Fremmede der rør ved ens børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

isabellasmor skriver:

Jeg skrev at jeg syntes hun overreagerede. Synes den situation blev blæst totalt op, og ville, hvis det havde været mit barn, bare ha resulteret i at hun ville blive skide bange...

Hvad ville barnet blive bange for? Jeg sagde det venligt og bestemt til damen. Der var ingen udskældning eller råben. Kunne jeg aldrig drømme om foran et barn.

Baby'este hilsner fra

Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

Frk. Himmelblå

MilleMus1988 skriver:

tak for kaffe hva sker der !!???

her syntes jeg virkelig at trådstarter fuldkommen overreagere!!!

aldrig i mit liv ville jeg skabe mig sådan over for her en ældre dame

de er tit det mest rareste og dejligste vi kan ha på den her jord , de gør virkelig en del og viser små børn hvordan sødhed kan gøre

hvis jeg stod i samme situation som ts og med min søn, og en ældre dame gik hen og rakte ham hånden, så ville han sikkert tage hendes hånd og gå med over til mig
og jeg ville smile sødt og småfnise mens jeg snakkede med min søn om at sikke rar hun var

SELFØLJELIG ved han godt at man ikke taler med fremmede og at man ikke tager en fremmed persons hånd MEDMINDRE mor står lige ved, og det ville jeg jo i den situation gøre

hvad ville i gøre hvis nu at jeres barn forsvandt fra jer i et storcenter, (nu siger i sikkert det sker ALDRIG!! men JO det gør det! ret ofte faktisk
og at fremmede bare blev ved at gå forbi jeres stakkels barn der stod midt i det hele og bare ikke anede hvor mor og far var!???
ville i så ikke gerne have at der var en ældre rar dame der spurgte den lille my og han/hun var blevet væk?? og så helt sikkert ville hjælpe med at finde jer ????

ville i så overfuse hende når i så hende??
vilel i skælde ud og spørge hvad de har gang i???
nej vel?

være søde og rare mod hinanden istedet
det gir en meget mere rar hverdag for alle mennesker

self ved jeg godt der findes børnelokkere og folk der kan finde på at gøre ondt
og jeg kunne nok godt finde på at sige noget til en som ligner en bums eller som nok ik har rent mel i posen, men ældre mennesker nej de mangler tit noget kærlighed de kan gi ud af da børn/børnebørn ikke er så små mere og det er som at se guld i øjnene på dem, når de lige får lov at sige hej til ens egen guldklump og jeg elsker virkelig at få en lille bemærkning på vejen om at nejjjj nogen dejlige brune øjne eller nejjjjj hvor er han dog kær at se på

ofte er børn bange for mennesker KUN pga forældrenes måde at fare op på

ja jeg ku blive ved kan jeg mærke på fingrene

men bund og grundigt i alt er at rolig
du stod jo der og kunne se hvad der skete

tja her imødekommer vi ihvertfald fremmede med et smil og et hej når vi møder dem på gaden

Hvor har du dog ret. 

Børnene lærer så meget af vores reaktioner. 

Jeg ville være fortvivlet over at komme til at lære mine børn, at verden er et ondt sted.

Tillid er godt. Vi må vise vejen, og dosere realisme uden det går ud over muligheden for at etablere relationer.

Anmeld

7. marts 2013

isabellasmor

BABYPIGEnr4 skriver:

Hvad ville barnet blive bange for? Jeg sagde det venligt og bestemt til damen. Der var ingen udskældning eller råben. Kunne jeg aldrig drømme om foran et barn.

Baby'este hilsner fra

Helle

Mener du helt seriøst at fordi du ikke råbte, så kan drengen ikke mærke og forstå din reaktion??? 

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

Valle81 skriver:

Jeg er SLET ikke sart på det område, kun hvis de har sovet.

Jeg bliver derimod VILDT stolt, når nogle giver udtryk for, at de synes, at mine børn er lækre. Jeg har også været dagplejer,og der blev jeg også SÅ STOLT, når nogen synes mine dagpleje unger var søde.

Synes det er skønt, når folk tager sig tid til at "ville" andre mennesker, og give andre opmærksomhed.

Christina.

Ja, det du skriver der lyder godt. Men nu var det jo heller ikke det situationen handlede om

Baby'este hilsner Helle

Anmeld

7. marts 2013

Valle81

Frk. Himmelblå skriver:

Hvor har du dog ret. 

Børnene lærer så meget af vores reaktioner. 

Jeg ville være fortvivlet over at komme til at lære mine børn, at verden er et ondt sted.

Tillid er godt. Vi må vise vejen, og dosere realisme uden det går ud over muligheden for at etablere relationer.

Jamen, åhh hvor giver jeg dig dog ret

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

MorDk skriver:

Fremmede mennesker på gaden NEJ! Kan ikke ha' det. Nu sker det sjældent men jeg kan virkelig ikke lide det. Glemmer aldrig da en hjemløs (HusForbi) vipti vupti stak hånden ned i barnevognen og a'ede min datter på kinden  Jeg blev helt PAF! Men kunne slet ikke ha' det!!

Det er netop det, at man skal hjælpe børnene til at sige fra. De skal ikke efter min mening vænnes til, at kunne tage alle i hånden og bare følge med. Så hellere have et barn der stikker i et hyl, hvis nogen prøver at rende af med det.

Hvis du som mor ikke kan lide det, så er det heller ikke sikkert barnet kan. De kan bare ikke sige fra.

Men folk kan også godt lære, at de ikke skal komme og blande sig. Barnet var ikke ked af det. Han skulle bare lige lokkes til at gå videre. Det havde jeg bestemt ikke brug for indblanden til at klare.

Baby'este hilsner fra

Helle

Anmeld

7. marts 2013

nielsen80

Valle81 skriver:

Ja selvfølgelig kan man da vise det uden at rør, men nu er det jo altså fåtallet der rører ved andres børn, og hvis de gør, så går der nok ikke noget af nogen over det.

Selvfølgelig er der nogen, der ikke kender grænsen, fx, som det en skriver med at tage sutten fra barnet. Men fordi folk ikke kender grænsen, så kan jeg ikke gå i selvsving over det.

Og jeg kalder det ikke sart, så du behøver ikke synes, det er skræmmende. Jeg synes derimod det er skræmmende, at folk herinde læser ting der ikke står. Jeg skriver, at jeg ikke er sart på det punkt. Sagt, som i samme venging, at jeg ikke er sart, når det kommer til at snakke om lort mens jeg spiser. Så mere i ordet sart er der bestemt ikke.

Undskylder hvis jeg har læst det forkert - set i det eksempel med lorten kan jeg godt se, at det at du ikke er sart på det område, kan godt betyde, at du ikke nødvendigvis mener andre med en anden holdning er sarte

Vil så sige, at det er lidt nemt at sige man ikke går i selvsving, hvis man ikke har fået utallige indkøbsture ødelagt, fordi en eller anden lige skulle røre - selvom man prøver med stofble, regnslag m.m at skærme hende i barnevognen. For ja min pige reagerer, og jeg håber det bliver bedre med tiden, men indtil da, ville jeg bare gerne kunne gå i fred med hende. Og vil sige det er ikke min opfattelse, at det er de færreste - måske fordi de sker en ud af to gange, hvor vi handler ind.

Er nødt til at hoppe ud af debatten, da jeg nu har en vågen fremmedsky pige, der kræver min opmærksomhed

Anmeld

7. marts 2013

Valle81

MilleMus1988 skriver:

tak for kaffe hva sker der !!???

her syntes jeg virkelig at trådstarter fuldkommen overreagere!!!

aldrig i mit liv ville jeg skabe mig sådan over for her en ældre dame

de er tit det mest rareste og dejligste vi kan ha på den her jord , de gør virkelig en del og viser små børn hvordan sødhed kan gøre

hvis jeg stod i samme situation som ts og med min søn, og en ældre dame gik hen og rakte ham hånden, så ville han sikkert tage hendes hånd og gå med over til mig
og jeg ville smile sødt og småfnise mens jeg snakkede med min søn om at sikke rar hun var

SELFØLJELIG ved han godt at man ikke taler med fremmede og at man ikke tager en fremmed persons hånd MEDMINDRE mor står lige ved, og det ville jeg jo i den situation gøre

hvad ville i gøre hvis nu at jeres barn forsvandt fra jer i et storcenter, (nu siger i sikkert det sker ALDRIG!! men JO det gør det! ret ofte faktisk
og at fremmede bare blev ved at gå forbi jeres stakkels barn der stod midt i det hele og bare ikke anede hvor mor og far var!???
ville i så ikke gerne have at der var en ældre rar dame der spurgte den lille my og han/hun var blevet væk?? og så helt sikkert ville hjælpe med at finde jer ????

ville i så overfuse hende når i så hende??
vilel i skælde ud og spørge hvad de har gang i???
nej vel?

være søde og rare mod hinanden istedet
det gir en meget mere rar hverdag for alle mennesker

self ved jeg godt der findes børnelokkere og folk der kan finde på at gøre ondt
og jeg kunne nok godt finde på at sige noget til en som ligner en bums eller som nok ik har rent mel i posen, men ældre mennesker nej de mangler tit noget kærlighed de kan gi ud af da børn/børnebørn ikke er så små mere og det er som at se guld i øjnene på dem, når de lige får lov at sige hej til ens egen guldklump og jeg elsker virkelig at få en lille bemærkning på vejen om at nejjjj nogen dejlige brune øjne eller nejjjjj hvor er han dog kær at se på

ofte er børn bange for mennesker KUN pga forældrenes måde at fare op på

ja jeg ku blive ved kan jeg mærke på fingrene

men bund og grundigt i alt er at rolig
du stod jo der og kunne se hvad der skete

tja her imødekommer vi ihvertfald fremmede med et smil og et hej når vi møder dem på gaden

Det bedste indlæg, hvis bare jeg kunne komme så godt fra det på skrift:0)

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

isabellasmor skriver:

Det er jo også vildt fremmede der kan komme i en vg som vikar. Så det synes jeg godt man kan ssammenligne. Men nu er min datter ikke angst for fremmede, så selvfølgelig, hvis hun var det, så ville jeg da klart ha det accepteret. 

Hvordan skal den fremmede se om dit barn kan klare det?

Børn skal jo også vænne sig til en vikar i en vuggestue eller acceptere dem. Jeg kan slet ikke se sammenhængen.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så skal alle fremmede kunne henvende sig til børn uden problemer, fordi der jo også er vikarer i vuggestuerne?

Baby'este hilsner fra

Helle

Anmeld

7. marts 2013

Valle81

nielsen80 skriver:

Undskylder hvis jeg har læst det forkert - set i det eksempel med lorten kan jeg godt se, at det at du ikke er sart på det område, kan godt betyde, at du ikke nødvendigvis mener andre med en anden holdning er sarte

Vil så sige, at det er lidt nemt at sige man ikke går i selvsving, hvis man ikke har fået utallige indkøbsture ødelagt, fordi en eller anden lige skulle røre - selvom man prøver med stofble, regnslag m.m at skærme hende i barnevognen. For ja min pige reagerer, og jeg håber det bliver bedre med tiden, men indtil da, ville jeg bare gerne kunne gå i fred med hende. Og vil sige det er ikke min opfattelse, at det er de færreste - måske fordi de sker en ud af to gange, hvor vi handler ind.

Er nødt til at hoppe ud af debatten, da jeg nu har en vågen fremmedsky pige, der kræver min opmærksomhed

Vi forstår vist hinanden, trods en lille snert af uenighed:0)

Og ja, der findes også ubehøvlede folk:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.