Nu gider jeg ikke holde dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Lusi

IIIH HA !
Sidste sommer holdt vi dåb få 86 mennesker, der hade vi penge til det.

Men i år har vi ikke så mange penge - derfor har vi sankket om at "kun" invitere 72 mennesker.
Da vi begge synes det det ville være forkert at holde et lille dåb til lillebror - nu når storbrors var så stort.

Men så i min familie er det HELT normalt at folk kommer med lidt mad til fester - men det er der BESTEMT ikke i min kærestes familie.

Få mig og min kæreste snakket om at holde det om sommer for, så kunne vi købe sodavand, lave salat ovs og hvad nu ellers Så kan folk selv komme med kød de ville grille .

Så snakker jeg med min kærestes søster og bror. Så begynder de at sige virklige dårlige idé og hvis man gjorde det på den måde ville vores søn jo ikke få nogen dåbs gaver få de penge skulle man bruge på kød. Og det er da virklige UNORMALT ..

Er vi unormale og be folk om at komme kød?

er anonym da kæresten ville have det.

Håber det giver mening...

Typisk danskere, at vi ik kan hjælpe hinanden
Plat!!!

Kan da godt være det ikke er "normalt" selv at have mad, men helt ærlig, hvem har råd til mad til 72 mennesker??

Lad vær at invitere dem, der ik synes om det så har de da fået muligheden og magter de ik lige selv at købe en kotelet med og stege den, så er de sgu da slet ik en invitation værd..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

MortilElias2010

IIIH HA !

Men i år har vi ikke så mange penge - derfor har vi sankket om at "kun" invitere 72 mennesker.
Da vi begge synes det det ville være forkert at holde et lille dåb til lillebror - nu når storbrors var så stort.

Men så i min familie er det HELT normalt at folk kommer med lidt mad til fester - men det er der BESTEMT ikke i min kærestes familie.

Få mig og min kæreste snakket om at holde det om sommer for, så kunne vi købe sodavand, lave salat ovs og hvad nu ellers Så kan folk selv komme med kød de ville grille .

Så snakker jeg med min kærestes søster og bror. Så begynder de at sige virklige dårlige idé og hvis man gjorde det på den måde ville vores søn jo ikke få nogen dåbs gaver få de penge skulle man bruge på kød. Og det er da virklige UNORMALT ..

Vi var 75 personer til vores navnefest (antallet skyldtes nok også tildels at vi skulle giftes i samme ombæring, men vores gæster vidste det ikke) Vi lejede en feriekoloni så alt efter vejret kunne vi både være ude og inde. Heldigvis blev det et fantastisk vejr med 30gr. og sol for alle pengene. Vi bestilte helstegt pattegris for 4000kr. Svigermor lavede småkager. Og så købte vi selv ind til salat og drikkevarer - det blev alt i alt lige omkring 12.000kr. 

Ville have stor forståelse for at de der inviterer måske har små penge og ville med glæde medbringe mad selv hvis jeg blev bedt om det - det ville ikke røre mig og så var JEG sikker på at få noget JEG kunne lide. - 

Anmeld

28. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Det ikke BARE et dåb i min familie.

Fordi vi synes det forkert at kunne holde et stort dåb til den ene men ikke den anden. ville være det samme hvis vi gav den ene en bil og den anden en slikkepind - men med families hjælp kunne han også få en bil.
En familie må da hjælpe hvor de kan. eller det min side af familie der tænker forkert?

Nu er ungerne så små så de ved ikk hvor mange der er med til dåben... Min fætter har 2 børn... Den ene dåb holdte de kun med deres forældre, og den anden havde de resten af familien med.... Jeg ville personligt aldrig bede gæster tage mad med til noget jeg holdte :-) men det er jeres fest og i bestemmer selv :-)

Anmeld

28. januar 2013

MortilElias2010

Lusi skriver:

Typisk danskere, at vi ik kan hjælpe hinanden
Plat!!!

Kan da godt være det ikke er "normalt" selv at have mad, men helt ærlig, hvem har råd til mad til 72 mennesker??

Lad vær at invitere dem, der ik synes om det så har de da fået muligheden og magter de ik lige selv at købe en kotelet med og stege den, så er de sgu da slet ik en invitation værd..

Anmeld

28. januar 2013

TNBC

Britt88 skriver:

Jeg synes ikke man skal forskelsbehandle og er enig med dig i at den mindste også bør have en stor dåb som den første..

Til gengæld synes jeg at når man holder en fest (som jeg vil anse jeres dåb for at være mht størrelsen) så må man medregne alle faktorer - økonomi også.. Synes det er helt fint at få hjælp af familie, og synes faktisk det er en rigtig fin ide at folk selv tager kød med osv - men så må i på den anden side nok også acceptere at nogle måske vil skære lidt i gaverne i stedet..

Folk er forskellige og det skal man nok acceptere..

Håber i får en god fest

Forskelsbehandling? De er babyer, og om der kom 72 eller 30 kommer vel ud på et.
Jeg havde ikke nogen fest da jeg blev konfirmeret, det havde min søster, og jeg er så ligeglad, for jeg ved min far elsker os lige højt og det er vigtigere for mig end en fest og hvor mange mennesker der er.

Anmeld

28. januar 2013

Mettefpigen

Yurie skriver:

Forskelsbehandling? De er babyer, og om der kom 72 eller 30 kommer vel ud på et.
Jeg havde ikke nogen fest da jeg blev konfirmeret, det havde min søster, og jeg er så ligeglad, for jeg ved min far elsker os lige højt og det er vigtigere for mig end en fest og hvor mange mennesker der er.

Anmeld

28. januar 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

IIIH HA !

Jeg ved ikke om det er Unormalt, men har aldrig oplevet det før, og jeg vil aldrig nogensinde komme til en barnedåb hvor man skulle tage Kød med, eller andet mad for den sags skyld, synes det er ret underligt, altså personligt når vi holder barndåb og ANDRE store fester, betaler vi selv for alt..

jeg vil personligt ikke gide komme, hvis man selv skal medbringe noget...

efter MIN menning synes jeg OG kæresten at det er det samme som at sige : vi vil gerne have jeres gaver, men i må selv betale for jeres mad osv.

Anmeld

28. januar 2013

MorDk

Vi skal holde dåb på søndag for vores smukke Freya. Der kommer 53. Manden har mange søskende og de har altså mange børn. Jeg har en stor familie... (skilsmissefamilie) Jeg havde virkelig svært ved at begrænse det. Hvor skulle jeg skære så? Hvem skulle ikke med?

Vores datter er 4 mdr. og ligeglad. Hun aner ikke engang det hendes fest. Men de personer som ikke ville blive inviteret ville blive ked af det.

Vi kunne have valgt at holde for de nærmeste... Men vi vil jo gerne have dem med som vil være en del af Freyas liv men det er også svært bare at "cutte" et sted ....

Vi laver selv maden, men en del familiemedlemmer/venner hjælper os. De giver gerne en hånd med nogle frikadeller osv. Det ser jeg intet forkert i. De har skam selv spurgt om De skulle hjælpe. Og det siger man da ikke Nej tak til

Og så skal jeg lige til sidst nævne at vi ikke holder dåb for gavernes skyld!!!

Anmeld

28. januar 2013

Hullabullabulla

Yurie skriver:

Nu er det jo TS der mener at det er forskelsbehandling ikke at holde stor dåb for den mindste...

Jeg er ikke enig med TS i at man nødvendigvis behøver holde en stor dåb, men hvis TS mener det er forskelsbehandling ikke at gøre det ved nummer 2, jamen så er jeg da enig i at man ikke bør gøre det hvis man selv får dårlig samvittighed over det..

Jeg ville aldrig selv holde så stor en dåb, men synes det er fair hvis andre gør det..

Folk har vel forskellige holdninger?

Anmeld

28. januar 2013

AnthonsMor

For det første vil jeg sige, at jeg synes det er overdrevet mange mennesker til en barnedåb.. Den første gæsteliste vi havde lavet til den dåb vi skal holde til sommer var på 40 mennesker, og det synes vi var uoverskueligt mange..

Og jeg kan se, at du sammenligner den stores dåb og den lille nyes.. Det skal du lade være med, det vil aldrig blive det samme, og selvfølgelig kan I tillade jer at holde noget mindre denne gang, fordi I simpelthen ikke har pengene til det..

Vi har valgt at skære 15 af vores gæster væk, så det kun er allernærmest familie der kommer med, og det gør vi pga. penge.. Hvis vi har flere penge når nummer 2 kommer, så kunne jeg sagtens finde på at invitere de 15 ekstra, som vi er nødt til at droppe denne gang..

Du skal også tænke på, at festen i sig selv ikke er for barnets skyld, jeg tror egentlig de meget hellere bare vil være fri for alt for mange mennesker på én gang.. Selvfølgelig får barnet gaverne og opmærksomhed, men opmærksomheden kan altså også have negativ effekt..

Og lige til sidst, jeg ville personligt aldrig bede folk komme med mad til sådan en form for fest.. Havde det været en alm. sommerfest man holdte, hvor de ikke skulle medbringe gaver af diverse størrelser, så var det jo en fin idé med samskudsgilde, men ikke til en barnedåb..

Og tag det ikke som et slag i hovedet, det er bare min mening

Håber I finder en god løsning på det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.