For det første vil jeg sige, at jeg synes det er overdrevet mange mennesker til en barnedåb.. Den første gæsteliste vi havde lavet til den dåb vi skal holde til sommer var på 40 mennesker, og det synes vi var uoverskueligt mange..
Og jeg kan se, at du sammenligner den stores dåb og den lille nyes.. Det skal du lade være med, det vil aldrig blive det samme, og selvfølgelig kan I tillade jer at holde noget mindre denne gang, fordi I simpelthen ikke har pengene til det..
Vi har valgt at skære 15 af vores gæster væk, så det kun er allernærmest familie der kommer med, og det gør vi pga. penge.. Hvis vi har flere penge når nummer 2 kommer, så kunne jeg sagtens finde på at invitere de 15 ekstra, som vi er nødt til at droppe denne gang..
Du skal også tænke på, at festen i sig selv ikke er for barnets skyld, jeg tror egentlig de meget hellere bare vil være fri for alt for mange mennesker på én gang.. Selvfølgelig får barnet gaverne og opmærksomhed, men opmærksomheden kan altså også have negativ effekt..
Og lige til sidst, jeg ville personligt aldrig bede folk komme med mad til sådan en form for fest.. Havde det været en alm. sommerfest man holdte, hvor de ikke skulle medbringe gaver af diverse størrelser, så var det jo en fin idé med samskudsgilde, men ikke til en barnedåb..
Og tag det ikke som et slag i hovedet, det er bare min mening 
Håber I finder en god løsning på det! 
Anmeld