Nu gider jeg ikke holde dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

helle85

MorDk skriver:

Nej men hvis man ønsker personerne med til dåben?

Jeg ville have svært ved at sige til 70% af familien at de ikke er velkommen ved lillesøsters dåb for vi har ikke råd til så mange mennesker. Heldigvis har mange af dem selv tilbudt at hjælpe til med noget mad. Det er da rart de kommer med noget til vores buffet

Det kan jeg også godt forstå
men nu var det mere fordi hun også skrev at fordi storebror fik en stor barnedåb så ville hun ikke give den lille en mindre dåb. Og sådan syntes jeg ikke man kan stille det op da de ikke helt forstå det endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Happiness

MorDk skriver:

Helt sikkert. Folk er jo forskellige.

Vores datter skal døbes kl.10.30 og så er der transport til festlokalet og så spiser vi Buffet omkring kl.13.00 og derefter gaver/kaffe/kage...

Men folk gør det jo forskelligt.

Min søn han blev døbt kl.11 en lørdag. Vi spiste 13.30 og den sidste gæst gik kl.21.30. Håber det slutter noget fær denne gang *S*

Hold da op, sikke en lang fest I må da have været godt brugte ovenpå det. Men lyder til I var nogle gode værter

Vi holdte det på en café, hvor man fik et lokale for sig selv. Og så var der brunch buffet. Han blev døbt kl 10.00, og brunchen var kl 11.30, og så havde vi 2 timers fri buffet. Så det gav sig selv, at folk ikke blev meget længe

Men vi var også 70+, og gav 7-8000kr tror jeg. Så det var pænt sluppet, når man tænker på gæsteantalet... Og så var der juice, kaffe, te og kakao og så lidt kage. Og selvf. brunchen

Næste gang, skal det helt klart være på samme måde. Rart at kunne tage gaverne og gå, uden at tænke oprydning Og vi afleverede pyntet dagen før, og så ordnede de det for os.

Anmeld

29. januar 2013

Ciss

Hvis vi skulle holde dåb med så mange gæster og samtidig holde udgifterne nede, så ville jeg hellere have inviteret til kaffe og kage/is i stedet for middag.

Enten det eller en let frokostbuffet - og så fået bedsteforældrer eller andre til at hjælpe til med at lave maden, så man klarer at holde udgifterne mest mulig nede.

Jeg har ikke noget i mod en fest, hvor man selv medbringer grilmad f eks - men for mig er en dåbsfest en lidt mere formel anledning.

Anmeld

29. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det syntes jeg sagtens man ka gøre!! 

Tænker at man i invitationen ku skive noget ala, vi vil rigtig gerne invitere jer til dåbs/ grill hygge d 1/7 kl 12. Alle gæster bedes medbringe deres eget kød, så vil vi sørge for salat, brød og drikkevare. Vi håber i har lyst til at fejre dagen med os, og vi glæder os til at se jer/dig.

Dem der melder fra for en bøf og en pølse, vil jeg nok mene i ka undvære alligevel. Vh stine

Anmeld

29. januar 2013

MorDk

StineW79 skriver:

Det syntes jeg sagtens man ka gøre!! 

Tænker at man i invitationen ku skive noget ala, vi vil rigtig gerne invitere jer til dåbs/ grill hygge d 1/7 kl 12. Alle gæster bedes medbringe deres eget kød, så vil vi sørge for salat, brød og drikkevare. Vi håber i har lyst til at fejre dagen med os, og vi glæder os til at se jer/dig.

Dem der melder fra for en bøf og en pølse, vil jeg nok mene i ka undvære alligevel. Vh stine

Liige mine ord

Anmeld

29. januar 2013

MorDk

helle85 skriver:

Det kan jeg også godt forstå
men nu var det mere fordi hun også skrev at fordi storebror fik en stor barnedåb så ville hun ikke give den lille en mindre dåb. Og sådan syntes jeg ikke man kan stille det op da de ikke helt forstå det endnu

Jeg har samme holdning. Storebror fik en stor dåb. Det skal lillesøster da også. Nej de forstår det ikke nu men det gør de på et senere tidspunkt! (De ser billeder, der bliver fortalt mm.)

Anmeld

29. januar 2013

o1Mutte

MorDk skriver:

Jeg har samme holdning. Storebror fik en stor dåb. Det skal lillesøster da også. Nej de forstår det ikke nu men det gør de på et senere tidspunkt! (De ser billeder, der bliver fortalt mm.)

Jeg har ingen anelse om hvor mange der var med til min, eller nogen af mine søskendes dåb. Og er også ret ligeglad Og aner heller ikke hvad vi har fået af gave, og igen, er ligeglad

Ved du hvor mange der var med til din dåb? Og dine søskendes?

Anmeld

29. januar 2013

MorDk

Jeg har ingen anelse om hvor mange der var med til min, eller nogen af mine søskendes dåb. Og er også ret ligeglad Og aner heller ikke hvad vi har fået af gave, og igen, er ligeglad

Ved du hvor mange der var med til din dåb? Og dine søskendes?

Nej det kan jeg af gode grunde ikke vide da jeg er adopteret...men døbt er jeg og hardesværre  ikke mange billeder fra da jeg var barn. Men du kan da ikke vide hvad dine børn vil spørge om eller tænke når de engang sidder og kigger dåbsbillederne igennem fx. og kan se der var 10 til den enes dåb og 70 til den andens. Selvfølgelig behøver alt ikke være ens. Men jeg personligt vil ikke gære foreskel. Måske DU er ligeglad men det kan være dine børn sys det er lidt sjovt og spændende at vide hvem der var med og hvad De fik i gave...

Anmeld

29. januar 2013

TNBC

MorDk skriver:

Ja de er babyer men de vokser op og vil høre om deres dåb og se billeder. Og så vil de kunne se foreskellen. "hvorfor kom der kun 10 til min dåb når der kom 50 til storebrors?" Derfor har vi valgt ikke at gøre foreskel. Og generelt gør vi ikke foreskel på ungerne.

Og så føler de sig mindre elsket? Det gør jeg ik.
Jeg synes ikke at man kan sige; der kom 70 til den første, så der SKAL 70 til den næste.

Anmeld

29. januar 2013

Frk. Himmelblå

MorDk skriver:

ENIG! En barnedåb behøver ikke være med lang hvid kjole til barnet og 3 retters menu. Man kan skabe festen liiige som man ønsker den!!

Ja, selvfølgelig kan man det.

Det væsentlige er vel, at man har det godt og nyder dagen. Det er så synd, når glædelige begivenheder ender i stress og præstationsangst.
Kender flere, der har halvdårlige minder fra deres egen bryllupsdag(!) af samme årsag. Så synd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.