Hej
Jeg kan ikke lige hitte helt ud af hvordan de gener du nævner skulle have noget at gøre med krjsersnit og fødsel?
Jeg har selv fået kejsersnit 2 gange, det har dog været grundet ssf begge gange og 2 gang også pga bristningsrisiko i arret
Hvis du er bange for lugtgener i forbindelse med barnets ankomst til verden, tror jeg faktisk netop et ks er et dårligt valg.
Alle bløder efter en fødsel, og det er uanset alm fødsel eller ks, barselsflåden, kommer uanset, da blødningen kommer fra såret, hvor moderkagen har siddet, derudover får man efterveer som trækker livmoderen sammen, hvilket kroppen kan ha sværere ved efter ks, og være længere tid om det.
Samtidig er der langt større risiko efter ks for infektioner som kan give lugtgener, og jeg har selv haft problemer efter sidste ks, hvor lægen sagde at det godt kunde tage kroppen længere tid at genfinde sit normale leje, da alle gravide jo har masser af hormoner og ændret balance som nemmere finder sig selv efter en fødsel, pga de hormoner tror jeg det var som bliver frigivet, kan ikke huske det helt præcist.
Synes du skal få en lang god snak med din jm så i sammen kan finde løsningen for dig, en fødsel kan både være en god men også en dårlig oplevelse uanset om det foregår via ks eller på normal vis.
Håber det bedste og du er velkommen til at skrive hvis du vil høre mere om ks og hvordan det kan være, har 2 forskellige oplevelser med det, og er der flere grunde for pks så endelig del med din jm, så hun forstår alle vinkler og hvor vigtigt det er for dig.
Inden 2 ks havde jeg selv flere overlæger som frarådede alm fødsel, og afsluttende samtale hvor der bare skulle sættes en dag på, fik jeg en anden læge som sagde alm fødsel var, ingen info om det, og han kollega han ringede til, havde ingen resteiktioner på men frarådede, og lægen mente stædigt det skulle være alm. Jeg fik mit ks, og er ked af i dag jeg blev misvejledt bla omkring muligheder for igangsættelse, men er samtidig glad for jeg fik ks, da jeg denne gang fik en positiv oplevelse som jeg ikke fik ved min søns ks
Håber ikke det blev for rodet
Håber på det bedste for dig