Pasning i en hel weekend som 1-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

lilledittemor

Faith skriver:

Det kan jeg overhovedet ikke se noget galt i. Tag i afsted, nyd hinanden og kom tilbage med fornyede kræfter. Det vil både være gavnligt for jer som par, men så sandelig også jer som forældre. Off you go!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

lilledittemor

Mettefpigen skriver:

Det kommer an på både barn og forældre, men jeg har haft bassen passet i en weekend hver måned siden han var 1 måned i dag, og han har det altså helt fint :-) så jeg vil sige at har i det godt med det og har jeres barn det så kan i sagtens gøre det :-)

Jeg tror at vi prøver det af først, hvor vi bare er hjemme, mens hun er hos mormor.. Det tror jeg at jeg har mest ro ved - som en generalprøve, så jeg ved at hun sagtens kan
Selvom jeg godt ved at det lyder ret fjollet..

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

Nadia&Daniel skriver:

Tja, manden og jeg tog på bryllupsrejse (til Sverige) da Laura var omkring 6 mdr. - og det var 2 overnatninger - det gik så godt

Jeg har det sådan - så længde I er tryg ved situationen, så tror jeg bestemt det går godt

Vi har slet ikke været på bryllupsrejse

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

Sakris skriver:

Vi var afsted 2 hele wekender da vores datter var 16 måneder. Hun blev ked af det da vi kom hjem og sur på os. Men Det var meget hurtigt overstået, og hun havde haft det fantastisk hele weekenden begge gange. 

Hvorfor tror du at hun blev ked af det?

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

isabellasmor skriver:

Jeg ville ikke gøre det .. Synes det er aalt for lang tid væk fra mor og far. 

Men mormor er der jo
Jeg tror at vi prøver, og ser hvordan det går

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

Thalia skriver:

Vi fik også gavekort til hotelophold i bryllupsgave, men vi ventede med at bruge det til Victor var knap 3 år gammel - og det til trods for at vi kun var væk 1 nat.

I min verden er det alt for tidligt at være væk fra så lille et barn i flere nætter. Jeg er ret stor fortaler for den omtalte tommelfingerregel der hedder 1 nat pr år i barnets alder.

Vi er jo også heldigvis alle sammen forskellige

Anmeld

21. januar 2013

TNBC

Ditte_Marie skriver:

Det er også lidt det jeg tænker
Men kender godt "grund-reglen".. men ja, alle er forskellige

Ja nogle børn kan passes fra de er helt små og længere tid, og andre der skriger: bloody murder hvis de skal passes.

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

LilleMie skriver:

Jeg ville gøre det uden betænkning, når hun har så tæt et forhold til sine bedsteforældre!

Vores datter er knap et år og har indtil nu kun prøvet en overnatning ude hos mormor og morfar, da hun var 10 mdr. (hvilket gik uden problemer). Hvis vi fik muligheden for et ophold som jer, ville vi NYDE 2 nætter alene som kærester. Men vi vil nok ikke tage ud af landet, så det er muligt at køre hjem, hvis der sker noget/hun bliver syg osv. (ligesom I også har tænkt på).

Hav en rigtig dejlig miniferie 

Det tror jeg også at vi gør

Jeg savner bare at man kan være kærester en hel dag - uden at tænke at man skal hente den lille kl 15 f.eks..
Jeg ved godt at "sådan er det at have børn" - men hvis alle har godt af det, så hvorfor ikke gøre det?

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

rodehovedet skriver:

Jeg ville gøre det :-)
Vores datter har overnattet en hel weekend hos sine bedsteforældre da hun var 7 måneder, det gik SÅ fint!

Og ellers har hun været vand til ca. 1 overnatning i måneden hos dem siden hun var 3 måneder. (hun er 10mdr nu)

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

modesty skriver:

Jeg tror at det er meget individuelt fra barn til barn - og mor til mor. 

Min dreng er 15 mdr. - ekstremt udadvendt og social og han har et MEGET tæt forhold til sin mormor og morfar. Og jeg er først nu ved at være klar til at han skal have én overnatning hos dem. Så herhjemme var den ikke gået.

Men lyt til din mavefornemmelse - du kender dit barn bedst. 

Min datter er ligesom din dreng

Hun er også blevet passet af mormor flere gange med overnatning.. Det er nok mest mig der skal være klar til 2x overnatning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.