Min mand har forladt mig. (lang) :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

VIPpigen

LilleNyPåVej skriver:

Åh gud, gider næsten ikke og kommentare hvad du skriver - hvorfor skal kvinder herinde altid gøre tingene meget meget værre end hvad man egentligt skriver? 

Selvfølgelig er det ikke i orden med tvangsægteskaber og æresvold og omskæring er heller ikke i orden hvis det endelig skal være. Men nu er det engang sådan de lever deres liv i de muslimske lande. Og for mit vedkommende er en troende "mere vigtig" end en ikke-troende hvis man kan sige det sådan - det er hele deres liv, de fleste bruger nat og dag på deres religion.

Jo jo men hun accepterede jo ligeså meget han synspunkt, ikk?

Har selv en kæreste der er omskåret, så kan ikke se det videre problem i omskæring, han syntes det er fint. Og tror det er sjældent man møder en mand der hader at han er omskåret.

Ja der kan være komplikationer, men det kan der sku ved så meget, selv en operation for en brækket arm kan give komplikationer. Og så længe det foregår under ordentlige forhold,  forhold vi er så heldige og have i Danmark, ja så herre gud. 

Og ser tit problemet. Danskere der gifter sig med udlændinge og vupti så er de ikke enige om tinegne eller ændre hele tiden mening. Ja men det har de altså selv valgt og de ved hvad de går ind til.

Og hvad så? Jeg har selv udenlandske venner der spiser svinekød og hvad ved jeg, men nu er hun altså sammen med en der går op i disse ting, og det må hun da have vidst fra starten?

Men det er jo min mening  

Sagen er jo bare at han IKKE er særlig troende...

ryger, drikker, beder ikke de -øhh, er det 5 gange om dage- og har haft sex før ægteskab...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

JustMe

Kort sagt, havde jeg sagt det samme. Mit barn skulle ikke lemlæstes (ja, sådan betragter jeg det, med mindre der er en medicinsk grund såsom forhudsforsnævring). Hvis han ville forlade os på den baggrund, var han alligevel ikke manden, jeg skulle blive gammel med.

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Selvfølgelig er det ok at han ombestemmer sig. Det har man lov til. Og så kan du ikke holde det ham over hovedet. Man kan ombestemme sig rigtig meget. Måske er det gået op for ham hvor vigtigt det er det her. Og så skylder du ham at snakke med ham om det. For du har jo valgt at finde sammen med en muslim (går ud fra, at han ikke skjulte sine meninger for dig inden du blev gravid). Hvis jeg valgt at være sammen med en jøde så ville der også være mange ting der hvor jeg som er kristen og jødedommen ville støde sammen.

Selvfølgelig er det ikke ok at han vil smutte men igen, det kommer jo an ´på hvor vigtigt det her er for ham.

Okay. Så du synes simpelthen det er okay at gøre mig til enlig mor pga omskæring - hvor herre til hest!!!!

Anmeld

10. marts 2013

JustMe

Det er dit drengs valg, om han vil omskæres "for syns skyld" - ikke jeres (i min optik), og jeg synes det er forkasteligt at gøre sådan noget mod et lille barn. Du har min dybeste respekt for dit valg trådstarter!

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

JustMe skriver:

Det er dit drengs valg, om han vil omskæres "for syns skyld" - ikke jeres (i min optik), og jeg synes det er forkasteligt at gøre sådan noget mod et lille barn. Du har min dybeste respekt for dit valg trådstarter!

Tusind tak! Og jeg holder ved med min beslutning!

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

JustMe skriver:

Anmeld

10. marts 2013

JustMe

LilleNyPåVej skriver:

Kan sagtens forstå din frustration, men omvendt har du valgt at gifte dig med en religiøs mand og du burde vide at det er vigtigt for dem at drengebørn bliver omskåret 

Sorry, men det er min holdning. Ja jeg ved godt at han ligeså meget burde respektere at du er ikke religiøs, men tror ligesom at troende vinder over ikke-troende i den sammenhæng - der er altså forskel om man vil det eller ej.
Som ikke-troende går man jo netop ikke op i sådanne ting, som ikke-troende ligger man vægt på egne holdninger hvor, at hos ham er det et helt sammefund der har holdningen, noget de er vokset op med og som er en del af deres hverdag.

Men nu er det jo ikke bare et spørgsmål om nogle harmløse kompromiser såsom ikke at spise svinekød, eller at man opfostrer barnet i den muslimske tro. Det er et spørgsmål om at skære i sit lille barns krop; fjerne en del af en legemsdel, uden nogen som helst grund!

Anmeld

10. marts 2013

JustMe

Anonym skriver:

Det synes jeg er SÅ fedt! Jeg synes, det er stærkt og viser i min verden, at du til hver en tid sætter din lille dreng først.

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

Opdatering: vi har fået snakket lidt sammen, men er stadig langt fra enige! Han har nu sagt at hvis ikke vi skal gøre det, vil han have ham i tyrkisk skole. 

Anmeld

10. marts 2013

2721

Anonym skriver:

Opdatering: vi har fået snakket lidt sammen, men er stadig langt fra enige! Han har nu sagt at hvis ikke vi skal gøre det, vil han have ham i tyrkisk skole. 

Kan det være hans familie der ligger Press på ham?

Hvor må det være en svær situation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.