Kejsersnit uden grund..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

lycly

Maja84 skriver:

Vil tillade mig lige at indskyde, at ks ikke er en nem udvej, da det giver et andet forløb, men ikke færre smerter/problemer. Der er selvfølgelig stadig stor margin både indenfor ks og alm fødsel om man får et nemt eller kompliceret forløb har selv fået ks 2 gange, og er ikke ondt ment jeg svarer, bliver bare sådan lidt, for folk skal ikke tro det er en nem udvej, tvært imod

Lige præcis min pointe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

FrkDitte

Maja84 skriver:

Vil tillade mig lige at indskyde, at ks ikke er en nem udvej, da det giver et andet forløb, men ikke færre smerter/problemer. Der er selvfølgelig stadig stor margin både indenfor ks og alm fødsel om man får et nemt eller kompliceret forløb har selv fået ks 2 gange, og er ikke ondt ment jeg svarer, bliver bare sådan lidt, for folk skal ikke tro det er en nem udvej, tvært imod

Der er jeg helt enig. Kejsersnit må ikke ses som den nemme løsning. 

For det tror jeg bestemt heller ikke det er i mange tilfælde.

For nogen tror jeg bare det er den mere rigtige løsning.

D.

Anmeld

10. marts 2013

FrkDitte

emsaroto skriver:

hvis du ikke vil have alle synspunkter med i en holding du har, så forstår jeg ikke at du poster det op, et offentligt sted. 

Det var slet ikke for at dømme eller "ikke respektere" dit valg. Jeg ville simpelthen bare komme med min mening og holdning. Det må du vel også acceptere, når du vælger at ligge et enme ud her på baby. 

Undskyld jeg trådte på dig! 

Hvis du nu læste mit allerførste indlæg her, så kan du måske forstå at jeg søger nogle erfaringer fra dem som har fået PKS, og ikke meninger og holdninger.

Der er kun få som rent faktisk har respekteret det, og det meste af tråden handler nu slet ikke om det jeg spørger om. 

Det synes jeg er lidt ærgerligt, når nu jeg har nogle reelle spørgsmål jeg godt vil have svar på.

D.

Anmeld

10. marts 2013

Kløver

FrkDitte skriver:

Der er jeg helt enig. Kejsersnit må ikke ses som den nemme løsning. 

For det tror jeg bestemt heller ikke det er i mange tilfælde.

For nogen tror jeg bare det er den mere rigtige løsning.

D.

Tror ikke du tror det er en nem løsning, reagerede kun lige, da jeg før har hørt folk omtale sådan og at det bliver gjort til noget det ikke er, at nogle ser det som den nemme udvej, og at man ikke har født sine børn fordi man "fik den nemme løsning" så reagerede vist bare på forkant gav det mening

Anmeld

10. marts 2013

FrkDitte

Maja84 skriver:

Tror ikke du tror det er en nem løsning, reagerede kun lige, da jeg før har hørt folk omtale sådan og at det bliver gjort til noget det ikke er, at nogle ser det som den nemme udvej, og at man ikke har født sine børn fordi man "fik den nemme løsning" så reagerede vist bare på forkant gav det mening

Fuldstændig 

D.

Anmeld

10. marts 2013

baby012

Maja84 skriver:

Der er vidt ingen tvivl om at ks næsten altid føre LANGT flere smerter og gener med sig, især bagefter .. 

Tror ikke der er nogen der ser det som en nem løsning? 

Det har intet at gøre med at folk ikke ser det som at man har født sit barn selv.. Det synes jeg heller ikke man har.. Men det ændre ikke på at jeg er 110% sikker på at det er langt værre at få ks end det er at føde "normalt" .. 

TS jeg synes du skal gøre lige præcis hvad du føler er det rigtige for dig.. Så bliver fødslen bedst for alle parter.. Men få en god snak med jm om det 

Anmeld

10. marts 2013

Rockertand

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Ja som overskriften lyder, så ønsker jeg at føde ved kejsersnit, så til jer med PKS bag jer, har jeg lidt spørgsmål...

Jeg har som sådan ingen lægelig grund til det. Jeg ønsker det pga. at jeg er bange for om jeg får problemer bagefter. Jeg døjede for mange år siden med meget udflåd, og var igennem utallige lægebesøg, speciallæge, frysebehandling, p-pille-skift, spiral mm. og intet havde en effekt.. jeg var SÅ ked af det for det gik mig meget på og jeg følte alle kunne lugte mig og følte mig rigtig ulækker. 

Det er min grund...jeg vil ikke risikere noget som helst igen med mit underliv... jeg ved risikoen er minimal.. men bare tanken om flere lægebesøg "down there" gør mig helt ked af det..

Nogen vil synes den er latterlig.. men dem om det. 

Jeg er ikke interesseret i at høre om jeres meninger om PKS, eller om jeg er klar over risici osv.  

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som valgte PKS uden grund. Hvordan sagde i det til jordemoderundersøgelsen? og hvordan blev jeres ønske modtaget?

Jeg er så bange for at de stiller sig op med krydsede arme og skeptiske blikke...

Det skal lige nævnes at jeg er 1. gangs gravid...

Jeg står og skal snart til 1. jordemoderundersøgelse på Hillerød og er meget nervøs... Det fylder så meget... 

Håber at høre fra jer!

D.

Jeg vil gerne respektere dit valg omkring kejsersnit, jeg vil ikke stemple dig, jeg synes bare, at der er enormt synd for dig, at du ikke får den kæmpe oplevelse, det er, at føde dit barn selv.

Når jeg læser dine indlæg, så tror jeg - som du selv nok er ved at nå frem til - at det handler om kontrol, og vi er rigtig mange, der har været nøjagtigt samme sted, som du er lige nu, det er helt naturlig at have de følelser, nogle er så parate til at gennemgå en operation for at slippe for at blive konfronteret med frygten, andre vælger at se den i øjnene. Det er dit valg (hvilket jeg håber, at sundhedspersonalet vil lytte til), og jeg håber ikke, at du kommer til at fortryde, at du ikke føder selv, det er der rigtig mange med kejsersnit i bagagen, der oplever.

Jeg har sort bælte i kontrol, i meget høj grad, jeg bliver nervøs og angst, hvis der er noget, jeg er magtesløs overfor - og jeg havde da aldrig nogensinde forudset, at en helt igennem naturlig fødsel ville blive så fantastisk en oplevelse, jeg er slet ikke flower-power-mærk-dig-selv-typen, men mere perfektionistisk-regelrytter-problemknuser-type.....jeg har født naturligt 3 gange, helt uden sikkerhedsnet eller smertestillende, og jeg ville gladeligt gøre det igen.

Jeg håber, at du får dit kejsersnit, hvis du ikke er klar til at bearbejde det psykisk, men jeg håber, at du en dag får mod på at prøve en naturlig fødsel og får lov at opleve alle de store følelser, der følger med det.

Held og lykke med det hele 

Anmeld

10. marts 2013

nielsen80

Rockertand skriver:

Jeg vil gerne respektere dit valg omkring kejsersnit, jeg vil ikke stemple dig, jeg synes bare, at der er enormt synd for dig, at du ikke får den kæmpe oplevelse, det er, at føde dit barn selv.

Når jeg læser dine indlæg, så tror jeg - som du selv nok er ved at nå frem til - at det handler om kontrol, og vi er rigtig mange, der har været nøjagtigt samme sted, som du er lige nu, det er helt naturlig at have de følelser, nogle er så parate til at gennemgå en operation for at slippe for at blive konfronteret med frygten, andre vælger at se den i øjnene. Det er dit valg (hvilket jeg håber, at sundhedspersonalet vil lytte til), og jeg håber ikke, at du kommer til at fortryde, at du ikke føder selv, det er der rigtig mange med kejsersnit i bagagen, der oplever.

Jeg har sort bælte i kontrol, i meget høj grad, jeg bliver nervøs og angst, hvis der er noget, jeg er magtesløs overfor - og jeg havde da aldrig nogensinde forudset, at en helt igennem naturlig fødsel ville blive så fantastisk en oplevelse, jeg er slet ikke flower-power-mærk-dig-selv-typen, men mere perfektionistisk-regelrytter-problemknuser-type.....jeg har født naturligt 3 gange, helt uden sikkerhedsnet eller smertestillende, og jeg ville gladeligt gøre det igen.

Jeg håber, at du får dit kejsersnit, hvis du ikke er klar til at bearbejde det psykisk, men jeg håber, at du en dag får mod på at prøve en naturlig fødsel og får lov at opleve alle de store følelser, der følger med det.

Held og lykke med det hele 

Jeg forstår godt hvorfor du laver dit indlæg, og der ingen negative bagtanker er med det.....men er altså nødt til at indskyde, man kan altså også godt føle man har haft en kæmpe oplevelse ved kejsersnit. For mig er det uden sammenligning det STØRSTE jeg nogensinde har oplevet.

Til TS - jeg synes du skal være åben overfor de argumenter sundhedspersonale m.m har, og derefter mærk efter hvad der er rigtigt for dig. Hvis det stadig er KS, så tror jeg desværre, du skal være forbedredt på at skulle forsvare dit valg mange gange.

Anmeld

10. marts 2013

Rockertand

nielsen80 skriver:

Jeg forstår godt hvorfor du laver dit indlæg, og der ingen negative bagtanker er med det.....men er altså nødt til at indskyde, man kan altså også godt føle man har haft en kæmpe oplevelse ved kejsersnit. For mig er det uden sammenligning det STØRSTE jeg nogensinde har oplevet.

Til TS - jeg synes du skal være åben overfor de argumenter sundhedspersonale m.m har, og derefter mærk efter hvad der er rigtigt for dig. Hvis det stadig er KS, så tror jeg desværre, du skal være forbedredt på at skulle forsvare dit valg mange gange.

Tak for din kommentar . Når vi får vores børn i armene, hvad enten det er lige efter fødslen eller efter man har ligget på et operationsbord, så ER det en kæmpe oplevelse, det er vi vist alle enige i, det er bare en helt anden proces, både følelsesmæssigt og hormonelt, når man føder selv. Jeg skal ikke gøre mig til dommer over, hvad der er bedst for dig eller TS, men jeg har forsøgt at belyse, at man godt kan være som mig og stadig synes, at en naturlig fødsel er det fedeste i hele verden.

Anmeld

10. marts 2013

nielsen80

Rockertand skriver:

Tak for din kommentar . Når vi får vores børn i armene, hvad enten det er lige efter fødslen eller efter man har ligget på et operationsbord, så ER det en kæmpe oplevelse, det er vi vist alle enige i, det er bare en helt anden proces, både følelsesmæssigt og hormonelt, når man føder selv. Jeg skal ikke gøre mig til dommer over, hvad der er bedst for dig eller TS, men jeg har forsøgt at belyse, at man godt kan være som mig og stadig synes, at en naturlig fødsel er det fedeste i hele verden.

Helt i orden, som jeg skrev, ved jeg godt det ikke var med bagtanker. Dine formuleringer fik det bare til at lyde som om, at man ikke fik en kæmpe oplevelse, hvis man fik KS.

(Ps. Jeg valgte ikke selv, og ville selv - hvis det ikke havde været på bekostning af min piges liv - heller selv have født. Havde ligesom gjort alt det hårde arbejde med veer. Men respekter TS ønske om, at en vaginal fødsel ikke er det rigtige for hende, så længe hun træffer et informeret valg....men den sidste sætning fornemmer jeg nu også, du er enig i.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.