Er det mig, der er 'hysterisk' eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Pikku Myy

Hvis jeg kom i et hjem med dyr, ville jeg forvente at ejerne trådte ind og opdragede på dyret, hvis det overskred mine grænser (jeg ville gøre opmærksom på det) eller almindelige grænser (humpe mit ben).

Hvis ejeren ikke formår at gøre dette, mener jeg ikke det kan forventes af mig at jeg skal vide hvordan man opdrager en hund. Jeg kan ikke afvise at jeg ville kunne finde på at skubbe en hund, som overskred mine grænser, væk (med foden). Det ville være instinktivt at få hunden væk fra mig. Det kan godt være at det ville være forkert, men hvis jeg ikke får nogen hjælp fra ejeren, har jeg jo ikke nogen mulighed for at gøre det rigtige ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Kløver

Miss-86 skriver:

Selvfølgelig skal hun ikke gumpe på ham - Men han skulle ikke sparke hende væk.
Hun har aldrig før set ham, så det var lidt voldsomt at gøre synes jeg.

En anden ting er, at jeg synes nu de fleste hunde har føling med, at det er små børn det drejer sig om, og at de skal være mere rolige - Det har mine forældres hunde ihvertfald ALTID været!

PS. Mine forældres hunde får både opdragelse og grænser - Men da den ene ikke er så gammel, kræver det både tid og tålmodighed! Men hun er godt på vej og hører også efter, men prøver grænser i ny og næ og sådan skal det være!

Nu ved jeg ikke hvilken slags spark det drejer sig om, men synes det er ok at sige nej pg få den af ens ben, så med mindre det var et direkte spark kan jeg ikke se problemet, det er jo din brors måde at sige fra på

Vores hund er rigtig sød ved børnene men hvis de ikke er vant til det kan man ikke forvente de har føling med de små

Anmeld

21. marts 2013

AnonymMor

gædde/gitte skriver:

man kan godt tillade sig at skubbe en hund - med benet- væk hvis den står og råboller ens ben, eller snuser i skridtet

Tror de færreste sinder det acceptabelt.......... dem der syntes det er hyggeligt vil jeg næppe ha på besøg

Enig

må os ærligt indrømme at hvis jeg var på besøg hos nogle hvis hund stod og pulede mit ben eller what ever, og ejeren ikke tog intiativ til at stoppe hunden så ville jeg da absolut sige STOP til hunden og puffe den væk...

mener det er helt Ok at irettesætte en andens hund hvis hunden gør nogen man finder ubehageligt og ejeren af hunden ikke gør noget.

Anmeld

21. marts 2013

tribk

gædde/gitte skriver:

man kan godt tillade sig at skubbe en hund - med benet- væk hvis den står og råboller ens ben, eller snuser i skridtet

Tror de færreste sinder det acceptabelt.......... dem der syntes det er hyggeligt vil jeg næppe ha på besøg

Jo, og det ville jeg også gøre. Men ikke med benet, for det er min erfaring at det bare opmuntrer den til at forsætte. Jeg ville puffe den væk med hånden. Men i det her tilfælde er der jo tale om at en gæst først siger bestemt NEJ og irettesætter hunden for at ville hilse på/snuse, for derefter at SPARKE hunden væk, da den humper på benet. Jeg var som hundeejer blevet sur, og jeg ville også have sagt noget til gæsten, om at sådan gør vi ikke her i huset!

Anmeld

21. marts 2013

1990h

Miss-86 skriver:

Ja, sagen er den, at min kæreste og jeg passer mine forældre's 2 hunde. Dejlige hunde med gang i den. Skal lige siges at den yngste stadig er en stor hvalp.

Nå, men igår kom min svoger på uanmeldt besøg og selvfølgelig er hundene glade og vil hilse på.
Han sætter sig ved spisebordet og den yngste, hun går hen og snuser til ham NEJ siger han så. Hun prøver at gumpe på ham, så sparker han hende væk.
DET gør man bare ikke ved andre's hunde. Han er kommet i vores hjem og må respektere de levende væsner som er hos mig.

Det samme gælder, når vi en dag skal have hund selv, hvis folk ikke kan respektere og behandle min hund (dette gælder også, når vi engang får børn), så skal de IKKE komme i vores hjem.
Min svoger har et helt andet syn på hvordan man har hund og at den bare skal lystre, prøvede at forklare at hun kun var en stor hvalp og at det tager tid at opdrage.
Prøvede også at forklare ham, at man ikke kan sige NEJ til en hund, fordi den snuser til en..
Jeg sad faktisk bare og ventede på han kørte igen..

Er det mig der er helt hys eller andre der også ville have det sådan?

enig med dig. man skal behandle dyr ordenligt..

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

gædde/gitte skriver:

Nu råbollede den ikke, og han opmuntrer selv til mere, når han starter med at grine af det ..

Ja, man kan puffe hunden væk, IKKE sparke!

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

tribk skriver:

Næ jeg synes ikke du er hys. Nu har jeg læst hele tråden, og synes overhovedet ikke det er opdragelsen der skal diskuteres, men hvorvidt det er ok at en gæst giver sig til at opdrage på de hunde der er hvor han er på besøg. Og det er det overhovedet ikke. Jeg kunne ikke drømme om at give ordrer, eller skælde ud, eller sparke på andres hunde når jeg er på besøg i deres hjem. Det kan man da ikke tillade sig. Hvor striks folk vil opdrage deres hunde, skal da være op til dem selv at bestemme.

Nu har jeg ikke hund (endnu), men er vokset op med hunde. Jeg bryder mig ikke om folk der kommer på besøg, og ikke vil enten hilse på hunden eller lade den snuse og se hvem søren der lige kom der... Ligesom jeg heller ikke kan lide folk der ignorerer små børn der siger "heej hej"... De virker bare skide usympatiske.

Nej, jeg ved heller ikke hvorfor opdragelsen kom på bane.. Et lille sidespor!

Men, altså som jeg skrev til andre, han starter med at synes det er sjovt, derfor griber jeg ikke ind. Og når man så griner, så opmuntrer man hunden til mere.. Sådan er det nu engang!
Han kunne have puffet hende væk, ikke sparke. Det er lidt min pointe.
Og som sidebemærkning, så har hun aldrig set ham før, så det var jo lidt interessant, hvem han var og hvad han duftede af..

Og tak, jeg er så enig i dig i at folk der kommer i ens hjem, kan hilse på hunde, såvel som børn ..

(Jeg har heller ikke hund endnu, er ligesom dig opvokset med hunde)

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

Pikku Myy skriver:

Hvis jeg kom i et hjem med dyr, ville jeg forvente at ejerne trådte ind og opdragede på dyret, hvis det overskred mine grænser (jeg ville gøre opmærksom på det) eller almindelige grænser (humpe mit ben).

Hvis ejeren ikke formår at gøre dette, mener jeg ikke det kan forventes af mig at jeg skal vide hvordan man opdrager en hund. Jeg kan ikke afvise at jeg ville kunne finde på at skubbe en hund, som overskred mine grænser, væk (med foden). Det ville være instinktivt at få hunden væk fra mig. Det kan godt være at det ville være forkert, men hvis jeg ikke får nogen hjælp fra ejeren, har jeg jo ikke nogen mulighed for at gøre det rigtige ...

Enig !
Men, altså som jeg skrev til andre, han starter med at synes det er sjovt, derfor griber jeg ikke ind. Og når man så griner, så opmuntrer man hunden til mere.. Sådan er det nu engang!
Og som sidebemærkning, så har hun aldrig set ham før, så det var jo lidt interessant, hvem han var og hvad han duftede af..

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

Maja84 skriver:

Nu ved jeg ikke hvilken slags spark det drejer sig om, men synes det er ok at sige nej pg få den af ens ben, så med mindre det var et direkte spark kan jeg ikke se problemet, det er jo din brors måde at sige fra på

Vores hund er rigtig sød ved børnene men hvis de ikke er vant til det kan man ikke forvente de har føling med de små

Han sagde nej, da hun bare snuste til ham.. Og sparkede, da hun gumpede!

Nej, man kan ikke forvente at hunde har føling med baby/børn, hvis de ikke er vant til det. Men det har jeg nu alligevel oplevet en del der har

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

tribk skriver:

Jo, og det ville jeg også gøre. Men ikke med benet, for det er min erfaring at det bare opmuntrer den til at forsætte. Jeg ville puffe den væk med hånden. Men i det her tilfælde er der jo tale om at en gæst først siger bestemt NEJ og irettesætter hunden for at ville hilse på/snuse, for derefter at SPARKE hunden væk, da den humper på benet. Jeg var som hundeejer blevet sur, og jeg ville også have sagt noget til gæsten, om at sådan gør vi ikke her i huset!

Hun startede med at snuse forsigtigt til ham, hvor han sagde nej. Derefter prøver hun at komme til at gumpe på ham,og det synes han er sjovt og derfor griber jeg ikke ind. Og når man så griner, så opmuntrer man hunden til mere..
Hvorefter hun rigtig kommer til at gumpe og han sparker hende væk.
Han kunne have puffet hende væk som du skriver, ikke sparke.

Jeg kaldte hende også hen til mig, for synes simpelthen det var så synd for hende, at han var så afvisende, når nu han først havde syntes det var meget sjovt hun gumpede!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.