Kejsersnit uden grund..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

Kløver

baby012 skriver:

Der er vidt ingen tvivl om at ks næsten altid føre LANGT flere smerter og gener med sig, især bagefter .. 

Tror ikke der er nogen der ser det som en nem løsning? 

Det har intet at gøre med at folk ikke ser det som at man har født sit barn selv.. Det synes jeg heller ikke man har.. Men det ændre ikke på at jeg er 110% sikker på at det er langt værre at få ks end det er at føde "normalt" .. 

TS jeg synes du skal gøre lige præcis hvad du føler er det rigtige for dig.. Så bliver fødslen bedst for alle parter.. Men få en god snak med jm om det 

Jeg har desideret fået at vide af flere at man bare fik ks, slap nemt, fik den nemme løsning osv osv og ja den med at føde, jeg har født mine børn via ks og sådan er det, jeg har givet store ofre begge gange for at få mine børn til verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Chevro

Hej :-)

Mit bækken var skævt, og jeg var bange for om jeg var i stand til at føde - men lægerne så det ikke som et problem.

Så jeg ville føde naturligt - da han så ikke kunne komme ned i bækkenet, var de nødsaget til ks efter 30 timers veer.

Men hvis du kan undgå det - vil jeg råde dig til at føde almindeligt! Min mave bliver aldrig pæn igen, pga ks! Jeg vil altid have en bule ud over aret. :/

Og der går så lang tid før dine muskler bliver ordenlige igen - så der er klart mange fordele ved at føde almindeligt

Men skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål (:
l

Anmeld

11. marts 2013

Chevro

Ville gøre alt for at jeg kunne have holdt min søn efter at han kom ud :/ Men det er faderen udelukkende, i ks tilfælde. Man får dem først i armene, når rystelserne er væk og al medicin og bedøvelser er ved at have forladt kroppen.

Hvis du kan, synes jeg man skal prøve at gribe chancen! Hvis det går helt galt - kan de jo sadle om, og vælge ks.

Men du skal gøre hvad du er mest tryg ved - men uanset hvordan, gør det ondt (:

Fødslen gør ondt mens den står på - ks gør ondt lang tid efter. (Nok den bedste måde at beskrive det på)

Anmeld

11. marts 2013

Tulle83

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Ja som overskriften lyder, så ønsker jeg at føde ved kejsersnit, så til jer med PKS bag jer, har jeg lidt spørgsmål...

Jeg har som sådan ingen lægelig grund til det. Jeg ønsker det pga. at jeg er bange for om jeg får problemer bagefter. Jeg døjede for mange år siden med meget udflåd, og var igennem utallige lægebesøg, speciallæge, frysebehandling, p-pille-skift, spiral mm. og intet havde en effekt.. jeg var SÅ ked af det for det gik mig meget på og jeg følte alle kunne lugte mig og følte mig rigtig ulækker. 

Det er min grund...jeg vil ikke risikere noget som helst igen med mit underliv... jeg ved risikoen er minimal.. men bare tanken om flere lægebesøg "down there" gør mig helt ked af det..

Nogen vil synes den er latterlig.. men dem om det. 

Jeg er ikke interesseret i at høre om jeres meninger om PKS, eller om jeg er klar over risici osv.  

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som valgte PKS uden grund. Hvordan sagde i det til jordemoderundersøgelsen? og hvordan blev jeres ønske modtaget?

Jeg er så bange for at de stiller sig op med krydsede arme og skeptiske blikke...

Det skal lige nævnes at jeg er 1. gangs gravid...

Jeg står og skal snart til 1. jordemoderundersøgelse på Hillerød og er meget nervøs... Det fylder så meget... 

Håber at høre fra jer!

D.

Hej

Nu har jeg ikke læst alle indlæggene, men jeg skal have kejsersnit d. 26. marts på Hillerød, og jeg har, ligesom dig, måtte høre på lidt af hvert, da man af mange bliver stemplet trods det, at man selvfølgelig har sat sig grundigt ind i ricici osv.

Jeg har dog også haft lægelige grunde til mit kejsersnit, men det var bestemt også dels mit eget valg, og havde også valgt kejsersnit uden lægelig grund!

Mit råd til dig: Lad lægerne/jordemoder/sygeplejersker forklare dig ricici (hvilket de lystigt vil gøre flere gange!) Det er jo også fint nok at de ikke "bare" giver kejsersnit uden at have sat patienten grundigt ind i det.

Stå fast ved din beslutning! Forklar dem din situation så de kan se at du virkelig mener det, uden at blive ubehagelig/aggressiv at høre på. De er rigtig søde på Hillerød til at tage dig seriøst, hvis du altså selv virker fast besluttet og ikke er for ydmyg!

Hold fast på hvad det gør ved dig psykisk, og at du tvivler på hvordan du vil reagere efter en vaginal fødsel. (Efterfølgende er det jo ikke kun dig du skal tage dig af, men også dit lille barn, som kræver din opmærksomhed 24/7) Du alene kan kun bedømme hvad din krop fortæller dig, og du alene kan kun bedømme hvad der er bedst for dig

Rigtig meget held og lykke, håber dufår dine ønsker igennem, og at det kommer til at gå godt

Anmeld

11. marts 2013

Tin

Profilbillede for Tin
FrkDitte skriver:

Hejsa,

Ja som overskriften lyder, så ønsker jeg at føde ved kejsersnit, så til jer med PKS bag jer, har jeg lidt spørgsmål...

Jeg har som sådan ingen lægelig grund til det. Jeg ønsker det pga. at jeg er bange for om jeg får problemer bagefter. Jeg døjede for mange år siden med meget udflåd, og var igennem utallige lægebesøg, speciallæge, frysebehandling, p-pille-skift, spiral mm. og intet havde en effekt.. jeg var SÅ ked af det for det gik mig meget på og jeg følte alle kunne lugte mig og følte mig rigtig ulækker. 

Det er min grund...jeg vil ikke risikere noget som helst igen med mit underliv... jeg ved risikoen er minimal.. men bare tanken om flere lægebesøg "down there" gør mig helt ked af det..

Nogen vil synes den er latterlig.. men dem om det. 

Jeg er ikke interesseret i at høre om jeres meninger om PKS, eller om jeg er klar over risici osv.  

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer som valgte PKS uden grund. Hvordan sagde i det til jordemoderundersøgelsen? og hvordan blev jeres ønske modtaget?

Jeg er så bange for at de stiller sig op med krydsede arme og skeptiske blikke...

Det skal lige nævnes at jeg er 1. gangs gravid...

Jeg står og skal snart til 1. jordemoderundersøgelse på Hillerød og er meget nervøs... Det fylder så meget... 

Håber at høre fra jer!

D.

Har født 5 børn. 1 akut kejsersnit, 3 normal fødsler og et PKS.

Jeg har haft meget nemt ved at blive gravid, men er altid gået over tiden, og endt med igangsættese x 5

Mine igangsættelser har oftest været langvarrige, fra 15 timer til 4 dage. JM, læger ....og andre har jo altid en mening om, hvad der er det helt rigtige at gøre, og i det her tilfælde, er det jo da ihvertfald at føde selv, naturligt! Det er sundest og bla bla bla bla

Det har jeg så i 4 af mine fødsler lyttet til. Alt er blevet prøvet for at jeg skulle kunne produktserer nogle veer og frembringe et naturligt født barn. Jeg er blevet pint på det frygtligste, og mine børn er blevet stresset over de lange forløb.

Da jeg så blev gravid med nr 5, og igen gik fulde 42 uger, skulle jeg nu , som noget nyt sættes igang med ballonkateter....det var jo skånsomt og bla bla bla Atter engang prøvede jeg at leve op til de naturligste forventninger....men efter 12 timer med en ballon stukket indenbords.....uden nogen former for virkning udover kramper i benene da jeg ikke havde kunne sidde/ligge i 12 timer, valgte jeg meget bestemt at det her gad jeg simpelhen ikke igen!!

Så midt på fødestuen traf jeg den beslutning....ville de have mig forløst, måtte det ske med PKS!!

Så opstod der panik og alle forsøgte at tale mig fra det, for det er virkeligt ikke sundt for barnet og bla bla bla..... Men til deres store chok stod jeg fast....og hvis de ikke snart kom igang, ja så kunne jeg jo ligeså godt komme hjem til mine 4 andre børn!!

1 time efter havde jeg fået en lille julenisse Og det er det bedste valg jeg har truffet i hele mit liv!!

Nå det blev en lang smøre Men jeg ville egentligt bare sige, det er din fødsel, og dit liv......du bestemmer!! Luk ørene for alle de "velmenene" råd, for hvad der er godt for nogle er ikke nødvendigvis godt for dig. Du er nødtil at føle, hvad der er rigtig for dig, og træffe valg udfra det!

Og igen, ikke engang en JM kan bestemme hvordan du skal føde!! Og jeg kan til fulde følge dig mht "down there"......

Held og lykke med det

Anmeld

11. marts 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Chevro skriver:

Ville gøre alt for at jeg kunne have holdt min søn efter at han kom ud :/ Men det er faderen udelukkende, i ks tilfælde. Man får dem først i armene, når rystelserne er væk og al medicin og bedøvelser er ved at have forladt kroppen.

Hvis du kan, synes jeg man skal prøve at gribe chancen! Hvis det går helt galt - kan de jo sadle om, og vælge ks.

Fødslen gør ondt mens den står på - ks gør ondt lang tid efter. (Nok den bedste måde at beskrive det på)

Det er ikke helt rigtigt. Ved PKS kan man sagtens holde barnet med det sammen. Selvfølgelig med lidt støtte fra faderen, men min dreng kom over på mit bryst at ligge, lige efter at han var taget ud af mavsen

Anmeld

11. marts 2013

Nemesis

har fået 2 ks på hillerød hospital..og de har begge på hver deres måde været forfærdelige. Ved det første måtte jeg faktisk insistere på at prøve at føde normalt først.. (har fået ks 12 år før)

Ved det første, stak de forkert under epiduralen (bedøvelsen) hvilket har givet mig en permanent nerverodskade, med kroniske smerter, mindre lammelse og nedsat min arbejdsevne til 15 timer ugentligt.

Da de nu havde ødelagt min mulighed for rygmarvsbedøvelse måtte jeg ved 2 ks på Hillerød i fuld narkose. Desværre læser de ikke rigtig journalen deroppe, for da jeg lå klar til at blive lagt til at sove, ringer sygeplejersken til narkosen som begynder at diskutere om HVORFOR jeg dog skulle det og hvorfor det så skulle være fuld narkose! Det er ikke nemt at komme med argumenter når man allerede er blevet groggy og ligger med maske og andet og fastspændt.

Dernæst mens jeg er i narkose, skal jeg sterilliseres, men igen har de ikke læst journalen for de spørger min mand (som står med vores lille nyfødte pige) om han ved hvor min venstre æggestok mon er henne!!

øhh nej det ved han ligesom ikke!!!

Men den er der slet ikke..hvilket naturligvis står i journalen, eftersom den er fjernet mere end 10 år tidligere!

Så jeg oplever det er ret nemt at få ks på Hilerød..tilgengæld skal du bare være forberedt på du ikke nødvendigvis kommer lige så rask ud derfra!

Anmeld

11. marts 2013

FrkDitte

Chevro skriver:

Hejsa,

Jeg vil gerne unde min kæreste at være den første til at holde tronarvingen (hvis han altså ikke er besvimet inden... har han en tendens til...

Og at det gør ondt er ikke mit største problem.. smerterne kan man ikke komme udenom 

D.

Anmeld

11. marts 2013

FrkDitte

Tulle83 skriver:

Hej

Nu har jeg ikke læst alle indlæggene, men jeg skal have kejsersnit d. 26. marts på Hillerød, og jeg har, ligesom dig, måtte høre på lidt af hvert, da man af mange bliver stemplet trods det, at man selvfølgelig har sat sig grundigt ind i ricici osv.

Jeg har dog også haft lægelige grunde til mit kejsersnit, men det var bestemt også dels mit eget valg, og havde også valgt kejsersnit uden lægelig grund!

Mit råd til dig: Lad lægerne/jordemoder/sygeplejersker forklare dig ricici (hvilket de lystigt vil gøre flere gange!) Det er jo også fint nok at de ikke "bare" giver kejsersnit uden at have sat patienten grundigt ind i det.

Stå fast ved din beslutning! Forklar dem din situation så de kan se at du virkelig mener det, uden at blive ubehagelig/aggressiv at høre på. De er rigtig søde på Hillerød til at tage dig seriøst, hvis du altså selv virker fast besluttet og ikke er for ydmyg!

Hold fast på hvad det gør ved dig psykisk, og at du tvivler på hvordan du vil reagere efter en vaginal fødsel. (Efterfølgende er det jo ikke kun dig du skal tage dig af, men også dit lille barn, som kræver din opmærksomhed 24/7) Du alene kan kun bedømme hvad din krop fortæller dig, og du alene kan kun bedømme hvad der er bedst for dig

Rigtig meget held og lykke, håber dufår dine ønsker igennem, og at det kommer til at gå godt

Det er lige dit indlæg jeg har ventet på 

Det med at være ydmyg er desværre noget jeg godt kan finde på at være.. specielt når der står en som er bedrevidende foran mig...

Men jeg må bare høfligt, men bestemt stå fast.. 

Jeg har også kun hørt at de skulle være supersøde på Hillerød..

Tak for dit svar 

og held og lykke med dit kejsersnit  det er jo snart...

Ps: Ved du om man selv skal ringe ind og bestille tid til 1. jordemoderundersøgelse eller kommer der brev? Jeg har nemlig ikke modtaget noget endnu...

D.

Anmeld

11. marts 2013

FrkDitte

Nemesis skriver:

har fået 2 ks på hillerød hospital..og de har begge på hver deres måde været forfærdelige. Ved det første måtte jeg faktisk insistere på at prøve at føde normalt først.. (har fået ks 12 år før)

Ved det første, stak de forkert under epiduralen (bedøvelsen) hvilket har givet mig en permanent nerverodskade, med kroniske smerter, mindre lammelse og nedsat min arbejdsevne til 15 timer ugentligt.

Da de nu havde ødelagt min mulighed for rygmarvsbedøvelse måtte jeg ved 2 ks på Hillerød i fuld narkose. Desværre læser de ikke rigtig journalen deroppe, for da jeg lå klar til at blive lagt til at sove, ringer sygeplejersken til narkosen som begynder at diskutere om HVORFOR jeg dog skulle det og hvorfor det så skulle være fuld narkose! Det er ikke nemt at komme med argumenter når man allerede er blevet groggy og ligger med maske og andet og fastspændt.

Dernæst mens jeg er i narkose, skal jeg sterilliseres, men igen har de ikke læst journalen for de spørger min mand (som står med vores lille nyfødte pige) om han ved hvor min venstre æggestok mon er henne!!

øhh nej det ved han ligesom ikke!!!

Men den er der slet ikke..hvilket naturligvis står i journalen, eftersom den er fjernet mere end 10 år tidligere!

Så jeg oplever det er ret nemt at få ks på Hilerød..tilgengæld skal du bare være forberedt på du ikke nødvendigvis kommer lige så rask ud derfra!

Puha, sikke en oplevelse..

Jeg tror du er den første jeg har hørt med en dårlig oplevelse derfra. 

Og det er så en af de værre.. men jeg tror og håber at det ikke er hverdagskost deroppe...

Var der lægelige grunde til dit KS? (Hvis jeg må spørge)

D. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.