Pasning i en hel weekend som 1-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.778 visninger
150 svar
0 synes godt om
21. januar 2013

lilledittemor

Sagen er den, at min mand og jeg rigtig gerne vil have noget kærestetid for at "huske" hinanden igen

I bryllupsgave fik vi et gavekort til et valgfrit hotel med 2 overnatninger..

Vores datter er lige fyldt 1 år, men har det fantastisk hos sin mormor når hun bliver passet.. men jeg tænker på om hun kan det en hel weekend?

Er der nogen der har prøvet det? og hvad tænker i om det?

Det er ikke længere væk end Middelfart (Vi er fra København), så hvis det ikke fungerer kan vi jo komme hjem ret hurtigt.

Jeg tror mest at det er mig der sætter spørgsmålstegn ved det, inderst inde ved jeg jo at hun vil hygge sig.. Vil bare ikke have at hun skal blive ked af det fordi vi ikke er der..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

raca

ja det er lækket med et hotel ophold osv.. og en del har gjodt det,

jeg ville ikke kunne havde gjodt det med mine børn.

en grundregel siger også 1 overnatning pr år barnet er.

Anmeld

21. januar 2013

Doffie

Hvis de har et tæt forhold til hinanden og din datter er 200 % tryg der så kan jeg ikke se noget gal i det 

Anmeld

21. januar 2013

>>Carina<<

Vi fik også sådan et gavekort i bryllupsgave og vores datter blev 1 år d.30/10-12. Vi ska afsted på kærestetue her om et par uger og imens skal vores datter og storebror på 3 år passes herhjemme af mormor og morfar. Jeg er slet ik nervøs. Ved de vil elske det og nyde det. Vi var faktisk på bryllupsrejse en weekend da hun var 10 mdr og brugte samme pasning og det gik helt fint og ingen problemer. De hyggede sig bare. Det eneste var at vores datter lige blev ked et par minutter da vi kom hjem og ville op til mormor.

Tag I afsted og nyd det. Nyd hinanden. Og prøv så at lade være at bekymre dig og tænke for meget. Ved det er svært men prøv. Dermed får dig og din mand helt klart den bedste tur :-) 

Anmeld

21. januar 2013

foto på lærred

Sagen er den, at min mand og jeg rigtig gerne vil have noget kærestetid for at "huske" hinanden igen

Vores datter er lige fyldt 1 år, men har det fantastisk hos sin mormor når hun bliver passet.. men jeg tænker på om hun kan det en hel weekend?

Det er ikke længere væk end Middelfart (Vi er fra København), så hvis det ikke fungerer kan vi jo komme hjem ret hurtigt.

Jeg tror mest at det er mig der sætter spørgsmålstegn ved det, inderst inde ved jeg jo at hun vil hygge sig.. Vil bare ikke have at hun skal blive ked af det fordi vi ikke er der..

Jeg har ikke selv erfaring med det, men hvis I beslutter sig til at gøre det, så ville jeg hvis jeg var jer 1) tage afsted i hverdage hvor hun har sin vante gang i vs og måske ikke "opdager" det så meget. 2) få mormor hjem og sove hos jer, så det er samme seng og rutiner og madtid osv som hun er vant til.

Jeg tror det kommer an på hvordan du selv har det med det. Vi havde planlagt et par dage væk pga en stor mærkedag, men da et halvt års tid før kunne jeg bare mærke at JEG ikke var klar til det og jeg vidste, at jeg ikke ville kunne slappe af og hygge mig. Vi endte med at udskylde. Så hvis du selv har det godt med det, så tror jeg måske også det smitter lidt af på barnet. Men jeg har ikke selv erfaring med hvordan barnet oplever det, når mor og far ikke er der.

Håber I finder ud af det. Og god tur hvis I kommer afsted.

Anmeld

21. januar 2013

Victoriasmor88

Jeg ville gøre det (og jeg er ellers virkelig sart med hensyn til pasning af min dejlige pige) Men jeg fik mig en gevaldig øjenåbner i fredags hvor min datter blev passet med overnatning for første gang, og hun er 18 måneder. Jeg behøver ikke sige mere end at den kærestetid vi havde sammen betød så meget for os som par, og hvis min datter kunne tale er jeg faktisk sikker på at hun var tilfreds, både med pasningen men også at have et sæt lykkelige forældre efterfølgende 

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

raca skriver:

ja det er lækket med et hotel ophold osv.. og en del har gjodt det,

jeg ville ikke kunne havde gjodt det med mine børn.

en grundregel siger også 1 overnatning pr år barnet er.

Ja, jeg ved godt at grundreglen siger sådan..
Men tænkte lidt at man måske kunne prøve at aftale at hun skal passes med to overnatninger, og så bliver vi hjemme den weekend, og kan hente hende hvis der bliver det mindste Som en "test"..

Mormor har været der siden fødslen.. De har et meget tæt forhold
Og hvis nu at hun bliver passet hjemme i vandte omgivelser - mon ikke det så er nemmere?

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

Doffie skriver:

Hvis de har et tæt forhold til hinanden og din datter er 200 % tryg der så kan jeg ikke se noget gal i det 

Deres forhold er helt fantastisk.
Hvis jeg ikke var sikker på at hun var tryg hos hende, så ville jeg slet ikke overveje det

Anmeld

21. januar 2013

Morgensol

Begge mine piger har overnattet hos mormor og morfar i en hel weekend (og også længere) som 1 årige. De er 100% trykke ved mormor og morfar og der har aldrig været problemer.. Én enkelt gang er vi blevet kaldt hjem, men det var fordi at den store var blevet meget syg. 

Er du rolig ved det og ved at jeres barn vil hygge sig, så ser jeg intet forkert i det. 

Anmeld

21. januar 2013

Fenja09

Ditte_Marie skriver:

Min datter er lige knap 17 måneder og jeg ville ikke selv aflevere hende 2 dage - heller ikke hos bedsteforældrene. I er de eneste som kan vurdere og beslutte om det er det rigtige at gøre - det skal jo føles godt indeni. Samtidigt skal barnet være fuldstændig tryg ved personen, som ikke er mor og/-eller far.

Jeg ville ikke gøre det, men det betyder ikke at i ikke skal gøre det

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.