Min mand har forladt mig. (lang) :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Og... Er det ikke meget forkert at jeg bare bankede løs på ham? Er i chok over mig selv. 

Jo det var selvfølgelig forkert... Men man gør mange skøre ting når man bliver trængt op i en krog, hvilket du har været.. Du skulle vælge mellem at din 2 årige søn skulle omskæres eller at din mand forlod dig.. Jeg havde også langet ud i ren og skær afmagt!

til dig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

C-Dog

Hvorfor er det jeres søn ikke må blive omskåret? Det er et lille indgreb og gør ikke ondt særlig længe. Og sønnen og hans evt kærester vil da blive glad for dette ;-) nu er vi godt nok pæredanske herhjemme så kender ikke til om der er religiøse grunde. Men de praktiske grunde er gode nok for mig, men det skulle nok være mens barnet er lille. Max 2,3 år. Når det nu betyder så meget for manden du elsker, og ikke er farligt for jeres barn, jeg havde valgt et godt hospital og sagt ok:-)

Anmeld

9. marts 2013

2721

CC23 skriver:

Hvorfor er det jeres søn ikke må blive omskåret? Det er et lille indgreb og gør ikke ondt særlig længe. Og sønnen og hans evt kærester vil da blive glad for dette ;-) nu er vi godt nok pæredanske herhjemme så kender ikke til om der er religiøse grunde. Men de praktiske grunde er gode nok for mig, men det skulle nok være mens barnet er lille. Max 2,3 år. Når det nu betyder så meget for manden du elsker, og ikke er farligt for jeres barn, jeg havde valgt et godt hospital og sagt ok:-)

Det kan faktisk gøre ondt rigtig længe og bringe meget gene for barnet.

Anmeld

9. marts 2013

DitteFisk

Jeg er nødt til lige at rose at du står ved, at du ikke synes jeres barn skal omskæres, og ikke blot har givet efter  Jeg har ikke læst hele tråden, men det er mit indtryk. 

Jeg ville heller aldrig gå med til at nogen skulle skære i mit barn af religiøse årsager.. ligesom jeg ikke ville lade mit barn tatovere, hvis dét af en eller anden årsag skulle have en religiøs betydning. 

Og hvis den småting (groteske småting i mine ører) får ham til at forlade jer, så lad ham gå. Religiøs tradition over jeres kærlighedsforhold? så har man da misforstået de vigtige aspekter i at være troende efter min mening.. 

Anmeld

9. marts 2013

morethanperfect

Stå ved din beslutning !! En aftale er en aftale .. 

Lad ham gå , han kommer nok tilbage .. 

Anmeld

9. marts 2013

AnnaK89

CC23 skriver:

Der er altid risici forbundet med et indgreb.
Du kan ikke skære alle over en kam og sige "det ef bare et lille indgreb og gør ikke ondt særlig længe"

Det kan virkelig gå grueligt galt!
Og at udsætte sit barn for den risiko, at han måske vil få rigtig mange gener, infektioner og måske aldrig vil få et sexliv. Det er bare så synd!
Det er altså noget andet hvis barnet selv fik lov at vælge når det bliver større!

Anmeld

9. marts 2013

marie_jon

CC23 skriver:

Ved ikke med TS? Men kik rund på nettet. Der er vist ret meget der taler for IKKE at gøre det, medmindre der er en lægelig grund... Hvorfr skære en ganske almindelig tissemand.... synes det er VIGTGT at huske på at det er nu engang sådan drengebørn er skabt fra naturen... Hvorfor udsætte sit barn for den slags smert, når barnet ikke har en jordisk chance for at forsvare sig eller vælge selv... Puha... Får sq lidt kvalme ved tanken... Sorry, men der kom blot en hilsen for min retfærdigheds følelse

Anmeld

9. marts 2013

C-Dog

AnnaKJ skriver:

D

Der er altid risici forbundet med et indgreb.
Du kan ikke skære alle over en kam og sige "det ef bare et lille indgreb og gør ikke ondt særlig længe"

Det kan virkelig gå grueligt galt!
Og at udsætte sit barn for den risiko, at han måske vil få rigtig mange gener, infektioner og måske aldrig vil få et sexliv. Det er bare så synd!
Det er altså noget andet hvis barnet selv fik lov at vælge når det bliver større!

Der er lige så mange risici forbundet med vacciner- men vi får vores børn vaccineret alligevel. Ligesom børn født med skøndhedsfejl, deres operationer er fyldt med risici. Livet er fuld af farlige ting, ta bare børnenes legetøj, tøj og mad- der er kræftfremkaldende stoffer i. Jeg mener ikke at risikoen ved en omskæring går galt er særlig høj. Og har aldrig hørt om en udført rigtigt, der er gået galt og har ført til at manden ikke kunne dyrke sex? Hospitalerne her i dk har jo gode læger og ikke bare folk med kniv ude på en mark.

Anmeld

9. marts 2013

AnnaK89

CC23 skriver:

Der er lige så mange risici forbundet med vacciner- men vi får vores børn vaccineret alligevel. Ligesom børn født med skøndhedsfejl, deres operationer er fyldt med risici. Livet er fuld af farlige ting, ta bare børnenes legetøj, tøj og mad- der er kræftfremkaldende stoffer i. Jeg mener ikke at risikoen ved en omskæring går galt er særlig høj. Og har aldrig hørt om en udført rigtigt, der er gået galt og har ført til at manden ikke kunne dyrke sex? Hospitalerne her i dk har jo gode læger og ikke bare folk med kniv ude på en mark.

Alene i denne tråd er der 2 historier hvor der har været gener meget længe og hvor det har været utrolig smertefuldt! Ville du selv udsætte dit barn for noget meget smertefuldt, hvis der ikke var en reel grund til det?
Jeg kan forstå det hvis der er et reelt problem, sådan som en forsnævring, men af en religiøs grund - det kommer jeg aldrig til at forstå.
Det er ikke bare en lille ting og det er det heller ikke for ts.

Anmeld

9. marts 2013

tinasmor

Anonym skriver:

Nu får i hele historien fra begyndelsen, imens jeg sidder og græder 

Sagen er den at jeg er dansker og min kæreste er muslim, vi har en dejlig lille baby dreng sammen. Muslimer bliver jo omskåret og inden jeg blev gravid sagde jeg at vores lille dreng også skulle det. Da jeg  blev gravid, fik jeg et moderinstinkt op i mig, der bare ikke kunne få mig selv til det, så det fortalte jeg min kæreste, i starten var han sur, men vi aftale 0 svinekød ingen omskæring, det synes vi begge to var en fin løsning. Nu er vores dreng 2 år og her til aften, siger min kæreste at han vil have vores søn skal omskæres, jeg fortæller ham at vi har aftalt noget andet, men da han mener at jeg brød, vores aftale den gang, kan han også nu. Han siger at han vil skilles fra mig, hvis ikke jeg går med til det. Jeg var virkelig i chok, da vi elsker hinanden meget højt. Men tænk, at vælge en omskæring frem for sin kone og barn, så vil han hellere bo alene. Han blev ved og ved og ved og prøvede egentlig at ignore ham lidt og fortalte ham, at det ikke ville ske. Til sidst blev jeg så gal at jeg bare hamrede løs på hans brystkasse (af raseri og ked af det over at han vil forlade os) derefter sagde jeg at han skulle skride og pakke sine ting, det gjorde han så. Nu sidder jeg så her, med en lille dreng der sover og er så forfærdelig ked af det. Han mener at jeg ikke respekterer ham, fordi jeg ikke vil lade vores søn omskære, men jeg mener det omvendte, det gør ondt i mit hjerte. Planen var at vores søn selv skulle bestemme når han bliver gammel nok. Hvad havde i gjort? Det blev godt nok langt, men havde så meget brug for at komme ud med det!!

Jeg har nok en lidt anden holdning en de fleste. Men jeg tænker, at når man beslutter sig får at få et barn med en muslim så er der vise ting man simpelthen bliver nød til at forholde sig til. Det er en meget, meget vigtig ting for de fleste muslimer at deres drenge børn bliver omskåret og selvfølgelig det samme med at spise svinekød. Hvis jeg blev forelsket i en muslim og jeg besluttede mig for at få et barn med en muslim, så ville jeg også tænke langt og grundigt efter om jeg ønskede at gå på kompromi med visse ting. Islam er jo en "handlings" religion mere end f.eks. kristendommen. Jeg ville derfor havde valgt at vores drengebarn skulle omskæres fra starten (som nyfødt) fordi det, er den del af islams praksis.

Jeg kan dog sagtens forstå, at du har det som du har det nu hvor han er 2 år og jeg synes, at det er endnu mere skræmmende, at han pludselig ændre sin holdning. Det ville jo lidt svare til, at I havde fået en pige og han aldrig havde sagt, at hun ikke behovede at dække sig til når hun blev teen-ager og så pludselig ønskede, at hun skulle bære slør når hun blev 13 år.

Min tanke er, at der måske er nogle fra hans familie/venner, som har skubbet lidt mentalt til ham og han derfor nu er blevet i tvivl og ikke vil stå ved sine løfter.

Men jeg synes desværre ofte det er det som går galt når forskellige kulture/religioner mødes. Før man får børn, betyder nogle af de ting ikke så meget, og man tror derfor at man sagtens kan gå på kompromi. Men pludselig når barnet så ER i billedet og er blevet lidt ældre, så er det pludselig svært at se det vokse om i en hel anden kultur end den man selv er vokset op i og hvis det er religiøse forskelle kan det ofte være endnu sværere.

Når barnet er to år kan det være rigtig smertefuldt bagefter en omskæring og I må også gøre op med jer selv hvad der sker senere hen. Så på den ene side forstår jeg dig godt, men på den anden side tænker jeg også, at du har valgt at få et barn med en muslimsk mand og du derfor lidt (lige meget hvad han så end måtte sige på det tidspunkt) har vist, at der er flere ting som er meget forskellige.

Jeg synes, at I skal prøve at komme til en enighed. Held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.