Fremmede der rør ved ens børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

isabellasmor

nielsen80 skriver:

Min grænse i den pågældende situation, er, at damen rækker hånden ud og vil holde i hånd. Synes faktisk man bør lære sine børn, at man ikke skal tage fremmede i hånden i supermarked!
Min datter på 6 måneder reagerer med gråd, hvis hun bliver rørt af fremmede - hun bryder sig ikke om det, og derfor irretere det mig, når nogle gør det. Specielt fordi hun søger ikke fremmede, hun vender sig væk fra dem m.m, og at folk så stadig lige skal røre de store kinder, synes jeg faktisk er træls. HVIS hun selv søgte dem, og synes det var ok, så måtte de gerne.
Det handler for mig om at respektere de grænser et barn har - og lære sit barn at det er ok at have nogle grænser! Syntes også man i en vuggestue, hvis man har et lidt følsomt barn, bør såvidt muligt have de faste pædagoger til at pusle barnet indtil han/hun er tryg ved situationen....dog vil jeg sige der er for mig stor forskel på en vuggestue, hvor barnet forhåbentlig er i trygge rammer også et supermarked.

Det er jo også vildt fremmede der kan komme i en vg som vikar. Så det synes jeg godt man kan ssammenligne. Men nu er min datter ikke angst for fremmede, så selvfølgelig, hvis hun var det, så ville jeg da klart ha det accepteret. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

gædde/gitte skriver:

jeg ville nok være mere frustreret over, at en fremmede overhovede blander sig....lige midt i en "kom-hen-til-mor-når-hun-kalder øvelse.

men det kan jo så være at purken, næste gang skynder sig at gå med dig, for at slippe for rynket hånder i hovedet

men derud over må det ha været fordi dit barn er dødsyglækker, og hun slet ikke kunne lade være

Han er en skøn dreng. Altid stort smil og charme. Men kun lånebarn i dagplejen.

Min egen pige er også skøn, men hun er syg og passes hos farmor iden den anden ende af byen.

Baby'este hilsner

Helle

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

blankholm skriver:

Jeg bliver faktisk også sur over det, ingen jeg ikke kender skal røre mit barn 

det er noget andet hvis det er en man kender eller en bekendt så er det "okai" for mig men det kommer også helt an på situationen selvfølgelig, de skal ihvertfald ik blande sig hvis jeg er midt i fx at "skælde ud" eller som du var at kalde mit barn til mig..

syns det er helt fint det du gjorde 

Tak. Det var da også vildt irriterende, men når man står der med den lille purk, så må man jo tale pænt og fattet, selvom damen intet fattede

Baby'este hilsner fra

Helle

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

nielsen80 skriver:

Ja har opleve det flere gange med min pige(som kun er 6 måneder nu). Hun har kæmpe kinder, og fremmede synes det er så sødt, at de skal ae hende der - hvilket altid resulterer i gråd fra hende mens hun klamrer sig til mig, og en sikke " en lille mor fis" kommentar fra den fremmede
Folk gør det ikke i ond mening, men for fanden hvor kan jeg blive irriteret. Kan simpelthen ikke forstå, at man ikke har forståelse for, at babyer og børn altså også har en personlig sfære, som bør respekteres.

Ja, så må man sætte grænser over for de fremmede, når barnet ikke selv kan

Baby'este hilsner fra

Helle

Anmeld

7. marts 2013

MorDk

Fremmede mennesker på gaden NEJ! Kan ikke ha' det. Nu sker det sjældent men jeg kan virkelig ikke lide det. Glemmer aldrig da en hjemløs (HusForbi) vipti vupti stak hånden ned i barnevognen og a'ede min datter på kinden  Jeg blev helt PAF! Men kunne slet ikke ha' det!!

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

JulieWH skriver:

Sådan som jeg læser det, så er drengen ikke dit eget barn, men en af dine "unger", ikke? I så fald synes jeg du reagerer præcis som du skulle! Jeg havde nok gjort det samme hvis en fremmed havde henvendt sig til Isabel når jeg stod så tæt på uden at have fat i hende.

Jeg føler et stort ansvar for de børn jeg passer. Jeg kender mit eget barn og ved hun ville stikke i et hyl og græde utrøsteligt. Hun kan ikke fordrage fremmede. Jeg kendte ikke drengens reaktion i sådan en situation, da jeg ikke har været ude for den før sammen med ham. Men han tudede utrøsteligt de tre første dage han var her, når de andre forældre hentede eller min mand kom ind i lokalet. Jeg har haft ham siden oktober 2012.

Baby'este hilsner fra

Helle

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

isabellasmor skriver:

Synes godt nok det er at overreagere.... 

Så du synes jeg skulle lade den fremmede blande sig, og tage ham i hånden og vente på reaktionen eller?

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

B&J skriver:

altså jeg har også nogle gang været ude og handle med daniel også står han lig fra mig og vi pjatter og hygger eller han bare står, så kommer der nogle gange nogle ælder mennesker og går hen til ham og smiler og smør om han er sød og nusser ham i håret eller klapper ham på kinden på en sød måde osv. og du står og jo ser det hele, jeg tror mere den ælder dame ville være sød, jeg ville bare smile til den ælder dame og gå hen til min søn også snakke alm til den ælder dame, hun ville jo intet ondt

Det er jo også fint, når du ved hvordan din søn reagerer. Jeg synes bare det er en uskik. Man kan jo henvende sig til den der har barnet med og spørge om det er i orden. Det ville jeg da selv gøre både med børn og hunde

Baby'este hilsner fra

Helle

Anmeld

7. marts 2013

isabellasmor

BABYPIGEnr4 skriver:

Så du synes jeg skulle lade den fremmede blande sig, og tage ham i hånden og vente på reaktionen eller?

Jeg har uddybet i mine andre svar. 

Anmeld

7. marts 2013

Misscbn

BABYPIGEnr4 skriver:

Tak. Det var da også vildt irriterende, men når man står der med den lille purk, så må man jo tale pænt og fattet, selvom damen intet fattede

Baby'este hilsner fra

Helle

Ja især fordi hvis man har et barn som virkelig ikke er glad for fremme mennesker eller er særligt sensitiv så er det forældrene der står med problemerne efterfølgende som det muligvis kan give 

Syns at det mindste folk kan gøre er at spørge, jeg kunne aldrig drømme om at røre en andens barn uden tilladelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.