Min mand har forladt mig. (lang) :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Men den tror jeg at han vil vinde på. Da der jo er mange gode grunde til at få det gjort. Men har det på samme måde som dig, synes også der skal en medicinsk grund til. Derfor vil jeg ikke have nogen rører mit barn med hensyn til omskæring

Hvad er en god grund, andet end den medicinske??

jeg må tilstå at jeg ikke kan finde andre grunde som kan accepteres... Den med renlighed, holder ikke i min verden...

Måske jeg ikke har undersøgt det nok, eller hvertfald ved nok om det, men jeg forstår ikke hvorfor hvis der ikke er en medicinsk grund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Jeg har intet i mod omskæringer. Mener bare ikke at det er nødvendigt og tanken om at der går betændelse i, mister potensen senere hen osv osv. Det er slet ikke til at bære. Det er min søns krop og mener derfor at det er hans valg når han bliver gammel nok. 

Syntes du har et godt agument og syntes flot du ville lade din dreng selv vælge.

Jeg ved godt det ikke helt kan sammenlignes men nogle vælger jo og også en dåb fra og får navngivet deres rollinger så de senere hen selv kan vælge om de ville døbes og oftes i sammenhæng med konfirmation.

Det handler vel i bund og grund om at man ikke ønsker at presse noget ned over hovedet på ens små rollinger men derimod hellere ville have at de selv træffer valget senere da det jo er deres egen krop og egen holdning til tro

Anmeld

8. marts 2013

Frejsmor

Aisha skriver:

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal gøres til et problem. Milioner og folk får det gjort. Muslimer jøder osv. Også danskere i kalder det bare ikke omskæring men i kalder detoperation for forhudssnævring. Det er det samme, og hvis det skal trøst dig så er han under fuld narkose. Min søn er også over 2 og vi også have ham omskåret når moder hjertet er klar her  Du må godt skrive privat hvis du ønsker det. 

Din sammenligning er helt ude i hampen!

Forhudsforsnævring er jo en "lidelse" hvor et operativt indgreb er en nødvendighed, så drengen kan tisse uden det gør ondt på den lille stakkel.. Det er omskæring af religiøse eller andre kulturelle årsager jo ikke!

At få sin dreng omskåret uden der er nogen medicinsk grund, uden der er noget fysisk i vejen, det kan jeg slet slet ikke forstå!! Jeg ville da aldrig udsætte min søn for et operativt indgreb og narkose uden det var en nødvendighed!

Anmeld

8. marts 2013

1990h

Aisha skriver:

Det er samme metode. Så jo det kan man godt. 

Det kan da godt være at fremgangs måden og operationen er det samme.

Men i mine øjne er der godt nok meget forskel på at få omskåret sine drenge pga en tro man har (som er grunden i dette tilfælde) også på at læger og fagfolk vurdere at en dicideret forhudssnævring kan give problemer.

Anmeld

8. marts 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

De snakkede på et tidspunkt om at det skulle være forbudt i dk, så synes jeg det er vildt at din læge har anbefalet det. Udover det, hvad ville du så helst undvære din søn skulle have? Svin eller omskæres?Du må forstå at jeg er ikke muslim og er derfor opvokset med noget andet. Derfor synes jeg en 50/50 løsning er helt fair! 

Svin er NO GO. Men ved ikke hvor din mand kommer fra men jeg er Tyrker og her kan vi godt vente et par år med omskæring. Men ja du forstår det bare ikke. Det er en stolthed for din mand og få omskæret hans stolthed. Det forgår under sterile forhold med rigtige læger. Snak med din mand for du elsker ham, det er så tydligt 

Anmeld

8. marts 2013

jydeinden

jeg synes i den grad du skal stå ved at det er din mening.. jeg ville personligt selv blive stiktosset hvis min kæreste mente at vores barn (hvis vi havde et) skulle omskæres bare fordi at hans far syntes han skulle eller pga en tro. ifølge min logik lader man enten folk selv bestemme over deres krop eller også udfører man et indgreb fordi det er nødvendigt ikke pga en tro.

man må efter min mening tro på hvad man vil, så længe man ikke påfører andre en unødvendig smerte.

Anmeld

8. marts 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Frejsmor skriver:

Din sammenligning er helt ude i hampen!

Forhudsforsnævring er jo en "lidelse" hvor et operativt indgreb er en nødvendighed, så drengen kan tisse uden det gør ondt på den lille stakkel.. Det er omskæring af religiøse eller andre kulturelle årsager jo ikke!

At få sin dreng omskåret uden der er nogen medicinsk grund, uden der er noget fysisk i vejen, det kan jeg slet slet ikke forstå!! Jeg ville da aldrig udsætte min søn for et operativt indgreb og narkose uden det var en nødvendighed!

Det er samme metode de bruger. Du vil ikke udsætte din søn for det men det er ikke dig diskussionen handler om. Jeg siger bare at det ikke er så STOR emne som i gør det til. Læs lidt om det så vil i måske forstå det lidt bedre. Skriver fra iPad så godnat 

Anmeld

8. marts 2013

1990h

Aisha skriver:

Svin er NO GO. Men ved ikke hvor din mand kommer fra men jeg er Tyrker og her kan vi godt vente et par år med omskæring. Men ja du forstår det bare ikke. Det er en stolthed for din mand og få omskæret hans stolthed. Det forgår under sterile forhold med rigtige læger. Snak med din mand for du elsker ham, det er så tydligt 

Men ts skal vel ikke bare neje og bukke fordi det er en stolthed for hendes mand at deres dreng bliver omskåret. Ts er dansker og ikke muslim hvilket hendes mand jo ved.

Så hvad er så bedst. at gå imod sin stolthed end at gå imod sit stærke moderhjerte. Hvis ts ikke har det godt med en omskæring af hendes dreng skal hun satme da heller ikke gå med til det for at hendes.mand kan gå og være stolt

Anmeld

8. marts 2013

VIPpigen

1990h skriver:

Men ts skal vel ikke bare neje og bukke fordi det er en stolthed for hendes mand at deres dreng bliver omskåret. Ts er dansker og ikke muslim hvilket hendes mand jo ved.

Så hvad er så bedst. at gå imod sin stolthed end at gå imod sit stærke moderhjerte. Hvis ts ikke har det godt med en omskæring af hendes dreng skal hun satme da heller ikke gå med til det for at hendes.mand kan gå og være stolt

Kunne ikke være mere enig...

Læste lige meget lidt om det, og der er så mange ulemper ved det. Medicinsk er den eneste gode forklaring jeg virkelig kan finde...

Tro holder bare ikke som forklaring her........ Eller stolthed

Anmeld

8. marts 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
1990h skriver:

Nogen gange må man vel bukke og neje. Det har vi vel lle gjort muslim eller kristen. Men hvis hun ikke har det godt med det så skal hun snakke med sin mand og blive enige om et andet tidspunkt. Jeg er heller ikke klar endnu og min søn et 2,5år.  Jeg ved godt at Ts er dansker men hun vidste nok godt hvad hun gik indtil da hun datede ham. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.