Bøllemyr skriver:
Jeg har og oplever det stadig rigtig tit. Særligt angående min søns sut. Eller netop det af folk aer/rør ham. Min søn er sensitiv og har det ikke godt med fremmede og slet ikke berøring, så det gør mig SÅ gal.
Det værste var en dame i en tøj forretning der prøvede at tage hans hånd og slæbe ham med sig fordi hun mente han forstyrrede mig og ville derfor give ham en havregrynskugle ude i baglokalet. Så stod jeg der i bar røv mens min søn kaldte på mig og sagde nej, mens hun trak afsted med ham. Nøj hvor var jeg gal! Ærger mig stadig over at jeg ikke fik sagt min mening om det.
Har diskuteret med fremmede damer i et supermarked om hvor vidt det var okay at de prøvede at tage hans sut. Idet hele taget synes jeg mange mennesker har alt for lidt respekt overfor børns privat atmosfære.
STOLT MOR TIL EN DATTER PÅ 17 MDR. DER KAN SIGE FRA OG TIL

Det lyder ubehageligt med den dametøjsforretning.
Hvis så bare folk kunne aflæse børnene og nærme sig forsigtigt, men det er det de ikke gør.
Damen kom bagfra den lille dreng jeg passer, og inden jeg kunne nå at sige "øh", så havde hun aet ham på kinden og var ved at tage ham i hånden. Han så overrasket ud, og jeg ville ikke have han skulle blive ked af det, som du desværre har oplevet med din søn.
Vi har alle ret til at sige nej og have vores grænser. De små er lige ved at finde dem.
Jeg har oplevet utallige gange, at folk skal hen og snakke med min datter. Hun er meget sensitiv og det er meget få hun gider snakke med. Hun er nu 17 mdr. og har lært at sige højt NEJ, når hun synes folk kommer for tæt på. Men kan hun mærke de er søde og respekterer hendes grænser, så vil hun gerne snakke og lave sjov i Supermarkedskøen eller lign. Men hun gider absolut ikke at folk rører ved hende og vrænger næse eller siger NEJ, når de kommer for tæt på.
Baby'este hilsner
Helle
Anmeld