at melde folk for socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Anonym trådstarter

trunte89 skriver:

Ja, nemlig. Et er, at hun MÅSKE overdriver sin fysiske tilstand, men at hun tjener penge ved siden af kontanthjælpen ( som oven i købet er forhøjet ) DET synes jeg er forkert.

det synes jeg nemlig også er forkert!

er glad for jeg ikke er den eneste, begyndte da næsten at føle mig som et dårlig menneske fordi jeg synes det er forkert hun snyder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

trunte89

Anonym skriver:

det synes jeg nemlig også er forkert!

er glad for jeg ikke er den eneste, begyndte da næsten at føle mig som et dårlig menneske fordi jeg synes det er forkert hun snyder

Dt forstår jeg også godt. Og jeg synes generelt også, at man skal passe på med 'bare' at anmelde hinanden. Og jeg havde været ligeglad hvis det drejer sig om, at man får en hundred krone for at passe naboens barn, men når det er så 'voldsomt' så synes jeg bestemt man skal reagere.

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

trunte89 skriver:

Dt forstår jeg også godt. Og jeg synes generelt også, at man skal passe på med 'bare' at anmelde hinanden. Og jeg havde været ligeglad hvis det drejer sig om, at man får en hundred krone for at passe naboens barn, men når det er så 'voldsomt' så synes jeg bestemt man skal reagere.

og det er nemlig også faktoren med hvor meget og mange timer det er, fordi kunne jo aldrig drømme om at melde hende for at passe naboens børn, eller engang imellem hjalp med at servere til brylluper eller lign. men jeg ved bare det er HVER eneste weekend og mange mange timer

Anmeld

15. januar 2013

tarkoflen

Mor og meget mere skriver:

Man "må" og bør melde andre for at slå deres børn, stjæle penge på jobbet, køre spritkørsel osv. osv. - hvorfor er det, at så mange herinde synes, socialt bedrageri er noget helt andet? Det er jo gement tyveri! 

Enig!

Jeg har det svært med, at hun udtaler, at hun ikke kan komme op om morgene, og det bare er mere bekvemt at "arbejde" i weekenderne! Ja det kan godt være, at det passer bedre ind i den rytme, hun har, men så må hun få hjælp til at komme i gang med noget flexjob eller noget i den retning, hvor der bliver taget hensyn til, at hun ikke kan klare fuld tid!

Jeg er på dagpenge, og har lige fået "job" som frivillig hos Sind, fordi jeg er på dagpenge, må jeg max. udføre 4 timers frivilligt arbejde om ugen... Jeg skal på barsel om 2 1/2 måned, så der er ingen der vil ansætte mig, men jeg er alligevel begrænset i den tid jeg må bruge på at hjælpe andre!

Så synes jeg helt ærlig det er langt ude, at man lige har sig et hyggejob i weekenden, som man desuden får penge for! Samtidig med, at man hæver penge, som der helt sikkert er andre, der rent faktisk er syge, kunne få brug for!

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Enig!

Jeg har det svært med, at hun udtaler, at hun ikke kan komme op om morgene, og det bare er mere bekvemt at "arbejde" i weekenderne! Ja det kan godt være, at det passer bedre ind i den rytme, hun har, men så må hun få hjælp til at komme i gang med noget flexjob eller noget i den retning, hvor der bliver taget hensyn til, at hun ikke kan klare fuld tid!

Jeg er på dagpenge, og har lige fået "job" som frivillig hos Sind, fordi jeg er på dagpenge, må jeg max. udføre 4 timers frivilligt arbejde om ugen... Jeg skal på barsel om 2 1/2 måned, så der er ingen der vil ansætte mig, men jeg er alligevel begrænset i den tid jeg må bruge på at hjælpe andre!

Så synes jeg helt ærlig det er langt ude, at man lige har sig et hyggejob i weekenden, som man desuden får penge for! Samtidig med, at man hæver penge, som der helt sikkert er andre, der rent faktisk er syge, kunne få brug for!

kunne næsten ikke sige det bedre selv..

Anmeld

15. januar 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

vi er ikke veninder, vi er bekendte..

jeg er godt klar over det er småligt, men jeg synes bare det er noget svineri at hun er sygemeldt med dårlig ryg, når hun tydeligvis IKKE har dårlig ryg.

og hvis jeg melder hende (har endnu ikke besluttet mig) så er det jo ikke MIG der har ødelagt hendes liv, det har hun selv gjort ved at snyde

Anmeld

15. januar 2013

Loa

Hvor har folk bare travlt med andre.
Ændrer det dit liv og din situation at melde hende?? Hvis du får det bedre og føler du bliver mindre snydt så meld hende dog. Hvorfor dog spørge herinde. Skulderklap over du gør det rigtige?

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hvor har folk bare travlt med andre.
Ændrer det dit liv og din situation at melde hende?? Hvis du får det bedre og føler du bliver mindre snydt så meld hende dog. Hvorfor dog spørge herinde. Skulderklap over du gør det rigtige?

jeg spørger bestemt ikke for at få skulderklap, jeg spørger fordi jeg reelt er i tvivl om hvorvidt jeg skal melde hende eller ej, så det er meget rart at få andres syn på hvordan de ville reagere i min situation.

Jeg har jo endnu ikke besluttet mig 100% for om jeg skal gøre det eller ej, fordi jeg egentlig føler jeg bør være ligeglad, men JEG har bare svært ved at være ligeglad når jeg VED hvordan det står til.

Anmeld

15. januar 2013

aarhusmor

Anonym skriver:

men hvis hun så har evner til at arbejde 5 timer om ugen (hun arbejder dog meget mere) er det så ok at hun går ud og høster sorte penge ved siden at sin forhøjet KH?

Nej og det er også derfor jeg skriver at hun ikke betaler skat, hvilket ikke er ok. Men jeg ville ikke melde alligevel. Kun snakke med hende om det

Anmeld

15. januar 2013

Stumpen

tarkoflen skriver:

Enig!

Kunne ikke være mere enig...

Hun er en af dem der er med til at ødelægge det for dem der virkelig har brug for hjælp - men som får svære og svære ved at få hjælpen, da der strammes op, fordi der sidder udnyttere i lejligheden ved siden af som sagtens kan arbejde, men ikke gider..

Og nej jeg synes ikke det er mere at stikke snuden i folks sager end når man anmelder hustruvold/omsorgssvigt og des lige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.