Nu gider jeg ikke holde dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.120 visninger
77 svar
0 synes godt om
28. januar 2013

Anonym trådstarter

IIIH HA !
Sidste sommer holdt vi dåb få 86 mennesker, der hade vi penge til det.

Men i år har vi ikke så mange penge - derfor har vi sankket om at "kun" invitere 72 mennesker.
Da vi begge synes det det ville være forkert at holde et lille dåb til lillebror - nu når storbrors var så stort.

Men så i min familie er det HELT normalt at folk kommer med lidt mad til fester - men det er der BESTEMT ikke i min kærestes familie.

Få mig og min kæreste snakket om at holde det om sommer for, så kunne vi købe sodavand, lave salat ovs og hvad nu ellers Så kan folk selv komme med kød de ville grille .

Så snakker jeg med min kærestes søster og bror. Så begynder de at sige virklige dårlige idé og hvis man gjorde det på den måde ville vores søn jo ikke få nogen dåbs gaver få de penge skulle man bruge på kød. Og det er da virklige UNORMALT ..

Er vi unormale og be folk om at komme kød?

er anonym da kæresten ville have det.

Håber det giver mening...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Pige2009

Jeg synes faktisk, det er vildt mange mennesker at invitere til barnedåb. Til Lauras var vi kun 30 og det blev holdt i stille rammer. 

Hvad med at foreslå jeres forældre at hjælpe jer med at stege f.eks. frikadeller, koge en skinke, lave tærter, bage pølsehorn osv. Det behøver jo ikke være så fancy - det er jo kun en dåb Synes efterhånden at nogle dåbsfester tager overhånd hvad angår antal mennesker, mad osv.

Anmeld

28. januar 2013

booster_88

I min familie er det normalt at hvis man ikke lige har så mange finanser, så deles man om det, eksempelvis som i gør der. Og gaverne ville ikke være mindre af den årsag. Ikke når det gælder børnene, så får de satdig fine og flotte gaver.

Jeg syntes det er en rigtig fin ide Det ville ikke gøre mig noget hvis jeg var gæst, og fik meddelsen at pengene er ikke så store så kød bedes i medtage.

Det skal lige tilføjes at vi er heller ikke voldsomt mange i vores familie, til sammen er vi måske 25 hvis ikke mindre.

Anmeld

28. januar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

IIIH HA !
Sidste sommer holdt vi dåb få 86 mennesker, der hade vi penge til det.

Men i år har vi ikke så mange penge - derfor har vi sankket om at "kun" invitere 72 mennesker.
Da vi begge synes det det ville være forkert at holde et lille dåb til lillebror - nu når storbrors var så stort.

Men så i min familie er det HELT normalt at folk kommer med lidt mad til fester - men det er der BESTEMT ikke i min kærestes familie.

Få mig og min kæreste snakket om at holde det om sommer for, så kunne vi købe sodavand, lave salat ovs og hvad nu ellers Så kan folk selv komme med kød de ville grille .

Så snakker jeg med min kærestes søster og bror. Så begynder de at sige virklige dårlige idé og hvis man gjorde det på den måde ville vores søn jo ikke få nogen dåbs gaver få de penge skulle man bruge på kød. Og det er da virklige UNORMALT ..

Er vi unormale og be folk om at komme kød?

er anonym da kæresten ville have det.

Håber det giver mening...

Jeg ville ikke bede min familie om at medbringe mad til mit barns dåb .. Det syns jeg virker meget underligt .. 

Og desuden , hvorfor så mange mennesker ? Det er jo bare en dåb ..

Vi var 20 til Begge ungers dåb og det syns jeg var rigeligt ..

Men hvis i skal være så mange kan jeg godt se det løber hurtigt op .. 

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg synes faktisk, det er vildt mange mennesker at invitere til barnedåb. Til Lauras var vi kun 30 og det blev holdt i stille rammer. 

Hvad med at foreslå jeres forældre at hjælpe jer med at stege f.eks. frikadeller, koge en skinke, lave tærter, bage pølsehorn osv. Det behøver jo ikke være så fancy - det er jo kun en dåb Synes efterhånden at nogle dåbsfester tager overhånd hvad angår antal mennesker, mad osv.

Det er mange nemmesker - ved det godt.
Men vi har begge to MEGET stor familie. Vi har 4 af det hele - da vi begge to kommer fra en skiltmisse familier. Derfor er vi mange.

Jeg kan ikke li pølehorn, frikedeller og skine og min kæreste kan ikke lid noget af det.

Derfor tænkt vi hvis folk tog kød med var vi sikker på de kunne li det.

Anmeld

28. januar 2013

morethanperfect

Baagøe skriver:

Helt enig ..

Her hjalp min far os dagen før dåben med at stege frikadeller .. Det var vidst den første og sidste gang han har stegt frikadeller kl. 1 om natten  

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Jeg ville ikke bede min familie om at medbringe mad til mit barns dåb .. Det syns jeg virker meget underligt .. 

Og desuden , hvorfor så mange mennesker ? Det er jo bare en dåb ..

Vi var 20 til Begge ungers dåb og det syns jeg var rigeligt ..

Men hvis i skal være så mange kan jeg godt se det løber hurtigt op .. 

Det ikke BARE et dåb i min familie.

Fordi vi synes det forkert at kunne holde et stort dåb til den ene men ikke den anden. ville være det samme hvis vi gav den ene en bil og den anden en slikkepind - men med families hjælp kunne han også få en bil.
En familie må da hjælpe hvor de kan. eller det min side af familie der tænker forkert?

Anmeld

28. januar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Fordi vi synes det forkert at kunne holde et stort dåb til den ene men ikke den anden. ville være det samme hvis vi gav den ene en bil og den anden en slikkepind - men med families hjælp kunne han også få en bil.
En familie må da hjælpe hvor de kan. eller det min side af familie der tænker forkert?

Selvf. må da da hjælpe hvor de kan ..

Hvis de gider er det vel også fint nok ..

Men personligt ville jeg ikke bede dem komme med mad .. 
Når JEG holder fest , sørger jeg for maden .

Til mit bryllup beder jeg heller ikke folk medbringe mad selv

Anmeld

28. januar 2013

Mum33

Jeg må indrømme jeg synes det er vildt mange til en barnedåb, men de er jo Jeres valg. Jeg tror nok at Jeres yngste vil være totalt ligeglad med en mindre dåb. Det er fair nok at sige "mor og far havde ikke så mange penge på det tidspunkt" - hvis han nogensinde spørg.

Må indrømme jeg ville finde det vildt underligt, at skulle komme med kød til en barnedåb. Har man ikke råd til at holde festen, så må man i mine øjne "skære ned".

Anmeld

28. januar 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg synes ikke man skal forskelsbehandle og er enig med dig i at den mindste også bør have en stor dåb som den første..

Til gengæld synes jeg at når man holder en fest (som jeg vil anse jeres dåb for at være mht størrelsen) så må man medregne alle faktorer - økonomi også.. Synes det er helt fint at få hjælp af familie, og synes faktisk det er en rigtig fin ide at folk selv tager kød med osv - men så må i på den anden side nok også acceptere at nogle måske vil skære lidt i gaverne i stedet..

Folk er forskellige og det skal man nok acceptere..

Håber i får en god fest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.