Er det mig, der er 'hysterisk' eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2013

Miss-86

*Toffee* skriver:

Det handler hverken om dominans eller hieraki. Hunde prøver ikke at overgå mennesker! De gør hvad der kan betale sig.

Hunden der er snak om her er en stor hvalp. Den har formentligt humpet grundet stress. Hvis den gør det igen, så hjælp den til at falde til ro. Og glem for guds skyld alt om at det kunne have noget med dominans/hieraki at gøre

Havde nogen sparket til min hund, altså decideret sparket, så var de blevet smidt ud! Selvfølgelig skal den ikke humpe gæsterne og selvfølgelig skal man tage hensyn til hvis gæsterne ikke er så glade for hunde, men man sparker altså bare ikke til dyr. Hverken egne andres eller vilde!

Det hun gjorde havde intet med hiarki og gøre, som du skriver.

Hun ville faktisk i det store og hele bare lege med ham.

Min mening er, at når han griner, så kan man ikke skælde hende ud, når han pludselig ikke synes det er så sjovt!
Hunden ved jo godt, når man griner, så er det sjovt.. De er jo ikke dumme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

Miss-86

Fenja09 skriver:

Nu sparker man ikke dyr, uanset om det er lånte eller ens egne. Næste gang kan du fortælle din svoger at hunde hilser på en anden måde end mennesker og selvfølgelig skal han acceptere at i har hunde i jeres hjem, men hvis han ikke bryder sig om at hunden er så tæt på ham, så må han vende ryggen til den og ignorere den. Det plejer at hjælpe ved de fleste hunde.

Mht. kommando så er det slet ikke sikkert ( ved ikke hvordan dine forældre gør) at den har lært at "nej" betyder at den skal stoppe. Vi bruger f.eks "slut" når vi beder vores Schæfer om at stoppe.

Synes ikke du er hysterisk!

/Fenja

Jeg kunne ikke være mere enig!

Og du har ret, det bedste er faktisk at ignorere og vende ryggen til.
Men når man griner, så bliver hunden jo ved..

Og selvfølgelig skal folk acceptere når man har hund, hvad enten den blir passet, eller man ejer den.
Det er vel i bund og grund det samme, som når folk har børn - Dem skal folk også acceptere, også selvom de nok ikke kan lide børn (Men ved godt, alle ikke er enige, Men det er min mening )

Vi bruger 'Nej' her, men altså, hun er ung-hund og prøver grænser af, såå nogle gange hører hun det ikke. Hehe.

Anmeld

24. marts 2013

Miss-86

Yurie skriver:

Fortalte du ham det eller gav du ham bare den kolde skulder?

Og skrev du ikke også at han ikke vidste præcis hvad hun gjorde, før han sparkede den?? Kunne det tænkes at han blev forskrækket og sparkede ved et uheld?

Det var et meget bevidst spark og inden han sparkede grinte han og synes det var mægtig sjovt!

Jeg kaldte hende hen til mig, skældte min svoger ud og snakkede ikke mere til ham den aften!

Anmeld

24. marts 2013

Babydrøm

Miss-86 skriver:

Ja, sagen er den, at min kæreste og jeg passer mine forældre's 2 hunde. Dejlige hunde med gang i den. Skal lige siges at den yngste stadig er en stor hvalp.

Nå, men igår kom min svoger på uanmeldt besøg og selvfølgelig er hundene glade og vil hilse på.
Han sætter sig ved spisebordet og den yngste, hun går hen og snuser til ham NEJ siger han så. Hun prøver at gumpe på ham, så sparker han hende væk.
DET gør man bare ikke ved andre's hunde. Han er kommet i vores hjem og må respektere de levende væsner som er hos mig.

Det samme gælder, når vi en dag skal have hund selv, hvis folk ikke kan respektere og behandle min hund (dette gælder også, når vi engang får børn), så skal de IKKE komme i vores hjem.
Min svoger har et helt andet syn på hvordan man har hund og at den bare skal lystre, prøvede at forklare at hun kun var en stor hvalp og at det tager tid at opdrage.
Prøvede også at forklare ham, at man ikke kan sige NEJ til en hund, fordi den snuser til en..
Jeg sad faktisk bare og ventede på han kørte igen..

Er det mig der er helt hys eller andre der også ville have det sådan?

Er helt enig med dig!! 

Anmeld

24. marts 2013

Miss-86

AnnL skriver:

Er helt enig med dig!! 

Dejligt

Anmeld

24. marts 2013

Babydrøm

Miss-86 skriver:

Dejligt

Man skal ik sparke dyr og respekterer at de er i hjemmet, når man har valgt at besøge nogen med dyr. Men ja dyrene skal selvfølgelig også lystre. Min veninde er bange for katte, så da jeg havde kat og hun var på besøg, hilste min kat på hende, men ellers holdte min kat sig væk fra hende. Men til sidst var hun ik lige så bange for min kat  

Anmeld

24. marts 2013

Miss-86

AnnL skriver:

Man skal ik sparke dyr og respekterer at de er i hjemmet, når man har valgt at besøge nogen med dyr. Men ja dyrene skal selvfølgelig også lystre. Min veninde er bange for katte, så da jeg havde kat og hun var på besøg, hilste min kat på hende, men ellers holdte min kat sig væk fra hende. Men til sidst var hun ik lige så bange for min kat  

Jeg har det ligesådan, når jeg besøger min veninde .. Jeg er ikke vild med dem, men jo mere jeg er kommet der, jo mere kan jeg snakke med dem!

Anmeld

24. marts 2013

kriknu

Miss-86 skriver:

Ja, sagen er den, at min kæreste og jeg passer mine forældre's 2 hunde. Dejlige hunde med gang i den. Skal lige siges at den yngste stadig er en stor hvalp.

Nå, men igår kom min svoger på uanmeldt besøg og selvfølgelig er hundene glade og vil hilse på.
Han sætter sig ved spisebordet og den yngste, hun går hen og snuser til ham NEJ siger han så. Hun prøver at gumpe på ham, så sparker han hende væk.
DET gør man bare ikke ved andre's hunde. Han er kommet i vores hjem og må respektere de levende væsner som er hos mig.

Det samme gælder, når vi en dag skal have hund selv, hvis folk ikke kan respektere og behandle min hund (dette gælder også, når vi engang får børn), så skal de IKKE komme i vores hjem.
Min svoger har et helt andet syn på hvordan man har hund og at den bare skal lystre, prøvede at forklare at hun kun var en stor hvalp og at det tager tid at opdrage.
Prøvede også at forklare ham, at man ikke kan sige NEJ til en hund, fordi den snuser til en..
Jeg sad faktisk bare og ventede på han kørte igen..

Er det mig der er helt hys eller andre der også ville have det sådan?

Er helt enig med dig! 

Man hverken slår eller sparker hunde, og selvfølgelig giver man dem lov til lige at snuse og sige hej, for man får somregel ikke fred før man har gjort det.

Jeg kunne forstå hvis han var allergisk og sagde nej til hende, men derfra og så til sagtens at kunne tåle hende og endda sparke! Aldrig i livet!

Anmeld

24. marts 2013

pussekat

hejsa
have han gjor det her have han får 10 kold tære i rø... lige ud af dør da det kan jeg ikke med min hund/ dyr skal være her kan ikke med folk som sparker eller slå dyr kom folk her må de også tage hund som den er

Anmeld

24. marts 2013

hautecouture

gædde/gitte skriver:

hvis gumper= humper.... altså dominansparring, så kan jeg godt forstå han sparker den af sig... INGEN hund skal bestemme så meget i et hjem, at den dominansparrer en gæst...Slet ikke et fremmede sted _ det er en uopdragen teenagerhund, som gør det for at afprøve grænser ( gør den det op af et barn. kan den hurtigt trumle ungen omkuld med sin vægt + kløer kan ramme uheldigt+ en hanhund altså kan udløsning...klamt)

Hunden tager ikke skade af et NEJ... Der imod har de godt af at lære de er hunde, og de kan hilse, når mennesket siger de må

Vi har ofte gæster som ikke kan li hunde.... og de er på besøg, for at besøge OS, ikke vores hund. Man kan jo så komme sådan en scene i forkøbet og lære hunden at dække, så folk kan sidde i fred. Vores hund trives fint med det (han er bestemt forkælet - mors baby) og de fleste hunde kritiske mennesker tøer op, og kæler for ham, når Jeg har bevist, at jeg har fuld kontrol over min hund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.