Min mand har forladt mig. (lang) :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

2721

Aisha skriver:

Ja men nu er din søn ikke som de andre drenge vel ? Han har lavt imunforsvar osv osv som du har skrevet om meget. Så det synes jeg ikke man kan sammenligne med andre drenge. Jeg kender mange der har fået det gjort uden mén. Selvfølgelig er man nok øm i et par dage. Men har da ondt af din søn 

Nej, det er han ikke. Men på det her punkt burde hans immunforsvar ingen betydning have

Hans immunfefekt omhandler luftveje og evnen til at danne antistoffer

Jo ældre børn er jo svære er det for dem at komme sig over operationen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Bøllemyr skriver:

Nej, det er han ikke. Men på det her punkt burde hans immunforsvar ingen betydning have

Hans immunfefekt omhandler luftveje og evnen til at danne antistoffer

Jo ældre børn er jo svære er det for dem at komme sig over operationen.

Det ved jeg godt. Jo yngre jo bedre. Men man skal også lige selv være klar mentalt. Ingen ko på isen der. 

Anmeld

9. marts 2013

Mama92

AnnaKJ skriver:

Nej de aftale at drengen ingen svinekød fik og at der så ingen omskæring blev! Og nu vil manden pludselig bryde aftalen og have drengen omskåret alligevel.
Det er bare ikke okay og han må jo bare holde sin del af aftalen også.

kan se at de i starten havnede aftalt at han skulle omskæres, men at hun senere brød aftalen, hvor så de aftalte nul omskæring og nul svinekød hvor han så brød aftalen. Så faktisk har de begge to brudt aftalerne.. Så de er lige om det

Anmeld

9. marts 2013

AnnaK89

Mama92 skriver:

kan se at de i starten havnede aftalt at han skulle omskæres, men at hun senere brød aftalen, hvor så de aftalte nul omskæring og nul svinekød hvor han så brød aftalen. Så faktisk har de begge to brudt aftalerne.. Så de er lige om det

Det står der intet om.
Kun at han mener hun brød den, men ts har ikke sagt at hun har gjort det.

Anmeld

9. marts 2013

2721

Aisha skriver:

Det ved jeg godt. Jo yngre jo bedre. Men man skal også lige selv være klar mentalt. Ingen ko på isen der. 

Jeg vil lige pointere at jeg ikke blander mig i din beslutning om at omskære din søn. Jeg valgte at kommentere på at du samlinger en operation af medicinsk årsag med en fortaget af religiøsoverbevisning. Det mener jeg er helt forkert at sætte lighedstegn ved da jeg aldrig ville have udsat min søn for dette havde han ikke haft problemer. Vi træffer jo alle valg med tanke på vores elskede børn som det første og ingen mennesker er ens

Anmeld

9. marts 2013

Mama92

AnnaKJ skriver:

Det står der intet om.
Kun at han mener hun brød den, men ts har ikke sagt at hun har gjort det.

hun skriver at hendes dreng også skulle omskæres, men det kunne hun ikke gøre alligevel, så de aftalte noget andet som han så ville bryde så de er begge to om det.

Anmeld

9. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Først har i aftalt ingen svinekød, men omskæring. Men dette lavede I om da du blev gravid. Flot at din mand kunne forså at du alligevel ikke kunne. Så det virker jo til at du har en mand der også vægter dine ønsker højt.

Men nu vil din mand så lave aftalen om. Det virker som om han bliver presset af sin omgangskreds til dette. Jeg ville prøve at tale stille og roligt med ham, for synes din reaktion er meget overdrevet. Men jeg ville ikke bøje mig hvis jeg virkelig ikke kan stå inde for det. 

Det må være en svær situation for jer begge at stå i. Men umiddelbart ville mit løsningsforslag være at vente nogle år og spørge den person, der egentlig burde høres allermest i det her dilemma: jeres barn. 

Held og lykke. Håber i findet ud af det

Anmeld

9. marts 2013

Frk. Himmelblå

CC23 skriver:

Hvorfor er det jeres søn ikke må blive omskåret? Det er et lille indgreb og gør ikke ondt særlig længe. Og sønnen og hans evt kærester vil da blive glad for dette ;-) nu er vi godt nok pæredanske herhjemme så kender ikke til om der er religiøse grunde. Men de praktiske grunde er gode nok for mig, men det skulle nok være mens barnet er lille. Max 2,3 år. Når det nu betyder så meget for manden du elsker, og ikke er farligt for jeres barn, jeg havde valgt et godt hospital og sagt ok:-)

Det er da ikke ok at frarøve et menneske en del af dets krop?!

Vi har ret til vores egen krop.

I øvrigt er det et evigt brændemærke for drengen.

Ville det også være ok, hvis du som "pæredansker" valgte at få tatoveret "Jesus er min ven" henover dit barns genitalier? (Altså forudsat det blev gjort af dygtige fagfolk i sterile omgivelser).

Ja, jeg spørger bare..

Anmeld

9. marts 2013

Faith

CC23 skriver:

Hvorfor er det jeres søn ikke må blive omskåret? Det er et lille indgreb og gør ikke ondt særlig længe. Og sønnen og hans evt kærester vil da blive glad for dette ;-) nu er vi godt nok pæredanske herhjemme så kender ikke til om der er religiøse grunde. Men de praktiske grunde er gode nok for mig, men det skulle nok være mens barnet er lille. Max 2,3 år. Når det nu betyder så meget for manden du elsker, og ikke er farligt for jeres barn, jeg havde valgt et godt hospital og sagt ok:-)

Hvordan hulen ved du at det ikke gør ondt særlig længe? Har du prøvet det?

Der er faktisk lavet videnskabelige undersøgelser der peger på at omskæring kan have indflydelse på hvor meget/lidt nydelse manden senere hen vil kunne opnå ved sex. Så synes bestemt ikke det er et indgreb man bare lige skal få foretaget på sit drengebarn uden nogen medicinsk årsag. Faktisk synes jeg det grænser til overgreb.

Anmeld

9. marts 2013

Annette A

Det kan være svært for kulturer at forenes og kan godt forstå du er ked af det. Min mor var også gift med en muslim som hun fik tre børn med heraf to drenge. De blev begge omskåret i den alder som jeres barn har og det havde hun det ok med. Min søsters søn blev også omskåret i den alder.

Det er vigtigt man kan blive enige om hvordan alting skal foregå men det er jo ikke altid det holder. Efter mange års ægteskab krævede min mors mand så at min mor holdt op med at holde jul og hun skulle begynde at bære tørklæde og det ville hun ikke da det ikke var aftalen fra starten. Det jo vigtigt du finder dit ståsted i alt det her og ved hvad du kan tolerere og hvad du ikke ønsker og hvilke kompromisser man vil indgå for at få livet sammen til at fungere.

Selv ville jeg nok ikke frygte omskæringen på mit barns vegne. Har pga min søskendes herkomst hørt fra omskårne mænd at det absolut ikke er problematisk for dem og ja selv min egen danske mand er det da han fik betændelse i forhuden som ganske lille og han er kun glad for det.

Håber det bedste for Jer allesammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.