Er det mig, der er 'hysterisk' eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Miss-86

der er vi ikke enige.....

Sådan en hund bliver 15 år.... så vil man i alle 15 år syntes det er morsomt at blive dominansparret af en stor hund? ...nej....

Ved godt det er en hvalp og du kun passer den... men det er jo netop som hvalp, man som ansvarlig ejer, skal se ud over dens nuttethed og lave grund elementerne for en god hund.

Der er bestemt en grund til at der hvert år aflives 50.000 hunde i 3 års alderen - der er de nuttet baby-drengestreger pludselig ikke sjove mere, og hunden forstår jo ikke hvorfor den pludselig er i vejen... hvorfor er det hludselig ikke nuttet jeg hopper op?? hvorfor er jeg ikke sød når jeg tigger?? hvorfor må jeg ikke ligge i sengen?? osv.

Mange laver frustreret hunde, som tror det er deres opgave at lede flokken- fordi de får råderummet til det... men det er svært at lede en flok, når flokken tager hjemme fra en... svært at passe på flokken- når man ikke må gø osv.

Frustreret hunde bliver stresset... stresset hunde gøer meget- bider ting i stykker-bider osv.....

Min mor har en rigtig møg hund.... sjovt nok er den både lydig, stille og hopper ikke op - når jeg kommer på besøg... det er jo ikke hunden skyld men min mors.
Hun kan sidder og SKÆLDE ham ud, når han står foran skuffen og gøer(godbidde skuffen) ... til sidst rejser hun sig og giver ham en godbid....OG HUN FATTER IKKE HVORFOR HUNDEN BESTEMMER?!?!

Jeg kommer der ikke så tit for man kan ikke føre en samtale pga alt den galpen

Jeg tror du misforstod - Min svoger synes det var sjovt til og starte med, indtil jeg forklarede ham, hvad det gik ud på, når hun gumpede!Så var det netop at han sparkede hende væk.

Desuden, så bliver der opdraget på hundene både hos os og mine forældre.
Der bliver gået til lydighedstræning med begge! Og de får ikke lov at tigge, være i møblerne, gø unødvendigt eller hoppe op, MEN prøver at sige at den proces tager tid og at hun ikke er så gammel endnu!
Når nu hun hopper op (eller gør andet hun IKKE må), så bliver hun også irettesat, men så gør hun det igen OG bliver derfor irettesat IGEN og sådan fortsætter vi x antal gange, indtil den er sevet ind!

Jeg er født og opvokset med hund(e) og alle har været dejlige velopdragne hunde.
Det skal ikke lyde som om jeg er ih og åh så klog, men i og med jeg selv har gået en del til hundetræning, så ved jeg godt hvad man skal og ikke skal! Og at man IKKE skal belønne hunden, for noget man ikke vil have den gør! Bla. at gø, som du selv skriver din mor gør med sin!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Kløver

Jeg er nok meget enig med gædde/gitte

En hund skal have grænser. Min datter på 11 mdr er krablenarn og hos svigermor prøver deres hund at dominere, en stor tyk labrador kryds på nok 40 kg. Gør den de mindste antegn skubber min svigermor hunden væk.
Har selv været på besøg hvor hunden konstant ville humpe mig ben, hvor ejeren ikke gjorde konsekvent handling, og ja jeg har intet imod hunden, men at blive humpet og have en hund hængende på benet, var det samme tilfælde i dag ville jeg nok også prøve at få hunden væk, hvis der pludselig sad en fremmede hund om ens ben og humpede
Men det er selvfølgelig ikke ok at direkte sparke en hund hårdt, kommer meget an på hvordan det er gjort

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

okay ja jeg må nok erkende at nok holde jeg af min hund men hun skal aldrig nogensinde "bestemme" så meget i vores hjem at mine gæster bare skal indordne sig efter hendes primisser.

min hund er også bare en stor hvalp men hun har siden dag 1 lært at hun gerne må hilse på de personer der imødekommer hende.. og er der nogle der ikke ønsker at hilse på hende jamen så skal hun gå hen og lægge sig i sin kurv... hun bliver aldrig lukket ud af rummet men for mig er det stadig vigtig at hun kender sine grænser..

nu tænker jeg også at det kan være farligt at man har en hund der er "ustyrlig" når der kommer gæster for hvad nu hvis en af gæsterne er et lille barn som hunden vælter om kuld.

her hjemme er det på sin vis omvendt af det du skriver for jeg mener at hunden den Må være her hvis hun kan indordne sig fordi mine gæster/familie MÅ også være her og det skal min hund ikke ødelægge.

Og kom jeg i andres hjem hvor folk ikke kunne respekterer at jeg ikke gad at sidde med deres kat på skødet så blev jeg hellere hjemme, for det gad jeg da ikke finde mig i.

Men ja han kunne have valgt at komme en anden dag., det er bare ikke altid man har den mulighed. og kan godt forstå han ikke vil have hunden gumper op ad ham, men han skulle have bedt jer om at få styr på hunden og ikke sparke den.

Det har INTET at gøre med, at en hund bestemmer eller overtager styringen i hjemmet.  Jeg synes at folk skal indordne sig under MINE primisser og der indgår hunden. Jeg har valgt en hund og det skal folk respektere og behandle ordentligt!
Men det er simpelthen fordi at hunden betyder så meget for mig..
Nu kan folk som kommer hos os også godt lide hunde, så det er ikke problemet!
Det er kun de første 5 minutter, de skal have og hilse på, når der er kommet gæster, så falder der ro på og det synes jeg nu er okay!

Til det med børn, vil jeg så sige at min mors den yngste hund, er opvokset med børn (det havde de der, hvor hun blev født) og dem eller andre børn er hun ikke voldsom overfor!
De fleste hunde kan godt mærke, når det er børn og at de skal være rolige overfor dem!

Desuden, så bliver der opdraget på hundene både hos os og mine forældre, de får ikke lov at tigge, være i møblerne eller hoppe op, MEN den proces tager tid, kræver tålmodighed og hun ikke er så gammel endnu!
Når nu hun hopper op (eller gør andet hun IKKE må), så bliver hun også irettesat, men så gør hun det igen OG bliver derfor irettesat IGEN og sådan fortsætter vi x antal gange, indtil den er sevet ind!

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

gædde/gitte skriver:

ps i stedet for at sparke den væk - kunne han ha rejt sig og vendt ryggen til den, så den ikke fik hverken opmærksomhed eller leg ud af det.

Ps. vores hund syntes det er morsomt vi "sparker ham væk"

Nemlig, han kunne have bedt os om at få hende væk!

PS. Hun ville også have synes det var sjovt, hvis jeg havde sparket hende væk og ville så nok lege - Men ved det, hun aldrig har set min svoger før, så er det knapt så sjovt, snarere lidt skræmmende!

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

Maja84 skriver:

Jeg er nok meget enig med gædde/gitte

En hund skal have grænser. Min datter på 11 mdr er krablenarn og hos svigermor prøver deres hund at dominere, en stor tyk labrador kryds på nok 40 kg. Gør den de mindste antegn skubber min svigermor hunden væk.
Har selv været på besøg hvor hunden konstant ville humpe mig ben, hvor ejeren ikke gjorde konsekvent handling, og ja jeg har intet imod hunden, men at blive humpet og have en hund hængende på benet, var det samme tilfælde i dag ville jeg nok også prøve at få hunden væk, hvis der pludselig sad en fremmede hund om ens ben og humpede
Men det er selvfølgelig ikke ok at direkte sparke en hund hårdt, kommer meget an på hvordan det er gjort

Selvfølgelig skal hun ikke gumpe på ham - Men han skulle ikke sparke hende væk.
Hun har aldrig før set ham, så det var lidt voldsomt at gøre synes jeg.

En anden ting er, at jeg synes nu de fleste hunde har føling med, at det er små børn det drejer sig om, og at de skal være mere rolige - Det har mine forældres hunde ihvertfald ALTID været!

PS. Mine forældres hunde får både opdragelse og grænser - Men da den ene ikke er så gammel, kræver det både tid og tålmodighed! Men hun er godt på vej og hører også efter, men prøver grænser i ny og næ og sådan skal det være!

Anmeld

21. marts 2013

AnonymMor

Miss-86 skriver:

Det har INTET at gøre med, at en hund bestemmer eller overtager styringen i hjemmet.  Jeg synes at folk skal indordne sig under MINE primisser og der indgår hunden. Jeg har valgt en hund og det skal folk respektere og behandle ordentligt!
Men det er simpelthen fordi at hunden betyder så meget for mig..
Nu kan folk som kommer hos os også godt lide hunde, så det er ikke problemet!
Det er kun de første 5 minutter, de skal have og hilse på, når der er kommet gæster, så falder der ro på og det synes jeg nu er okay!

Til det med børn, vil jeg så sige at min mors den yngste hund, er opvokset med børn (det havde de der, hvor hun blev født) og dem eller andre børn er hun ikke voldsom overfor!
De fleste hunde kan godt mærke, når det er børn og at de skal være rolige overfor dem!

Desuden, så bliver der opdraget på hundene både hos os og mine forældre, de får ikke lov at tigge, være i møblerne eller hoppe op, MEN den proces tager tid, kræver tålmodighed og hun ikke er så gammel endnu!

Ja det er meget fint ang opdragelse osv det bestemmer folk selv hvordan de finder bedst.

men altså nu modsiger du jo lidt dig selv... for tidliger skrev du at dine hunde betød så meget for dig at de SKULLE være der og kunne dine gæster ikke indordne sig efter det så måtte de gå.

Så mener du ikke at det er din hund har taget noget af styringen ?

Det vil sige at hvis der kom en i dit hjem som sagde "er du ikke sød at holde din hund på afstand da jeg ikke bryder mig om den" så ville du bare sige næ... hun skal være her og kan du ikke hilse på den jamen så er du ikke velkommen her ??

og ja det kan meget vel være at nogle hunde ved at de skal omgåes børn roligt men det er LANGT fra de fleste der ikke tænker "LEG MED MIG" og så går det ret voldsomt for sig. har efterhåndet set mange børn der har taget et hovedespring pga en hund.

Anmeld

21. marts 2013

Miss-86

Rinepigen skriver:

Ja det er meget fint ang opdragelse osv det bestemmer folk selv hvordan de finder bedst.

men altså nu modsiger du jo lidt dig selv... for tidliger skrev du at dine hunde betød så meget for dig at de SKULLE være der og kunne dine gæster ikke indordne sig efter det så måtte de gå.

Så mener du ikke at det er din hund har taget noget af styringen ?

Det vil sige at hvis der kom en i dit hjem som sagde "er du ikke sød at holde din hund på afstand da jeg ikke bryder mig om den" så ville du bare sige næ... hun skal være her og kan du ikke hilse på den jamen så er du ikke velkommen her ??

og ja det kan meget vel være at nogle hunde ved at de skal omgåes børn roligt men det er LANGT fra de fleste der ikke tænker "LEG MED MIG" og så går det ret voldsomt for sig. har efterhåndet set mange børn der har taget et hovedespring pga en hund.

Hunden har ikke taget styringen - Den har jeg!
Men jeg mener at kan folk ikke klare, at min hund skal have 5 minutter til at hilse på, så er det deres problem, for det er uundgåeligt! Og sådan er det generelt indefor den race her.
Det er en meget glad race!
(nu har jeg så ikke engang selv hund, endnu)
Hundene er jo ikke konstant over gæsterne og selvfølgelig skal hundene opdrages til ikke at hoppe op og forstå et nej!

Det med børn, der er jeg lidt uenig i! Men det kommer nok også an på, hvad man har oplevet, der er jo ingen facit!

Anmeld

21. marts 2013

tribk

Miss-86 skriver:

Ja, sagen er den, at min kæreste og jeg passer mine forældre's 2 hunde. Dejlige hunde med gang i den. Skal lige siges at den yngste stadig er en stor hvalp.

Nå, men igår kom min svoger på uanmeldt besøg og selvfølgelig er hundene glade og vil hilse på.
Han sætter sig ved spisebordet og den yngste, hun går hen og snuser til ham NEJ siger han så. Hun prøver at gumpe på ham, så sparker han hende væk.
DET gør man bare ikke ved andre's hunde. Han er kommet i vores hjem og må respektere de levende væsner som er hos mig.

Det samme gælder, når vi en dag skal have hund selv, hvis folk ikke kan respektere og behandle min hund (dette gælder også, når vi engang får børn), så skal de IKKE komme i vores hjem.
Min svoger har et helt andet syn på hvordan man har hund og at den bare skal lystre, prøvede at forklare at hun kun var en stor hvalp og at det tager tid at opdrage.
Prøvede også at forklare ham, at man ikke kan sige NEJ til en hund, fordi den snuser til en..
Jeg sad faktisk bare og ventede på han kørte igen..

Er det mig der er helt hys eller andre der også ville have det sådan?

Næ jeg synes ikke du er hys. Nu har jeg læst hele tråden, og synes overhovedet ikke det er opdragelsen der skal diskuteres, men hvorvidt det er ok at en gæst giver sig til at opdrage på de hunde der er hvor han er på besøg. Og det er det overhovedet ikke. Jeg kunne ikke drømme om at give ordrer, eller skælde ud, eller sparke på andres hunde når jeg er på besøg i deres hjem. Det kan man da ikke tillade sig. Hvor striks folk vil opdrage deres hunde, skal da være op til dem selv at bestemme.

Nu har jeg ikke hund (endnu), men er vokset op med hunde. Jeg bryder mig ikke om folk der kommer på besøg, og ikke vil enten hilse på hunden eller lade den snuse og se hvem søren der lige kom der... Ligesom jeg heller ikke kan lide folk der ignorerer små børn der siger "heej hej"... De virker bare skide usympatiske.

Anmeld

21. marts 2013

gædde/gitte

tribk skriver:

Næ jeg synes ikke du er hys. Nu har jeg læst hele tråden, og synes overhovedet ikke det er opdragelsen der skal diskuteres, men hvorvidt det er ok at en gæst giver sig til at opdrage på de hunde der er hvor han er på besøg. Og det er det overhovedet ikke. Jeg kunne ikke drømme om at give ordrer, eller skælde ud, eller sparke på andres hunde når jeg er på besøg i deres hjem. Det kan man da ikke tillade sig. Hvor striks folk vil opdrage deres hunde, skal da være op til dem selv at bestemme.

Nu har jeg ikke hund (endnu), men er vokset op med hunde. Jeg bryder mig ikke om folk der kommer på besøg, og ikke vil enten hilse på hunden eller lade den snuse og se hvem søren der lige kom der... Ligesom jeg heller ikke kan lide folk der ignorerer små børn der siger "heej hej"... De virker bare skide usympatiske.

man kan godt tillade sig at skubbe en hund - med benet- væk hvis den står og råboller ens ben, eller snuser i skridtet

Tror de færreste sinder det acceptabelt.......... dem der syntes det er hyggeligt vil jeg næppe ha på besøg

Anmeld

21. marts 2013

gædde/gitte

Miss-86 skriver:

Nemlig, han kunne have bedt os om at få hende væk!

PS. Hun ville også have synes det var sjovt, hvis jeg havde sparket hende væk og ville så nok lege - Men ved det, hun aldrig har set min svoger før, så er det knapt så sjovt, snarere lidt skræmmende!

nå.... men alt i alt, så led bror og hund jo ikke overlast..... så jo lidt hys er du vel, i min verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.