Kejsersnit uden grund..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

Maria_1988

Jeg valgte pk pga af foedselsangst... har aldrig vaeret et sekund i tvivl om at jeg ville ha det. Jeg har ikke fortrudt min beslutning. Jeg bor i udlandet, saa der kan man bare vaelge selv.... ved ikke lige hvad reglerne er i dk.

men oensker dig held og lykke med det hele, og haaber din jm vil forstaa dig og at i kan finde en loesning som er bedst for dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

FrkDitte

Tak for indlæg 

alt er overvejet og komplikationer har jeg læst side op og ned om. At være følelsesløs omkring ar har jeg allerede oplevet på egen krop. Har to ar jeg fik efter en operation for snart 6 år siden og er stadig følelsesløs omkring dem og det generer mig ikke.

Må jeg så ikke bede jer om at respektere mit ønske om ikke at få holdninger omkring hvorfor jeg IKKE skal vælge PKS..

Man er næsten stemplet så snart man vælger PKS uden grund. 

Det er ikke fordi jeg vil lyde som en sur snerpe, men jeg spørger til noget som betyder enormt meget for mig, fylder i min hverdag.. jeg har fundet min løsning, og så skal jeg alligevel læse om jeg ikke burde overveje noget andet. 

Respekter mit valg, og hvis i kan svare på noget af det jeg spørger om, så ville jeg blive superglad.

D.

Anmeld

9. marts 2013

LR85

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Ja som overskriften lyder, så ønsker jeg at føde ved kejsersnit, så til jer med PKS bag jer, har jeg lidt spørgsmål...

Jeg har som sådan ingen lægelig grund til det. Jeg ønsker det pga. at jeg er bange for om jeg får problemer bagefter. Jeg døjede for mange år siden med meget udflåd, og var igennem utallige lægebesøg, speciallæge, frysebehandling, p-pille-skift, spiral mm. og intet havde en effekt.. jeg var SÅ ked af det for det gik mig meget på og jeg følte alle kunne lugte mig og følte mig rigtig ulækker. 

Det er min grund...jeg vil ikke risikere noget som helst igen med mit underliv... jeg ved risikoen er minimal.. men bare tanken om flere lægebesøg "down there" gør mig helt ked af det..

Nogen vil synes den er latterlig.. men dem om det. 

Jeg er ikke interesseret i at høre om jeres meninger om PKS, eller om jeg er klar over risici osv.  

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som valgte PKS uden grund. Hvordan sagde i det til jordemoderundersøgelsen? og hvordan blev jeres ønske modtaget?

Jeg er så bange for at de stiller sig op med krydsede arme og skeptiske blikke...

Det skal lige nævnes at jeg er 1. gangs gravid...

Jeg står og skal snart til 1. jordemoderundersøgelse på Hillerød og er meget nervøs... Det fylder så meget... 

Håber at høre fra jer!

D.

Jeg har 2 PKS bag mig. 

Feb 2010 og Juni 2012

det var begge fantastiske oplevelser og spørg endelig hvis du vil vide noget. 

Anmeld

9. marts 2013

Frk.S

FrkDitte skriver:

Tak for indlæg 

alt er overvejet og komplikationer har jeg læst side op og ned om. At være følelsesløs omkring ar har jeg allerede oplevet på egen krop. Har to ar jeg fik efter en operation for snart 6 år siden og er stadig følelsesløs omkring dem og det generer mig ikke.

Må jeg så ikke bede jer om at respektere mit ønske om ikke at få holdninger omkring hvorfor jeg IKKE skal vælge PKS..

Man er næsten stemplet så snart man vælger PKS uden grund. 

Det er ikke fordi jeg vil lyde som en sur snerpe, men jeg spørger til noget som betyder enormt meget for mig, fylder i min hverdag.. jeg har fundet min løsning, og så skal jeg alligevel læse om jeg ikke burde overveje noget andet. 

Respekter mit valg, og hvis i kan svare på noget af det jeg spørger om, så ville jeg blive superglad.

D.

Så må du sørme meget undskylde.

Jeg tænkte bare det var synd, hvis du ikke var klar over at du via dit valg kan risikere lige præcis det du gerne vil undgå.

Så vil jeg i stedet ønske dig held og lykke med din beslutning, håber du får din vilje, og ikke kommer til at fortyde det. 

Anmeld

9. marts 2013

FrkDitte

Maria_1988 skriver:

Jeg valgte pk pga af foedselsangst... har aldrig vaeret et sekund i tvivl om at jeg ville ha det. Jeg har ikke fortrudt min beslutning. Jeg bor i udlandet, saa der kan man bare vaelge selv.... ved ikke lige hvad reglerne er i dk.

men oensker dig held og lykke med det hele, og haaber din jm vil forstaa dig og at i kan finde en loesning som er bedst for dig.

Tak 

Nogen siger at man har ret til kejsersnit hvis det er det man vil ha, men har ikke undersøgt hvorvidt det passer. Som andre skriver kan det også komme an på hvilket JM man lige får.. 

Jeg må bare vente og se hvad de siger...

God aften 

D.

Anmeld

9. marts 2013

FrkDitte

Frk.S skriver:

Så må du sørme meget undskylde.

Jeg tænkte bare det var synd, hvis du ikke var klar over at du via dit valg kan risikere lige præcis det du gerne vil undgå.

Så vil jeg i stedet ønske dig held og lykke med din beslutning, håber du får din vilje, og ikke kommer til at fortyde det. 

Måtte lige ud med det.. 

Jeg er selvfølgelig klar over at en fødsel, om det er den ene eller anden vej, kan give komplikationer uanset hvad..

For mig at se er der bare størst risiko for at det sker ved en alm. fødsel. 

Fortsat god aften.

D.

Anmeld

9. marts 2013

Lady Marion <3

FrkDitte skriver:

Korrekt, men at der skulle være en eller anden form for komplikation efterfølgende... det er det jeg frygter... 

jeg må lufte mine tanker for JM.. så må vi se om hun kan berolige mig.. 

D.

Komplikationer er da langt størrer ved kejsersnit end ved en vaginal fødsel .. Et ks . er et operativt indgreb, man har mange smerter efter og må næsten intet lave .. Jeg har født 3 gange på Hillerød , 3 gang lå jeg på knæ foran jordemoderen for at få et ks. pga fødselsangst , men der var intet at gøre   Set tilbage på det var jeg jo glad for hun nægtede , det er jo sundere for barnet at blive født naturligt

Anmeld

9. marts 2013

Mfie

Jeg har to unger den første født "normalt" og den anden ved kejsersnit.. efter begge fødsler havde jeg de der 2-3 uger med blod og udflåd.. Så kan ikke se at der skulle være større chance for at du undgår at få det samme problem ved at vælge kejsersnit?

Men når det er sagt så synes jeg alle skal have ret til at vælge selv. Jeg har hørt flere der har fået lov at vælge pks uden nogen lægelig grund.. Så mon ikke du bare skal stå fast i din beslutning overfor jordemoderen..

Anmeld

9. marts 2013

emmelyn

Held og lykke med at få det trumfet igennem. Jeg håber inderligt at du møder en jordemoder og nogle læger som er venlige, og selvfølgelig at du får dit ønske opfyldt.

Min dreng sad op og jeg nægtede at blive ved med vendningsforsøg. Og det endte med at jeg havde to jordemødre og en fødselslæge sidde og fortælle mig, hvor FORFÆRDELIGT min søn ville få det, hvis jeg fik kejsersnit og at jeg ALDRIG ville føde vaginalt. Generelt kunne de ligeså godt have sagt, at jeg var et lorte menneske for ikke at ville prøve mere.

Jeg endte med at få kejsersnit. Dog en uge før PKS, da jeg fik begyndende moderkageløsning. Men! Det var en fantastisk oplevelse, og jeg fortryder INTET. Min dreng havde det super og bærer ikke præg af, at han er forløst ved kejsersnit. :-)

Anmeld

9. marts 2013

Maja_4000

Jeg fik pks 'uden grund', og der var intet problem lægerne gik meget op i at fortælle om ricisi, men det havde jeg selv sat mig ind i, så de kunne ikke overraske mig med noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.