Fremmede der rør ved ens børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

isabellasmor skriver:

Jeg har uddybet i mine andre svar. 

Det kan jeg ikke se

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

2721

Jeg har og oplever det stadig rigtig tit. Særligt angående min søns sut. Eller netop det af folk aer/rør ham. Min søn er sensitiv og har det ikke godt med fremmede og slet ikke berøring, så det gør mig SÅ gal.
Det værste var en dame i en tøj forretning der prøvede at tage hans hånd og slæbe ham med sig fordi hun mente han forstyrrede mig og ville derfor give ham en havregrynskugle ude i baglokalet. Så stod jeg der i bar røv mens min søn kaldte på mig og sagde nej, mens hun trak afsted med ham. Nøj hvor var jeg gal! Ærger mig stadig over at jeg ikke fik sagt min mening om det.
Har diskuteret med fremmede damer i et supermarked om hvor vidt det var okay at de prøvede at tage hans sut. Idet hele taget synes jeg mange mennesker har alt for lidt respekt overfor børns privat atmosfære.

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

Ok. Der kom da godt gang i meningerne.

Små børn sætter grænser ved at græde og det var der ingen grund til at udsætte mit dagplejebarn for. Derfor sagde jeg fra på hans vegne. Jeg håber også I lærer jeres børn, at det er OK at have grænser.

Jeg synes uanset alder, at man ikke skal blande sig eller røre ved andres børn, med mindre man får lov af den der har ansvaret for barnet.

Jeg var ikke ubehøvlet over for damen og synes det er alltiders, hvis nogen vil hilse på de børn jeg har ansvaret for. Det skulle gå hurtigt med, at få damen til at blande sig udenom, så derfor blev det ikke en lang forklarende sætning. Jeg smilede til hende, og så synes hun at hun skulle argumentere. Det ville jeg ikke udsætte drengen for, så derfor gik jeg med ham.

Nu skal jeg ud og se om ham syvsoveren snart er vågen, så I må have det godt

God dag til alle

Anmeld

7. marts 2013

2721

Janni. skriver:

Jeg er helt enig med dig. Ingen skal røre mit barn.

Vi har oplevet noget lignende i vores brugs. En ældre herre kom hen til vores søn og spurgte Silas: må jeg få din sut? var mit udtryk. Drengen gav ham sutten... Vi fik sutten tilbage men Silas fik ikke den sut igen før den var skoldet. Måske er jeg sippet, helt ærlig?!?
Man be'r da ikke et barn om sutten, slet ikke et fremmed barn?

Lige præcis den der slås jeg også meget med her hiver de den bare d af munden på ham mens de siger det. Jeg koger helt over

Anmeld

7. marts 2013

Loa

Jeg ved ikke om jeg ligefrem ville have fremmede skulle tage min datter i hånden, men at råbe " lad være og røre mit barn" virker altså en lille smule ja ved ikke hvad jeg skal kalde det. Men er du ikke mange for at gøre dine børn (forstod ikke om det var dine egne eller DP børn) total forskrækket over for alt og alle nye?

Jeg kan da sidde i bussen og hvis en ældre dame hilser på Isabella flejner jeg da ikke skråt på hende....

Anmeld

7. marts 2013

Mettefpigen

Jeg har ikk noget imod at fremmede nusser bassen på kinden, hånden eller bare hovedet..... Men nu har han heller ikk noget imod fremmede mennesker....

Anmeld

7. marts 2013

Janni.

Bøllemyr skriver:

Lige præcis den der slås jeg også meget med her hiver de den bare d af munden på ham mens de siger det. Jeg koger helt over

Det er virkelig mere end belastende

Anmeld

7. marts 2013

2721

Janni. skriver:

Det er virkelig mere end belastende

Ja og hvad går derfor igennem deres hovede, når de tænker det er ok at de som fremmede finder det okay at tage noget fra et barn som bruges til trøst. Han har den jo nok i munden af en grund.

Anmeld

7. marts 2013

Moma

tak for kaffe hva sker der !!???

her syntes jeg virkelig at trådstarter fuldkommen overreagere!!!

aldrig i mit liv ville jeg skabe mig sådan over for her en ældre dame

de er tit det mest rareste og dejligste vi kan ha på den her jord , de gør virkelig en del og viser små børn hvordan sødhed kan gøre

hvis jeg stod i samme situation som ts og med min søn, og en ældre dame gik hen og rakte ham hånden, så ville han sikkert tage hendes hånd og gå med over til mig
og jeg ville smile sødt og småfnise mens jeg snakkede med min søn om at sikke rar hun var

SELFØLJELIG ved han godt at man ikke taler med fremmede og at man ikke tager en fremmed persons hånd MEDMINDRE mor står lige ved, og det ville jeg jo i den situation gøre

hvad ville i gøre hvis nu at jeres barn forsvandt fra jer i et storcenter, (nu siger i sikkert det sker ALDRIG!! men JO det gør det! ret ofte faktisk
og at fremmede bare blev ved at gå forbi jeres stakkels barn der stod midt i det hele og bare ikke anede hvor mor og far var!???
ville i så ikke gerne have at der var en ældre rar dame der spurgte den lille my og han/hun var blevet væk?? og så helt sikkert ville hjælpe med at finde jer ????

ville i så overfuse hende når i så hende??
vilel i skælde ud og spørge hvad de har gang i???
nej vel?

være søde og rare mod hinanden istedet
det gir en meget mere rar hverdag for alle mennesker

self ved jeg godt der findes børnelokkere og folk der kan finde på at gøre ondt
og jeg kunne nok godt finde på at sige noget til en som ligner en bums eller som nok ik har rent mel i posen, men ældre mennesker nej de mangler tit noget kærlighed de kan gi ud af da børn/børnebørn ikke er så små mere og det er som at se guld i øjnene på dem, når de lige får lov at sige hej til ens egen guldklump og jeg elsker virkelig at få en lille bemærkning på vejen om at nejjjj nogen dejlige brune øjne eller nejjjjj hvor er han dog kær at se på

ofte er børn bange for mennesker KUN pga forældrenes måde at fare op på

ja jeg ku blive ved kan jeg mærke på fingrene

men bund og grundigt i alt er at rolig
du stod jo der og kunne se hvad der skete

tja her imødekommer vi ihvertfald fremmede med et smil og et hej når vi møder dem på gaden

Jeg er enig her. Selvfølgelig skal man have respekt for fremmede, men synes TS overreagerer.

Anmeld

7. marts 2013

Nemesis

med min helt store dreng oplevede jeg engang at jeg kom ud af brugsen hvor han stod i sin barnevogn og sov, mens hunden passede på ham, at en ældre dame var sur over hunden ikke ville tillade hun kunne komme tæt nok på.

Jeg måtte jo så fortælle hende at hunden gjorde præcis som den havde fået besked på, og roste hunden med en godbid.

Hun mente nu nok at det var naturligt at man ville kigge ned i en barnevogn osv osv og jeg måtte bare kort fortælle hende at jeg nok selv skulle bestemme hvem der skulle i nærheden af mit barn!

Men den sidste, fin lille lyshåret, med krøller og blå øjne har vi kun oplevet det i udlandet. Men der har det så også været rigtig slemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.