Min mand har forladt mig. (lang) :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

marie_jon

CC23 skriver:

Der er lige så mange risici forbundet med vacciner- men vi får vores børn vaccineret alligevel. Ligesom børn født med skøndhedsfejl, deres operationer er fyldt med risici. Livet er fuld af farlige ting, ta bare børnenes legetøj, tøj og mad- der er kræftfremkaldende stoffer i. Jeg mener ikke at risikoen ved en omskæring går galt er særlig høj. Og har aldrig hørt om en udført rigtigt, der er gået galt og har ført til at manden ikke kunne dyrke sex? Hospitalerne her i dk har jo gode læger og ikke bare folk med kniv ude på en mark.

Synes der er stor forskel. Sundhedsstyrelsen anbefaler at vaccinerer sit barn. Skønhedsoperationer(afhængig af deres karakter) kan i den grad gavne barnet senere hen.. Alt med måde selvfølgelig. 

Ville en hver mor eller far ikke være ulykkelig på sit barns vegne, når/hvis han senere hen i livet får problemer med hård hud på penis hovedet, og derfor får vanskeliheder med at dyrke sex feks? Tak fordi du tog denne beslutning på mine vegne

http://videnskab.dk/krop-sundhed/omskaering-af-maend-giver-darligt-sexliv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

C-Dog

AnnaKJ skriver:

Alene i denne tråd er der 2 historier hvor der har været gener meget længe og hvor det har været utrolig smertefuldt! Ville du selv udsætte dit barn for noget meget smertefuldt, hvis der ikke var en reel grund til det?
Jeg kan forstå det hvis der er et reelt problem, sådan som en forsnævring, men af en religiøs grund - det kommer jeg aldrig til at forstå.
Det er ikke bare en lille ting og det er det heller ikke for ts.

Nej for min mand er ikke muslim så den snak behøver jeg heldigvis ikke have med ham. Men hvis han var og det betød noget for ham, så ville jeg godt kunne gå med til det, forudsagt at det forgik på sikre og sunde præmisser. Hvis f.eks læge råder en til at lade være pga risiko for det ene og andet så nej, men ellers jo. Nu er min mand selv omskåret af ikke religiøse grunde og der gik det fint og 'smertefrit' og uden problemer. Så jeg synes at når man vælger en muslim, jamen så vælger du altså også nogle konsekvenser. F.eks bliver der nok ingen flæskesteg, og drengebørn skal omskæres.

Anmeld

9. marts 2013

AnnaK89

CC23 skriver:

Nej for min mand er ikke muslim så den snak behøver jeg heldigvis ikke have med ham. Men hvis han var og det betød noget for ham, så ville jeg godt kunne gå med til det, forudsagt at det forgik på sikre og sunde præmisser. Hvis f.eks læge råder en til at lade være pga risiko for det ene og andet så nej, men ellers jo. Nu er min mand selv omskåret af ikke religiøse grunde og der gik det fint og 'smertefrit' og uden problemer. Så jeg synes at når man vælger en muslim, jamen så vælger du altså også nogle konsekvenser. F.eks bliver der nok ingen flæskesteg, og drengebørn skal omskæres.

Men nu har ts og hendes mand jo lavet en aftale som han pludselig vil bryde. Det er bare ikke okay!

Jeg kunne aldrig udsætte mine børn for smerte pga. religion. Heller ikke hvis min mand var muslim.
Han har lige så meget valgt ts, som hun har valgt ham. Han må da også forstå, at det ikke er en tro hun deler med ham og at han ikke bare kan få det som han vil.
Det er jo ikke et sundt forhold hvor begge parter bliver lyttet til.

Anmeld

9. marts 2013

C-Dog

maria_josse skriver:

Synes der er stor forskel. Sundhedsstyrelsen anbefaler at vaccinerer sit barn. Skønhedsoperationer(afhængig af deres karakter) kan i den grad gavne barnet senere hen.. Alt med måde selvfølgelig. 

Ville en hver mor eller far ikke være ulykkelig på sit barns vegne, når/hvis han senere hen i livet får problemer med hård hud på penis hovedet, og derfor får vanskeliheder med at dyrke sex feks? Tak fordi du tog denne beslutning på mine vegne

http://videnskab.dk/krop-sundhed/omskaering-af-maend-giver-darligt-sexliv

Jeg er på fra iphone så kan ikke læse dit link, men det handler om at omskæring nedsætter følsomheden, og ja det gør det, men ikke så meget at man ikke kan dyrke sex. De fleste mænd har nedsat følsomhed på hovedet alligevel fordi de er for 'hårde' ved det eller har en kæreste der er for hård ved det;-) så det ville ikke bekymre mig for det sker om man er omskåret eller ej i større og mindre grad.

Anmeld

9. marts 2013

C-Dog

AnnaKJ skriver:

Men nu har ts og hendes mand jo lavet en aftale som han pludselig vil bryde. Det er bare ikke okay!

Jeg kunne aldrig udsætte mine børn for smerte pga. religion. Heller ikke hvis min mand var muslim.
Han har lige så meget valgt ts, som hun har valgt ham. Han må da også forstå, at det ikke er en tro hun deler med ham og at han ikke bare kan få det som han vil.
Det er jo ikke et sundt forhold hvor begge parter bliver lyttet til.

Jeg havde forstået det som at det var hende der ville til at bryde deres aftale? Nå men så er der jo ingen ko på isen hvis hun overholder som del. Selv om det da er trist de ikke bare er enige. Gad vide hvorfor han er gået med til aftalen i første omgang når han nu er muslim.

Anmeld

9. marts 2013

AnnaK89

CC23 skriver:

Jeg havde forstået det som at det var hende der ville til at bryde deres aftale? Nå men så er der jo ingen ko på isen hvis hun overholder som del. Selv om det da er trist de ikke bare er enige. Gad vide hvorfor han er gået med til aftalen i første omgang når han nu er muslim.

Nej de aftale at drengen ingen svinekød fik og at der så ingen omskæring blev! Og nu vil manden pludselig bryde aftalen og have drengen omskåret alligevel.
Det er bare ikke okay og han må jo bare holde sin del af aftalen også.

Anmeld

9. marts 2013

Muhmi

Det tror jeg ærlig talt ikke man kan udtale sig om før man sidder i situationen....

Det er jo meget nemt at sige: "Selvfølgelig ville jeg gå med til det" når nu der ingen risiko er for at det egentlig skulle ske...

Anmeld

9. marts 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
tinasmor skriver:

Jeg har nok en lidt anden holdning en de fleste. Men jeg tænker, at når man beslutter sig får at få et barn med en muslim så er der vise ting man simpelthen bliver nød til at forholde sig til. Det er en meget, meget vigtig ting for de fleste muslimer at deres drenge børn bliver omskåret og selvfølgelig det samme med at spise svinekød. Hvis jeg blev forelsket i en muslim og jeg besluttede mig for at få et barn med en muslim, så ville jeg også tænke langt og grundigt efter om jeg ønskede at gå på kompromi med visse ting. Islam er jo en "handlings" religion mere end f.eks. kristendommen. Jeg ville derfor havde valgt at vores drengebarn skulle omskæres fra starten (som nyfødt) fordi det, er den del af islams praksis.

Jeg kan dog sagtens forstå, at du har det som du har det nu hvor han er 2 år og jeg synes, at det er endnu mere skræmmende, at han pludselig ændre sin holdning. Det ville jo lidt svare til, at I havde fået en pige og han aldrig havde sagt, at hun ikke behovede at dække sig til når hun blev teen-ager og så pludselig ønskede, at hun skulle bære slør når hun blev 13 år.

Min tanke er, at der måske er nogle fra hans familie/venner, som har skubbet lidt mentalt til ham og han derfor nu er blevet i tvivl og ikke vil stå ved sine løfter.

Men jeg synes desværre ofte det er det som går galt når forskellige kulture/religioner mødes. Før man får børn, betyder nogle af de ting ikke så meget, og man tror derfor at man sagtens kan gå på kompromi. Men pludselig når barnet så ER i billedet og er blevet lidt ældre, så er det pludselig svært at se det vokse om i en hel anden kultur end den man selv er vokset op i og hvis det er religiøse forskelle kan det ofte være endnu sværere.

Når barnet er to år kan det være rigtig smertefuldt bagefter en omskæring og I må også gøre op med jer selv hvad der sker senere hen. Så på den ene side forstår jeg dig godt, men på den anden side tænker jeg også, at du har valgt at få et barn med en muslimsk mand og du derfor lidt (lige meget hvad han så end måtte sige på det tidspunkt) har vist, at der er flere ting som er meget forskellige.

Jeg synes, at I skal prøve at komme til en enighed. Held og lykke med det hele.

Anmeld

9. marts 2013

Mama92

AnnaKJ skriver:

Ja det burde du nok havd tjekket op på inden du angreb
Det var altså ikke helt fair.

Men igen - det er gang på gang jeg hører at kvinder bare skal bøje sig og sjovt nok, så kommer de udtalelser altså fra muslimske kvinder. Det gør det, i min verden, svært at se at det også kan fungere på andre måder. Det må du da også kunne forstå.

Men A&F var virkelig flink at sætte tingene i perspektiv for mig, i stedet for at angribe. Og som sagt til hende, så er jeg blot uforstående og uvidende. Jeg mener ikke jeg er fordomsfuld.

Så næste gang kunne du måske være flink at gøre på samme måde og forklarer tingenes sammenhæng, frem for at angribe.

Det har du nok ret i, men synes måden du lige skrev det på lød så forkert. Du kunne havde skrevet det på en anden måde, for det det er heller ikk sjovt som muslim at læse sådan en kommentar.. det kan godt være nogen kvinder giver udtryk for det, men det et ikke ensbetydende med at alle kvinder har det sådan. 

Anmeld

9. marts 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Bøllemyr skriver:

Jeg bliver altså lige nød til at kommentere på det med at vi får opereret vores børn for forhudsforsnævring.
Min søn er blevet det efter han i mere end et år gik med smerter hvergang han skulle tisse, men lægerne ville gerne prøve andre metoder inden. Det blev gjort som en sidste udvej.
Den operation er det væreste jeg har oplevet. Der gik mere end 2 måneder får det gik i orden.
Det var forfærdeligt for mig som mor at se ham græder utrøsteligt hvergang han skulle tisse.
Han er stadig plaget iform af frygten får at det skal gøre ondt når han tisser, så han går pg holder sig alt for længe, jeg kan ikke vaske ham ordentligt fordi han begynder at ryste fordi han er bange for det vil gøre ondt igen.

Jeg kritisere ikke jeres valg men det kan ikke samlingnes at omskære en rask tissemand og lave en operation får at et barn kan få lov at tisse uden smerte og slippe for jævnligt at få infektion i den.

Ja men nu er din søn ikke som de andre drenge vel ? Han har lavt imunforsvar osv osv som du har skrevet om meget. Så det synes jeg ikke man kan sammenligne med andre drenge. Jeg kender mange der har fået det gjort uden mén. Selvfølgelig er man nok øm i et par dage. Men har da ondt af din søn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.