Okay, det er også fint at se det fra en anden side end den jeg så ofte oplever, fordi jeg forstår ikke at man kan leve med bare, at være nikkedukke hele sit liv.
Jeg tænker bare, hvornår får man nogensinde lov at leve sit liv til det fulde når det aldrig er på egne vilkår?
Men jeg synes det er fint som du beskriver det der med at det handler om kompromisser og respekt, på samme måde som vi jo selv kender det. Det giver bare meget mere mening for mig, da man jo selv kan relatere til det.
Jeg er enig med dig, og forstår din tankegang. Dem der lever sådan, har ofte set det samme fra deres opvækst, og lært at sådan er det bare, punktum. Hvor andre derimod, har sat sig mere ind i tingene fra dres opvækst, studeret deres religion nærmere, været kritiske, eller åbne, og opdaget, at der er andre måde at leve på i et forhold.
Jeg har lært en ting i livet mht. kultur og religoner. Der er ikke nogen der er mere rigtig end andre. Vi er alle rigtige på vores egen måde. Selvom det ligger langt fra vores virkelighedopfattelse, så ligger det tæt på andres. Og sådan må det bare være.
Anmeld