Carina:-) skriver:
Så er det også ok med tvangsægteskaber,og æresvold ?
For det er der jo også nogen muslimer der godtager....
(heldigvis et fåtal)
Desuden så er det altså ikke alle muslimer der går ind for omskæring,og der er endda muslimer der spiser svinekød.
Jeg har muslimske venner,og det er altså lige som kristne-nogen går voldsomt op i det ,og er om man vil- fanatiske og tolker koranen(biblen hvis det er kristne) som det passer dem.
Og andre er som andre alm troende .
Og desuden så vidste han jo og accepterede hendes synspunkt inden barnet kom til.
Så at mene at bare fordi han er muslim ,så skal man regne med at han vil have omskæring ,er lige så langt fra virkeligheden som at tro at alle muslimske piger går med tørklæde,og bliver giftet væk som 10 årig til en 90 årig onkel.
Åh gud, gider næsten ikke og kommentare hvad du skriver - hvorfor skal kvinder herinde altid gøre tingene meget meget værre end hvad man egentligt skriver?
Selvfølgelig er det ikke i orden med tvangsægteskaber og æresvold og omskæring er heller ikke i orden hvis det endelig skal være. Men nu er det engang sådan de lever deres liv i de muslimske lande. Og for mit vedkommende er en troende "mere vigtig" end en ikke-troende hvis man kan sige det sådan - det er hele deres liv, de fleste bruger nat og dag på deres religion.
Jo jo men hun accepterede jo ligeså meget han synspunkt, ikk?
Har selv en kæreste der er omskåret, så kan ikke se det videre problem i omskæring, han syntes det er fint. Og tror det er sjældent man møder en mand der hader at han er omskåret.
Ja der kan være komplikationer, men det kan der sku ved så meget, selv en operation for en brækket arm kan give komplikationer. Og så længe det foregår under ordentlige forhold, forhold vi er så heldige og have i Danmark, ja så herre gud.
Og ser tit problemet. Danskere der gifter sig med udlændinge og vupti så er de ikke enige om tinegne eller ændre hele tiden mening. Ja men det har de altså selv valgt og de ved hvad de går ind til.
Og hvad så? Jeg har selv udenlandske venner der spiser svinekød og hvad ved jeg, men nu er hun altså sammen med en der går op i disse ting, og det må hun da have vidst fra starten?
Men det er jo min mening