Ja hun vidste godt hvad hun gik ind til (forhåbentligt!), men de lavede til gengæld også en aftale om at drengen ingen svinekød fik og så at der ingen omskæring blev.
Skal den aftale bare fejes væk?
Hendes mand må da ved gud også have vidst hvad han gik ind til - og så kan han da ikke bare bryde en aftale for at have sin stolthed når ts tydeligvis har det rigtig dårligt med det! Jeg tænker virkelig meget over hvornår kvinders ønske bliver respekteret i den muslimske kultur?
Desuden siger ts at hendes mand ikke er specielt troende, så jeg kan virkelig ikke se hvorfor hun bare skal bøje sig!
Tillad mig at citere dig, kunne ikke lade være
. Du skriver "Jeg tænker virkelig meget over, hvornår kvinders ønske bliver respekteret i den muslimske tro". Det har intet med en kvindes ønske eller en mands ønske når islam har regler der skal overholdes. Guds ord er det afgørende. Og generelt synes jeg ikke at det er i orden at generalisere muslimer på den måde. Kvinders ønske bliver hørt og handlet på sålænge det ikke modstrider islam, man kan ikke gå imod Guds ord. Det er også derfor, at hvis en troende man ikke vil gifte sig med en muslim, så er kun en troende jødisk eller kristen kvinde tilladt ham- hvor Gud dog råder ham til at vælge en muslimsk kvinde. Så han evt. ikke skulle ende ud i disse problematikker, men dengang var omskæring også en del af kristendom. Så tror faktisk det var lettere at leve sammen dengang, fordi man gik op i sin tro osv.
Om TS mand er troende muslim eller ej, og hvad TS selv har med i sin bagage, er noget de skal arbejde sammen om at få til at lykkes hvis de vil hinanden. Man skal altid arbejde hårdere for at få det til at lykkes, når man ikke har samme baggrund og værdier og normer. Og det kommer især til syne, når der er børn i familien.
Anmeld