Kejsersnit uden grund..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.164 visninger
77 svar
39 synes godt om
9. marts 2013

FrkDitte

Hejsa,

Ja som overskriften lyder, så ønsker jeg at føde ved kejsersnit, så til jer med PKS bag jer, har jeg lidt spørgsmål...

Jeg har som sådan ingen lægelig grund til det. Jeg ønsker det pga. at jeg er bange for om jeg får problemer bagefter. Jeg døjede for mange år siden med meget udflåd, og var igennem utallige lægebesøg, speciallæge, frysebehandling, p-pille-skift, spiral mm. og intet havde en effekt.. jeg var SÅ ked af det for det gik mig meget på og jeg følte alle kunne lugte mig og følte mig rigtig ulækker. 

Det er min grund...jeg vil ikke risikere noget som helst igen med mit underliv... jeg ved risikoen er minimal.. men bare tanken om flere lægebesøg "down there" gør mig helt ked af det..

Nogen vil synes den er latterlig.. men dem om det. 

Jeg er ikke interesseret i at høre om jeres meninger om PKS, eller om jeg er klar over risici osv.  

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som valgte PKS uden grund. Hvordan sagde i det til jordemoderundersøgelsen? og hvordan blev jeres ønske modtaget?

Jeg er så bange for at de stiller sig op med krydsede arme og skeptiske blikke...

Det skal lige nævnes at jeg er 1. gangs gravid...

Jeg står og skal snart til 1. jordemoderundersøgelse på Hillerød og er meget nervøs... Det fylder så meget... 

Håber at høre fra jer!

D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

Kamulla

Jeg fik nægtet at få det lavet.. min grund var en stor fødselsangst, frygten for jeg vil reagere modsat (eller min mors ) under smerte osv.. jeg har så lov til et Pks næste gang (hvis der kommer sådan en??)  

tror bestemt ikke en fødsel har nogen indvirkning på det problem du kommer med.. men det syntes jeg du skal snakke med din JM om.. hurtigst muligt.. 

Anmeld

9. marts 2013

Frkmtc

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Ja som overskriften lyder, så ønsker jeg at føde ved kejsersnit, så til jer med PKS bag jer, har jeg lidt spørgsmål...

Jeg har som sådan ingen lægelig grund til det. Jeg ønsker det pga. at jeg er bange for om jeg får problemer bagefter. Jeg døjede for mange år siden med meget udflåd, og var igennem utallige lægebesøg, speciallæge, frysebehandling, p-pille-skift, spiral mm. og intet havde en effekt.. jeg var SÅ ked af det for det gik mig meget på og jeg følte alle kunne lugte mig og følte mig rigtig ulækker. 

Det er min grund...jeg vil ikke risikere noget som helst igen med mit underliv... jeg ved risikoen er minimal.. men bare tanken om flere lægebesøg "down there" gør mig helt ked af det..

Nogen vil synes den er latterlig.. men dem om det. 

Jeg er ikke interesseret i at høre om jeres meninger om PKS, eller om jeg er klar over risici osv.  

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som valgte PKS uden grund. Hvordan sagde i det til jordemoderundersøgelsen? og hvordan blev jeres ønske modtaget?

Jeg er så bange for at de stiller sig op med krydsede arme og skeptiske blikke...

Det skal lige nævnes at jeg er 1. gangs gravid...

Jeg står og skal snart til 1. jordemoderundersøgelse på Hillerød og er meget nervøs... Det fylder så meget... 

Håber at høre fra jer!

D.

Det tror jeg ikke man kan for at være ærlig

Anmeld

9. marts 2013

LR85

Altså de problemer du nævner med lugtgener, slim, spiral og udflåd har fødsel/kejsersnit jo INGEN betydning for. 

Det har ingen sammenhæng med hinanden. 

men snak med din jordemoder. 

Anmeld

9. marts 2013

FrkDitte

Kamulla skriver:

Jeg fik nægtet at få det lavet.. min grund var en stor fødselsangst, frygten for jeg vil reagere modsat (eller min mors ) under smerte osv.. jeg har så lov til et Pks næste gang (hvis der kommer sådan en??)  

tror bestemt ikke en fødsel har nogen indvirkning på det problem du kommer med.. men det syntes jeg du skal snakke med din JM om.. hurtigst muligt.. 

Tak for svar ,

Se det var det jeg frygtede.. at blive nægtet det... 

Jeg snakker med min JM om det.. det er ikke så rart at skulle tænke på det dag efter dag... 

Det er bare en samtale jeg ikke ser frem til.. håber jeg får en sød JM.

Var det også på Hillerød du fødte?

D.

Anmeld

9. marts 2013

FrkDitte

LR85 skriver:

Altså de problemer du nævner med lugtgener, slim, spiral og udflåd har fødsel/kejsersnit jo INGEN betydning for. 

Det har ingen sammenhæng med hinanden. 

men snak med din jordemoder. 

Korrekt, men at der skulle være en eller anden form for komplikation efterfølgende... det er det jeg frygter... 

jeg må lufte mine tanker for JM.. så må vi se om hun kan berolige mig.. 

D.

Anmeld

9. marts 2013

lycly

Alt efter hvordan din jordemor er, så skal du nok regne med at du skal sidde og forsvare dig selv lidt. De fleste jordemødre går meget all in for normale fødsler nærmest uanset hvad. Jeg ønsker også pks men jeg har en direkte grund til det, at der er risiko for at mit tidligere ks ar springer op. Men på trods af det, så skulle jeg også nærmest sidde og forsvare mig selv, fik ikke meget støtte af jordemoderen. Det fik jeg til gengæld af fødselslægen som gik meget op i at fortælle at det er helt mit eget valg.

Men som sagt, tror du skal forberede dig på at de ikke bare siger, jamen det er da helt forståeligt, og vil prøve at tale dig lidt fra det

En bestemt grund til at de helst ser at du føder normalt her 1. gang er for at du ikke står i en situation som min: gravid igen mindre end 2 år efter ks, og derfor med en forhøjet risiko for komplikationer som kan være meget farlige for både mor og barn

Anmeld

9. marts 2013

FrkDitte

LuLy skriver:

Alt efter hvordan din jordemor er, så skal du nok regne med at du skal sidde og forsvare dig selv lidt. De fleste jordemødre går meget all in for normale fødsler nærmest uanset hvad. Jeg ønsker også pks men jeg har en direkte grund til det, at der er risiko for at mit tidligere ks ar springer op. Men på trods af det, så skulle jeg også nærmest sidde og forsvare mig selv, fik ikke meget støtte af jordemoderen. Det fik jeg til gengæld af fødselslægen som gik meget op i at fortælle at det er helt mit eget valg.

Men som sagt, tror du skal forberede dig på at de ikke bare siger, jamen det er da helt forståeligt, og vil prøve at tale dig lidt fra det

Ja, jeg forventer nok også at jeg skal forsvare mig selv lidt..eller meget...

Det er også lidt svært at gøre når man godt ved at der ikke er den store lægelige begrundelse for det... Men jeg vil forsøge.. 

Jeg kan selvfølgelig også godt forstå hvorfor de ønsker man skal føde naturligt.. og det derfor er det de forsøger at få mig til... 

Men det er bare ikke mit ønske.. 

Jeg må se hvad der sker til samtalen 

D.

Anmeld

9. marts 2013

Frk.S

Nu VED jeg godt du skrev du ikke ville høre om risici, men vil altså alligevel lige fortælle dig noget.

Jeg fik kejsersnit (dog akut) og som følge af dette fik jeg infektion i livmoderen (det kan man selvfølgelig også få ved vaginal fødsel - men risikoen er langt større ved KS (dog allerstørst ved AKS) ). 

Det jeg vil frem til er, at denne infektion (udover en uges indlæggelse med IV antibiotika behandling, voldsomme smerter, høj feber, ubehag og efterfølgende antibiotika kur (piller) - med en nyfødt) resulterede i MANGE undersøgelser og podninger "down there" inkl. indvendige scanninger af livmoderen. Og så lige en CT skanning oveni, da de i starten ikke kunne finde ud af hvad der dog var galt med mig 

Så du er altså ikke sikret på det punkt ved at vælge KS. 

Om de stiller sig på bagbenene over det eller giver dig lov, tror jeg kommer meget an på stedet. 

Anmeld

9. marts 2013

Maja88

FrkDitte skriver:

Ja, jeg forventer nok også at jeg skal forsvare mig selv lidt..eller meget...

Det er også lidt svært at gøre når man godt ved at der ikke er den store lægelige begrundelse for det... Men jeg vil forsøge.. 

Jeg kan selvfølgelig også godt forstå hvorfor de ønsker man skal føde naturligt.. og det derfor er det de forsøger at få mig til... 

Men det er bare ikke mit ønske.. 

Jeg må se hvad der sker til samtalen 

D.

Synes virkelig du skal overveje en normal fødsel...

Jeg fik pks fordi hun sad op og var meget afklaret med det.. sådan havde hun været siden uge 24... men wow en reaktion fra min krop efterfølgende.. det er ligesom kroppen mangler en afslutning.. er utrolig svært at forklare.. men tror kroppen forbereder sig og fortæller en den er klar med veer og fødsel og den kom jeg jo aldrig igennem.. det er ligeson der er en følelse som ikke er afsluttet...giver det mening???

Kejsersnit er jo heller ikke komplikationsfrit.. jeg er blandt følelsesløs ved arret og lidt ned og op.. og det er 2 år siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.