Pasning i en hel weekend som 1-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

lilledittemor

>>Carina<< skriver:

Vi fik også sådan et gavekort i bryllupsgave og vores datter blev 1 år d.30/10-12. Vi ska afsted på kærestetue her om et par uger og imens skal vores datter og storebror på 3 år passes herhjemme af mormor og morfar. Jeg er slet ik nervøs. Ved de vil elske det og nyde det. Vi var faktisk på bryllupsrejse en weekend da hun var 10 mdr og brugte samme pasning og det gik helt fint og ingen problemer. De hyggede sig bare. Det eneste var at vores datter lige blev ked et par minutter da vi kom hjem og ville op til mormor.

Tag I afsted og nyd det. Nyd hinanden. Og prøv så at lade være at bekymre dig og tænke for meget. Ved det er svært men prøv. Dermed får dig og din mand helt klart den bedste tur :-) 

Åh hvor dejligt at høre

Jeg kan godt mærke at jeg er ved at blive "en af dem" som har svært ved at få hende passet, fordi så få kender hende rigtig.. Men det gør mormor.
Og jeg kan bare mærke at min mand og jeg har så meget brug for "os-tid"..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

TNBC

Ditte_Marie skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg rigtig gerne vil have noget kærestetid for at "huske" hinanden igen

I bryllupsgave fik vi et gavekort til et valgfrit hotel med 2 overnatninger..

Vores datter er lige fyldt 1 år, men har det fantastisk hos sin mormor når hun bliver passet.. men jeg tænker på om hun kan det en hel weekend?

Er der nogen der har prøvet det? og hvad tænker i om det?

Det er ikke længere væk end Middelfart (Vi er fra København), så hvis det ikke fungerer kan vi jo komme hjem ret hurtigt.

Jeg tror mest at det er mig der sætter spørgsmålstegn ved det, inderst inde ved jeg jo at hun vil hygge sig.. Vil bare ikke have at hun skal blive ked af det fordi vi ikke er der..

Børn på 1år kan sagtens overnatte ude mere end en nat. Det kommer helt an på barnet og hvor det skal passes og af hvem

Anmeld

21. januar 2013

MorEllen

Ditte_Marie skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg rigtig gerne vil have noget kærestetid for at "huske" hinanden igen

Vores datter er lige fyldt 1 år, men har det fantastisk hos sin mormor når hun bliver passet.. men jeg tænker på om hun kan det en hel weekend?

Det er ikke længere væk end Middelfart (Vi er fra København), så hvis det ikke fungerer kan vi jo komme hjem ret hurtigt.

Jeg tror mest at det er mig der sætter spørgsmålstegn ved det, inderst inde ved jeg jo at hun vil hygge sig.. Vil bare ikke have at hun skal blive ked af det fordi vi ikke er der..

Ja, det ville jeg gjort uden at blunke Vores datter blev passet en hel weekend hos sine bæsteforeldre da hun var 10 måneder. Da var det nemlig os der var på kærestelweekend i Lübeck.
Det gik så fint, pigen hygget si og det samme gjorde vi. Vi vidste at Marie havde et trygt og nært forhold til sin farmor og farfar.

Jeg synes absolut I skal unne jeg lidt tid sammen Det er vigtig!!

Anmeld

21. januar 2013

Doffie

Ditte_Marie skriver:

Deres forhold er helt fantastisk.
Hvis jeg ikke var sikker på at hun var tryg hos hende, så ville jeg slet ikke overveje det

SÅ TA AFSTED OG NYD DET 

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

foto på lærred skriver:

Jeg har ikke selv erfaring med det, men hvis I beslutter sig til at gøre det, så ville jeg hvis jeg var jer 1) tage afsted i hverdage hvor hun har sin vante gang i vs og måske ikke "opdager" det så meget. 2) få mormor hjem og sove hos jer, så det er samme seng og rutiner og madtid osv som hun er vant til.

Jeg tror det kommer an på hvordan du selv har det med det. Vi havde planlagt et par dage væk pga en stor mærkedag, men da et halvt års tid før kunne jeg bare mærke at JEG ikke var klar til det og jeg vidste, at jeg ikke ville kunne slappe af og hygge mig. Vi endte med at udskylde. Så hvis du selv har det godt med det, så tror jeg måske også det smitter lidt af på barnet. Men jeg har ikke selv erfaring med hvordan barnet oplever det, når mor og far ikke er der.

Håber I finder ud af det. Og god tur hvis I kommer afsted.

Vores datter går ikke i vuggestue
Men vi ville nok ligge nogle penge til at de kunne tage i Zoo eller sådan.
Og ja, jeg ville helst have at det skulle være herhjemme, så hun har alle sine vandte ting - men på den anden side.. så er det jo også her hvor far og jeg plejer at være.. så tror du ikke måske det ville være sværere, end hvis hun fik sine ting med op til mormor? det er lidt et dilemma

Jeg tror at jeg vil prøve det af først altså få hende passet i samme antal dage, uden at tage langt væk. Så kan vi altid være der hurtigt, hvis der skulle være noget. Det tror jeg at jeg ville have det bedst med

Anmeld

21. januar 2013

Tvillingemor80

Mine piger ville ikke havde kunnet det og heller ikke idag (de er to år).. 1 overnatning er passende for dem..

men børn er jo forskellige ..

Anmeld

21. januar 2013

TNBC

Ditte_Marie skriver:

Vores datter går ikke i vuggestue
Men vi ville nok ligge nogle penge til at de kunne tage i Zoo eller sådan.
Og ja, jeg ville helst have at det skulle være herhjemme, så hun har alle sine vandte ting - men på den anden side.. så er det jo også her hvor far og jeg plejer at være.. så tror du ikke måske det ville være sværere, end hvis hun fik sine ting med op til mormor? det er lidt et dilemma

Jeg tror at jeg vil prøve det af først altså få hende passet i samme antal dage, uden at tage langt væk. Så kan vi altid være der hurtigt, hvis der skulle være noget. Det tror jeg at jeg ville have det bedst med

Hvis hun er vant til at være hos farmor, tror jeg det er bedre at hun bliver passet der, for det plejer hun.
Hvis børnene er trygge, så plejer der ikke at være noget. De registeret jo ikke hvor lang tid der går, de ved bare at de er trygge og sammen med de kender.

Anmeld

21. januar 2013

Brams

Ditte_Marie skriver:

Jeg ville personligt aldrig gøre det. Hovedreglen er 1 overnatning pr. år de er 

Kærestetid skal der nok komme 

Anmeld

21. januar 2013

hautecouture

Ditte_Marie skriver:

Der er masser af 'regler' for alt muligt mht børn, men ingen kender jeres barn bedre end jer og hvis I ved hun er tryg ved mormor ville jeg ikke betænke mig et øjeblik Tag afsted, nyd hinanden og hav en dejlig tur 

Vi har en datter på 17 mdr - og den 1. februar tager kæresten og jeg på skiferie i en uge sammen med min søster, svoger og deres 3 børn (den yngste er 4 og er med for første gang) - Aya skal være hos sin mormor og morfar og jeg er ikke nervøs. Slet ikke. Hun får det helt fantastisk og bliver garanteret forkælet. Der er allerede aftalt besøg jos oldemødre, i svømmehallen og næsten allerede lavet madplaner 

Jeg er udmærket klar over hvilken holdning mange, fortrinsvis mødre, forældre har til den beslutning, men det rager heldigvis ikke dem, for det er VORES beslutning og den har vi det rigtigt godt med. Ligesom dette er jeres beslutning. Ingen kan træffe den for jer - I må bare mærke efter indeni om det føles rigtigt 

Anmeld

21. januar 2013

Faith

Det kan jeg overhovedet ikke se noget galt i. Tag i afsted, nyd hinanden og kom tilbage med fornyede kræfter. Det vil både være gavnligt for jer som par, men så sandelig også jer som forældre. Off you go!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.