at melde folk for socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

TNBC

Mor og meget mere skriver:

Man "må" og bør melde andre for at slå deres børn, stjæle penge på jobbet, køre spritkørsel osv. osv. - hvorfor er det, at så mange herinde synes, socialt bedrageri er noget helt andet? Det er jo gement tyveri! 

Det er åbenbart ok at snyde.
Det er tyveri og sidste jeg tjekkede var det ulovligt.
Hvis man ikke gider at have et arbejde hvor man skal op, nogen gange tidligt... Kan man ikke have arbejde som hende.
Hun er jo doven.

Der er mange i england og usa der er knaldet af samme.grund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

trunte89

Selvfølgelig skal hun ha lov at gå i byen og hygge sig, og det kan godt være, at hun så er dårlig bagefter, men hun skal ikke ha lov til at tjene penge på det! Hn er på kontanthjælp, og så må man ikke arbejde og tjene penge på det. Så selvfølgelig skal det da stoppes!

Anmeld

15. januar 2013

aarhusmor

Selvom man har ondt i ryggen og er sygemeldt pga. af det, kan der godt være en lille bitte smule restarbejdsevne, som f.eks. 5 timer om ugen.

Dernæst kan det være at det hjælper hende at danse og umiddelbart vil jeg tro det styrker hendes ryg.

Hvis du anmelder hende, så skal hun betale alt tilbage, med mindre hun selv har råd til en advokat der kan forsvare hende.

Du ved ikke om hendes største forbrydelse er at hun ikke har betalt skat af pengene og du ved ikke om hun har overdrevet, fordi hun føler sig ensom og er ked af ikke at kunne det samme som andre.

Personligt synes jeg du skal snakke med hende om disse ting, inden du antager for meget.

Anmeld

15. januar 2013

LBK

prøv at tage en rolig snak med hende om det 

Anmeld

15. januar 2013

Muhmi

Anonym skriver:

hun har været smart nok til at ligge utallige billeder på facebook af mange af de her events hun danser til - så har vel på sin vis beviser?

men hvordan melder man det? har aldrig prøvet det før, eller sat mig ind i det?

Ved ikke om du er blevet foreslået det her, men så skal du lave nogle "print screen" billeder af de steder hvor der står at hun danser i weekenden, det kan hun jo slette alt for nemt hvis det er hun er obs på kommunen er ind over og så skal du give det til kommunnen når du melder hende...

Synes personligt det er så røvet når folk gør sådan noget.. Der er sgu en grund til at det hedder kontant"hjælp" ikke kontant-tag-og-udnyt-systemet!

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Ved ikke om du er blevet foreslået det her, men så skal du lave nogle "print screen" billeder af de steder hvor der står at hun danser i weekenden, det kan hun jo slette alt for nemt hvis det er hun er obs på kommunen er ind over og så skal du give det til kommunnen når du melder hende...

Synes personligt det er så røvet når folk gør sådan noget.. Der er sgu en grund til at det hedder kontant"hjælp" ikke kontant-tag-og-udnyt-systemet!

god ide

jeg synes nemlig også det er vildt strengt, hun for en hjælp fordi hun angiveligt ikke skulle kunne arbejde - men det KAN hun jo tydeligvis godt

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Selvom man har ondt i ryggen og er sygemeldt pga. af det, kan der godt være en lille bitte smule restarbejdsevne, som f.eks. 5 timer om ugen.

Dernæst kan det være at det hjælper hende at danse og umiddelbart vil jeg tro det styrker hendes ryg.

Hvis du anmelder hende, så skal hun betale alt tilbage, med mindre hun selv har råd til en advokat der kan forsvare hende.

Du ved ikke om hendes største forbrydelse er at hun ikke har betalt skat af pengene og du ved ikke om hun har overdrevet, fordi hun føler sig ensom og er ked af ikke at kunne det samme som andre.

Personligt synes jeg du skal snakke med hende om disse ting, inden du antager for meget.

men hvis hun så har evner til at arbejde 5 timer om ugen (hun arbejder dog meget mere) er det så ok at hun går ud og høster sorte penge ved siden at sin forhøjet KH?

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

trunte89 skriver:

Selvfølgelig skal hun ha lov at gå i byen og hygge sig, og det kan godt være, at hun så er dårlig bagefter, men hun skal ikke ha lov til at tjene penge på det! Hn er på kontanthjælp, og så må man ikke arbejde og tjene penge på det. Så selvfølgelig skal det da stoppes!

ja, hvis hun "bare" gik i byen og hyggede sig, ville jeg jo slet ikke studse over det, men det er netop det faktum at hun tjener penge(sorte penge) på det, og det er HVER weekend, mange timer hver eneste weekend

Anmeld

15. januar 2013

trunte89

Anonym skriver:

ja, hvis hun "bare" gik i byen og hyggede sig, ville jeg jo slet ikke studse over det, men det er netop det faktum at hun tjener penge(sorte penge) på det, og det er HVER weekend, mange timer hver eneste weekend

Ja, nemlig. Et er, at hun MÅSKE overdriver sin fysiske tilstand, men at hun tjener penge ved siden af kontanthjælpen ( som oven i købet er forhøjet ) DET synes jeg er forkert.

Anmeld

15. januar 2013

Mettefpigen

MilleMus1988 skriver:

i

sikke en veninde man er

selvom jeg godt kan se at socialt bedrageri er forkert så syntes jeg man skal tænke sig om en extra gang alligvel!!

man ødelægger for pokker folks liv hvis man hænger sig i bagateller

hvem siger ik hun også lider over ryggen om mandagen?
men at danse er hendes eneste frimulighed for at kan have det godt med sig selv??
ville du virkelig helst se hun bare kun ligger på sofaen derhjemme og piller næse???
skal hun virkelig ik have en mulighed for at kan sige jeg har et godt liv trods alt!!
syntes du er for sippet og syntes at man skal tænke sig om

ja undskyld, men jeg kender også en del mennesker der (bedrager) men jeg vil ik gå og melde mine venner
for det gør man sku bare ikk

og for den sags skyld så er det folks egen hovedpine hvis det blir opdaget og gør det ik så er det bare sådan

hold nu op med smålighed og pas jeres egne sager siger jeg blot

Hvis man tjener sorte penge på det så er det helt forkert at gøre det!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.