Fremmede der rør ved ens børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

Tulle28

Janni. skriver:

Jeg er helt enig med dig. Ingen skal røre mit barn.

Vi har oplevet noget lignende i vores brugs. En ældre herre kom hen til vores søn og spurgte Silas: må jeg få din sut? var mit udtryk. Drengen gav ham sutten... Vi fik sutten tilbage men Silas fik ikke den sut igen før den var skoldet. Måske er jeg sippet, helt ærlig?!?
Man be'r da ikke et barn om sutten, slet ikke et fremmed barn?

Det har jeg også prøvet. Ej men så fis dog af??? Min datter afleverer ikke sin sut sådan uden videre, så hun gav ham heldigvis bare et olmt blik og gik videre

TS: Er som sådan enig med dig, men synes måske det var lidt at overreagere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

hautecouture

BABYPIGEnr4 skriver:

Der var heller ingen som hidsede sig op

Min fejl. Det lød bare sådan, da jeg læste startråden 

Anmeld

8. marts 2013

Savannah

Synes det er ærgeligt at så mange har så voldsomme reaktioner. Kan forstå det når man har ansvaret for andres børn.
Det er lige præcis derfor jeg undgår at henvende mig til fremmede børn eller sågar besvare deres henvendelse (kommer dog an på situationen) - jeg synes bare ungerne er skønne, kan slet ikke lade være med at smile og lave ansigter.. men jeg behersker mig fordi jeg er bange for om forædrene synes det er ok.. også selvom barnet søger kontakt

Sandheden er at jeg bare synes at deres unge er sød og dejlig. Det er ikke tilfældigt, at jeg arbejder med børn.. kunne dog aldrig finde på at røre ved et fremmed barn, medmindre det rører ved mig og at det ville føle sig afvist hvis jeg lod være.. ville dog ikke røre i ansigtet..

Anmeld

8. marts 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Helt ærligt, det rør mig sgu ikke!

Min datter er skide ligeglad med de fremmede. Hun siger hejhej og charmer til ALLE og råber og skælder ud hvis de ikke svarer hende

Hvis det kan gøre en gammel dame/mand eller bare en fremmed glad at lige ae/nusse mit barn på kinden. Så fred være med det

Ida skal sgu nok sige fra, hvis hun ikke vil have det.

Anmeld

8. marts 2013

bøllen

Jeg Har aldrig forstået hvorfor fremmed har et behov for at røre ved andres børn , kommenter hvad de må og ikke må . Tage sutten fra dem .

jeg har intet imod folk henvender sig til mit barn når vi er ude at handle - min dreng søger ofte selv kontakt og andre gange ikke . 

Men mine grænser går altså ved berøring , ingen fremmed folk skal røre mit barn , heller ikke  søde ,smilende , ældre damer . 

Jeg ville bestemt ikke bryde mig om fremmed kom og aede mig - jeg som person har en grænse . Og det har børn også , jeg vil gerne lære mine børn at kontakt er ok men deres egne grænser skal respekteres .  

ved ikke hvorfor små børn er alle mands eje 

Anmeld

8. marts 2013

bøllen

Bøllemyr skriver:

Jeg har og oplever det stadig rigtig tit. Særligt angående min søns sut. Eller netop det af folk aer/rør ham. Min søn er sensitiv og har det ikke godt med fremmede og slet ikke berøring, så det gør mig SÅ gal.
Det værste var en dame i en tøj forretning der prøvede at tage hans hånd og slæbe ham med sig fordi hun mente han forstyrrede mig og ville derfor give ham en havregrynskugle ude i baglokalet. Så stod jeg der i bar røv mens min søn kaldte på mig og sagde nej, mens hun trak afsted med ham. Nøj hvor var jeg gal! Ærger mig stadig over at jeg ikke fik sagt min mening om det.
Har diskuteret med fremmede damer i et supermarked om hvor vidt det var okay at de prøvede at tage hans sut. Idet hele taget synes jeg mange mennesker har alt for lidt respekt overfor børns privat atmosfære.

De har altså nogle underlige vaner derover på øen

tror jeg skal med dig ud og handle :-) 

Anmeld

8. marts 2013

2721

bøllen skriver:

Lyder som dn god ide

Talte faktisk om episoden i butikken med en bekendt som ikke har børn, hun mente at jeg overreagerede og at de fleste mødre ville have været dybt taknemmelig over det

Anmeld

8. marts 2013

Muhmi

Jeg havde 3 syge børn i dagplejen i går og var derfor cyklet en tur med en dreng på 18 mdr. i ladcyklen. Vi gik ind for at købe æbler og bananer. Han plejer at sidde i barnevognen og var lidt tøvende, da vi skulle gå ind. Jeg stod 2 m. væk fra ham og sagde "kom nu". Så kommer en fremmed dame hen og klapper ham på kinden og rækker ud efter hans hånd. Sådan helt uden varsel. Inden hun får helt fat i hans hånd, så siger jeg hurtigt til hende "Du skal ikke røre ved ham, du er en fremmed for ham". Hun svarer nærmest fornærmet "Jeg ville da heller ikke gøre det, hvis han ikke selv ville". Jeg svarede hende "du skal bare lade ham være". Hun fortsatte med argumentet "Jeg ville heller ikke røre ved et fremmed barn normalt". Jeg tog ham i hånden og gik. Drengen var heldigvis upåvirket af situationen, men han kunne lige så godt være blevet bange eller ked af det.

Jeg ved ikke hvad folk tænker på. Jeg går da heller ikke hen og stikker min lab i hovedet på en fremmed. Børn kan heller ikke lide det.

Har du oplevet at fremmede mennesker ikke ved hvor grænsen går?

Jeg kan huske da jeg var lille, så kunne man købe et lille hjerte til barnevognen, hvor der stod "RØR MIG IKKE". Jeg kunne heller ikke drømme om, at gå hen og tage hånden ned i fremmede menneskers barnevogne.

Baby'este hilsner fra

Helle

Helles økologiske dagpleje

www.slangerupdagpleje.dk

JA! Og folk skal simpelthen lære at holde snitterne væk!! 

Lavede dengang en tråd om det hvor det bliver beskrevet:

https://www.baby.dk/debat/139560pi1/boernerelateret/fremmed-kvinde-tog-min-silas.aspx

Anmeld

8. marts 2013

2721

bøllen skriver:

Kan du så ikke også skræmme ham manden i rema1000 væk der konsekvent render i røven af Charlie og siger lyde til ham som var han en baby, for er dybt belastende og handler åbenbart altid samtidig som os

Anmeld

8. marts 2013

nielsen80

Jeg ville også godt svarer mere uddybende, men skriver fra min tablet  

Jeg mener ikke du er intolerant som menneske, men du er jo intolerant overfor om fremmede har lov at røre dit barn  Og det er jo fair nok i en vis optik, jeg deler bare ikke holdningen om at det er en selvfølge at andre pr definition skal holde sig fra andres børn.. man bør naturligvis helst aflæse barnet, men jeg tror dårligt der kan ske skade ud over at det kan vække forældrenes frustration. Hvordan skulle det skade? Vedkommende er måske nok pågående men ikke led. 

Ang den grundlæggende tillid kontra mistillid, så er det en gammel teori (af E. Eriksson tror jeg) at børn grundlæggende har tillid til sin omverden. Men det kan da også diskuteres som alle andre teorier. Jeg tror dog at vi er født tillidsfulde, da det er en meget essentiel egenskab for at kunne indgå i tillidsforhold til sine nærmeste fra start. 

Uha nu smider du teorier på bordet, der kommer jeg altså til kort - med mindre vi snakker økonomi og statistik, og det hjælper nok ikke rigtig her

Du spørger hvad der kan ske ved det...jamen ikke andet end, at jeg må i situationen vurdere om det bedst kan betale sig at lægge varene i kurven tilbage og komme ud af supermarked - eller om det er hurtigere at betale. Har endnu ikke prøvet at kunne trøste hende i supermarked - er nødt til at komme et sted hen hvor der er ro. Det er en lidt stresset situation, og alt efter hvor slemt det har har været, kan det i visse tilfælde betyde en mere urolig middagslur....men hun er altid ok igen om aften og natten....så nej det har ikke nogen langvarig påvirkning, men skal det have det, før man finder det frusterende og træls.

Holder altså fast i, at det er god skik at undlade at røre andres børn, med mindre de selv opsøger dig - og at en negativ reaktion på fremmed fra børnene ikke er en unaturlig reaktion, som er tilært pga forældrenes intolerance overfor fremmed.

(Undskylder lige på forhånd evt fejl, skriver fra tablet og får kun den berømte lille boks, hvor jeg ikke kan gennemlæse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.