Kejsersnit uden grund..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

pernille.23

jeg fik pks på hillerød for 1 1/2 år siden, jeg havde dog lidt en lægelig grund, men da de havde clearet mig, var det mit eget valg.. jeg sys at de var utrolig søde deroppe, og jeg har kun positive ting at sige om mit forløb, efterfølgende har jeg ikke haft nogen problemer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

FrkDitte

Mfie skriver:

Jeg har to unger den første født "normalt" og den anden ved kejsersnit.. efter begge fødsler havde jeg de der 2-3 uger med blod og udflåd.. Så kan ikke se at der skulle være større chance for at du undgår at få det samme problem ved at vælge kejsersnit?

Men når det er sagt så synes jeg alle skal have ret til at vælge selv. Jeg har hørt flere der har fået lov at vælge pks uden nogen lægelig grund.. Så mon ikke du bare skal stå fast i din beslutning overfor jordemoderen..

Hej,

Der er vel altid blod og udflåd efter en fødsel uanset hvilken "model" man vælger.. det er jeg helt indforstået med. Det er komplikationer ud over dette, eller efter man ligesom er helet. Min kusine døjer med inkontinens efter hun har født hendes børn, og det er da heller ikke det sjoveste. 

Er enig med dig i man skal have ret til at vælge selv, og selvfølgelig skal der være grundigt information om risici mm. 

Tak for svar 

Go søndag!

D.

Anmeld

10. marts 2013

FrkDitte

pernille.23 skriver:

jeg fik pks på hillerød for 1 1/2 år siden, jeg havde dog lidt en lægelig grund, men da de havde clearet mig, var det mit eget valg.. jeg sys at de var utrolig søde deroppe, og jeg har kun positive ting at sige om mit forløb, efterfølgende har jeg ikke haft nogen problemer..

Hejsa,

Jeg har også kun hørt godt om dem i Hillerød. Jeg burde vælge Herlev pga. det kun er 15 min. væk fra mig, men flere jeg kender taler så varmt om Hillerød at mit valg faldt på dem også.

Go søndag!

D.

Anmeld

10. marts 2013

FrkDitte

emmelyn skriver:

Held og lykke med at få det trumfet igennem. Jeg håber inderligt at du møder en jordemoder og nogle læger som er venlige, og selvfølgelig at du får dit ønske opfyldt.

Min dreng sad op og jeg nægtede at blive ved med vendningsforsøg. Og det endte med at jeg havde to jordemødre og en fødselslæge sidde og fortælle mig, hvor FORFÆRDELIGT min søn ville få det, hvis jeg fik kejsersnit og at jeg ALDRIG ville føde vaginalt. Generelt kunne de ligeså godt have sagt, at jeg var et lorte menneske for ikke at ville prøve mere.

Jeg endte med at få kejsersnit. Dog en uge før PKS, da jeg fik begyndende moderkageløsning. Men! Det var en fantastisk oplevelse, og jeg fortryder INTET. Min dreng havde det super og bærer ikke præg af, at han er forløst ved kejsersnit. :-)

Hej,

Tak for dit svar 

Ja, men føler nogengange at man virkelig er et dårligt menneske/kommende mor fordi man vælger kejsersnit. 

Jeg synes det er helt ok, at de forsøger at forklare risici og mulige komplikationer, men det er som om de ikke tænker på at der måske er en grund (stor eller lille i deres øjne), til at man netop vælger det. 

Jeg er rystende nervøs for at nævne det for min JM, men jeg må vel bare tage tyrene ved hornene  og få det sagt. Heldigvis har jeg kæresten med til at støtte mig. 

Go søndag!

D.

Anmeld

10. marts 2013

MIWULA

Jeg har en veninde som ville ha kejsersnit med sit første barn fordi hun var skræmt for at føde og  hun fik lov til sidst fordi hun virkelig holdt fast i at hun ikk ville føde og sagde forskellige ting til sin jm om at hvis hun ikk fik lov ville hun slet ikk samarbejde når føslen kom.. så fik hun lov. men hun sagde også der skulle meget til... anden gang valgte hun dog at ville føde normalt men kunne så desværre ikk..

Anmeld

10. marts 2013

isabellasmor

Hej,

Tak for dit svar 

Ja, men føler nogengange at man virkelig er et dårligt menneske/kommende mor fordi man vælger kejsersnit. 

Jeg synes det er helt ok, at de forsøger at forklare risici og mulige komplikationer, men det er som om de ikke tænker på at der måske er en grund (stor eller lille i deres øjne), til at man netop vælger det. 

Jeg er rystende nervøs for at nævne det for min JM, men jeg må vel bare tage tyrene ved hornene  og få det sagt. Heldigvis har jeg kæresten med til at støtte mig. 

Go søndag!

D.

Når du skriver du har læst alt om komplikationer ved ks, så nævner du kun komplikationer omkring dig selv ? Synes det er vigtigt at overveje og læse om de komplikationer der kan komme for dit barn. Det er jo altså sundest for barnet at blive født rigtigt. Eks. Luftvejene osv. Det er også derfor det er så svært at få lov når der ingen grund er  Det er jo altså ikke for sjov de "bare" siger nej !

Men held og lykke. 

Anmeld

10. marts 2013

FrkDitte

isabellasmor skriver:

Når du skriver du har læst alt om komplikationer ved ks, så nævner du kun komplikationer omkring dig selv ? Synes det er vigtigt at overveje og læse om de komplikationer der kan komme for dit barn. Det er jo altså sundest for barnet at blive født rigtigt. Eks. Luftvejene osv. Det er også derfor det er så svært at få lov når der ingen grund er  Det er jo altså ikke for sjov de "bare" siger nej !

Men held og lykke. 

Hejsa,

Det har jeg skam også læst om og opvejet.  

Ang. luftvejene er det kun lige når barnet bliver født, der kan være komplikationer der.  Jeg er udmærket klar over hvad der er bedst for barnet og, vil nogen sige, bedst for mig. Men det ændrer ikke mit valg. Det ændrer derimod mange folks opfattelse af hvad en god mor er. Jeg er egoistisk og det er forbudt. De komplikationer der er for barnet er øget ved et kejsersnit, men de er stadig minimale. 

Så kan man spørge om det er sundt for mig OG mit barn at jeg skal gå rundt og være ængstelig og ked af de i de kommende mange måneder.. 

Tak for dit input 

Go søndag!

D.

Anmeld

10. marts 2013

FrkDitte

MIWULA skriver:

Jeg har en veninde som ville ha kejsersnit med sit første barn fordi hun var skræmt for at føde og  hun fik lov til sidst fordi hun virkelig holdt fast i at hun ikk ville føde og sagde forskellige ting til sin jm om at hvis hun ikk fik lov ville hun slet ikk samarbejde når føslen kom.. så fik hun lov. men hun sagde også der skulle meget til... anden gang valgte hun dog at ville føde normalt men kunne så desværre ikk..

Hejsa,

Hvis jeg virkelig ender med at skulle føde selv, så tror jeg helt sikkert jeg vil samarbejde med JM! Ellers bliver det da en forfærdelig fødsel! Jeg har ikke tænkt mig at komme med "trusler" om det ene eller andet, bare tænkt mig at stå fast på min beslutning...

Så må jeg håbe til at blive hørt..

Go søndag!

D.

Anmeld

10. marts 2013

Merii

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Ja som overskriften lyder, så ønsker jeg at føde ved kejsersnit, så til jer med PKS bag jer, har jeg lidt spørgsmål...

Jeg har som sådan ingen lægelig grund til det. Jeg ønsker det pga. at jeg er bange for om jeg får problemer bagefter. Jeg døjede for mange år siden med meget udflåd, og var igennem utallige lægebesøg, speciallæge, frysebehandling, p-pille-skift, spiral mm. og intet havde en effekt.. jeg var SÅ ked af det for det gik mig meget på og jeg følte alle kunne lugte mig og følte mig rigtig ulækker. 

Det er min grund...jeg vil ikke risikere noget som helst igen med mit underliv... jeg ved risikoen er minimal.. men bare tanken om flere lægebesøg "down there" gør mig helt ked af det..

Nogen vil synes den er latterlig.. men dem om det. 

Jeg er ikke interesseret i at høre om jeres meninger om PKS, eller om jeg er klar over risici osv.  

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som valgte PKS uden grund. Hvordan sagde i det til jordemoderundersøgelsen? og hvordan blev jeres ønske modtaget?

Jeg er så bange for at de stiller sig op med krydsede arme og skeptiske blikke...

Det skal lige nævnes at jeg er 1. gangs gravid...

Jeg står og skal snart til 1. jordemoderundersøgelse på Hillerød og er meget nervøs... Det fylder så meget... 

Håber at høre fra jer!

D.

Det kan man sagtens på skejby sygehus, har en veninde der ønsket det og fik kejsersnit uden problemer

Anmeld

10. marts 2013

MIWULA

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Hvis jeg virkelig ender med at skulle føde selv, så tror jeg helt sikkert jeg vil samarbejde med JM! Ellers bliver det da en forfærdelig fødsel! Jeg har ikke tænkt mig at komme med "trusler" om det ene eller andet, bare tænkt mig at stå fast på min beslutning...

Så må jeg håbe til at blive hørt..

Go søndag!

D.

Det er os helt sikkert det bedste. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.