Kejsersnit uden grund..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2013

Nemesis

FrkDitte skriver:

Puha, sikke en oplevelse..

Jeg tror du er den første jeg har hørt med en dårlig oplevelse derfra. 

Og det er så en af de værre.. men jeg tror og håber at det ikke er hverdagskost deroppe...

Var der lægelige grunde til dit KS? (Hvis jeg må spørge)

D. 

både mit 2 og 3 ks var på Hillerød.

Det 2 ks..nææh ikke som sådan en lægelig grund. havde fået et ks 12 år før, men burde jo have kunne føde selv og det var også hvad jeg ville. Men endte i et semiakut ks, da vandet gik i uge 34+4 og lillefyren ikke kunne lide ve-drop.

3. ks var jo så et obligatorisk et.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

Tulle83

FrkDitte skriver:

Det er lige dit indlæg jeg har ventet på 

Det med at være ydmyg er desværre noget jeg godt kan finde på at være.. specielt når der står en som er bedrevidende foran mig...

Men jeg må bare høfligt, men bestemt stå fast.. 

Jeg har også kun hørt at de skulle være supersøde på Hillerød..

Tak for dit svar 

og held og lykke med dit kejsersnit  det er jo snart...

Ps: Ved du om man selv skal ringe ind og bestille tid til 1. jordemoderundersøgelse eller kommer der brev? Jeg har nemlig ikke modtaget noget endnu...

D.

Ja, jeg er også eget ydmyg af natur, og fik heller ikke sagt det tydeligt nok i starten, hvilket resulterede i, at jeg til sidst måtte ringe og forklare en jordemoder på Hillerød vigtigheden af at blive taget alvorligt, og at det faktisk gik gevaldigt ud over mit helbred at jeg endnu ikke havde fået en afklaring på mit fødselsforløb.

Derefter gik det hurtigt, og jeg fik en samtale med overlæge i uge 34 hvor jeg endelig fik afklaring, og hvor det så ogsåviste sig, at han lå med rumpen nedad inde i maven.

Selv tak Da jeg læste dit indlæg, og nogle af de efterfølgende svar, kunne jeg tydeligt genkende min egen situation! Jeg ved ikke hvorfor det er så tabu at ønske kejsersnit. I siste ende handler det jo om hvilken fødsel der er bedst for en selv, og hvordan man bedst muligt kommer ud på den anden side og kan tage sig godt af sit barn

Jeg mener at jeg fik brev automatisk fra jordemoderen efter jeg havde været til første lægetjek hvor vandrejournalen blev lavet.

Også held og lykke til dig. Håber der kommer en update på dit forløb?

Anmeld

12. marts 2013

FrkDitte

Tulle83 skriver:

Ja, jeg er også eget ydmyg af natur, og fik heller ikke sagt det tydeligt nok i starten, hvilket resulterede i, at jeg til sidst måtte ringe og forklare en jordemoder på Hillerød vigtigheden af at blive taget alvorligt, og at det faktisk gik gevaldigt ud over mit helbred at jeg endnu ikke havde fået en afklaring på mit fødselsforløb.

Derefter gik det hurtigt, og jeg fik en samtale med overlæge i uge 34 hvor jeg endelig fik afklaring, og hvor det så ogsåviste sig, at han lå med rumpen nedad inde i maven.

Selv tak Da jeg læste dit indlæg, og nogle af de efterfølgende svar, kunne jeg tydeligt genkende min egen situation! Jeg ved ikke hvorfor det er så tabu at ønske kejsersnit. I siste ende handler det jo om hvilken fødsel der er bedst for en selv, og hvordan man bedst muligt kommer ud på den anden side og kan tage sig godt af sit barn

Jeg mener at jeg fik brev automatisk fra jordemoderen efter jeg havde været til første lægetjek hvor vandrejournalen blev lavet.

Også held og lykke til dig. Håber der kommer en update på dit forløb?

En update skal der nok komme 

Bare lige nu sidder jeg og bliver lidt smånervøs.. det er næsten som op til en eksamen... nej, det her er faktisk værre!! 

Min kæreste skal med og han bakker mig 100% op og ved hvor meget det betyder for mig.. Det er jeg glad for..

D.

Anmeld

12. marts 2013

Tulle83

FrkDitte skriver:

En update skal der nok komme 

Bare lige nu sidder jeg og bliver lidt smånervøs.. det er næsten som op til en eksamen... nej, det her er faktisk værre!! 

Min kæreste skal med og han bakker mig 100% op og ved hvor meget det betyder for mig.. Det er jeg glad for..

D.

Ja, kan godt huske det!

Min puls blev målt til 124 lige inden jeg skulle ind til overlægen... de måtte tage mit blodtryk 4 gange da jeg simåelthen var så nervøs, så kan sagtens forstå dig!

Dejligt at du har din kæreste med, det havde jeg også, og det betyder nemlig rigtig meget at man har støtte hjemmefra!

Anmeld

12. marts 2013

Mom2

FrkDitte skriver:

Hej,

Der er vel altid blod og udflåd efter en fødsel uanset hvilken "model" man vælger.. det er jeg helt indforstået med. Det er komplikationer ud over dette, eller efter man ligesom er helet. Min kusine døjer med inkontinens efter hun har født hendes børn, og det er da heller ikke det sjoveste. 

Er enig med dig i man skal have ret til at vælge selv, og selvfølgelig skal der være grundigt information om risici mm. 

Tak for svar 

Go søndag!

D.

Jeg har ikke noget at give dig med hensyn til planlagt kejsersnit, er bare nød til lige at fortælle dig, at alle kan døje med inkontinens, uanset hvordan barnet er kommet til verdenen... Det handler om bækkenbundstræning

Anmeld

12. marts 2013

k&k&k&k

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Ja som overskriften lyder, så ønsker jeg at føde ved kejsersnit, så til jer med PKS bag jer, har jeg lidt spørgsmål...

Jeg har som sådan ingen lægelig grund til det. Jeg ønsker det pga. at jeg er bange for om jeg får problemer bagefter. Jeg døjede for mange år siden med meget udflåd, og var igennem utallige lægebesøg, speciallæge, frysebehandling, p-pille-skift, spiral mm. og intet havde en effekt.. jeg var SÅ ked af det for det gik mig meget på og jeg følte alle kunne lugte mig og følte mig rigtig ulækker. 

Det er min grund...jeg vil ikke risikere noget som helst igen med mit underliv... jeg ved risikoen er minimal.. men bare tanken om flere lægebesøg "down there" gør mig helt ked af det..

Nogen vil synes den er latterlig.. men dem om det. 

Jeg er ikke interesseret i at høre om jeres meninger om PKS, eller om jeg er klar over risici osv.  

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som valgte PKS uden grund. Hvordan sagde i det til jordemoderundersøgelsen? og hvordan blev jeres ønske modtaget?

Jeg er så bange for at de stiller sig op med krydsede arme og skeptiske blikke...

Det skal lige nævnes at jeg er 1. gangs gravid...

Jeg står og skal snart til 1. jordemoderundersøgelse på Hillerød og er meget nervøs... Det fylder så meget... 

Håber at høre fra jer!

D.

Hej med dig.

Jeg har INGEN erfaring med PKS. Men jeg var også død-bange for at føde sidste gang! Og jo tættere vi kom på terminen jo mere bange blev jeg.

Jeg snakkede IKKE med min jordemoder om det. Grundet mit høje blodtryk og Kaya´s hjerterytme blev der pludselig snakket om AKUTKS - og jeg blev faktisk ked af at jeg ikke måtte føde selv. Men det blev heldigvis ikke til noget og jeg var rolig som et bjerg og tog det som det kom

Jeg er glad for at have født "normalt" - trods min angst gennem hele graviditeten

Jeg har efterfølgende hverken haft mere eller mindre udflåd efter fødslen. Og til trods for at jeg blev syet kom jeg heller aldrig til efterundersøgelse (GYN)

Håber du får dit ønske opfyldt og hvis ikke at du får en fantastisk fødsel uden senkomplikationer

Anmeld

12. marts 2013

Zelinasmor

Min mave ser fin ud her 15 måneder efter AKS. Og så ondt gjorde det sgu heller ikke  GIK ned og røg en cigaret (nerver) 10 timer efter min datter kom til verden. Det værste er at sætte sig op og ligge sig ned igen. Det gør nas. Held og lykke! 

Anmeld

12. marts 2013

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg har ikke læst alle svarerne her,men jeg fik pga. angst.Jeg skulle have et par samtaler med en læge,men jeg følte det ikke som et problem at vælge det,og jeg er SÅ glad for at jeg gjorde det.Har aldrig fortrudt det,og skulle jeg have flere børn ville det helt sikkert også være ved ks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.