Nu gider jeg ikke holde dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

MorDk

Yurie skriver:

Forskelsbehandling? De er babyer, og om der kom 72 eller 30 kommer vel ud på et.
Jeg havde ikke nogen fest da jeg blev konfirmeret, det havde min søster, og jeg er så ligeglad, for jeg ved min far elsker os lige højt og det er vigtigere for mig end en fest og hvor mange mennesker der er.

Ja de er babyer men de vokser op og vil høre om deres dåb og se billeder. Og så vil de kunne se foreskellen. "hvorfor kom der kun 10 til min dåb når der kom 50 til storebrors?" Derfor har vi valgt ikke at gøre foreskel. Og generelt gør vi ikke foreskel på ungerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

MorDk

Frk. Himmelblå skriver:

Det er da flintrende ligegyldigt, hvad der er "normalt". 

Jeres grill-idé lyder som en bedre barnedåb, end jeg nogensinde har deltaget i.

Hold nu fast i jeres originalitet og gode intentioner.

ENIG! En barnedåb behøver ikke være med lang hvid kjole til barnet og 3 retters menu. Man kan skabe festen liiige som man ønsker den!!

Anmeld

29. januar 2013

MorDk

merethe skriver:

Nu har din svigerinde og svoger altså ret, hvis man holder et sammeskudsgilde så skal gæsterne ikke komme med gaver til festen.

Hvis ikke I har råd, så skær ned på gæsterne. eks inviter kun bedsteforældrene og jeres egne søskende, alle andre må komme til kaffe en anden dag.

Sådan behøver det altså ikke være? Hvem har sat de regler op?

Man kan da gøre som man har lyst til. Nogle mener det ene og andre mener noget andet! hvis man ikke kan lide lugten i bageriet.... sååå....

Anmeld

29. januar 2013

MorDk

helle85 skriver:

jeg syntes ikke man kan stille det sådan op(at bare fordi der var mange til den første dåb, så skal den næste også)

min den først er døbt men det er nr 2 ikke den første fik 3d skanning, ny barnevogn osv så vi har gjort meget forskel på dem da de var små(da pengen var meget mindre med nr2)

i kunne også inviter til kaffe og kage og det gjorde vi

Nej men hvis man ønsker personerne med til dåben?

Jeg ville have svært ved at sige til 70% af familien at de ikke er velkommen ved lillesøsters dåb for vi har ikke råd til så mange mennesker. Heldigvis har mange af dem selv tilbudt at hjælpe til med noget mad. Det er da rart de kommer med noget til vores buffet

Anmeld

29. januar 2013

Giraffen

Anonym skriver:

IIIH HA !
Sidste sommer holdt vi dåb få 86 mennesker, der hade vi penge til det.

Men i år har vi ikke så mange penge - derfor har vi sankket om at "kun" invitere 72 mennesker.
Da vi begge synes det det ville være forkert at holde et lille dåb til lillebror - nu når storbrors var så stort.

Men så i min familie er det HELT normalt at folk kommer med lidt mad til fester - men det er der BESTEMT ikke i min kærestes familie.

Få mig og min kæreste snakket om at holde det om sommer for, så kunne vi købe sodavand, lave salat ovs og hvad nu ellers Så kan folk selv komme med kød de ville grille .

Så snakker jeg med min kærestes søster og bror. Så begynder de at sige virklige dårlige idé og hvis man gjorde det på den måde ville vores søn jo ikke få nogen dåbs gaver få de penge skulle man bruge på kød. Og det er da virklige UNORMALT ..

Er vi unormale og be folk om at komme kød?

er anonym da kæresten ville have det.

Håber det giver mening...

vi holdte også stor dåb og (mest pga manglende bagekompetencer) havde jeg lavet en "særligt" invitation til udvalgte damer i familien hvor jeg spurgte om de ville tage en kage med - jeg gjorde den meget personlig da fx min moster laver verdens bedste brunsviger, mens en anden er kendt for hendes banankage

Jeg havde gjort det samme med fadder-invitationerne, synes det var lidt hyggeligt og så var de enkelte damer "udvalgte" til at tage kage med - og jeg valgte kun dem jeg vidste ku li at bage og ville synes det ku være lidt hyggeligt

måske I ku gøre noget ala det samme? så kunne man jo vælge at lave hjemmelavet brød + kage og så ikke lave grill? kød er hvertfald noget der nemt bliver dyrt og synes det er hyggeligere at nogle fx tar hjemmelavet brød/kage med end at tage en pakke pølser med

Anmeld

29. januar 2013

MorDk

Happiness skriver:

Hvad med "bare" at invitere folk til kaffe / kage bord. Og evt. nogle boller med pålæg? Det kan gøres ret billigt. Og så behøver I ikke at gå på kompromi med gæsteantal.

Jeg ville personligt ikke bede folk om at tage kød med, når det er til en barnedåb. En sommerfest eller lignende ja, men ikke til en begivenhed, hvor folk medbringer gaver.

Jeg har da været inviteret til fødselsdage m.m hvor man selv skulle have kød med eller evt. en ret med til fælles bord. Vi undlod da ikke at købe en gave til fødsellaren. (Hvis ikke vi skulle til fest skulle vil jo alligevel spise hjemme...) Sys altså det er at gå i lidt for små sko. Bare min mening.

Anmeld

29. januar 2013

Happiness

MorDk skriver:

Jeg har da været inviteret til fødselsdage m.m hvor man selv skulle have kød med eller evt. en ret med til fælles bord. Vi undlod da ikke at købe en gave til fødsellaren. (Hvis ikke vi skulle til fest skulle vil jo alligevel spise hjemme...) Sys altså det er at gå i lidt for små sko. Bare min mening.

Det har jeg aldrig været. Men hvis jeg blev inviteret, ville jeg da selvfølgelig også medbringe gave. Men ville nu glo lidt hvis jeg fik sådan en invitation.

JEG ville bare lave noget jeg havde råd til istedet. Jeg er f.eks. aldrig blevet inviteret til det helt store måltid til en dåb. Der har det mere været boller, kage eller brunch. Det er jo ofte om formiddagen. 

Men sådan er vi jo forskellige. Det kommer jo nok også an på hvad man gør i familien/vennekredsen. 

Anmeld

29. januar 2013

Karina84

Selvfølgelig skal i gøre det i har det bedst med og være ligeglade med hvad jeres gæster synes, saa maa de jo blive væk...

MEN, personligt synes jeg saa heller ikke man kan invitere til barnedaab og forvente at gæsterne baade medbringer kød og gave. Havde det været en sommerfest, fødselsdagsfest (hvor man saa ogsaa frabeder sig gave), saa ville det være helt fint.
Jeg ville hellere sætte niveauet lavere til at starte med mht. antallet af gæster, og saa holde det stille paa et plan hvor man ved at man har raad (og mht. menu, det behøver jo slet ikke være noget vildt) til at starte med, da i holdte den første barnedaab. 
Men jeg tror nu heller ikke jeres børn vil tænke over naar de bliver størrer om der var 72 til den ene og 85 gæster til den andens daab.

Du spørger om det er unormalt til bede folk om at ta deres eget kød med, samtidig med at i ser at der ogsaa kommer gaver til den lille, saa siger jeg ja det synes jeg, naar det er en barnedaab i inviterer til.

Er sikker paa at i faar en dejlig dag, uanset hvordan i vælger at gøre det 

Anmeld

29. januar 2013

MorDk

Happiness skriver:

Det har jeg aldrig været. Men hvis jeg blev inviteret, ville jeg da selvfølgelig også medbringe gave. Men ville nu glo lidt hvis jeg fik sådan en invitation.

JEG ville bare lave noget jeg havde råd til istedet. Jeg er f.eks. aldrig blevet inviteret til det helt store måltid til en dåb. Der har det mere været boller, kage eller brunch. Det er jo ofte om formiddagen. 

Men sådan er vi jo forskellige. Det kommer jo nok også an på hvad man gør i familien/vennekredsen. 

Helt sikkert. Folk er jo forskellige.

Vores datter skal døbes kl.10.30 og så er der transport til festlokalet og så spiser vi Buffet omkring kl.13.00 og derefter gaver/kaffe/kage...

Men folk gør det jo forskelligt.

Min søn han blev døbt kl.11 en lørdag. Vi spiste 13.30 og den sidste gæst gik kl.21.30. Håber det slutter noget fær denne gang *S*

Anmeld

29. januar 2013

Tulle28

86 eller 72, det er da potato potato - er det ikke?

Vi var 25 ved den store og overvejer at holde det for de aller-allernærmeste nu med den yngste og det drejer sig om 10 personer. Tror helt ærligt min datter er ligeglad.

Men når nu det skal være, kan I så ikke få den nærmeste familie til at hjælpe med at stege nogle store stege, lave noget kartoffelsalat og noget grøn salat og nogle flutes? Mere behøver det vel i princippet ikke være og hvis det er den nærmeste familie vil de vel gerne træde til? Det ville jeg hellere gøre, end at bede alle gæster om selv at tage mad med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.