg synes ikke du er hys. Nu har jeg læst hele tråden, og synes overhovedet ikke det er opdragelsen der skal diskuteres, men hvorvidt det er ok at en gæst giver sig til at opdrage på de hunde der er hvor han er på besøg. Og det er det overhovedet ikke. Jeg kunne ikke drømme om at give ordrer, eller skælde ud, eller sparke på andres hunde når jeg er på besøg i deres hjem. Det kan man da ikke tillade sig. Hvor striks folk vil opdrage deres hunde, skal da være op til dem selv at bestemme.
Nu har jeg ikke hund (endnu), men er vokset op med hunde. Jeg bryder mig ikke om folk der kommer på besøg, og ikke vil enten hilse på hunden eller lade den snuse og se hvem søren der lige kom der... Ligesom jeg heller ikke kan lide folk der ignorerer små børn der siger "heej hej"... De virker bare skide usympatiske.
Nej, jeg ved heller ikke hvorfor opdragelsen kom på bane.. Et lille sidespor!
Men, altså som jeg skrev til andre, han starter med at synes det er sjovt, derfor griber jeg ikke ind. Og når man så griner, så opmuntrer man hunden til mere.. Sådan er det nu engang!
Han kunne have puffet hende væk, ikke sparke. Det er lidt min pointe.
Og som sidebemærkning, så har hun aldrig set ham før, så det var jo lidt interessant, hvem han var og hvad han duftede af..
Og tak, jeg er så enig i dig i at folk der kommer i ens hjem, kan hilse på hunde, såvel som børn ..
(Jeg har heller ikke hund endnu, er ligesom dig opvokset med hunde)
Anmeld