Anonym skriver:
Nu får i hele historien fra begyndelsen, imens jeg sidder og græder 
Sagen er den at jeg er dansker og min kæreste er muslim, vi har en dejlig lille baby dreng sammen. Muslimer bliver jo omskåret og inden jeg blev gravid sagde jeg at vores lille dreng også skulle det. Da jeg blev gravid, fik jeg et moderinstinkt op i mig, der bare ikke kunne få mig selv til det, så det fortalte jeg min kæreste, i starten var han sur, men vi aftale 0 svinekød ingen omskæring, det synes vi begge to var en fin løsning. Nu er vores dreng 2 år og her til aften, siger min kæreste at han vil have vores søn skal omskæres, jeg fortæller ham at vi har aftalt noget andet, men da han mener at jeg brød, vores aftale den gang, kan han også nu. Han siger at han vil skilles fra mig, hvis ikke jeg går med til det. Jeg var virkelig i chok, da vi elsker hinanden meget højt. Men tænk, at vælge en omskæring frem for sin kone og barn, så vil han hellere bo alene. Han blev ved og ved og ved og prøvede egentlig at ignore ham lidt og fortalte ham, at det ikke ville ske. Til sidst blev jeg så gal at jeg bare hamrede løs på hans brystkasse (af raseri og ked af det over at han vil forlade os) derefter sagde jeg at han skulle skride og pakke sine ting, det gjorde han så. Nu sidder jeg så her, med en lille dreng der sover og er så forfærdelig ked af det. Han mener at jeg ikke respekterer ham, fordi jeg ikke vil lade vores søn omskære, men jeg mener det omvendte, det gør ondt i mit hjerte. Planen var at vores søn selv skulle bestemme når han bliver gammel nok. Hvad havde i gjort? Det blev godt nok langt, men havde så meget brug for at komme ud med det!!
tror du ikke at I begge har overreageret lidt? I kommer fra 2 forskellige kulturer og har derfor 2 forskellige synspunkter på det. I elsker hinanden højt og bliver derfor ked af det, når den anden ikke deler/forstår den andes synspunkt.
Få jer en snak med hinanden. Undskyld at du smed ham ud, for det var ikke rimeligt, men fortæl, hvorfor du gjorde det. Fordi du elsker ham, og derfor blev ked af de sårene ord, han sagde til dig.
Sig at du bare ønsker at kunne snakke stille og roligt om tingene. Du er ked af, hvis han føler at du truffede noget ned over ham (det med omskæringen), for 2 år siden, men at han gik med på den og at han derfor ikke skal bære nag til dig.
I har sikkert en masse i fremtiden I ikke er enige om, og det er selvfølgelig bedst for alle parter, hvis I kan snakke stille og roligt om det, uden at have "følelserne uden på tøjet".
Det er i hvert fald mit råd til dig.