Pasning i en hel weekend som 1-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

modesty

Thalia skriver:

Derudover synes jeg det er skræmmende at så mange i ramme alvor bilder sig ind at man faktisk gør noget godt for børnene ved at rejse fra dem mens de er helt små.

Hvis man vitterligt ikke mener man kan klare sig uden en kæresteweekend selvom man har en baby, skal man selvfølgelig tage afsted, men at bilde sig ind at man dermed gør noget godt for børnene er i mine øjne noget fis. Man kan vel i det mindste stå ved at det er noget man gør for sin egen skyld frem for at digte historier om at det faktisk lidt er for børnenes bedste.

Små babyer har absolut ikke noget behov for at mor og far drager på kæresteweekend. De har brug for tryghed og nærhed og visheden om at mor og far er der når de har brug for det!

Meget enig. Jeg mener at det må være op til det enkelte forældrepar at tage valg på deres børns vegne, så jeg har ikke lyst til at dømme dem hvis de handler anderledes end jeg gør.

Men den her synes jeg altså også er hyklerisk. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

raca

Yurie skriver:

Nedladende? Der er sku da ikke noget nedladende ved den. Jeg siger bare at nogen børn ikke græder, når forældrene går og andre gør. Det er en fact.
Og for det første ts' datter går ikke i vs, så hun er jo ikke væk 8timer om dagen. Du ved ikke hvordan hendes mand arbejder og hvor meget han er sammen med sin datter.
Du kan gøre som du vil, og så gør andre som de vil.
Ja dine børn kan ikke være ude mere end overnatning, men det betyder da ikke at alle andre børn ikke kan. Hvorfor må bedsteforældre ikke også nyde deres børnebørn over flere dage når de er små, hvis de gerne vil?
Du får det til at lyde som om man er dårlige forældre, fordi man gerne vil have en friweekend en gang imellem, det er jo ikke hver weekend. Og det er jo ikke en tilfældig barnepige, det er mormor der gerne vil være sammen med Sit barnebarn.
Vi lever forskelligt og tager forskellige valg.

bedsteforældrene, må da gerne nyde deres børnebørn.. men hvorfor en hel weekend.

at børn kan sove ude, er ikke ensbetydende med det er barnest behov, det er udelukkende, forældrenes behov, når de vælger at lade barnet blive passet i så ung en alder,

jeg mener man må gøre som man vil.. men så må man stå inde for at det er forældrens behov, slet slet ikke barnent og nææ det tager ikke skade, men det er så lille at det har brug for mor og far ER DER..

Anmeld

22. januar 2013

Thalia

modesty skriver:

Meget enig. Jeg mener at det må være op til det enkelte forældrepar at tage valg på deres børns vegne, så jeg har ikke lyst til at dømme dem hvis de handler anderledes end jeg gør.

Men den her synes jeg altså også er hyklerisk. 

Lige netop.

At jeg ikke selv kunne rejse fra mine børn på den måde betyder ikke at det er forkert når andre gør det. Børn er forskellige og det samme er forældre.

Men at påstå at det faktisk er til barnets bedste er bare rent galt.

I bedste fald kan man have en baby der ikke lader sig mærke med at være væk fra sine forældre, og hvor alt glider lige så nemt som hvis forældrene var der selv. I værste fald kan man få en baby der er utryg og ulykkelig både mens man er væk og i perioden efter man kommer tilbage, mens tilliden mellem baby og forælder genoprettes.

For mig ville en kærestetur aldrig være vigtig nok til at jeg ville risikere sidstnævnte.

Anmeld

22. januar 2013

isabellasmor

raca skriver:

ej udskyld mig.. at man går fra hinannen har intet med om man vælger at få passet barn ude før barnet er 1 år, eller for den sags skyld 3...

når man går fra hinannen er der meget mere og andet på spild..

jeg mener ikke en kærste aften hver 2 mdr uden baby.. kan redde et forhold på den lange bane.. det kræver nærvær, samværd og respekt i HVERDAGEN... ikke fri fra børne i en weekend..

vores forhold er er tæt og nært, forde vi gør nøjaktig som en anden skriver.. laver date aftale i sofaen, og husker og kramme i hverdagen og giver hiannen ro og tid,

vores børn blev passet da de selv bad om det. dvs omkring 2.5-3 år...

vores tid med børne er værdifuld.. ikke en pligt der tager tid fra os som par og fra os som individer..

Anmeld

22. januar 2013

Thalia

raca skriver:

bedsteforældrene, må da gerne nyde deres børnebørn.. men hvorfor en hel weekend.

at børn kan sove ude, er ikke ensbetydende med det er barnest behov, det er udelukkende, forældrenes behov, når de vælger at lade barnet blive passet i så ung en alder,

jeg mener man må gøre som man vil.. men så må man stå inde for at det er forældrens behov, slet slet ikke barnent og nææ det tager ikke skade, men det er så lille at det har brug for mor og far ER DER..

Anmeld

22. januar 2013

raca

Thalia skriver:

Lige netop.

At jeg ikke selv kunne rejse fra mine børn på den måde betyder ikke at det er forkert når andre gør det. Børn er forskellige og det samme er forældre.

Men at påstå at det faktisk er til barnets bedste er bare rent galt.

I bedste fald kan man have en baby der ikke lader sig mærke med at være væk fra sine forældre, og hvor alt glider lige så nemt som hvis forældrene var der selv. I værste fald kan man få en baby der er utryg og ulykkelig både mens man er væk og i perioden efter man kommer tilbage, mens tilliden mellem baby og forælder genoprettes.

For mig ville en kærestetur aldrig være vigtig nok til at jeg ville risikere sidstnævnte.

Anmeld

22. januar 2013

TNBC

raca skriver:

Hvorfor ikke en weekend? Hvad er der galt i det?
Har du hørt om nogen der har taget skade?
Og jeg har ikke læst nogen der siger det er for barnets skyld.. ja barnet nyder det, men det er det er jo forældrene der gerne vil lidt ud. Så neej det er ikke for barnets skyld, men det gør det da ikke forkert.
Så jeg må heller ikke invitere min nevø på 18måneder på besøg fra fredag til søndag, fordi det er mit behov.?? Ja fordi jeg har lyst til at være sammen med ham, og kun ham.. og hygge os med udflugter.. er det så forkert??

Anmeld

22. januar 2013

raca

Yurie skriver:

Hvorfor ikke en weekend? Hvad er der galt i det?
Har du hørt om nogen der har taget skade?
Og jeg har ikke læst nogen der siger det er for barnets skyld.. ja barnet nyder det, men det er det er jo forældrene der gerne vil lidt ud. Så neej det er ikke for barnets skyld, men det gør det da ikke forkert.
Så jeg må heller ikke invitere min nevø på 18måneder på besøg fra fredag til søndag, fordi det er mit behov.?? Ja fordi jeg har lyst til at være sammen med ham, og kun ham.. og hygge os med udflugter.. er det så forkert??

og jeg skrev i må gøre som i vil..

det ville bare være meget forkert for mig at gøre, så derfor kan jeg ikke anbefale nogle at gøre det.

Anmeld

22. januar 2013

TNBC

raca skriver:

og jeg skrev i må gøre som i vil..

det ville bare være meget forkert for mig at gøre, så derfor kan jeg ikke anbefale nogle at gøre det.

Præcis..
Du skal bare ikke skrive jeg er nedladende når jeg kommer med en fact

Anmeld

22. januar 2013

Victoriasmor88

Lotus86 skriver:

Der er da ikke noget at sige til, at så mange par med små børn går fra hinanden, hvis man aldrig tillader sig selv lidt alenetid. Jeg har aldrig hørt om nogle børn der er døde, eller som har taget permanent skade af, at blive passet i trygge rammer i nogle dage.

Tror altså nogle gange man skal slappe lidt af, og huske på sig selv og sit parforhold, der er andet i livet end ens børn, forhåbentlig da

Afsted med jer, og NYD jeres kærestetur, inden lillesøster melder sin ankomst

Jeg er meget enig her 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.