Fremmede der rør ved ens børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

L&V

Jeg syntes absolut det er at overskride barnets grænse.. Jeg vil sku heller ik ha fremmede mennesker rør ved mig hvorfor sku mit barn så..

Og ja nu når vi er igang så er det ikke engang kun fremmede mennesker, gud hvor syntes jeg tit folk overskrider andre folk/børns personelige rum og det syntes jeg bare ikke er okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

hautecouture

Det har jeg intet imod. Min datter er 18 mdr og vinker og siger "Hej Hej" til alle - faktisk bliver hun lidt småfornærmet hvis der ikke bliver svaret 

Fremmede må gerne røre mit barn, hvis de synes hun er sød og slet ikke kan lade være så værsgo  - Aya har intet imod fremmede, bliver ikke sur eller ked af det. De gange jeg har oplevet nogle ae hende på kinden eller i håret osv har hun smilet stort, sagt ae ae og to gange har hun faktisk aet igen  - og engang i Føtex var hun ved at løbe væk, da jeg stod i kø, men en sød ældre dame lidt længere nede i køen tog hende i hånden og førte hende tilbage til mig (skal lige siges at jeg kunne se min datter hele tiden)

Jeg ved ikke hvordan jeg ville reagere hvis jeg havde et barn der var utryg ved det, tror bare jeg ville sige stille og roligt, at han/hun ikke er så tryg ved fremmede. Ville ikke hidse mig op, der er ingen grund til, at være med til at skræmme ens eget barn, fordi man selv er utryg. Selvfølgelig bliver ungen bange for fremmede hvis mor pisker en stemning op hver gang en fremmede nærmer sig  

Men sådan er vi jo allesammen heldigvis forskellige 

Anmeld

7. marts 2013

DitteFisk

MilleMus1988 skriver:

tak for kaffe hva sker der !!???

her syntes jeg virkelig at trådstarter fuldkommen overreagere!!!

aldrig i mit liv ville jeg skabe mig sådan over for her en ældre dame

de er tit det mest rareste og dejligste vi kan ha på den her jord , de gør virkelig en del og viser små børn hvordan sødhed kan gøre

hvis jeg stod i samme situation som ts og med min søn, og en ældre dame gik hen og rakte ham hånden, så ville han sikkert tage hendes hånd og gå med over til mig
og jeg ville smile sødt og småfnise mens jeg snakkede med min søn om at sikke rar hun var

SELFØLJELIG ved han godt at man ikke taler med fremmede og at man ikke tager en fremmed persons hånd MEDMINDRE mor står lige ved, og det ville jeg jo i den situation gøre

hvad ville i gøre hvis nu at jeres barn forsvandt fra jer i et storcenter, (nu siger i sikkert det sker ALDRIG!! men JO det gør det! ret ofte faktisk
og at fremmede bare blev ved at gå forbi jeres stakkels barn der stod midt i det hele og bare ikke anede hvor mor og far var!???
ville i så ikke gerne have at der var en ældre rar dame der spurgte den lille my og han/hun var blevet væk?? og så helt sikkert ville hjælpe med at finde jer ????

ville i så overfuse hende når i så hende??
vilel i skælde ud og spørge hvad de har gang i???
nej vel?

være søde og rare mod hinanden istedet
det gir en meget mere rar hverdag for alle mennesker

self ved jeg godt der findes børnelokkere og folk der kan finde på at gøre ondt
og jeg kunne nok godt finde på at sige noget til en som ligner en bums eller som nok ik har rent mel i posen, men ældre mennesker nej de mangler tit noget kærlighed de kan gi ud af da børn/børnebørn ikke er så små mere og det er som at se guld i øjnene på dem, når de lige får lov at sige hej til ens egen guldklump og jeg elsker virkelig at få en lille bemærkning på vejen om at nejjjj nogen dejlige brune øjne eller nejjjjj hvor er han dog kær at se på

ofte er børn bange for mennesker KUN pga forældrenes måde at fare op på

ja jeg ku blive ved kan jeg mærke på fingrene

men bund og grundigt i alt er at rolig
du stod jo der og kunne se hvad der skete

tja her imødekommer vi ihvertfald fremmede med et smil og et hej når vi møder dem på gaden

Helt enig! 

Er vi virkelig blevet så skidebange for andre mennesker? Det er da lidt tragikomisk.. 

Kald mig bare naiv, men jeg kan godt lide andre mennesker indtil de modbeviser min gode tro på dem. Og på samme måde ønsker jeg at mine børn skal møde andre med smil og imødekommenhed.. uden at være dum, naturligvis. De må ikke følge med fremmede medmindre jeg er der. 

Og hvorfor skulle barnet blive bange for at den fremmede dame ville tage hans hånd? Børn har en grundlæggende tillid til sin omverden medmindre de har oplevet andet.. så hvis barnet blev bange er det sandsynligvis kun pga den voksnes tydeligt negative reaktion på situationen. Han får jo nærmest fortalt at han skal være bange i den situation.. uha, en fremmed  

Jeg kan bare ikke se det store dilemma. Mine børn skal da heller ikke røres af gud og hver mand, men de tager da absolut ikke skade af at blive rørt ved af et andet menneske fra tid til anden, herregud  

Håber ikke alle folk er blevet så intolerante.. 

Anmeld

7. marts 2013

L&V

Gigl skriver:

Helt enig! 

Er vi virkelig blevet så skidebange for andre mennesker? Det er da lidt tragikomisk.. 

Kald mig bare naiv, men jeg kan godt lide andre mennesker indtil de modbeviser min gode tro på dem. Og på samme måde ønsker jeg at mine børn skal møde andre med smil og imødekommenhed.. uden at være dum, naturligvis. De må ikke følge med fremmede medmindre jeg er der. 

Og hvorfor skulle barnet blive bange for at den fremmede dame ville tage hans hånd? Børn har en grundlæggende tillid til sin omverden medmindre de har oplevet andet.. så hvis barnet blev bange er det sandsynligvis kun pga den voksnes tydeligt negative reaktion på situationen. Han får jo nærmest fortalt at han skal være bange i den situation.. uha, en fremmed  

Jeg kan bare ikke se det store dilemma. Mine børn skal da heller ikke røres af gud og hver mand, men de tager da absolut ikke skade af at blive rørt ved af et andet menneske fra tid til anden, herregud  

Men tænker bare, ku du godt selv syntes det var rart at en helt fremmede kom og tog dig i hånden eller aede din kind uden du selv havde lagt op til det?

Anmeld

7. marts 2013

nielsen80

Gigl skriver:

Helt enig! 

Ja så er jeg åbenbart en af de intolerante mennesker, som har lært mit barn at være bange for fremmede......til gengæld respekterer jeg, at andre har andre holdninger end mig uden at kalde dem intolerante OG påstå at de overføre deres intolerance til deres børn. Synes faktisk det er lidt sjovt, at det indlæg du er enig i, er et indlæg hvor der står, at det er ok hvis det er en ældre dame, men er det en bums lignede fremmede, ja så er det anderledes - det er jo virkelig tolerant!

Jeg mener ikke det er rigtigt, at børn instinktivt reagere positivt på fremmede med mindre andet er lært. Jeg mener, at det er naturligt at børn har nogle grænser, og at vi som voksne skal respektere dem.

Det kunne jo også være, at børn er forskellige - der kan være mange årsager til at barnet reagere negativt på berøring....ikke kun at. Forældrene er bange for fremmede. Så måske det altid derfor er en god ide at tjekke med forældre og i øvrigt prøve at læse barnets signaler INDEN man rør dem.

Anmeld

7. marts 2013

DitteFisk

Månsson skriver:

Men tænker bare, ku du godt selv syntes det var rart at en helt fremmede kom og tog dig i hånden eller aede din kind uden du selv havde lagt op til det?

Jeg ville nok, med min voksne måde at se verden på, synes det var sært, for det ville ikke ret mange gøre jo. Men jeg ville hverken blive forarget eller skræmt. I dag hjalp jeg feks en ældre dame på benene i bussen ved at tage hende ved hånden, da hun havde problemer med at rejse sig. 

der skal mere til at gå over mine grænser end et andet menneskes korte og vel ganske uskyldige berøring.. og jeg er sikker på det er det samme med børn, medmindre de har lært andet og tilegnet sig en mere snæver grænse. Der naturligvis sensitive børn, men når mor står lige ved siden af, så er faren ikke så stor. Vi skal passe på ikke at gøre verden farligere end den er og råbe grænsebrud hele tiden 

Anmeld

7. marts 2013

L&V

Gigl skriver:

Jeg ville nok, med min voksne måde at se verden på, synes det var sært, for det ville ikke ret mange gøre jo. Men jeg ville hverken blive forarget eller skræmt. I dag hjalp jeg feks en ældre dame på benene i bussen ved at tage hende ved hånden, da hun havde problemer med at rejse sig. 

der skal mere til at gå over mine grænser end et andet menneskes korte og vel ganske uskyldige berøring.. og jeg er sikker på det er det samme med børn, medmindre de har lært andet og tilegnet sig en mere snæver grænse. Der naturligvis sensitive børn, men når mor står lige ved siden af, så er faren ikke så stor. Vi skal passe på ikke at gøre verden farligere end den er og råbe grænsebrud hele tiden 

Men de beder jo ikke om det, så kan jeg bare ik se hvordan det er okay og når man selv syntes det ville være unaturligt så forstår jeg det slet ik..

Syntes derimod det er en lidt naiv tilgang at ha at så længe mor og far er der så er der intet at frygte, det er jo stadig en grænse alle mennesker har og forældre så derved prøver at nedbryde ved at la andre rør uden barnets accept

Anmeld

7. marts 2013

DitteFisk

nielsen80 skriver:

Ja så er jeg åbenbart en af de intolerante mennesker, som har lært mit barn at være bange for fremmede......til gengæld respekterer jeg, at andre har andre holdninger end mig uden at kalde dem intolerante OG påstå at de overføre deres intolerance til deres børn. Synes faktisk det er lidt sjovt, at det indlæg du er enig i, er et indlæg hvor der står, at det er ok hvis det er en ældre dame, men er det en bums lignede fremmede, ja så er det anderledes - det er jo virkelig tolerant!

Jeg mener ikke det er rigtigt, at børn instinktivt reagere positivt på fremmede med mindre andet er lært. Jeg mener, at det er naturligt at børn har nogle grænser, og at vi som voksne skal respektere dem.

Det kunne jo også være, at børn er forskellige - der kan være mange årsager til at barnet reagere negativt på berøring....ikke kun at. Forældrene er bange for fremmede. Så måske det altid derfor er en god ide at tjekke med forældre og i øvrigt prøve at læse barnets signaler INDEN man rør dem.

Naturligvis er vi forskellige, og det samme er vores børn, men jeg mener at vi skal passe på med at snævre vores grænser så meget ind, at vi så dårligt kan tolerere hvis et andet menneske træder ind i vores personlighedssfære  

Jeg ville gerne uddybe min holdning, og jeg underkender bestemt ikke din, men jeg er nødt til at smutte desværre  Kan svare senere.

Anmeld

7. marts 2013

L&V

nielsen80 skriver:

Helt enig tænker os man har en medfødt grænse og den kan nedbrydes ved at man udsætter barnet for den evige berøring osv fra fremmede

Anmeld

7. marts 2013

ZamanogDania

OMG undskyld men hvad fanden er der i vejen med at en gammel dame holder barnets hånd?

Hun ville bare være venlig. Du har sikkert skræmt barnet mere, da du begyndte at råbe af damen. Self. skal børn lære at de ikke skal gå med fremmed, men synes det er vildt hvordan du reagerer.

Jeg har slet ikke noget imod hvis fremmed kommentar min datter eller taler til dem osv. Det gør min datter bare glad. Især gamle mennesker. De fleste elsker små børn, hvis de får en bedre dag af at tale med min datter, så bliver jeg ikke andet end lykkelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.