FrkDitte skriver:
Hejsa,
Ja som overskriften lyder, så ønsker jeg at føde ved kejsersnit, så til jer med PKS bag jer, har jeg lidt spørgsmål...
Jeg har som sådan ingen lægelig grund til det. Jeg ønsker det pga. at jeg er bange for om jeg får problemer bagefter. Jeg døjede for mange år siden med meget udflåd, og var igennem utallige lægebesøg, speciallæge, frysebehandling, p-pille-skift, spiral mm. og intet havde en effekt.. jeg var SÅ ked af det for det gik mig meget på og jeg følte alle kunne lugte mig og følte mig rigtig ulækker.
Det er min grund...jeg vil ikke risikere noget som helst igen med mit underliv... jeg ved risikoen er minimal.. men bare tanken om flere lægebesøg "down there" gør mig helt ked af det..
Nogen vil synes den er latterlig.. men dem om det.
Jeg er ikke interesseret i at høre om jeres meninger om PKS, eller om jeg er klar over risici osv.
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som valgte PKS uden grund. Hvordan sagde i det til jordemoderundersøgelsen? og hvordan blev jeres ønske modtaget?
Jeg er så bange for at de stiller sig op med krydsede arme og skeptiske blikke...
Det skal lige nævnes at jeg er 1. gangs gravid...
Jeg står og skal snart til 1. jordemoderundersøgelse på Hillerød og er meget nervøs... Det fylder så meget...
Håber at høre fra jer!
D.
Har født 5 børn. 1 akut kejsersnit, 3 normal fødsler og et PKS.
Jeg har haft meget nemt ved at blive gravid, men er altid gået over tiden, og endt med igangsættese x 5

Mine igangsættelser har oftest været langvarrige, fra 15 timer til 4 dage. JM, læger ....og andre har jo altid en mening om, hvad der er det helt rigtige at gøre, og i det her tilfælde, er det jo da ihvertfald at føde selv, naturligt! Det er sundest og bla bla bla bla

Det har jeg så i 4 af mine fødsler lyttet til. Alt er blevet prøvet for at jeg skulle kunne produktserer nogle veer og frembringe et naturligt født barn. Jeg er blevet pint på det frygtligste, og mine børn er blevet stresset over de lange forløb.
Da jeg så blev gravid med nr 5, og igen gik fulde 42 uger, skulle jeg nu , som noget nyt sættes igang med ballonkateter....det var jo skånsomt og bla bla bla

Atter engang prøvede jeg at leve op til de naturligste forventninger....men efter 12 timer med en ballon stukket indenbords.....uden nogen former for virkning udover kramper i benene da jeg ikke havde kunne sidde/ligge i 12 timer, valgte jeg meget bestemt at det her gad jeg simpelhen ikke igen!!
Så midt på fødestuen traf jeg den beslutning....ville de have mig forløst, måtte det ske med PKS!!
Så opstod der panik og alle forsøgte at tale mig fra det, for det er virkeligt ikke sundt for barnet og bla bla bla.....

Men til deres store chok stod jeg fast....og hvis de ikke snart kom igang, ja så kunne jeg jo ligeså godt komme hjem til mine 4 andre børn!!
1 time efter havde jeg fået en lille julenisse

Og det er det bedste valg jeg har truffet i hele mit liv!!
Nå det blev en lang smøre

Men jeg ville egentligt bare sige, det er din fødsel, og dit liv......du bestemmer!! Luk ørene for alle de "velmenene" råd, for hvad der er godt for nogle er ikke nødvendigvis godt for dig. Du er nødtil at føle, hvad der er rigtig for dig, og træffe valg udfra det!
Og igen, ikke engang en JM kan bestemme hvordan du skal føde!! Og jeg kan til fulde følge dig mht "down there"......
Held og lykke med det