Min mand har forladt mig. (lang) :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
1990h skriver:

Men helt ærligt.

Ts mand er smuttet og truer med at ville skilles?

hvorfor skal han ikke stoppe op og se hvor vigtigt det er for ts at.drengen selv må vælge senere hen om han ville omskæres?

Jeg håber ts og manden får en lang snak og kommer til enighed uden at den ene skal bukke mere end den anden. For deres ægteskab og families skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

A&F

TS- har du en religiøs baggrund? Har I evt. talt om noget du finder vigtigt, som jeres søn skal have med? 

Anmeld

9. marts 2013

AnnaK89

Aisha skriver:

Nogen gange må man vel bukke og neje. Det har vi vel lle gjort muslim eller kristen. Men hvis hun ikke har det godt med det så skal hun snakke med sin mand og blive enige om et andet tidspunkt. Jeg er heller ikke klar endnu og min søn et 2,5år.  Jeg ved godt at Ts er dansker men hun vidste nok godt hvad hun gik indtil da hun datede ham. 

Ja hun vidste godt hvad hun gik ind til (forhåbentligt!), men de lavede til gengæld også en aftale om at drengen ingen svinekød fik og så at der ingen omskæring blev.
Skal den aftale bare fejes væk?
Hendes mand må da ved gud også have vidst hvad han gik ind til - og så kan han da ikke bare bryde en aftale for at have sin stolthed når ts tydeligvis har det rigtig dårligt med det! Jeg tænker virkelig meget over hvornår kvinders ønske bliver respekteret i den muslimske kultur?
Desuden siger ts at hendes mand ikke er specielt troende, så jeg kan virkelig ikke se hvorfor hun bare skal bøje sig!

Anmeld

9. marts 2013

VIPpigen

Aisha skriver:

Det er vi enige om. Jeg har også skrevet flere gange at hun skal snakke med hendes mand. 

Enig, men derfor syntes jeg bestemt ikke hun skal give sig, medmindre han kan komme med en MEGET god grund til at drengen ikke selv skal vælge... 

Jeg skal ikke bestemme hvad andre gør ved deres børn, men syntes det er helt forkert han holder så stædigt på det hvis det er pga stolthed... Muslim, kristen... I dont Care...

Anmeld

9. marts 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
AnnaKJ skriver:

Ja hun vidste godt hvad hun gik ind til (forhåbentligt!), men de lavede til gengæld også en aftale om at drengen ingen svinekød fik og så at der ingen omskæring blev.
Hendes mand må da ved gud også have vidst hvad han gik ind til - og så kan han da ikke bare bryde en aftale for at have sin stolthed når ts tydeligvis har det rigtig dårligt med det! Jeg tænker virkelig meget over hvornår kvinders ønske bliver respekteret i den muslimske kultur?
Desuden siger ts at hendes mand ikke er specielt troende, så jeg kan virkelig ikke se hvorfor hun bare skal bøje sig!

Jeg tænker virkelig meget over hvornår kvinders ønske bliver respekteret i den muslimske kultur?

Gider ikke svare dig når du er så fordomsfuld.

Anmeld

9. marts 2013

A&F

Tillad mig at citere dig, kunne ikke lade være. Du skriver "Jeg tænker virkelig meget over, hvornår kvinders ønske bliver respekteret i den muslimske tro". Det har intet med en kvindes ønske eller en mands ønske når islam har regler der skal overholdes. Guds ord er det afgørende. Og generelt synes jeg ikke at det er i orden at generalisere muslimer på den måde. Kvinders ønske bliver hørt og handlet på sålænge det ikke modstrider islam, man kan ikke gå imod Guds ord.  Det er også derfor, at hvis en troende man ikke vil gifte sig med en muslim, så er kun en troende jødisk eller kristen kvinde tilladt ham- hvor Gud dog råder ham til at vælge en muslimsk kvinde. Så han evt. ikke skulle ende ud i disse problematikker, men dengang var omskæring også en del af kristendom. Så tror faktisk det var lettere at leve sammen dengang, fordi man gik op i sin tro osv.

Om TS mand er troende muslim eller ej, og hvad TS selv har med i sin bagage, er noget de skal arbejde sammen om at få til at lykkes hvis de vil hinanden. Man skal altid arbejde hårdere for at få det til at lykkes, når man ikke har samme baggrund og værdier og normer. Og det kommer især til syne, når der er børn i familien. 

Anmeld

9. marts 2013

AnnaK89

Aisha skriver:

Jeg tænker virkelig meget over hvornår kvinders ønske bliver respekteret i den muslimske kultur?

Gider ikke svare dig når du er så fordomsfuld.

Jeg er bestemt ikke fordomsfuld!! Den må du være så venlig at tage i dig igen!
Men det er en tanke der gang på gang går igennem mit hovede netop fordi, at muslimske kvinder gang på gang siger at man må bøje sig for sin mand. Og det (for mig) giver udtryk for en form for undertrykkelse. Men det er de muslimske kvinders egne ord der gør at jeg tænker sådan!

Anmeld

9. marts 2013

AnnaK89

A&F skriver:

Tillad mig at citere dig, kunne ikke lade være. Du skriver "Jeg tænker virkelig meget over, hvornår kvinders ønske bliver respekteret i den muslimske tro". Det har intet med en kvindes ønske eller en mands ønske når islam har regler der skal overholdes. Guds ord er det afgørende. Og generelt synes jeg ikke at det er i orden at generalisere muslimer på den måde. Kvinders ønske bliver hørt og handlet på sålænge det ikke modstrider islam, man kan ikke gå imod Guds ord.  Det er også derfor, at hvis en troende man ikke vil gifte sig med en muslim, så er kun en troende jødisk eller kristen kvinde tilladt ham- hvor Gud dog råder ham til at vælge en muslimsk kvinde.

Om TS mand er troende muslim eller ej, og hvad TS selv har med i sin bagage, er noget de skal arbejde sammen om at få til at lykkes hvis de vil hinanden. Man skal altid arbejde hårdere for at få det til at lykkes, når man ikke har samme baggrund og værdier og normer. Og det kommer især til syne, når der er børn i familien. 

Men det er en tanke der gang på gang går igennem mit hovede netop fordi, at muslimske kvinder gang på gang siger at man må bøje sig for sin mand. Og det (for mig) giver udtryk for en form for undertrykkelse. Men det er de muslimske kvinders egne ord der gør at jeg tænker sådan! (Fra det svar jeg gav den anden bruger)

Men hvis det er islams lov, hvorfor vælger manden så at lave en aftale med ts om at hvis drengen ingen svinekød fik, så ville der heller ingen omskæring blive? Han kan da ikke bare bakke ud fra en aftale, den må da være lige så gældende.

Manden må da også have vidste at der bare er nogle ting der ikke kan lade sig gøre når han vælger en ikke-muslim. Hun skal da ikke bare bøje sig for ham.

Anmeld

9. marts 2013

Mama92

er ked af det på dine vegne håber i får det løst.. du reagerer nok som enhver dansk kvinde ville reagere, for i omskærer jo ikke jeres drenge normalt. Men i islam er omskæringen et krav og selvom vi har grundene til det så ber det jo svært for jer som kristne at forstå det. Men du siger at i havde aftalt noget også har du skiftet mening igen også fandt i ud af en anden løsning som så han har skiftet mening med. Så ingen andre kan fortælle dig hvad du skal gøre. Du ved bedst for du står i situationen. min søn var 4 mdr da han blev omskåret, efter 3 dage havde han ikke ondt længere. Så mindre drengen er jo mindre ondt gør det. Også synes jeg ikke at den her debat skal gå og blive til en diskussion. For sådan er islam og islam har sine regler så må man selv om man vil forstå det eller lade være. Og ingen mor kan li at se sin søn have ondt, men det er et krav i islam og jeg vil ikke have det godt ved at min søn ikke skal omskæres. Han kommer til at opdrages som muslim så mon ikke han vil spørge mig når han bliver ældre om hvorfor han ikke er blevet omskåret? men håber for dig at i finder en løsning og går tilbage til hinanden. I sidste ende er han jeres begges søn og ham må i tænke på. Tænk rigtig godt over det, og jeg siger ikke at du skal vælge at omskære ham, men snak det hele igennem, og måske kan han fortælle dig lidt om omskæring? Men hvis det er dit valg så vælg hvad du tænker og hvad dit moderhjerte siger held og nykke med det hele 

Anmeld

9. marts 2013

A&F

AnnaKJ skriver:

Jeg er bestemt ikke fordomsfuld!! Den må du være så venlig at tage i dig igen!
Men det er en tanke der gang på gang går igennem mit hovede netop fordi, at muslimske kvinder gang på gang siger at man må bøje sig for sin mand. Og det (for mig) giver udtryk for en form for undertrykkelse. Men det er de muslimske kvinders egne ord der gør at jeg tænker sådan!

Jeg gør alt for at behage min mand, og omvendt gør han alt for behage mig.  Er vi uenige om noget, så arbejder vi sammen eller finder kompromiser, eller respektere et nej. Jeg respektere hans ord, og gør intet uden han ved hvad og hvor jeg er. Det er ikke hans regler. Men islams regler. Og det skaber faktisk et tillidsfuldt og respektabelt forhold. Ingen hemmeligheder ingen bekymringer eller usikkerhed(selvf hvis man skal overraske hinanden er der undtagelser for hvor hemmelighedfuld man kan være). Men jeg forstår hvad du mener, mange kvinde er nødt til at være nikkedukker, for ikke at leve i problemer med deres mænd. Desværre ved hverken de kvinder eller mænd bedre. Fordi islam er mere end det. Men det er en anden debat 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.