Gigl skriver:
Åh jamen der spiller vel også flere faktorer ind i et barns reaktion på ting, og nu ved jeg ikke hvorfor dit barn går i spåner på indkøbsture? Pga andre mennesker da?
Og der er da også dage hvor jeg helst bare vil lades i fred, ude i offentligheden, hVis det måske er en dårlig dag, jeg har et hysterisk barn eller andet
Men sådan generelt har jeg intet imod andre menneskers henvenden til mig eller mit barn.. min dreng taler feks en del til alle mulige.. han snakker ørene af alle.. og så kan de ikke genere mig hvis de klapper ham på håret eller sådan.
At du og andre helst ikke tolererer kontakt med andre er naturligvis jeres sag
Jeg vil bare mene det er en snæver grænse at have.
Tror faktisk ikke vi er så uenige, men vi snakker om to forskellige ting.
Du snakker om et barn, som selv henvender sig og opsøger kontakten - jeg snakker om børn der på ingen måde opsøger eller viser initiativ til at "snakke" med fremmede. Det jeg oplever med min 7 måneder gamle pige, er, at folk kan finde på at række ned i barnevognen for at røre hendes kinder. Dette udløser uden undtagelse et skrig af angst, som kræver jeg med det samme bryder ind og trøster. Jeg har aldrig sagt noget til disse mennesker, da min datters reaktion vist siger det hele. Men indrømmet, de folk som har gjort det, har heller ikke ået smil, som nogle anbefaler anbefaler.
Sådan som jeg læste det oprindelig indlæg, var at den pågældende dreng søgte ikke selv damens opmærksomhed, og DPen var samtidig i gang med at kalde barnet til sig - der synes jeg altså ikke det er ok at bryde ind og række hånden ud, synes faktisk det er yderst malplaceret! Og synes specielt når det er en DP, at hun gør det rigtige ved at trække en linie.
Hvis ens barn selv opsøger fremmede, og desuden har et tydeligt sprog til at vise, hvor dets grænse går - ja så er det da selvfølgelig ok a have kontakten. Min indvendig går på de børn der ikke selv søger kontakten, og endnu ikke har et sprog som gør de kan komme ud af en - for dem- utryg situation.
Anmeld