Min mand har forladt mig. (lang) :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

AnnaK89

Mama92 skriver:

Nu har jeg ikke set nærmere på dine indlæg som du har skrevet med den anden bruger , så jeg undskylder lige mit indlæg hvis jeg lyder for sur kunne læse mig frem at du ikke mente det på en ond måde 

Ja det burde du nok havd tjekket op på inden du angreb
Det var altså ikke helt fair.

Men igen - det er gang på gang jeg hører at kvinder bare skal bøje sig og sjovt nok, så kommer de udtalelser altså fra muslimske kvinder. Det gør det, i min verden, svært at se at det også kan fungere på andre måder. Det må du da også kunne forstå.

Men A&F var virkelig flink at sætte tingene i perspektiv for mig, i stedet for at angribe. Og som sagt til hende, så er jeg blot uforstående og uvidende. Jeg mener ikke jeg er fordomsfuld.

Så næste gang kunne du måske være flink at gøre på samme måde og forklarer tingenes sammenhæng, frem for at angribe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

Frk. Himmelblå

Aisha skriver:

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal gøres til et problem. Milioner og folk får det gjort. Muslimer jøder osv. Også danskere i kalder det bare ikke omskæring men i kalder detoperation for forhudssnævring. Det er det samme, og hvis det skal trøst dig så er han under fuld narkose. Min søn er også over 2 og vi også have ham omskåret når moder hjertet er klar her  Du må godt skrive privat hvis du ønsker det. 

Prøv lige at høre her, - at mange gør det, er jo ikke det samme som, at det er en god idé!

Det er ikke OK at operere folk uden en medicinsk grund. Og børn har ret til egen krop - ligesom voksne. Derfor har vi også FNs Børnekonvention, - for at beskytte de små. Blandt andet mod religion.

Grunden til, der ikke gør noget for at stoppe alle disse grundløse indgreb er, at man fra politisk side er klar over, at det vil eksplodere i medierne. - Ikke mindst visse steder i den arabiske verden. Det er stort set umuligt at diskutere sagligt, når den ene part benytter sig af religiøst forankrede (ikke-)argumenter.

Anmeld

9. marts 2013

marie_jon

Frk. Himmelblå skriver:

Prøv lige at høre her, - at mange gør det, er jo ikke det samme som, at det er en god idé!

Det er ikke OK at operere folk uden en medicinsk grund. Og børn har ret til egen krop - ligesom voksne. Derfor har vi også FNs Børnekonvention, - for at beskytte de små. Blandt andet mod religion.

Grunden til, der ikke gør noget for at stoppe alle disse grundløse indgreb er, at man fra politisk side er klar over, at det vil eksplodere i medierne. - Ikke mindst visse steder i den arabiske verden. Det er stort set umuligt at diskutere sagligt, når den ene part benytter sig af religiøst forankrede (ikke-)argumenter.

Jeg er SÅ enig... Lige de ord jeg ikke selv fik formuleret

Anmeld

9. marts 2013

2721

Aisha skriver:

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal gøres til et problem. Milioner og folk får det gjort. Muslimer jøder osv. Også danskere i kalder det bare ikke omskæring men i kalder detoperation for forhudssnævring. Det er det samme, og hvis det skal trøst dig så er han under fuld narkose. Min søn er også over 2 og vi også have ham omskåret når moder hjertet er klar her  Du må godt skrive privat hvis du ønsker det. 

Jeg bliver altså lige nød til at kommentere på det med at vi får opereret vores børn for forhudsforsnævring.
Min søn er blevet det efter han i mere end et år gik med smerter hvergang han skulle tisse, men lægerne ville gerne prøve andre metoder inden. Det blev gjort som en sidste udvej.
Den operation er det væreste jeg har oplevet. Der gik mere end 2 måneder får det gik i orden.
Det var forfærdeligt for mig som mor at se ham græder utrøsteligt hvergang han skulle tisse.
Han er stadig plaget iform af frygten får at det skal gøre ondt når han tisser, så han går pg holder sig alt for længe, jeg kan ikke vaske ham ordentligt fordi han begynder at ryste fordi han er bange for det vil gøre ondt igen.

Jeg kritisere ikke jeres valg men det kan ikke samlingnes at omskære en rask tissemand og lave en operation får at et barn kan få lov at tisse uden smerte og slippe for jævnligt at få infektion i den.

Anmeld

9. marts 2013

Benjamins'mor

Jeg synes det er for sent at omskære ham.
Omskæring skal foregå når de er spæde, synes det er synd at
Gøre det på en 2 årig

Anmeld

9. marts 2013

B&J

UmmA skriver:

Vold er vold, også selvom 'gerningsmanden' er en kvinde. Jeg synes det er vigtigt at vi aldrig undskylder vold men fordømmer det.

Hvis trådopretter havde skrevet hendes mand havde banket løs på hendes brystkasse havde alle synes han var et dumt svin og bedt hende smide ham ud og melde ham til politiet.

Vold kan aldrig undskyldes med vrede, afmagt eller frustration.

var jo ikke fordi hun ville SLÅ fordi hun bare vil fortælle hvor ondt det gør inde i hjertet på hende, men self skal man ikke slå slå, men hvem ved hvordan hun gjorde det vi var der jo ikke

Anmeld

9. marts 2013

wamse

Jeg har ligesom Bøllemyr også en søn, der er blevet omskåret af medicinske årsager, og det ville jeg aldrig udsætte mit barn for, hvis det ikke var strengt nødvendigt.

Det var slemt, og det gjorde ondt i LANG tid efterfølgende på ham

Jeg ville simpelthen ikke gå på kompromis med dette, det er det simpelthen for stort til. Et er at undvære svinekød, det betyder jo intet, men at udsætte sit barn for et unødvendigt indgreb, det er simpelthen en grænse, der ikke skal overskrides.

Man skal vælge sine kampe med omhu, og det her er så en af dem, som jeg ville kæmpe.

Jeg synes virkelig at det er okay at sige, at drengen selv må vælge når han bliver stor nok, hans krop -hans valg

Anmeld

9. marts 2013

2721

wamse skriver:

Jeg har ligesom Bøllemyr også en søn, der er blevet omskåret af medicinske årsager, og det ville jeg aldrig udsætte mit barn for, hvis det ikke var strengt nødvendigt.

Det var slemt, og det gjorde ondt i LANG tid efterfølgende på ham

Jeg ville simpelthen ikke gå på kompromis med dette, det er det simpelthen for stort til. Et er at undvære svinekød, det betyder jo intet, men at udsætte sit barn for et unødvendigt indgreb, det er simpelthen en grænse, der ikke skal overskrides.

Man skal vælge sine kampe med omhu, og det her er så en af dem, som jeg ville kæmpe.

Jeg synes virkelig at det er okay at sige, at drengen selv må vælge når han bliver stor nok, hans krop -hans valg

Må jeg spørge hvor længe din dreng var påvirket, for jeg er godt nok ked af nu 3 måneder efter er det stadig fysisk og psykisk han har ondt?

Anmeld

9. marts 2013

wamse

Bøllemyr skriver:

Må jeg spørge hvor længe din dreng var påvirket, for jeg er godt nok ked af nu 3 måneder efter er det stadig fysisk og psykisk han har ondt?

Nu er min søn jo blevet 17 år i mellemtiden, så kan ikke huske præcist hvor længe Men det tog flere måneder. Han var kun 14 måneder ca, da han fik det gjort, og han var hundeangst for at nogen kom i nærheden af hans tissemand lang tid derefter Han skreg så meget, når han skulle have skiftet ble

Der voksede heller ikke pænt sammen, så han havde det dårligt med det i mange år, og ville ikke bade samtidigt med de andre drenge i skolen, fordi han følte, at det så mærkeligt ud

Jeg håber på et bedre forløb for jer

Nu skal jeg jo ikke kunne sige, hvordan det ser ud nu, tror han ville foretrække, at jeg ikke inddrager udseendet af hans tissemand i en samtale mellem ham og mig Men sidst vi snakkede om det for nogle år siden, der gav han udtryk for, at det var pænere nu, hvor han er vokset noget mere

Anmeld

9. marts 2013

2721

wamse skriver:

Nu er min søn jo blevet 17 år i mellemtiden, så kan ikke huske præcist hvor længe Men det tog flere måneder. Han var kun 14 måneder ca, da han fik det gjort, og han var hundeangst for at nogen kom i nærheden af hans tissemand lang tid derefter Han skreg så meget, når han skulle have skiftet ble

Der voksede heller ikke pænt sammen, så han havde det dårligt med det i mange år, og ville ikke bade samtidigt med de andre drenge i skolen, fordi han følte, at det så mærkeligt ud

Jeg håber på et bedre forløb for jer

Nu skal jeg jo ikke kunne sige, hvordan det ser ud nu, tror han ville foretrække, at jeg ikke inddrager udseendet af hans tissemand i en samtale mellem ham og mig Men sidst vi snakkede om det for nogle år siden, der gav han udtryk for, at det var pænere nu, hvor han er vokset noget mere

Tak for svar
Tror du har ret i det ikke lige er et emne han ynder at drøfte med dig nu

Det lyder meget li Charlie han var dog 2 1/2år, så han er jo endnu mere bevidst om det og det fylder stadig meget i hans leg og de ting han taler om. På hospitalet fik de det til at lyde som en bagatel, så var slet ikke forberedt på hvor slemt det er endt med at være gået.

Vi valgte kun at få fjernet det nødvendige, så han har noget tilbage endnu og det ser i følge lægen rigtig pænt ud, jeg ved ikke hvordan det burde eller ikke burde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.