Fremmede der rør ved ens børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har ikke læst hele tråden. Men hvis der er noget, som burde gøre drengen bange, så er det da klart din reaktion. Du overreagerer voldsomt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

BABYPIGEnr4

Muhmi skriver:

JA! Og folk skal simpelthen lære at holde snitterne væk!! 

Lavede dengang en tråd om det hvor det bliver beskrevet:

https://www.baby.dk/debat/139560pi1/boernerelateret/fremmed-kvinde-tog-min-silas.aspx

Var lige inde og læse din historie og fik det helt dårligt. Jeg havde nok sagt hun skulle aflevere og så talt meget venligt, men bestemt til hende. Jeg ved da ikke hvad det ligner, at tage dit barn op af barnevognen.

Jeg havde for 18 år siden min nyfødte datter med ind i en stofforretning i hendes nye Silvercross barnevogn, som var gave fra farmor. Jeg vender ryggen til ca. 30 sekunder og væk er barnevognen. Jeg kigger mig hurtigt omkring - løber råbende og grædende ud af butikken i håbet om at få min barnevogn og mit barn tilbage - op og ned ad strøget løber jeg. Min søster bliver i butikken og udspørger ekspedienten. Barnevogn og baby er væk, alle mulige tanker farer gennem mit hoved. Jeg bryder sammen og går stortudende tilbage til butikken. Jeg var vel væk 5 min. Ekspedienten har talt med min søster og ved ingenting. Hun er ved at ringe til politiet. Så kommer en ekspedient ud fra lageret og ser forbløffet ud over postyret. Hun siger "jeg har lige kørt en barnevogn ud på lageret, da den stod i vejen". Hvad hel.... hun tænkte på ved jeg ikke. Jeg siger bare "hvor". Hun peger og jeg tager min datter og går rasende uden et ord mere. Jeg satte aldrig mine ben i den butik mere.

Baby'este hilsner Helle

Anmeld

11. marts 2013

BABYPIGEnr4

mor:) skriver:

Har ikke læst hele tråden. Men hvis der er noget, som burde gøre drengen bange, så er det da klart din reaktion. Du overreagerer voldsomt

Læs indlægget inden du svarer

Anmeld

11. marts 2013

lilledittemor

BABYPIGEnr4 skriver:

Var lige inde og læse din historie og fik det helt dårligt. Jeg havde nok sagt hun skulle aflevere og så talt meget venligt, men bestemt til hende. Jeg ved da ikke hvad det ligner, at tage dit barn op af barnevognen.

Jeg havde for 18 år siden min nyfødte datter med ind i en stofforretning i hendes nye Silvercross barnevogn, som var gave fra farmor. Jeg vender ryggen til ca. 30 sekunder og væk er barnevognen. Jeg kigger mig hurtigt omkring - løber råbende og grædende ud af butikken i håbet om at få min barnevogn og mit barn tilbage - op og ned ad strøget løber jeg. Min søster bliver i butikken og udspørger ekspedienten. Barnevogn og baby er væk, alle mulige tanker farer gennem mit hoved. Jeg bryder sammen og går stortudende tilbage til butikken. Jeg var vel væk 5 min. Ekspedienten har talt med min søster og ved ingenting. Hun er ved at ringe til politiet. Så kommer en ekspedient ud fra lageret og ser forbløffet ud over postyret. Hun siger "jeg har lige kørt en barnevogn ud på lageret, da den stod i vejen". Hvad hel.... hun tænkte på ved jeg ikke. Jeg siger bare "hvor". Hun peger og jeg tager min datter og går rasende uden et ord mere. Jeg satte aldrig mine ben i den butik mere.

Baby'este hilsner Helle

Jeg er MÅLLØS!

Anmeld

11. marts 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
BABYPIGEnr4 skriver:

Baby'este hilsner Helle

HVAD FANDEN TÆNKTE HUN PÅ !!!

Anmeld

11. marts 2013

BABYPIGEnr4

Loa skriver:

Øh jeg har læst indlægget?? Hvad er det lige jeg læser mellem linierne.

Jeg må vel gerne svare selvom jeg ikke synes man behøver være total panisk for fremmede, og pådutte børnene dem samme frygt...

Der står fx ikke at der er nogen der er totalt paniske

Anmeld

11. marts 2013

Muhmi

BABYPIGEnr4 skriver:

Baby'este hilsner Helle

EJ for en oplevelse!! Føj hvor var jeg blevet skræmt! Sådan noget gør man simpelthen bare ikke uden at spørge eller i hvert fald informere om at barnevognen fylder! Ej dér havde jeg nok snakket med store bogstaver hvis det var sket for mig!

Anmeld

11. marts 2013

lilledittemor

BABYPIGEnr4 skriver:

Jeg havde 3 syge børn i dagplejen i går og var derfor cyklet en tur med en dreng på 18 mdr. i ladcyklen. Vi gik ind for at købe æbler og bananer. Han plejer at sidde i barnevognen og var lidt tøvende, da vi skulle gå ind. Jeg stod 2 m. væk fra ham og sagde "kom nu". Så kommer en fremmed dame hen og klapper ham på kinden og rækker ud efter hans hånd. Sådan helt uden varsel. Inden hun får helt fat i hans hånd, så siger jeg hurtigt til hende "Du skal ikke røre ved ham, du er en fremmed for ham". Hun svarer nærmest fornærmet "Jeg ville da heller ikke gøre det, hvis han ikke selv ville". Jeg svarede hende "du skal bare lade ham være". Hun fortsatte med argumentet "Jeg ville heller ikke røre ved et fremmed barn normalt". Jeg tog ham i hånden og gik. Drengen var heldigvis upåvirket af situationen, men han kunne lige så godt være blevet bange eller ked af det.

Jeg ved ikke hvad folk tænker på. Jeg går da heller ikke hen og stikker min lab i hovedet på en fremmed. Børn kan heller ikke lide det.

Har du oplevet at fremmede mennesker ikke ved hvor grænsen går?

Jeg kan huske da jeg var lille, så kunne man købe et lille hjerte til barnevognen, hvor der stod "RØR MIG IKKE". Jeg kunne heller ikke drømme om, at gå hen og tage hånden ned i fremmede menneskers barnevogne.

Baby'este hilsner fra

Helle

Helles økologiske dagpleje

www.slangerupdagpleje.dk

Her i weekenden var vi til fødselsdag med MANGE fremmede mennesker..

Min datter på 14 måneder gik lidt rundt mellem de to lange borde.
Da hun gik med far op til buffetten, ombestemt hun sig og ville ned til mig som sad længst væk. Bordene stod ret tæt, så da hun ville gå ind imellem rækker damen aller forrest armene ud, så hun ikke kan komme forbi og vil tage hende op.
Min datter stopper selvfølgelig op og viser at hun ikke vil - damen fjerner armene, og min datter prøver igen at komme igennem.
Men gu' fanden om damen så ikke tager ud efter hende igen og tager fat i hende!!!
Min datter bliver ked af det og løber nærmest væk fra hende.

Jeg havde sådan lyst til at sige noget til damen - jeg havde så ondt af min datter!

Hvor er jeg bare sur på mig selv over jeg ikke gjorde det.. Jeg var næsten lammet.

Folk skal bare forstå at små børn også ar grænser!

Anmeld

11. marts 2013

morethanperfect

Det kommer an på situationen .. !

Vi bor i en meget lille by , hvor alle "kender hinanden" , og her syns jeg det er okay hvis nogle tager Oscar i hånden i brugsen eller lign..

Men hvis det var nogle jeg ikke anede hvem var , ville jeg nok skynde mig at tage ham og kigge underligt på vedkommende .. Tror ikke jeg ville sige noget ..

MEN , vil så lige sige , at engang jeg stod og ventede på toget , var der en mor som var uopmærksom et øjeblik .. Bommene gik ned og toget var på vej .. Det lille barn var MEGET tæt på de togskinner , og DER tog jeg altså fat i barnet og tog det væk fra skinnerne . Det var , 2 år ca .. 

Anmeld

11. marts 2013

BABYPIGEnr4

Ditte_Marie skriver:

Her i weekenden var vi til fødselsdag med MANGE fremmede mennesker..

Min datter på 14 måneder gik lidt rundt mellem de to lange borde.
Da hun gik med far op til buffetten, ombestemt hun sig og ville ned til mig som sad længst væk. Bordene stod ret tæt, så da hun ville gå ind imellem rækker damen aller forrest armene ud, så hun ikke kan komme forbi og vil tage hende op.
Min datter stopper selvfølgelig op og viser at hun ikke vil - damen fjerner armene, og min datter prøver igen at komme igennem.
Men gu' fanden om damen så ikke tager ud efter hende igen og tager fat i hende!!!
Min datter bliver ked af det og løber nærmest væk fra hende.

Jeg havde sådan lyst til at sige noget til damen - jeg havde så ondt af min datter!

Hvor er jeg bare sur på mig selv over jeg ikke gjorde det.. Jeg var næsten lammet.

Folk skal bare forstå at små børn også ar grænser!

Der er hele tiden situationer, når man har sådan nogle små størrelser. Vi var til begravelse i søndags og er til kaffebord bagefter. Min granfætters datter på 22 år tager Kaja på 17 mdr. op, da hun går forbi. Kaja vil ikke have det og sparker med benene, så hun sætter hende ned og rider ranke med hende. Kaja gider stadig ikke og småpiber og begynder at græde. Far så det og går over og henter hende. Så selv om det er familie, så kan de jo stadig være fremmede. Min mand sagde til hende "Du skal kun tage hende op, hvis du kan se hun gerne vil" Hurra for min dejlige mand. Han er så cool

Baby'este hilsner Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.