Nu gider jeg ikke holde dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

Pige2009

morethanperfect skriver:

Helt enig ..

Her hjalp min far os dagen før dåben med at stege frikadeller .. Det var vidst den første og sidste gang han har stegt frikadeller kl. 1 om natten  

Hi hi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Det er mange nemmesker - ved det godt.
Men vi har begge to MEGET stor familie. Vi har 4 af det hele - da vi begge to kommer fra en skiltmisse familier. Derfor er vi mange.

Jeg kan ikke li pølehorn, frikedeller og skine og min kæreste kan ikke lid noget af det.

Derfor tænkt vi hvis folk tog kød med var vi sikker på de kunne li det.

Personligt ville jeg ikke kunne bede folk om selv at tage kød med til en dåb. Så hellere lave noget nemt og billigt Hvad med lasagne med salat. Evt. Forskellige tærter, flutes og så bage nogle hjemmebagte kager og/eller muffins? Man kan sagtens holde det på et fornuftigt niveau, selvom man er mange

Anmeld

29. januar 2013

Pige2009

Giraffen skriver:

vi holdte også stor dåb og (mest pga manglende bagekompetencer) havde jeg lavet en "særligt" invitation til udvalgte damer i familien hvor jeg spurgte om de ville tage en kage med - jeg gjorde den meget personlig da fx min moster laver verdens bedste brunsviger, mens en anden er kendt for hendes banankage

Jeg havde gjort det samme med fadder-invitationerne, synes det var lidt hyggeligt og så var de enkelte damer "udvalgte" til at tage kage med - og jeg valgte kun dem jeg vidste ku li at bage og ville synes det ku være lidt hyggeligt

måske I ku gøre noget ala det samme? så kunne man jo vælge at lave hjemmelavet brød + kage og så ikke lave grill? kød er hvertfald noget der nemt bliver dyrt og synes det er hyggeligere at nogle fx tar hjemmelavet brød/kage med end at tage en pakke pølser med

Ja, virkelig kanon idé

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej alle jer der har skevet.

Tak fordi i kom med jeres meninger, både få og imod. De er alle blevet læst af både mig og min kæreste.

Kæresten og Jeg er kommet frem til at vi holder dåb få dem der gider at kalde det et dåb og så ellers er det bare en sommer fest/ familie komsammen. Få så folk villig til at tag deres eget kød med.
Så nu må vi se hvordan det bliver til.

Alle bliver slevfølige invetert til kirke og så må de om de kommer til en dåd med gave (og kød ), eller om de kommer til en familie komsammen/sommerfest hvor de bare skal med bringe kød.

Anmeld

29. januar 2013

MorDk

Anonym skriver:

Tak fordi i kom med jeres meninger, både få og imod. De er alle blevet læst af både mig og min kæreste.

Kæresten og Jeg er kommet frem til at vi holder dåb få dem der gider at kalde det et dåb og så ellers er det bare en sommer fest/ familie komsammen. Få så folk villig til at tag deres eget kød med.

Alle bliver slevfølige invetert til kirke og så må de om de kommer til en dåd med gave (og kød ), eller om de kommer til en familie komsammen/sommerfest hvor de bare skal med bringe kød.

Anmeld

29. januar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Det lyder som en rigtig god ide !

Anmeld

29. januar 2013

Nadia&Daniel

Baagøe skriver:

Jeg synes faktisk, det er vildt mange mennesker at invitere til barnedåb. Til Lauras var vi kun 30 og det blev holdt i stille rammer. 

Hvad med at foreslå jeres forældre at hjælpe jer med at stege f.eks. frikadeller, koge en skinke, lave tærter, bage pølsehorn osv. Det behøver jo ikke være så fancy - det er jo kun en dåb Synes efterhånden at nogle dåbsfester tager overhånd hvad angår antal mennesker, mad osv.

Denne vogn hopper jeg også med på

Vi havde "kun" 35 gæster til Laura's dåbsfest (og vores bryllupsfest)  og det er de samme til næste dåbsfest i fremtiden - selvom der er faldt et par stykker fra..

Anmeld

31. januar 2013

Pige2009

Nadia&Daniel skriver:

Denne vogn hopper jeg også med på

Vi havde "kun" 35 gæster til Laura's dåbsfest (og vores bryllupsfest)  og det er de samme til næste dåbsfest i fremtiden - selvom der er faldt et par stykker fra..

Tak - keep it simple!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.