Min mand har forladt mig. (lang) :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

A&F

AnnaKJ skriver:



Men det er en tanke der gang på gang går igennem mit hovede netop fordi, at muslimske kvinder gang på gang siger at man må bøje sig for sin mand. Og det (for mig) giver udtryk for en form for undertrykkelse. Men det er de muslimske kvinders egne ord der gør at jeg tænker sådan! (Fra det svar jeg gav den anden bruger)

Men hvis det er islams lov, hvorfor vælger manden så at lave en aftale med ts om at hvis drengen ingen svinekød fik, så ville der heller ingen omskæring blive? Han kan da ikke bare bakke ud fra en aftale, den må da være lige så gældende.

Manden må da også have vidste at der bare er nogle ting der ikke kan lade sig gøre når han vælger en ikke-muslim. Hun skal da ikke bare bøje sig for ham.



Det skrev jeg også til TS, altså jeg spurgte hvor troende han er blevet nu siden han pludselig vil omskære sin søn. Han har åbenbart ændret mening. Og ja, han vidste hvad han gik ind til, så i realiteten burde det ikke overraske ham. Men det skaber problemer for dem, og TS skal jo ikke tvinges til at sige ja, pga en evt. trussel om at blive alenemor. De burde sætte sig ned igen, og se hvor de er henne i dag. En aftale er en aftale selvf. Men mennesker skifter holdninger som dag og nat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

AnnaK89

A&F skriver:



Jeg gør alt for at behage min mand, og omvendt gør han alt for behage mig.  Er vi uenige om noget, så arbejder vi sammen eller finder kompromiser, eller respektere et nej. Jeg respektere hans ord, og gør intet uden han ved hvad og hvor jeg er. Det er ikke hans regler. Men islams regler. Og det skaber faktisk et tillidsfuldt og respektabelt forhold. Ingen hemmeligheder ingen bekymringer eller usikkerhed(selvf hvis man skal overraske hinanden er der undtagelser for hvor hemmelighedfuld man kan være). Men jeg forstår hvad du mener, mange kvinde er nødt til at være nikkedukker, for ikke at leve i problemer med deres mænd. Desværre ved hverken de kvinder eller mænd bedre. Fordi islam er mere end det. Men det er en anden debat 



Okay, det er også fint at se det fra en anden side end den jeg så ofte oplever, fordi jeg forstår ikke at man kan leve med bare, at være nikkedukke hele sit liv.
Jeg tænker bare, hvornår får man nogensinde lov at leve sit liv til det fulde når det aldrig er på egne vilkår?

Men jeg synes det er fint som du beskriver det der med at det handler om kompromisser og respekt, på samme måde som vi jo selv kender det. Det giver bare meget mere mening for mig, da man jo selv kan relatere til det.

Anmeld

9. marts 2013

A&F





Okay, det er også fint at se det fra en anden side end den jeg så ofte oplever, fordi jeg forstår ikke at man kan leve med bare, at være nikkedukke hele sit liv.
Jeg tænker bare, hvornår får man nogensinde lov at leve sit liv til det fulde når det aldrig er på egne vilkår?

Men jeg synes det er fint som du beskriver det der med at det handler om kompromisser og respekt, på samme måde som vi jo selv kender det. Det giver bare meget mere mening for mig, da man jo selv kan relatere til det.



Jeg er enig med dig, og forstår din tankegang. Dem der lever sådan, har ofte set det samme fra deres opvækst, og lært at sådan er det bare, punktum. Hvor andre derimod, har sat sig mere ind i tingene fra dres opvækst, studeret deres religion nærmere, været kritiske, eller åbne, og opdaget, at der er andre måde at leve på i et forhold.

Jeg har lært en ting i livet mht. kultur og religoner. Der er ikke nogen der er mere rigtig end andre. Vi er alle rigtige på vores egen måde. Selvom det ligger langt fra vores virkelighedopfattelse, så ligger det tæt på andres. Og sådan må det bare være.

Anmeld

9. marts 2013

AnnaK89

A&F skriver:



Jeg er enig med dig, og forstår din tankegang. Dem der lever sådan, har ofte set det samme fra deres opvækst, og lært at sådan er det bare, punktum. Hvor andre derimod, har sat sig mere ind i tingene fra dres opvækst, studeret deres religion nærmere, været kritiske, eller åbne, og opdaget, at der er andre måde at leve på i et forhold.

Jeg har lært en ting i livet mht. kultur og religoner. Der er ikke nogen der er mere rigtig end andre. Vi er alle rigtige på vores egen måde. Selvom det ligger langt fra vores virkelighedopfattelse, så ligger det tæt på andres. Og sådan må det bare være.



Tak for dine åbne og ærlige svar.
Dem sætter jeg pris på, da de sætter tingene lidt mere i perspektiv for mig. Og bare konkludere at ikke alle forhold er sådan

Jeg ser ikke mig selv som fordomsfuld, blot uforstående og uvidende.
Så hvis nogen er blevet stødt, så var det bestemt ikke meningen.

Anmeld

9. marts 2013

A&F

AnnaKJ skriver:



Tak for dine åbne og ærlige svar.
Dem sætter jeg pris på, da de sætter tingene lidt mere i perspektiv for mig. Og bare konkludere at ikke alle forhold er sådan

Jeg ser ikke mig selv som fordomsfuld, blot uforstående og uvidende.
Så hvis nogen er blevet stødt, så var det bestemt ikke meningen.



Tak, det var pænt af dig ven. Det var så lidt. Åbenhed og dialog, er vejen frem til et godt fællesskab og medborgerskab 

Anmeld

9. marts 2013

Mama92

AnnaKJ skriver:



Ja hun vidste godt hvad hun gik ind til (forhåbentligt!), men de lavede til gengæld også en aftale om at drengen ingen svinekød fik og så at der ingen omskæring blev.
Skal den aftale bare fejes væk?
Hendes mand må da ved gud også have vidst hvad han gik ind til - og så kan han da ikke bare bryde en aftale for at have sin stolthed når ts tydeligvis har det rigtig dårligt med det! Jeg tænker virkelig meget over hvornår kvinders ønske bliver respekteret i den muslimske kultur?
Desuden siger ts at hendes mand ikke er specielt troende, så jeg kan virkelig ikke se hvorfor hun bare skal bøje sig!



Det er en overraskende kommentar du kommer med! Jeg bliver respekteret af min mand og derfor respekterer jeg også hans mening! og du behøver ikke at gøre muslimske mænd til at de ikke respekterer deres kvinder, for det lyder virkelig som om at du kritiserer islam på den måde.. Hvorfor skal jeg nu nævne at der er så mange danske mænd der ikke engang respekterer deres kvinder? Helt ærligt, er virkelig overrasket over at du kan skrive sådan noget. Bare fordi en mand ikke respektere hendes mening, betyder det ikke at alle er såDan. Dine 5 fingre er ikke ens min far, Svigerfar, svoger, brødre respekterer deres koNer glemte jeg at sige at kvinden i islam betyder guld? men ikke alle går efter vores hellige bog Koran. 

Anmeld

9. marts 2013

Mama92

AnnaKJ skriver:



Tak for dine åbne og ærlige svar.
Dem sætter jeg pris på, da de sætter tingene lidt mere i perspektiv for mig. Og bare konkludere at ikke alle forhold er sådan

Jeg ser ikke mig selv som fordomsfuld, blot uforstående og uvidende.
Så hvis nogen er blevet stødt, så var det bestemt ikke meningen.



Nu har jeg ikke set nærmere på dine indlæg som du har skrevet med den anden bruger , så jeg undskylder lige mit indlæg hvis jeg lyder for sur kunne læse mig frem at du ikke mente det på en ond måde 

Anmeld

9. marts 2013

marie_jon

Aisha skriver:



Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal gøres til et problem. Milioner og folk får det gjort. Muslimer jøder osv. Også danskere i kalder det bare ikke omskæring men i kalder detoperation for forhudssnævring. Det er det samme, og hvis det skal trøst dig så er han under fuld narkose. Min søn er også over 2 og vi også have ham omskåret når moder hjertet er klar her  Du må godt skrive privat hvis du ønsker det. 



Men hvis TS ikke er muslim, og ikke ønsker sit barn omskåret, så er det vel meget naturligt at hun siger fra og holder på sin mening

Anmeld

9. marts 2013

kinie

En meget interessant artikel om emnet! 

 

http://videnskab.dk/krop-sundhed/omskaering-af-maend-giver-darligt-sexliv 

 

 

Anmeld

9. marts 2013

Hulubulu86

B&J skriver:



NEJ!!! du er ked af det og hele dit hovede går i stå nej dit hjerte går istå fordi du troede aldrig dette ville ske og du banker ham ind i brystet fordi du er afmagtet og ikke ved hvad du skal gøre ....

 



Vold er vold, også selvom 'gerningsmanden' er en kvinde. Jeg synes det er vigtigt at vi aldrig undskylder vold men fordømmer det.

Hvis trådopretter havde skrevet hendes mand havde banket løs på hendes brystkasse havde alle synes han var et dumt svin og bedt hende smide ham ud og melde ham til politiet.

Vold kan aldrig undskyldes med vrede, afmagt eller frustration.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.