Fremmede der rør ved ens børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

Bølle's moar<3

Uden at prale så har min kæreste og jeg den mest bedårende, charmerende og smukkeste lille pige på næsten 8 mdr - ALLE kommentere hende - børn, unge, voksne og gamle mennesker er helt betaget og tit vil ældre damer gerne ae hende på kinden - hvis det redder deres dag, så ok - vores bølle er ikke bange for fremmede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

-Sigrid-

Ja det sker konstant Og jeg har også oplevet at folk skal blande sig hvis hun skaber sig, uden de har nogen form for baggrundsviden.

Da jeg hentede min datter i forgårs i vuggestuen gik jeg ind i et seperat soverum for de store børn hvor min datters bamse lå, hvor en dreng så var vågnet og tumlede lidt rundt. Så jeg ragte hånden ud og sagde "Vil du med ud til Lene Navid?". Jeg arbejdede der i min graviditet, og kender ham derfor selvom han ikke kender mig. Hvis han ikke havde været alene havde jeg heller ikke gjort det.

Jeg har det lidt med børn som med hunde - forstå mig ret. Man skal stikke en hånd ud og lade dem komme til en, så de er trygge og man ikke virker faretruende. 

Jeg syntes det andet er uopdragent! Også at røre ved gravides maver 

Anmeld

7. marts 2013

nielsen80

isabellasmor skriver:

Jeg skrev at jeg syntes hun overreagerede. Synes den situation blev blæst totalt op, og ville, hvis det havde været mit barn, bare ha resulteret i at hun ville blive skide bange...

Ok, så tror jeg at jeg misforstod(havde heller ikke lige set det var et dagplejebarn fremfor mor - træthed længe leve, men det ændrer nu ikke ved min holdning).

Jeg tænker bare lidt, at den pågældende fremmede dame måske har lidt godt af at blive irettesat i situationen. For det er da lidt noget mærkelig noget at gøre tiltag til at tage et fremmede barn i hånden. Ville faktisk selv blive meget glad, hvis min fremtidige DP påtaler en sådan opførelse hårdt -også så barnet høre det. Det handler for mig om også at vise barnet, at det er ok, at ikke kunne lide fremmede rør ved en, og man IKKE skal tage fremmede i hånden, men have en sund skepsis!

Anmeld

7. marts 2013

Valle81

Jeg er SLET ikke sart på det område, kun hvis de har sovet.

Jeg bliver derimod VILDT stolt, når nogle giver udtryk for, at de synes, at mine børn er lækre. Jeg har også været dagplejer,og der blev jeg også SÅ STOLT, når nogen synes mine dagpleje unger var søde.

Synes det er skønt, når folk tager sig tid til at "ville" andre mennesker, og give andre opmærksomhed.

Christina.

Anmeld

7. marts 2013

Fenja09

BABYPIGEnr4 skriver:

Jeg havde 3 syge børn i dagplejen i går og var derfor cyklet en tur med en dreng på 18 mdr. i ladcyklen. Vi gik ind for at købe æbler og bananer. Han plejer at sidde i barnevognen og var lidt tøvende, da vi skulle gå ind. Jeg stod 2 m. væk fra ham og sagde "kom nu". Så kommer en fremmed dame hen og klapper ham på kinden og rækker ud efter hans hånd. Sådan helt uden varsel. Inden hun får helt fat i hans hånd, så siger jeg hurtigt til hende "Du skal ikke røre ved ham, du er en fremmed for ham". Hun svarer nærmest fornærmet "Jeg ville da heller ikke gøre det, hvis han ikke selv ville". Jeg svarede hende "du skal bare lade ham være". Hun fortsatte med argumentet "Jeg ville heller ikke røre ved et fremmed barn normalt". Jeg tog ham i hånden og gik. Drengen var heldigvis upåvirket af situationen, men han kunne lige så godt være blevet bange eller ked af det.

Jeg ved ikke hvad folk tænker på. Jeg går da heller ikke hen og stikker min lab i hovedet på en fremmed. Børn kan heller ikke lide det.

Har du oplevet at fremmede mennesker ikke ved hvor grænsen går?

Jeg kan huske da jeg var lille, så kunne man købe et lille hjerte til barnevognen, hvor der stod "RØR MIG IKKE". Jeg kunne heller ikke drømme om, at gå hen og tage hånden ned i fremmede menneskers barnevogne.

Baby'este hilsner fra

Helle

Helles økologiske dagpleje

www.slangerupdagpleje.dk

Jeg tror ikke at jeg på den måde har noget imod at folk røre mit barn - forleden var der en ældre dame der aede min datter på kinden. Min datter siger meget "hej hej" i øjeblikket og det får folk til at vende sig og sige hej hej også i berøring.

Kan godt være at jeg ikke ville have at en fremmed tog min datter i hånden, men tror måske at jeg havde valgt at sige fra på en anden måde end du. Synes det lyder lidt "berørings-angst-agtigt" at sige " lad være med at røre ved ham/hende". Tror mere jeg ville hentyde til selve situationen med at du prøvede at få ham til komme hen til dig og ikke ønskede indblanding.

Det er fint nok at man lære børn at de ikke skal gå med fremmede, men man skal heller ikke gøre dem angste bare ved tanken om at nogen de ikke kender rører ved dem. Det ønsker jeg i hvert fald ikke ved min datter.

/Fenja

Anmeld

7. marts 2013

nielsen80

Valle81 skriver:

Jeg er SLET ikke sart på det område, kun hvis de har sovet.

Jeg bliver derimod VILDT stolt, når nogle giver udtryk for, at de synes, at mine børn er lækre. Jeg har også været dagplejer,og der blev jeg også SÅ STOLT, når nogen synes mine dagpleje unger var søde.

Synes det er skønt, når folk tager sig tid til at "ville" andre mennesker, og give andre opmærksomhed.

Christina.

Man kan jo godt vise, at man synes børn er søde UDEN at røre ved dem eller tage dem i hånden. F.eks kunne man sige pruttelyde eller lave sjove ansigter, hvis barnet søger en - man behøver ikke at røre og overtræde evt grænser barnet har.

Synes faktisk det er skræmmende, du kalder det sart - man bør da lære sine (dagpleje)børn, at fremmede ikke skal tage dem i hånden. Nu er det jo altså ikke alle fremmede, der vil børnene det bedste - og hvis man ikke lærer børnene, at det ok at have en sfære og at andre skal respektere denne, selvom intet bliver gjort i ond mening, hvordan skal barnet så kunne skelne når den fremmede pludselig ikke rør og tager i hånd med gode intentioner?

Anmeld

7. marts 2013

isabellasmor

nielsen80 skriver:

Ok, så tror jeg at jeg misforstod(havde heller ikke lige set det var et dagplejebarn fremfor mor - træthed længe leve, men det ændrer nu ikke ved min holdning).

Jeg tænker bare lidt, at den pågældende fremmede dame måske har lidt godt af at blive irettesat i situationen. For det er da lidt noget mærkelig noget at gøre tiltag til at tage et fremmede barn i hånden. Ville faktisk selv blive meget glad, hvis min fremtidige DP påtaler en sådan opførelse hårdt -også så barnet høre det. Det handler for mig om også at vise barnet, at det er ok, at ikke kunne lide fremmede rør ved en, og man IKKE skal tage fremmede i hånden, men have en sund skepsis!

Øhm, ja både og... det er jo vel ikke meningen at vores børn skal være bange for fremmede? Man kan ikke lærer sin 1 årig ikke at skulle gå med fremmede, så det synes jeg ikke man kan sammenligne, men hvis en ældre dame stopper op og roser min datter, og aer hende på kinden eller sådan, så kan jeg da kun smile. Det er vel det samme som at der kommer en vikar i vg eller bh og "rør" ens barn, ja endda skifter ble på barnet! ( det er jeg tilgengæld glad for min datter ikke bliver) hmm.. synes bare vi bliver mere og mere menneskesky sammen med internettet og hvad ved jeg. Selv det at hilse og smile til folk er sjældent man oplever ... 

Anmeld

7. marts 2013

Valle81

Man kan jo godt vise, at man synes børn er søde UDEN at røre ved dem eller tage dem i hånden. F.eks kunne man sige pruttelyde eller lave sjove ansigter, hvis barnet søger en - man behøver ikke at røre og overtræde evt grænser barnet har.

Synes faktisk det er skræmmende, du kalder det sart - man bør da lære sine (dagpleje)børn, at fremmede ikke skal tage dem i hånden. Nu er det jo altså ikke alle fremmede, der vil børnene det bedste - og hvis man ikke lærer børnene, at det ok at have en sfære og at andre skal respektere denne, selvom intet bliver gjort i ond mening, hvordan skal barnet så kunne skelne når den fremmede pludselig ikke rør og tager i hånd med gode intentioner?

Ja selvfølgelig kan man da vise det uden at rør, men nu er det jo altså fåtallet der rører ved andres børn, og hvis de gør, så går der nok ikke noget af nogen over det.

Selvfølgelig er der nogen, der ikke kender grænsen, fx, som det en skriver med at tage sutten fra barnet. Men fordi folk ikke kender grænsen, så kan jeg ikke gå i selvsving over det.

Og jeg kalder det ikke sart, så du behøver ikke synes, det er skræmmende. Jeg synes derimod det er skræmmende, at folk herinde læser ting der ikke står. Jeg skriver, at jeg ikke er sart på det punkt. Sagt, som i samme venging, at jeg ikke er sart, når det kommer til at snakke om lort mens jeg spiser. Så mere i ordet sart er der bestemt ikke.

Anmeld

7. marts 2013

nielsen80

isabellasmor skriver:

Øhm, ja både og... det er jo vel ikke meningen at vores børn skal være bange for fremmede? Man kan ikke lærer sin 1 årig ikke at skulle gå med fremmede, så det synes jeg ikke man kan sammenligne, men hvis en ældre dame stopper op og roser min datter, og aer hende på kinden eller sådan, så kan jeg da kun smile. Det er vel det samme som at der kommer en vikar i vg eller bh og "rør" ens barn, ja endda skifter ble på barnet! ( det er jeg tilgengæld glad for min datter ikke bliver) hmm.. synes bare vi bliver mere og mere menneskesky sammen med internettet og hvad ved jeg. Selv det at hilse og smile til folk er sjældent man oplever ... 

Min grænse i den pågældende situation, er, at damen rækker hånden ud og vil holde i hånd. Synes faktisk man bør lære sine børn, at man ikke skal tage fremmede i hånden i supermarked!
Min datter på 6 måneder reagerer med gråd, hvis hun bliver rørt af fremmede - hun bryder sig ikke om det, og derfor irretere det mig, når nogle gør det. Specielt fordi hun søger ikke fremmede, hun vender sig væk fra dem m.m, og at folk så stadig lige skal røre de store kinder, synes jeg faktisk er træls. HVIS hun selv søgte dem, og synes det var ok, så måtte de gerne.
Det handler for mig om at respektere de grænser et barn har - og lære sit barn at det er ok at have nogle grænser! Syntes også man i en vuggestue, hvis man har et lidt følsomt barn, bør såvidt muligt have de faste pædagoger til at pusle barnet indtil han/hun er tryg ved situationen....dog vil jeg sige der er for mig stor forskel på en vuggestue, hvor barnet forhåbentlig er i trygge rammer også et supermarked.

Anmeld

7. marts 2013

MorTil4<3

tak for kaffe hva sker der !!???

her syntes jeg virkelig at trådstarter fuldkommen overreagere!!!

aldrig i mit liv ville jeg skabe mig sådan over for her en ældre dame

de er tit det mest rareste og dejligste vi kan ha på den her jord , de gør virkelig en del og viser små børn hvordan sødhed kan gøre

hvis jeg stod i samme situation som ts og med min søn, og en ældre dame gik hen og rakte ham hånden, så ville han sikkert tage hendes hånd og gå med over til mig
og jeg ville smile sødt og småfnise mens jeg snakkede med min søn om at sikke rar hun var

SELFØLJELIG ved han godt at man ikke taler med fremmede og at man ikke tager en fremmed persons hånd MEDMINDRE mor står lige ved, og det ville jeg jo i den situation gøre

hvad ville i gøre hvis nu at jeres barn forsvandt fra jer i et storcenter, (nu siger i sikkert det sker ALDRIG!! men JO det gør det! ret ofte faktisk
og at fremmede bare blev ved at gå forbi jeres stakkels barn der stod midt i det hele og bare ikke anede hvor mor og far var!???
ville i så ikke gerne have at der var en ældre rar dame der spurgte den lille my og han/hun var blevet væk?? og så helt sikkert ville hjælpe med at finde jer ????

ville i så overfuse hende når i så hende??
vilel i skælde ud og spørge hvad de har gang i???
nej vel?

være søde og rare mod hinanden istedet
det gir en meget mere rar hverdag for alle mennesker

self ved jeg godt der findes børnelokkere og folk der kan finde på at gøre ondt
og jeg kunne nok godt finde på at sige noget til en som ligner en bums eller som nok ik har rent mel i posen, men ældre mennesker nej de mangler tit noget kærlighed de kan gi ud af da børn/børnebørn ikke er så små mere og det er som at se guld i øjnene på dem, når de lige får lov at sige hej til ens egen guldklump og jeg elsker virkelig at få en lille bemærkning på vejen om at nejjjj nogen dejlige brune øjne eller nejjjjj hvor er han dog kær at se på

ofte er børn bange for mennesker KUN pga forældrenes måde at fare op på

ja jeg ku blive ved kan jeg mærke på fingrene

men bund og grundigt i alt er at rolig
du stod jo der og kunne se hvad der skete

tja her imødekommer vi ihvertfald fremmede med et smil og et hej når vi møder dem på gaden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.