Pasning i en hel weekend som 1-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

raca

Ditte_Marie skriver:

Jeg havde ikke taget beslutningen endeligt da jeg oprettede indlægget Men tog den ret hurtigt da folk sagde go for it.

Jeg har bestemt ikke noget imod at folk har andre meninger end mig - det må de MEGET gerne men de skal ikke dunke mig oveni hovedet fordi jeg så har taget en beslutning som ikke passer dem.
Og hvor de lidt imellem linjerne siger at man er en dårlig forældre hvis jeg ikke gør som de selv ville have gjort
Man skal respektere hinanden og at vi alle er forskellige.

jeg har altså ikke skrevet noget mellem linjerne.. eller sagt noget underforstået, det må være din egen dårlige samvittighed der spiller dig et pus intet andet..

jeg har INTET sted skrevet at i var dårlige forældre, eller gjode noget forkert, jeg har skevet at JEG IKKE VILLE og derfor ikke kunne råde til at gøre det, forde jeg personligt syntes barnet er  for lille til at undvære mor og for..

hvor står der du er en dårlig mor forde du vælger anderledes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

lilledittemor

LR85 skriver:

Det lyder da fantastisk. 

Gør det endelig og nyd det

Det vil vi gøre

Anmeld

22. januar 2013

raca

Ditte_Marie skriver:

Så du har ALDRIG oplevet at du har "glemt" at prioritere dig selv eller din mand fremfor børnene?
Det glemmer jeg.. jeg går ofte så højt op i min datter, at jeg ikke gider at bruge tid på at passe og pleje mig selv når hun er kommet i seng..

Desuden synes jeg ikke at det er helt fair at du skriver at man selv bestemmer omkring det at barnet keder sig - for uanset hvor mange ting vi kan gå til i løbet af ugen, så er jeg altså bare ikke altid lige så spændende som børn på hendes egen alder, når vi er hjemme og har en afslapnings-dag.

Hvem har sagt noget om isolering?

Turen er jo til at man skal finde gnisten frem igen.. og jo, det ændrer jo alting. Men hvis det først kommer op at køre igen, så går det ikke dødt med det samme man kommer hjem.
Og hvad så hvis man må på tur igen og igen og igen?
Hvis man har det godt med det, så er det jo det man skal gøre.
Desuden, hvis det kun er én weekend om året, så kan jeg slet ikke se nogen ko på isen

nej jeg har ikke glemt mig selv.. jeg har husket og skabe tid til mig..

jeg gider ikke være en uvidende mor der tuller rund i barselsbobbel i 2x2 år.. sådan er jeg ikke jeg har øvet mig i min hobby og læst faglitratur og det der intrassere mig, forde det gør mig glad..

vore program var ikke fyldt med dit dut og dat, vi var i legestue 2 gange om ugen.. og ellers var børne bare med i arbejdet og de nød det.. også var der legeaftaler med familien.. de havde ikke behov for andet.. og jeg ved jeg ikke har haft specialt lette børn hvad det angår.

og ja for jer er kærsteweekender vigtige..det er de ikke for os.. eller jo kærligheden og nærheden er vigtigt, men den dyrker vi jo i hverdagen og når ungerne sover.. og nu her når de selv er pararte til at sove ude.. men før der indrettede vis os..

Anmeld

22. januar 2013

lilledittemor

raca skriver:

jeg har altså ikke skrevet noget mellem linjerne.. eller sagt noget underforstået, det må være din egen dårlige samvittighed der spiller dig et pus intet andet..

jeg har INTET sted skrevet at i var dårlige forældre, eller gjode noget forkert, jeg har skevet at JEG IKKE VILLE og derfor ikke kunne råde til at gøre det, forde jeg personligt syntes barnet er  for lille til at undvære mor og for..

Samtalen mellem os to stopper lige her - det der gider jeg ikke finde mig i at høre på.

Anmeld

22. januar 2013

Dorthe1986

Min kæreste og jeg har kærestetid om aftenen når vores søn sover Og nej, det er da ikke det samme som at være væk i et par dag og hellige sig hinanden. Men vi har fra start været indstillet på at man er kærester på en anden måde når man bliver forældre. Vi ville ikke turde at risikere at vores søn blev ulykkelig, alene pga et behov vi som forældre har. Forstå mig ret, jeg ville blive meget ked af, hvis jeg hentede ham efter sådan en weekend og han så blev ked af det og sur på os. For det ville jo være et udtryk for, at han har manglet os. Og det ville jeg ikke risikere

Altså nu skal ovenstående ikke forstås som at jeg aldrig vil lade min søn blive passet, for det vil jeg da. Men i en så lille alder, ville jeg bare ikke tage afsted en hel weekend. Men ikke på baggrund af noget, som i min optik kan kan undværes En enkelt aften kan jeg sagtens gøre det, men en hel weekend ville være for meget. Jeg er sikker på at min dreng nok ville kunne klare det, men det er jo ikke ensbetydende med at det er godt for ham. For jeg må altså og tilslutte mig dem, der mener det er hyklerisk, at påstå at det også er for barnets skyld man lige tager væk i et par dage. Fint nok man gør det, men det kan aldrig være for barnets skyld. Det kan kun være for forældrenes

Håber ikke der bliver læst imellem linjerne her. For der ikke rigtig noget at læse der Det her er blot mine tanker om emnet i forhold til min familie og hvordan jeg ville gøre.

Anmeld

22. januar 2013

Thalia

Dorthe1986 skriver:

Min kæreste og jeg har kærestetid om aftenen når vores søn sover Og nej, det er da ikke det samme som at være væk i et par dag og hellige sig hinanden. Men vi har fra start været indstillet på at man er kærester på en anden måde når man bliver forældre. Vi ville ikke turde at risikere at vores søn blev ulykkelig, alene pga et behov vi som forældre har. Forstå mig ret, jeg ville blive meget ked af, hvis jeg hentede ham efter sådan en weekend og han så blev ked af det og sur på os. For det ville jo være et udtryk for, at han har manglet os. Og det ville jeg ikke risikere

Altså nu skal ovenstående ikke forstås som at jeg aldrig vil lade min søn blive passet, for det vil jeg da. Men i en så lille alder, ville jeg bare ikke tage afsted en hel weekend. Men ikke på baggrund af noget, som i min optik kan kan undværes En enkelt aften kan jeg sagtens gøre det, men en hel weekend ville være for meget. Jeg er sikker på at min dreng nok ville kunne klare det, men det er jo ikke ensbetydende med at det er godt for ham. For jeg må altså og tilslutte mig dem, der mener det er hyklerisk, at påstå at det også er for barnets skyld man lige tager væk i et par dage. Fint nok man gør det, men det kan aldrig være for barnets skyld. Det kan kun være for forældrenes

Håber ikke der bliver læst imellem linjerne her. For der ikke rigtig noget at læse der Det her er blot mine tanker om emnet i forhold til min familie og hvordan jeg ville gøre.

Jeg synes du skriver det meget fint, og jeg er helt og aldeles enig. 

Anmeld

23. januar 2013

Dorthe1986

Thalia skriver:

Jeg synes du skriver det meget fint, og jeg er helt og aldeles enig. 

Tak Er sjovt nok også enig i dine indlæg

Anmeld

23. januar 2013

Koen.

Nej det ville jeg ikke gøre.

Anmeld

23. januar 2013

Laulund87

Jeg ville ikke kunne gøre det og Maria blev først passet med overnatning da hun var to år Fortryder det ikke blev lidt før og jeg venter ikke så længe når vi engang får et barn mere.

Hvis du kan undvære hende skal du bare gøre det. Hun skal nok klare det og hygge sig Og hvis hun er for ked osv må I jo bare tage hjem, værre er det ikke. Hun tager ikke skade i hvert fald

Jeg synes det er helt fint at folk skriver hvad de selv ville gøre, men det er simpelthen for lavt at fortælle dig hvad der er rigtigt og forkert for jer. Synes det er helt pinligt at læse. Ingen dårlig samvittighed til jer (kan jeg også se du heldigvis ikke har) og god tur

Anmeld

23. januar 2013

Koen.

raca skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.