Pasning i en hel weekend som 1-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

TNBC

hautecouture skriver:

Der er masser af 'regler' for alt muligt mht børn, men ingen kender jeres barn bedre end jer og hvis I ved hun er tryg ved mormor ville jeg ikke betænke mig et øjeblik Tag afsted, nyd hinanden og hav en dejlig tur 

Vi har en datter på 17 mdr - og den 1. februar tager kæresten og jeg på skiferie i en uge sammen med min søster, svoger og deres 3 børn (den yngste er 4 og er med for første gang) - Aya skal være hos sin mormor og morfar og jeg er ikke nervøs. Slet ikke. Hun får det helt fantastisk og bliver garanteret forkælet. Der er allerede aftalt besøg jos oldemødre, i svømmehallen og næsten allerede lavet madplaner 

Jeg er udmærket klar over hvilken holdning mange, fortrinsvis mødre, forældre har til den beslutning, men det rager heldigvis ikke dem, for det er VORES beslutning og den har vi det rigtigt godt med. Ligesom dette er jeres beslutning. Ingen kan træffe den for jer - I må bare mærke efter indeni om det føles rigtigt 

Bravo...

Der er så mange regler for hvad.man må og ikke.må.med sine børn, pg gør man ikke som alle andre er det forkert og det skal man nok få afvide. Jeg kender en der har.sine børn en uge i sommerferien, de har.været.lige omkring et år første.gang.de var med.
Som.du siger,.ingen kender sine børn bedst end en selv, og derfor kan man altså ikke lave regler for nogle ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

Mettefpigen

Det kommer an på både barn og forældre, men jeg har haft bassen passet i en weekend hver måned siden han var 1 måned i dag, og han har det altså helt fint :-) så jeg vil sige at har i det godt med det og har jeres barn det så kan i sagtens gøre det :-)

Anmeld

21. januar 2013

Nadia&Daniel

Ditte_Marie skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg rigtig gerne vil have noget kærestetid for at "huske" hinanden igen

I bryllupsgave fik vi et gavekort til et valgfrit hotel med 2 overnatninger..

Vores datter er lige fyldt 1 år, men har det fantastisk hos sin mormor når hun bliver passet.. men jeg tænker på om hun kan det en hel weekend?

Er der nogen der har prøvet det? og hvad tænker i om det?

Det er ikke længere væk end Middelfart (Vi er fra København), så hvis det ikke fungerer kan vi jo komme hjem ret hurtigt.

Jeg tror mest at det er mig der sætter spørgsmålstegn ved det, inderst inde ved jeg jo at hun vil hygge sig.. Vil bare ikke have at hun skal blive ked af det fordi vi ikke er der..

Tja, manden og jeg tog på bryllupsrejse (til Sverige) da Laura var omkring 6 mdr. - og det var 2 overnatninger - det gik så godt

Jeg har det sådan - så længde I er tryg ved situationen, så tror jeg bestemt det går godt

Anmeld

21. januar 2013

Sakris

Vi var afsted 2 hele wekender da vores datter var 16 måneder. Hun blev ked af det da vi kom hjem og sur på os. Men Det var meget hurtigt overstået, og hun havde haft det fantastisk hele weekenden begge gange. 

Anmeld

21. januar 2013

isabellasmor

Ditte_Marie skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg rigtig gerne vil have noget kærestetid for at "huske" hinanden igen

Vores datter er lige fyldt 1 år, men har det fantastisk hos sin mormor når hun bliver passet.. men jeg tænker på om hun kan det en hel weekend?

Det er ikke længere væk end Middelfart (Vi er fra København), så hvis det ikke fungerer kan vi jo komme hjem ret hurtigt.

Jeg tror mest at det er mig der sætter spørgsmålstegn ved det, inderst inde ved jeg jo at hun vil hygge sig.. Vil bare ikke have at hun skal blive ked af det fordi vi ikke er der..

Jeg ville ikke gøre det .. Synes det er aalt for lang tid væk fra mor og far. 

Anmeld

21. januar 2013

Thalia

Vi fik også gavekort til hotelophold i bryllupsgave, men vi ventede med at bruge det til Victor var knap 3 år gammel - og det til trods for at vi kun var væk 1 nat.

I min verden er det alt for tidligt at være væk fra så lille et barn i flere nætter. Jeg er ret stor fortaler for den omtalte tommelfingerregel der hedder 1 nat pr år i barnets alder.

Anmeld

21. januar 2013

LilleMie

Jeg ville gøre det uden betænkning, når hun har så tæt et forhold til sine bedsteforældre!

Vores datter er knap et år og har indtil nu kun prøvet en overnatning ude hos mormor og morfar, da hun var 10 mdr. (hvilket gik uden problemer). Hvis vi fik muligheden for et ophold som jer, ville vi NYDE 2 nætter alene som kærester. Men vi vil nok ikke tage ud af landet, så det er muligt at køre hjem, hvis der sker noget/hun bliver syg osv. (ligesom I også har tænkt på).

Hav en rigtig dejlig miniferie 

Anmeld

21. januar 2013

Louise H.

Jeg ville gøre det :-)
Vores datter har overnattet en hel weekend hos sine bedsteforældre da hun var 7 måneder, det gik SÅ fint!

Og ellers har hun været vand til ca. 1 overnatning i måneden hos dem siden hun var 3 måneder. (hun er 10mdr nu)

Anmeld

21. januar 2013

modesty

Ditte_Marie skriver:

Jeg tror at det er meget individuelt fra barn til barn - og mor til mor. 

Min dreng er 15 mdr. - ekstremt udadvendt og social og han har et MEGET tæt forhold til sin mormor og morfar. Og jeg er først nu ved at være klar til at han skal have én overnatning hos dem. Så herhjemme var den ikke gået.

Men lyt til din mavefornemmelse - du kender dit barn bedst. 

Anmeld

21. januar 2013

lilledittemor

Yurie skriver:

Børn på 1år kan sagtens overnatte ude mere end en nat. Det kommer helt an på barnet og hvor det skal passes og af hvem

Det er også lidt det jeg tænker
Men kender godt "grund-reglen".. men ja, alle er forskellige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.