Mor og meget mere skriver:
Man "må" og bør melde andre for at slå deres børn, stjæle penge på jobbet, køre spritkørsel osv. osv. - hvorfor er det, at så mange herinde synes, socialt bedrageri er noget helt andet? Det er jo gement tyveri!
Enig!
Jeg har det svært med, at hun udtaler, at hun ikke kan komme op om morgene, og det bare er mere bekvemt at "arbejde" i weekenderne! Ja det kan godt være, at det passer bedre ind i den rytme, hun har, men så må hun få hjælp til at komme i gang med noget flexjob eller noget i den retning, hvor der bliver taget hensyn til, at hun ikke kan klare fuld tid!
Jeg er på dagpenge, og har lige fået "job" som frivillig hos Sind, fordi jeg er på dagpenge, må jeg max. udføre 4 timers frivilligt arbejde om ugen... Jeg skal på barsel om 2 1/2 måned, så der er ingen der vil ansætte mig, men jeg er alligevel begrænset i den tid jeg må bruge på at hjælpe andre!
Så synes jeg helt ærlig det er langt ude, at man lige har sig et hyggejob i weekenden, som man desuden får penge for! Samtidig med, at man hæver penge, som der helt sikkert er andre, der rent faktisk er syge, kunne få brug for!
Anmeld