Nu gider jeg ikke holde dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Bondo

Under jeres omstændigheder så synes jeg, at det er helt ok, at I beder folk selv tage kød med. Det bliver også mange, når vi skal holde min søns navnefest til sommer. Min kæreste og jeg har også tilsammen en kæmpe familie og vores søn har hele 4 x bedsteforældre pga. skilsmisser. Dvs. at vi er dobbelt op i forhold til mange andre familier. I min kærestes vennekreds er det tradition, at venner også kommer med til dåb/navnefest. Vi bliver derfor rigtig mange, hvis der er folk vi ikke skal skuffe. Vi kommer derfor til at holde navnefesten i to omgange. Frokostbuffet for familien og senere på dagen grill for venner. Her bliver vennerne også selv bedt om at tage kød med til grillen. Jeg kunne ikke forstille mig, at nogen bliver stødt over dette, men i vores vennekreds er det så også acceptabelt, at gøre det på denne måde, da vi før har været til navnefest, hvor vi selv havde kød med til grillen. Mange familiemedlemmer har desuden selv tilbudt at medbringe mad til frokostbuffeten uden at vi overhovedet har haft det på tale, at folk skulle tage noget med. 

Du kan evt. se på det sådan, at du helt sikkert vil få flere sure miner ved at skulle skære halvdelen fra, så nogen ikke bliver inviteret. Du vil nok få sure miner lige meget hvad, kan jeg forstå. Men jeg tror du får færrest ved selv at bede folk, om at tage kød med i forhold til at skulle skære ned på invitationerne.  

Jeg håber, I får en rigtig god dåbsfest 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

IIIH HA !
Sidste sommer holdt vi dåb få 86 mennesker, der hade vi penge til det.

Men i år har vi ikke så mange penge - derfor har vi sankket om at "kun" invitere 72 mennesker.
Da vi begge synes det det ville være forkert at holde et lille dåb til lillebror - nu når storbrors var så stort.

Men så i min familie er det HELT normalt at folk kommer med lidt mad til fester - men det er der BESTEMT ikke i min kærestes familie.

Få mig og min kæreste snakket om at holde det om sommer for, så kunne vi købe sodavand, lave salat ovs og hvad nu ellers Så kan folk selv komme med kød de ville grille .

Så snakker jeg med min kærestes søster og bror. Så begynder de at sige virklige dårlige idé og hvis man gjorde det på den måde ville vores søn jo ikke få nogen dåbs gaver få de penge skulle man bruge på kød. Og det er da virklige UNORMALT ..

Er vi unormale og be folk om at komme kød?

er anonym da kæresten ville have det.

Håber det giver mening...

Det er da flintrende ligegyldigt, hvad der er "normalt". 

Jeres grill-idé lyder som en bedre barnedåb, end jeg nogensinde har deltaget i.

Hold nu fast i jeres originalitet og gode intentioner.

Anmeld

28. januar 2013

Bondo

Frk. Himmelblå skriver:

Anmeld

28. januar 2013

Muffin_girl

Frk. Himmelblå skriver:

100% enig !!

Anmeld

28. januar 2013

trinela

Hvad med at lave noget i denne retning?

Chicken curry (kan laves dagen før hældes i foliebakker lidt revet ost over og så bare i ovenen inden servering) med ris eller bulgur 

tomatsalat og salat af agurk, honningmelon, blå vindruer og saltede peanuts http://www.arla.dk/opskrifter/Agurke--og-melonsalat/ 

Agurke- og melonsalat. Tomatsalat med hvid ost og oliven. Tomat, løg, hvid ost og oliven. Som en sommeraften i Grækenland!

og naanbrød fra rema 1000

til dessert rabarberfool (i stedet for mascarpone kan bruges skyr) 

http://www.madogbolig.dk/Opskrifter/Desserter-og-bagvaerk/rabarberfool.aspx

eller købe en masse forskelligt is og vafler og flødeboller, så man kan lave sin egen is..

Anmeld

28. januar 2013

trinela

Hvad med at lave noget i denne retning?

Chicken curry (kan laves dagen før hældes i foliebakker lidt revet ost over og så bare i ovenen inden servering) med ris eller bulgur 

tomatsalat og salat af agurk, honningmelon, blå vindruer og saltede peanuts http://www.arla.dk/opskrifter/Agurke--og-melonsalat/ 

Agurke- og melonsalat. Tomatsalat med hvid ost og oliven. Tomat, løg, hvid ost og oliven. Som en sommeraften i Grækenland!

og naanbrød fra rema 1000

til dessert rabarberfool (i stedet for mascarpone kan bruges skyr) 

http://www.madogbolig.dk/Opskrifter/Desserter-og-bagvaerk/rabarberfool.aspx

eller købe en masse forskelligt is og vafler og flødeboller, så man kan lave sin egen is..

Anmeld

28. januar 2013

CaWi

Vil starte med at sige, at jeg ikke synes det er at forskels behandle børnene, ved at holde en stor og lille barnedåb.
De er så små, at det eneste de vil kunne se forskel på, er hvor mange gaver der står i deres 'barnets første år' bog, at de har fået.
Det ville ha været noget helt andet hvis vi snakkede konfirmation eller at give børnene kørekort osv.

Vi holdte barnedåb for et par og halvtreds personer. Vi havde inviteret 65. Vi fik rigtig meget hjælp af kærestens forældre og søster, men vi betalte ALT selv. Der blev absolut ikke sparet på noget. Der var alt for meget mad og drikke. Hele festen kostede os 10.000 kr.
Mad, drikke, blomster, bordpynt, tøj til os forældre osv.

Man kan holde festen som man har lyst til. Hvis folk synes de ikke kan acceptere det, kan de jo lade være med at deltage.

Personligt ville jeg dog synes det var mærkeligt, hvis jeg selv skulle medbringe noget af maden til en fest.
Kan i ikke få lidt økonomisk hjælp af forældrene?? Sådan at de køber noget forskelligt kød??

Anmeld

28. januar 2013

Carina:-)

Jeg ville synes det var underligt at blive bedt om at tage min egen mad med...

Vi plejer at være omkring de 60 til dåb,konfirmation osv'

Men her ved yngstemands dåb gad jeg bare ikke det ræs,og vi blev derfor kun det allernærmeste -dvs 15 pers og det var skønt.

jeg er ret sikker på at lillebror er ligeglad med at han fik en mindre fest 

Anmeld

28. januar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frk. Himmelblå skriver:

Hørt! 

Anmeld

28. januar 2013

Kløver

morethanperfect skriver:

Jeg ville ikke bede min familie om at medbringe mad til mit barns dåb .. Det syns jeg virker meget underligt .. 

Og desuden , hvorfor så mange mennesker ? Det er jo bare en dåb ..

Vi var 20 til Begge ungers dåb og det syns jeg var rigeligt ..

Men hvis i skal være så mange kan jeg godt se det løber hurtigt op .. 

Jeg er enig, tænker tæring efter næring, så må man gøre det lidt billigere og kan man holde det ude og grille, og personligt ville jeg nok synes det var vildt "nærigt" og virkede gavegrådigt hvis man inviterer så mange mennesker som både skal have gave og egen mad med, det er især antallet af folk, gør det når det kun er dåb, i har flere med end vi havde til bryllup :0
Fair i ønsker det på den måde men synes også man selv man må betale for det når man vælger så mange gæster.

Håber i finder den rette løsning for jer og tillykke med den lille ny

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.