Pasning i en hel weekend som 1-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

lilledittemor

Sakris skriver:

Jeg tror det var fordi hun lige pludselig kom i tanke om at vi havde efterladt hende ret længe. Men det var kun lige da vi kom ind af døren. Ellers havde hun hygget sig hele weekenden. Sovet igennem og nydt opmærksomheden!

Okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

lilledittemor

Yurie skriver:

Nedladende? Der er sku da ikke noget nedladende ved den. Jeg siger bare at nogen børn ikke græder, når forældrene går og andre gør. Det er en fact.
Og for det første ts' datter går ikke i vs, så hun er jo ikke væk 8timer om dagen. Du ved ikke hvordan hendes mand arbejder og hvor meget han er sammen med sin datter.
Du kan gøre som du vil, og så gør andre som de vil.
Ja dine børn kan ikke være ude mere end overnatning, men det betyder da ikke at alle andre børn ikke kan. Hvorfor må bedsteforældre ikke også nyde deres børnebørn over flere dage når de er små, hvis de gerne vil?
Du får det til at lyde som om man er dårlige forældre, fordi man gerne vil have en friweekend en gang imellem, det er jo ikke hver weekend. Og det er jo ikke en tilfældig barnepige, det er mormor der gerne vil være sammen med Sit barnebarn.
Vi lever forskelligt og tager forskellige valg.

Anmeld

22. januar 2013

lilledittemor

raca skriver:

jeg har gået hjemme.. med mine til de var 2 år.. så ja jeg ved hvordan det er at gå hjemme... men babyhjerne og isolering at at barnet keder sig, det bestemmer man jo selv.

og hvis man allerede ved første barn har glemt kærligheden.. så kan en tur lappe på det.. men den ændre jo ikke grunden til man glemte kærligheden.. så man bliver nødt til at blive bevist om at ændre på det ellers går der jo kort tid også er den gal igen.. også må man på kærste og genfindings tur igen og igen og igen...

Så du har ALDRIG oplevet at du har "glemt" at prioritere dig selv eller din mand fremfor børnene?
Det glemmer jeg.. jeg går ofte så højt op i min datter, at jeg ikke gider at bruge tid på at passe og pleje mig selv når hun er kommet i seng..

Desuden synes jeg ikke at det er helt fair at du skriver at man selv bestemmer omkring det at barnet keder sig - for uanset hvor mange ting vi kan gå til i løbet af ugen, så er jeg altså bare ikke altid lige så spændende som børn på hendes egen alder, når vi er hjemme og har en afslapnings-dag.

Hvem har sagt noget om isolering?

Turen er jo til at man skal finde gnisten frem igen.. og jo, det ændrer jo alting. Men hvis det først kommer op at køre igen, så går det ikke dødt med det samme man kommer hjem.
Og hvad så hvis man må på tur igen og igen og igen?
Hvis man har det godt med det, så er det jo det man skal gøre.
Desuden, hvis det kun er én weekend om året, så kan jeg slet ikke se nogen ko på isen

Anmeld

22. januar 2013

lilledittemor

hautecouture skriver:

JO! Er du gal, det bliver mega svært - kommer til at kiiiime min mor ned hver aften når vi har spist... Og vil sikkert også KRÆVE at få hende i røret, selvom hun er ligeglad  Det bliver så fedt for hende og tak - er sikker på det bliver en dejlig tur (bortset fra savnet, hihi)

Det kan jeg godt forstå

Anmeld

22. januar 2013

TNBC

Ditte_Marie skriver:

Takker...
Jeg er bare træt af alle dem der får det til at lyde som om man en dårlig forældre fordi at får sit barn passet tidligt. Ja, man har selv valgt at få børn, men man kan også lave noget uden dem, og det kan være godt for alle parter.
Jeg er selv faster og vil da gerne lave noget med dem uden at forældrene står og ser mig over skulderen. De er jo mine niecer og nevøer.. er det mit behov, hvis de er så små at de ikke selv kan sige det.. og ja det er det då også, men det kan altså også godt være for barnets behov. Men ikke kun barnets.
Og jeg har aldrig hørt om nogen der blevet traumaniseret af at blive passet tidligt eller ofte.
Ikke for at støde nogen, men at jeg tror også der er noget med at mødre har svært ved at give slip på børnene, hvilket jeg forstår udemærket. Men at få det til at lyde som man er dårlige forældre, fordi man kan, er ikke i orden i min bog.
Vi skal respektere hinandens beslutninger, så længe ingen kommer til skade eller lider overlast.

Anmeld

22. januar 2013

lilledittemor

LilleNyPåVej skriver:

Nu er der nok mange der skriger af mig 

Men vores skal passes ude allerede efter 2,5 måned  Vi har mange ting i foråret der gør at jeg syntes det er upassende at tage den bette med, vi har en 50 års, der er bryllup og en 30 års - alle ting er noget der ikke kun er forbeholdt en kop kaffe og et stykke kage. Disse ting kræver også at vores datter skal overnatte ude da min mor bor halvlangt væk og jeg syntes det er synd at den bette skal jages rundt istedet for at hun bare bliver hygget ordentligt om imens hun er hos mormor og så kommer hjem dagen efter.

Jeg drikker ikke, men vil ikke afholde min kæreste fra at drikke og jeg har ikke kørekort så kan ikke bare tagte tidligere hjem og låne bil og hente vores datter heller ikke.

Som tingene er nu har jeg det fint med at hun skal passes (måske jeg ændre mening når dagene kommer), men jeg skal jo lære det ligesåvel som at vores datter skal lære det. Min mor er samtidig også den vi stoler allermest på når det kommer til at babysitte, så kunne ikke forestille mig at jeg ville være urolig for om min datter har det fint nok.

Kærestetid er vigtigt, og nogle gange er behovet altså at børn bare ikke er der og det betyder ikke at man ikke kan finde ud af at være kærester ellers - men der er altså forskel på om der er børn til stede eller ej. 

Jeg syntes det er fint og jeg håber at i får en god weekend 

Jeg kan sgu godt forstå det

Ungerne bliver næsten bare stressede af at være med - så er det dejligt at have mormor

God fornøjelse

Anmeld

22. januar 2013

Nadia&Daniel

Yurie skriver:

Takker...
Jeg er bare træt af alle dem der får det til at lyde som om man en dårlig forældre fordi at får sit barn passet tidligt. Ja, man har selv valgt at få børn, men man kan også lave noget uden dem, og det kan være godt for alle parter.
Jeg er selv faster og vil da gerne lave noget med dem uden at forældrene står og ser mig over skulderen. De er jo mine niecer og nevøer.. er det mit behov, hvis de er så små at de ikke selv kan sige det.. og ja det er det då også, men det kan altså også godt være for barnets behov. Men ikke kun barnets.
Og jeg har aldrig hørt om nogen der blevet traumaniseret af at blive passet tidligt eller ofte.
Ikke for at støde nogen, men at jeg tror også der er noget med at mødre har svært ved at give slip på børnene, hvilket jeg forstår udemærket. Men at få det til at lyde som man er dårlige forældre, fordi man kan, er ikke i orden i min bog.
Vi skal respektere hinandens beslutninger, så længe ingen kommer til skade eller lider overlast.

Anmeld

22. januar 2013

lilledittemor

Takker...

Hvor er det dog fantastisk som du kan skrive det

Jeg synes det er ærgeligt at - vi skal jo selvfølgelig have lov til at have forskellige meninger - men at nogen har så stort et behov for at "dunke" os andre oven i hovedet, fordi vi ikke har den "rigtige mening".. Selvom de siger at de respekterer at vi gør det anderledes, for det gør de jo ikke hvis du forstår?

Det med "fed skrift" tror jeg at du har helt ret i.. Jeg ved godt at det ikke udelukkende er pga. mor, men alligevel en stor del.

Jeg har ikke fået børn for at de skal passes, men min datter elsker min mor og har aldrig sagt et eneste piv, selvom hun er blevet passet med overnatning. Så jeg tror simpelthen ikke på at det er andet end godt for hende..

Anmeld

22. januar 2013

TNBC

Ditte_Marie skriver:

Hvor er det dog fantastisk som du kan skrive det

Jeg synes det er ærgeligt at - vi skal jo selvfølgelig have lov til at have forskellige meninger - men at nogen har så stort et behov for at "dunke" os andre oven i hovedet, fordi vi ikke har den "rigtige mening".. Selvom de siger at de respekterer at vi gør det anderledes, for det gør de jo ikke hvis du forstår?

Det med "fed skrift" tror jeg at du har helt ret i.. Jeg ved godt at det ikke udelukkende er pga. mor, men alligevel en stor del.

Jeg har ikke fået børn for at de skal passes, men min datter elsker min mor og har aldrig sagt et eneste piv, selvom hun er blevet passet med overnatning. Så jeg tror simpelthen ikke på at det er andet end godt for hende..

Takker.. skrivning er min speciale
Jeg skriver hvad jeg mener og så kan folk blive sur hvis de vil.

Ja, jeg forstår dig. De siger en ting, men mener noget andet. Og så går de og ser på en som om man har to hoveder og at alt man gør er forkert.

Og din mor nyder jo bare at kunne forkæle din datter..

Anmeld

22. januar 2013

lilledittemor

Yurie skriver:

Takker.. skrivning er min speciale
Jeg skriver hvad jeg mener og så kan folk blive sur hvis de vil.

Ja, jeg forstår dig. De siger en ting, men mener noget andet. Og så går de og ser på en som om man har to hoveder og at alt man gør er forkert.

Og din mor nyder jo bare at kunne forkæle din datter..

Præcis, præcis og præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.