Kejsersnit uden grund..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

emsaroto

Jeg aner intet om kejsersnit.. Men forstår slet ikke at man vil have det planlagt, hvis der ikke er nogen grund til det. 

Synes klart du skal overveje at føde normalt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

FrkDitte

Maja84 skriver:

Kan sagtens følge dig i kontrol aspektet, efter min første fødsel var jeg til fødselsforberedelse anden gang og de er så ringe til vejledning, mit råd er nok at få god snak med jm om de gener man kan få efterfølgende, og bed evt om det er muligt at få en samtale ved en af lægerne på sygehuset. Få også god snak netop om fødsel hvordan det ikke kun forløber ved alm fødsel, de går så meget op i normale fødsel at afviger det, kan det værd så skræmmende, hvilket jeg oplevede 1 gang. Hvis det ikke hjælper, er jeg sikker på jm vil henvise til snak om pks og forløbet omkring det, desværre er der mange ting man ikke får info om, feks var jeg på et heldagskursus omkring fødsel og det meste handlede helt banalt om barnets vej ud men intet grundlæggende info, lidt om smertestillende, men intet om det afvigende, eller ks, hun fortalte 2 min om ks fordi jeg bad om det og var så overfladisk det var ubrugeligt, så er det bedre at snakke med jm hvor du også kan stille spørgsmål hvor i også kan gå i dybden med ks, om narkosen, forløb osv

Det er nogen supergode ting du skriver.. dejligt med et indlæg hvor jeg ikke skal forsvare mit valg igen og igen.. Der er ikke så mange der faktisk har svaret på det jeg har spurgt om, men i stedet fokuseret på mit valg af fødsel. 

Jeg tror jeg vil skrive alle mine spørgsmål og bekymringere ned og så tage den med JM. 

Endnu engang tak for svar 

D.

Anmeld

10. marts 2013

FrkDitte

emsaroto skriver:

Jeg aner intet om kejsersnit.. Men forstår slet ikke at man vil have det planlagt, hvis der ikke er nogen grund til det. 

Synes klart du skal overveje at føde normalt. 

Der er så meget folk ikke forstår.

Jeg forstår heller ikke at du ikke kan respektere mit valg og så bare lade være at kommentere det.

Go søndag!

D.

Anmeld

10. marts 2013

ekebiv

FrkDitte skriver:

Der er jeg ikke helt enig. Det er jo netop mig der har bestemt hvad der skal ske. Jeg ved hvad der skal ske og det er mit valg. 

At jeg så i selve operationen er uden kontrol det det er så der jeg kan "slippe" for jeg stoler på mit valg (og lægerne og sygepl. )

D.

Nu er fødsler jo selvfølgelig forskellige, jeg har prøvet kejsersnit og vaginal fødsel og jeg vil i dén grad sige at jeg havde mere kontrol da jeg selv fødte. Jeg gik helt automatisk ind i mig selv og fulgte hvad end kroppen gav mig besked på. Jeg er meget kontrolfreak og i forhold til kontrol ved en fødsel vil jeg helt klart anbefale vaginal

Anmeld

10. marts 2013

lycly

FrkDitte skriver:

Der er jeg ikke helt enig. Det er jo netop mig der har bestemt hvad der skal ske. Jeg ved hvad der skal ske og det er mit valg. 

At jeg så i selve operationen er uden kontrol det det er så der jeg kan "slippe" for jeg stoler på mit valg (og lægerne og sygepl. )

D.

Okay, ja så er vi vist to forskellige slags kontrolfreaks

Anmeld

10. marts 2013

emsaroto

FrkDitte skriver:

Der er så meget folk ikke forstår.

Jeg forstår heller ikke at du ikke kan respektere mit valg og så bare lade være at kommentere det.

Go søndag!

D.

hvis du ikke vil have alle synspunkter med i en holding du har, så forstår jeg ikke at du poster det op, et offentligt sted. 

Det var slet ikke for at dømme eller "ikke respektere" dit valg. Jeg ville simpelthen bare komme med min mening og holdning. Det må du vel også acceptere, når du vælger at ligge et enme ud her på baby. 

Undskyld jeg trådte på dig! 

Anmeld

10. marts 2013

lycly

FrkDitte skriver:

Det er nogen supergode ting du skriver.. dejligt med et indlæg hvor jeg ikke skal forsvare mit valg igen og igen.. Der er ikke så mange der faktisk har svaret på det jeg har spurgt om, men i stedet fokuseret på mit valg af fødsel. 

Jeg tror jeg vil skrive alle mine spørgsmål og bekymringere ned og så tage den med JM. 

D.

Undskyld jeg lige citerer dit svar til en anden, men jeg har læst hele tråden og størstedelen af indlæggende er svar på lige præcis hvad du beder om. Erfaringer med valg af ks og om det kunne lade sig gøre. Ja, nogle få vælger at komme med sin mening om hvad de synes du BØR gøre, men det er da langt fra de fleste

Grunden til at folk, mig selv inklusive, kommer med beskrivelser af deres ks forløb er fordi at det jo ikke er den naturlige måde at føde på, og det giver nogle "ar" i flere betydninger. Det er for at sige, at et ks ikke nødvendigvis er den "nemme udvej", forstå mig ret er helt klar over at det ikke er det det handler om for dig. Men jeg synes ikke man kan tage en beslutning uden at have indsamlet lidt viden

Anmeld

10. marts 2013

Kløver

FrkDitte skriver:

D.

selvfølgelig skal du ikke forsvare, vi har jo alle grunde til at vi gør som i gør, og du undersøger jo netop tingene så du kan tage det valg som er det rigtige valg for dig

Håber din jm er sød og lyttende, og vil hjælpe dig

Anmeld

10. marts 2013

Kløver

LuLy skriver:

Undskyld jeg lige citerer dit svar til en anden, men jeg har læst hele tråden og størstedelen af indlæggende er svar på lige præcis hvad du beder om. Erfaringer med valg af ks og om det kunne lade sig gøre. Ja, nogle få vælger at komme med sin mening om hvad de synes du BØR gøre, men det er da langt fra de fleste

Grunden til at folk, mig selv inklusive, kommer med beskrivelser af deres ks forløb er fordi at det jo ikke er den naturlige måde at føde på, og det giver nogle "ar" i flere betydninger. Det er for at sige, at et ks ikke nødvendigvis er den "nemme udvej", forstå mig ret er helt klar over at det ikke er det det handler om for dig. Men jeg synes ikke man kan tage en beslutning uden at have indsamlet lidt viden

Vil tillade mig lige at indskyde, at ks ikke er en nem udvej, da det giver et andet forløb, men ikke færre smerter/problemer. Der er selvfølgelig stadig stor margin både indenfor ks og alm fødsel om man får et nemt eller kompliceret forløb har selv fået ks 2 gange, og er ikke ondt ment jeg svarer, bliver bare sådan lidt, for folk skal ikke tro det er en nem udvej, tvært imod

Anmeld

10. marts 2013

StudPsyk

emsaroto skriver:

hvis du ikke vil have alle synspunkter med i en holding du har, så forstår jeg ikke at du poster det op, et offentligt sted. 

Det var slet ikke for at dømme eller "ikke respektere" dit valg. Jeg ville simpelthen bare komme med min mening og holdning. Det må du vel også acceptere, når du vælger at ligge et enme ud her på baby. 

Undskyld jeg trådte på dig! 

Nu skriver hun jo sådan set klart og tydeligt, at hun ikke ønsker svar fra folk, som vil komme med deres mening omkring hendes valg, men fra folk, som har noget erfaring de kan dele ang. valg af PKS. Så jeg synes faktisk, at dit svar er unødvendigt - bare fordi det er et debatforum, kan man godt respektere det, når folk beder om svar på noget specifikt og frabeder sig svar på noget andet. Du kan jo bare oprette en debat om folks meninger om PKS uden lægelig grund, hvis det er det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.