Nu gider jeg ikke holde dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

IIIH HA !
Sidste sommer holdt vi dåb få 86 mennesker, der hade vi penge til det.

Men i år har vi ikke så mange penge - derfor har vi sankket om at "kun" invitere 72 mennesker.
Da vi begge synes det det ville være forkert at holde et lille dåb til lillebror - nu når storbrors var så stort.

Men så i min familie er det HELT normalt at folk kommer med lidt mad til fester - men det er der BESTEMT ikke i min kærestes familie.

Få mig og min kæreste snakket om at holde det om sommer for, så kunne vi købe sodavand, lave salat ovs og hvad nu ellers Så kan folk selv komme med kød de ville grille .

Så snakker jeg med min kærestes søster og bror. Så begynder de at sige virklige dårlige idé og hvis man gjorde det på den måde ville vores søn jo ikke få nogen dåbs gaver få de penge skulle man bruge på kød. Og det er da virklige UNORMALT ..

Er vi unormale og be folk om at komme kød?

er anonym da kæresten ville have det.

Håber det giver mening...

Jeg synes i selv skal bestemme hvordan i vælger at holde jeres barns dåb, men det kan være at folk vælger at melde afbud når de selv skal medbringe mad, men så må i jo undvære de mennesker.

Personligt ville jeg skære kraftigt ned i antal mennesker og så sørge for at holde en dåb, hvor der er råd til det. Jeg mener ikke at det er at forskelsbehandle børnene, fordi i et år har råd til noget, men det andet ikke har. Man får ikke alt ligeligt hele livet - og i elsker jo jeres børn lige højt uanset antallet af mennesker til dåben.

Det antal gæster i er oppe på svare i mine øjne til et bryllup, men igen er det er jer der skal bestemme hvem i invitere og hvordan i vælger at holde det.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

IIIH HA !

Men i år har vi ikke så mange penge - derfor har vi sankket om at "kun" invitere 72 mennesker.
Da vi begge synes det det ville være forkert at holde et lille dåb til lillebror - nu når storbrors var så stort.

Men så i min familie er det HELT normalt at folk kommer med lidt mad til fester - men det er der BESTEMT ikke i min kærestes familie.

Få mig og min kæreste snakket om at holde det om sommer for, så kunne vi købe sodavand, lave salat ovs og hvad nu ellers Så kan folk selv komme med kød de ville grille .

Så snakker jeg med min kærestes søster og bror. Så begynder de at sige virklige dårlige idé og hvis man gjorde det på den måde ville vores søn jo ikke få nogen dåbs gaver få de penge skulle man bruge på kød. Og det er da virklige UNORMALT ..

Nu har din svigerinde og svoger altså ret, hvis man holder et sammeskudsgilde så skal gæsterne ikke komme med gaver til festen.

Hvis ikke I har råd, så skær ned på gæsterne. eks inviter kun bedsteforældrene og jeres egne søskende, alle andre må komme til kaffe en anden dag.

Anmeld

28. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

måske få den side af familien der er med på ideen med selv at medbringe mad til at medbringe til den anden side også?

Og så må den anden side være den der står for gaverne denne gang?

Kan godt forstå i gerne vil have dem med der er tæt på jer og at dåb kan være en stor ting i nogen familier så kan godt forstå dilemmaet...

snak med din side af familien om de kan hjælpe med en løsning?

Måske få fat i en slagtermester der kan give et mængdetilbud så det ikke ender med at løbe løbsk med prisen på kød? find ud af hvad I regner med der ca. skal bruges til hver af kød og så ring rundt.. nogen gange har supermarkedernes slagtere også mulighed for at lave specielle priser til større mængder færdiglavet kød af forskellig slags

Anmeld

29. januar 2013

hesøth

Gør som I har lyst til - og ikke mindst råd til.

Hvad med pølsebord - også en helt overdådig kaffebuffet bagefter?

Vores tre børn er ikke døbt. Den yngstes navnefest blev desuden først holdt lige inden han blev 4, fordi vi ikke lige havde overskud til en fest - og ikke går særligt op i den slags.

Og han har ikke fået hverken fysiske eller psykiske skader af det

Anmeld

29. januar 2013

helle85

Anonym skriver:

IIIH HA !

jeg syntes ikke man kan stille det sådan op(at bare fordi der var mange til den første dåb, så skal den næste også)

min den først er døbt men det er nr 2 ikke den første fik 3d skanning, ny barnevogn osv så vi har gjort meget forskel på dem da de var små(da pengen var meget mindre med nr2)

i kunne også inviter til kaffe og kage og det gjorde vi

Anmeld

29. januar 2013

Kongmulle

Anonym skriver:

IIIH HA !

Jeg syntes ærlig talt det er noget pjat at invitere 72 mennesker når man ikke har råd og folk så selv skal ha mad med. 

Jeg kunne aldrig drømme om at holde fest, for så at sige de selv skulle ha maden med. Så må i skære ned og holde noget i har råd til. Men det virker sådan på mig som om du godt kan lide at føle dig lidt stor i slaget "ja vi holder jo en dåb med 72 mennesker" kun for at opnå vi (og andre) skal syntes det er blæret eller hvad? Personligt syntes jeg det er fuldstændig fjollet eftersom barnet er 110% ligeglad og især hvis man ikke har pengene. Så jeg gir din kærestes familie ret. 

Anmeld

29. januar 2013

ledermus

Anonym skriver:

IIIH HA !

synes sagtens man kan bede gæsterne om selv at tage kød med...Det kunne vi også finde på i vores familie og ser intet mærkeligt i det. En fets bliver vel holdt for at man kan være sammen og hygge om en festlig begivenhed og der vil man jo gerne have dem med der betyder noget.

Til min 30 års fødselsdag bad jeg folk om selv at medbringe drikkevarer og folk kom alligevel og det var en dejlig dag 

Anmeld

29. januar 2013

Mumto3

Jeg har indtil flere veninder i omgangskredsen, som ikke har holdt "lige store" barnedåb for deres børn. Det har betydet at jeg har været med til nogle af deres børns dåb men ikke ikke til alle deres børn ( og dem der 'kun' har to børn). Jeg synes ikke I skal ligge under for hvad andre synes. Nu er jeres økonomi ændret sig, og I er voksne og fornuftige mennesker som tager ansvar. Det synes jeg er godt!!!

Anmeld

29. januar 2013

Happiness

Hvad med "bare" at invitere folk til kaffe / kage bord. Og evt. nogle boller med pålæg? Det kan gøres ret billigt. Og så behøver I ikke at gå på kompromi med gæsteantal.

Jeg ville personligt ikke bede folk om at tage kød med, når det er til en barnedåb. En sommerfest eller lignende ja, men ikke til en begivenhed, hvor folk medbringer gaver.

Anmeld

29. januar 2013

dola

trinela skriver:

Hvad med at lave noget i denne retning?

Chicken curry (kan laves dagen før hældes i foliebakker lidt revet ost over og så bare i ovenen inden servering) med ris eller bulgur 

tomatsalat og salat af agurk, honningmelon, blå vindruer og saltede peanuts http://www.arla.dk/opskrifter/Agurke--og-melonsalat/ 

Agurke- og melonsalat. Tomatsalat med hvid ost og oliven. Tomat, løg, hvid ost og oliven. Som en sommeraften i Grækenland!

og naanbrød fra rema 1000

til dessert rabarberfool (i stedet for mascarpone kan bruges skyr) 

http://www.madogbolig.dk/Opskrifter/Desserter-og-bagvaerk/rabarberfool.aspx

eller købe en masse forskelligt is og vafler og flødeboller, så man kan lave sin egen is..

Ser lækkert ud..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.